8:e juni
God morgon, och glad lördag.
đ
VÀrd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God morgon. Soligt hĂ€r, men nu behöver vi snart regn. Det kan ju regna pĂ„ nĂ€tterna och vara soligt pĂ„ dagarna. đ
VÀrd pÄ Pyssel och medarbetare pÄ PÀrlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, Àgare till Emos Shop sen 1973
đ
Ja det kan gÄ bra, om man nu inte campar eller studerar stjÀrnor.
Hej och god middag.
đ
Ho, alla stjÀrn-entusiaster!
Har just satt mig in i hur man möblerar om i min lilla smartphone ( eller vad de nu kallas ). Det krĂ€vde faktiskt en hel del tankeverksamhet. Och det pĂ„minner faktiskt om en typ av pussel jag roade mig med som barn.đ Och jag tappade bort ett astroprogram, men lyckades tanka ner det igen. Jag Ă€r en smula avundsjuk pĂ„ sĂ„dana som fattar sĂ„dant hĂ€r direkt.
Min son menar pĂ„ att jag har en fantastisk ordning i min dator. Jag förstĂ„r vad han menar nĂ€r jag kastar en blick pĂ„ hans desktop. đ
Jag tror att de flesta mÀnniskor i vÀrlden har vÀldigt lite koll pÄ vad de egentligen har pÄ sin dator.
Jag tittade lite pÄ min dotters dator och sade: - Jag tror faktiskt att det Àr dags för en liten storstÀdning hÀr.
Men hon galltjöt rakt ut: - Neeeej⊠Rör ingenting. SnÀlla. Jag vet precis hur jag har det. Exakt. SÄ sabba ingenting nu. Förra gÄngen tog det mig timmar att fÄ igÄng allt igen.
- Men du fÄr ju inte igÄng det dÀr spelet⊠vad det nu hette igen?
- JodÄ. Inga problem. Inte nÄgra som helst problem. Bara du inte ens tittar pÄ datorn sÄ blir allt sÄ bra sÄ.
Jag har en kĂ€nsla av att det Ă€r ingen i vĂ€rlden som förstĂ„r mig riktigt. đ
Tankade för skojs skull ner en Tarot-app. Och till min förtjusning sÄg jag att man hade möjligheten att bara dra ett kort. Jag behövde alltsÄ inte hÄlla pÄ med alla dessa förvirrande stjÀrnor och allt konstigt som finns.
Det kort jag drog var Temperance som sade Ă„t mig att jag bara skulle ta det lugnt och slappna av. Och det tyckte jag med. đ
cu
Tittar ni pĂ„ prinsessbröllop? Stor celebration i kungliga huvudstaden idag! đ
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Nej. Inte speciellt intresserad av bröllop. Jag menar⊠vanligtvis Àr ju folk bara ihop nÄgra Är pÄ sin höjd. Sedan mÄste de ha förÀlskelse-kicken igen.
Eller sĂ„ börjar de komma underfund med vem den andre egentligen Ă€r - men tyvĂ€rr inte sig sjĂ€lva. đ
Den hÀr killen Àr dock ganska smart. Genom att vÀgra acceptera hertig-titeln sÄ kan han ta ut skilsmÀssa nÀr han vill. Eller ocksÄ kanske det Àr Madde som Àr den smarta hÀr. Vad vet jag?
Men de gifte sig under NymÄne med en Drake pÄ himmelen. Och Neptunus och Saturnus Àr vÀlvilligt instÀllda till Venus⊠men Pluto och Uranus Àr det inte.
Eller⊠Venus, Saturnus och Neptunus bildar en stortrigon medans Venus, Uranus och Pluto bildar ett T-kors.
Undrar just om det finns en hov-astrolog?
Greenseng, nĂ€r jag var ung fanns det nĂ„got som vi kallade för 15-spel, dĂ€r man skulle skyffla runt brickor sĂ„ de kom i rĂ€tt följ. Ăr det ett sĂ„dant du tĂ€nker pĂ„?
Exakt! đ
#6 Hur lyder hovastrologens diagnos? Kommer de unga tu att leva lyckliga i alla sina dagar?
đđ
Du fĂ„r vĂ€l frĂ„ga honom eller henne. đ
Personligen sÄ vet jag faktiskt inte. Jag har heller inte tittat pÄ deras horoskop för att göra en synastrisk jÀmförelse. Och en sÄdan kan nog inte heller ge ett svar pÄ frÄgan.
Som tur Àr sÄ Àr Plutos energi balanserad av Drakens inflytande. Plutos ganska drastiska transformerande inflytande hade kanske varit svÄr att hantera annars. Nu kan den faktiskt ses som en energikÀlla.
Att sÀga om ett förhÄllande kommer att vara eller inte Àr inget man ens skall tÀnka pÄ att ge sig in i. Det Àr omöjligt för en utomstÄende att veta hur ett förhÄllande egentligen Àr. Och tyvÀrr Àr det vÀl sÄ att de flesta förhÄllanden kraschar. Antagligen för att folk vÀljer partner för snabbt nÀr de kanske borde mognat lite först. Och sedan ingÄr Àktenskap innan de egentligen vet hur de fungerar ihop. Och detta Àr ett urÄldrigt problem som förvÀrrats av det ökande och störande informationsflödet som haglar över oss hela tiden. Vi blir förvirrade och fÄr fel ideal.
Sedan tror jag att det materiella gÄr före kÀrleken Àven om folk inte förstÄr det. Status betyder alltför mycket. Jag misstÀnker tyvÀrr att det endast Àr ett fÄtal i varje generation som fÄr uppleva den verkliga kÀrleken. Och sÄ har det nog alltid varit.
Jag vet inte sÄ mycket om de tu eftersom de rör sig i sfÀrer som jag inte har nÄgot direkt intresse av. Men de kan vÀl knappast ses som direkt oerfarna. Och det Àr alltid ett större problem Àn man tror att komma över tidigare förhÄllanden. Antingen fÄr man ha jobbat sig igenom det eller sÄ mÄste kraften i det nya förhÄllandet vara sÄ stark sÄ att den helt överskuggar tidigare förhÄllanden.
Tidningarna har ju ett oÀndligt material av bilder att vÀlja frÄn nÀr det gÀller sÄdana hÀr tillstÀllningar. Och tyvÀrr blir man ju hÀr helt beroende av deras val. à tminstone nÀr man sitter i min position.
Chris framstÄr ju ofta som den kallhamrade affÀrsmannen som nu lyckats med konststycket att roffa Ät sig en prinsessa. Men frÄgan Àr vÀl om det verkligen Àr sÄ. PÄ bilderna sÄ ses han ofta tittande pÄ prinsessan medans prinsessan istÀllet tittar ut över publikhavet.
Det hade antagligen varit allra bÀst om de tittat pÄ varandra istÀllet.
Det Àr nÄgot jag faktiskt saknar pÄ bröllops-foton. Brudparet Àr fixerade vid publiken och inte vid varandra. Hade jag tagit fotot sÄ hade jag sagt Ät dem att titta pÄ varandra istÀllet.
Men för att svara direkt pĂ„ din frĂ„ga: - Jag har inte en flippad aning. đ
Och om nÄgon frÄgat mig om att dra ett Tarot-kort eller nÄgot annat, sÄ hade jag konsekvent vÀgrat. Jag Àr en smula svag för förhÄllanden och hoppas naturligtvis helhjÀrtat att de unga tu skall bli otroligt lyckliga.
#10 Tack för tankarna runt detta romantiska evenemang!
Vi hoppas alla absolut att de blir lyckliga! Och visst Ă€r det nĂ„got visst med bröllop och romantikâŠ.đ
TĂ€nkte pĂ„ en sak du skrev, hur han sĂ„g pĂ„ henne och hon tittade ut över publikhavetâŠlade ocksĂ„ mĂ€rke till detâŠ.fast hon kanske var blygâŠ..eller nĂ„tâŠ.
Lika bra att inte ha en flippad aning đ
Jag bryr mig föga om detta par.
#12 bryr mig inte jag heller, eller jo, precis lika mycket som alla andra för mig helt okĂ€ndaâŠ.đ
Dock kan de ha mer inflytande Àn mÄnga andra.
Vad mÄnga knappast tÀnker pÄ Àr⊠att vara medlem av de sk. "högre kretsarna" innebÀr en frÄnvaro av frihet, som inte ens gÄr att köpa.
StÀmmer, de Àr vÀldigt pÄpassade.
đź