Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1724 ggr
Monky
2012-06-28 10:57

Kräftan och månen

Hej

Jag har en liten undran över hur kräftmän påverkas av månens olika faser. Jag har förstått att de påverkas men inte hur. Om nån här vill belysa det skulle jag va väldigt tacksam.

Glad

Annons:
Monky
2012-07-01 12:04
#1

Puttar lite… Glad

Nån som har lite "insight" i detta? Eller finns det några kräftor här som själva vill berätta om ev humörsvängningar i samband med nymåne, halvmåne och fullmåne?

Glad

Farwuq
2012-07-02 10:08
#2

Jag är tyvärr inte tillräckligt insatt i detta, men det borde vara möjligt för dig att finna lite här och var om du söker på nätet.

Men, troligen så är de mera känsliga än andra för månens olika faser.
Kräftorna borde föra dagbok över ämnet och sedan se om de kan finna något samband. Jag skulle att förutom faserna så är transiterna lika påtagliga.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Monky
2012-07-18 17:54
#3

Hej,

Har kollat en del på nätet men inte hittat nåt vettigt tycker jag. Kan hålla med om att de skulle behöva ge ut en samlad dagbok.

Transiter? Vad är det? (För en som inte är så insatt)

Farwuq
2012-07-18 18:37
#4

En transit är när man jämför sitt födelsehoroskop med hur planeterna står vid ett givet tillfälle vid en senare tidpunkt.

Om vi säger att du har Jupiter 10° Oxe i ditt födelsehoroskop. Så får du transit när Jupiter vid ett senare tillfälle återkommer till den punkten. Viket blir ungefär vart tolfte år. Men även när Jupiter kommer till de punkter där det finns aspekter, t.ex. trigon så får du även då en transit.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Monky
2012-07-18 19:35
#5

Oj då, det där va ju lite mer komplicerat, hi hi Glad

Farwuq
2012-07-19 06:45
#6

Vem har sagt att astrologi är enkelt,

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Upp till toppen
Annons: