Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1728 ggr
hyacintia
11/6/08, 11:30 PM

Hyacintias tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej Margareta,nu har jag skickat min horoskopskarta,inga särskilda önskemål med tolkningen,som du sa som känns viktigastSkrattandeju lite om tionde huset,vad har det för betydelsen att jag har så många planeter där?Varm hälsning Hyacintia

Annons:
[MargaretaA]
11/7/08, 12:20 AM
#1

Jag antar att även du har sett ditt horoskop med Placidus Hussystem. Där har du fem planeter i det tionde huset. inkusive Solen som är den viktigaste av dem.

Rent generellt kan man säga att för en person med många planeter i samma hus, blir just det livsområdet mycket mera betydelsefullt i personens liv, än andra områden. Tionde huset handlar om karriä, social status och vår plats i det offentliga livet.

Det är Saturnus hemmahus och här är han som allra starkast. Du kommer sannolikt att klättra precis så högt på karriärsstegen som du själv vill.

Jupiter här gör det hela riktigt lättsamt och det är enligt traditionen en position som kan leda till berömmelse.

Även din Solteceknshärskare merkurius (Solen i JUngfrun) hjälper till och gör dig till en person som förmodligen kommer att kommunicera en hel del på jobbet.

Venus kommer att göra sitt för att sprida skönhet och behag som alltid, vart hon än är.

Jupiter och merkurius år i tionde huset med båda hussystemen så de behöver du inte grubbla på.

Möjligen kan alltså Solen, Saturnus och Venus vara det elfte huset (se kartan ovan) och då är det det husets intressen som gäller.

Ditt horoskop för övrig; Ascendenten i Skorpionen gör Pluto till Horoskopshärskare. Han står i det tolfte huset. Här finns mycket styrka och återhållda passioner. Förmodligen har du en häftig och lite "farlig" och dunkel utstrålning.

så vad ska vi titta närmare på;

jag väljer

Din Jupiter i det Tionde Huset

Det tionde huset representerar vår sociala image, vår karriär och position i världen. Det tecken som huset står i, liksom eventuella planeter här, visar hur vi projicerar oss själva gentemot andra och den roll vi spelar på livets scen. Detta hus visar också vår attityd till auktoriteter och är knutet till våra föräldrar, då det är från dem vi får vårt första intryck av världen och lär oss hur vi ska fungera i den. Det är här vi ger konkret form åt den vision av världen vi utvecklade i det nionde huset, som styr vår livsfilosofi.

I alla frågor som handlar om karriär, vill du stå i centrum på scenen - och det lyckas du vanligen med också. Det finns något "större än livet" över dig, och framgång, till och med berömmelse, finns inom räckhåll. Du har en medfödd auktoritet och ett genialt och lättsamt sätt, vilket gör dig populär hos dem du arbetar med, och du är ofta den som startar och leder inom vilket fält du än arbetar. Saker händer när du är i närheten, och din entusiasm och energi inspirerar andra, och du vet hur du ska presentera idéer med stor stil och tydlighet.

Yrkesmässigt kan du känna dig dragen till politik, utbildning eller juridik.

Din Merkurius i det Tionde Huset

Med den snabbtänkte Merkurius här, ser andra dig som lysande, livlig och kommunikativ. Du skulle bli framgångsrik i en karriär anknuten till media, utbildning eller reklam, då du är bra med ord och för fram dina budskap med vältalighet och lättsamhet. Du har ett klart rationellt sinne, och är kapabel till snabba beslut, vilket gör dig till en värdefull person i vilken grupp som helst. Du har förmodligen fått en bra utbildning, och en, eller båda, dina föräldrar kan ha varit artikulerade och snabbtänkta också. Det betyder också att dina mentala förmågor får erkännande från dem du möter professionellt.

Din Pluto i det Tolfte Huset

Det tolfte huset styr det omedvetna, och är platsen där vi söker enhet med allt liv. Telepati och psykiska krafter, intuition och förmågan att uppfatta gömda behov och känslor, både i oss själva och andra, finns här. Det är också självuppoffringens hus, och hemligheternas, och platsen där vi är länkade till den andra sidan.

Med Pluto här, finns det djup i din personlighet som andra inte ens kan drömma om. För under ytan, är du en långt mer passionerad person än du verkar vara. Du visar inte gärna dina känslor, utan föredrar att arbeta dig igenom känslomässiga frågor på egen hand. Inte heller nöjer du dig med ytliga svar. Du har också ett sjätte sinne för andras motiv och du vet alltid när någon är oärlig eller försöker att undvika sanningen. Du vet att sanningen helar och att hur svårt det än kan vara att se den i ansiktet, så kommer det alltid att löna sig slutänden.

hyacintia
11/7/08, 12:57 AM
#2

Stort tack Margareta!bra gjort.jag hör av mig snart.Hyacintia

hyacintia
11/7/08, 8:11 PM
#3

Tackar en gång till.verkligen tankeväckande den kommunikativa sidan hos mig för att det är just det jag försöker utveckla och det som ger  mig stror glädje att umgås med folk kan ju inte alls sitta stilla,behöver en  kick från roliga människorTungan uteensam hemma….neej,

Jaa,o det är sant, föredrar  ju arbeta igenom känslomässiga frågor på egen hand,även om det finns mycket hjälp utifrån,föredrar jag komplicera saker o ting,tror att pluto i tolfte huset gör att man lider periodvis,stora förändringrar är ganska jobbiga.Sjätte sinne för andras motiv?ja,men behöver lära mig då att lita på min intuition,senare fattar jag oftast att jaja…hade en obehaglig känslaObestämd

Vad beror det på att några planeter kan vara i elfte eller tionde hus,är det med ascendenten att göra,att den ligger på gränsen vågen/skorpion?

[MargaretaA]
11/7/08, 9:06 PM
#4

Oj det är är en sån där formuleringskrävande fråga som jag måste be om att få åtekomma till efter helgen.

vi hörs igen Glad

Maggan

hyacintia
11/7/08, 9:16 PM
#5

ta det nu lugnt Margareta,det är ingen bråttom.du vet jungfruar går in i detaljer ganska ordentligtFlört

[MargaretaA]
11/7/08, 9:30 PM
#6

spot on - vi drunknar i dem - tappar tråden och får börja om från början, och det blir aldrig bra nog  ObestämdFlört

Annons:
Farwuq
4/27/13, 6:34 AM
#7

Läs och lär

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: