Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 3582 ggr
hilal
3/1/09, 9:57 PM

Venus Retrograd 6 mars-17 april

har läst att Venus kommer hamna i retrograd vid fredag vad innebär det?

kommer all kärleksliv o relationer påverkas negativt av detta?

Annons:
chik
3/1/09, 9:59 PM
#1

Detta skall bli spänande läsning.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
3/1/09, 10:21 PM
#2

Jag hittade den här förklaringen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Retrograd_r%C3%B6relse

chik
3/1/09, 10:25 PM
#3

Gunilla! Du är en klippa.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
3/1/09, 10:26 PM
#4

#3 Nää inte jag men wikipedia och google Flört

Cristine
3/1/09, 10:39 PM
#5

Ja nu fick man lära sig något nytt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/2/09, 10:51 AM
#6

Det stämmer att Venus kommer att gå i retrograd från den 6  mars till 17 april. Detta kommer att gå av stapeln i Vädurens tecken. Så innan Venus går framåt igen är hon nästan tillbaka i Fiskarna. Det betyder att Vädurarna få Venus passage i repris. Trevligt för dem!

Man skulle kunna säga att Venus går till vila. Det är en så sympatisk planet så det spelar liksom ingen roll hur ogynnsamma förhållandena än är. Hon kan inte orsaka någon större skada - det värsta som kan hända är att hon tillfälligt kan undanhålla oss sina gåvor.

Men särskilt Vågar och Oxar (Venus härskar över dessa) eller personer med ASC i dessa tecken ska vara förberedda på att någon form av besvikelse kan uppstå under dagarna runt den 6 mars. Men hys hopp - det hela kan ställas till rätta igen vid den 17 april plus minus en eller två dagar.

Kärleken kan gå i stå. Den som vill göra sig själv eller sitt hem vackert kanske borde vänta tills Venus är med igen - för bästa resultat. Jag skulle inte genomgå en skönhetsoperation eller byta hårfärg och liknande just nu. Risken finns att det inte blir bra.

Tålamod är vad som gäller. En retrograd planet hjälper oss att fundera över det som har varit och att göra nödvändiga korrigeringar. Under dessa veckor kan man komma att ändra åsikt om någon eller att se en situation med nya ögon.

Låt oss vara tacksamma för den tid vi får att göra detta.

Förutom Vågar och Oxar kan även Vädurar känna av denna Venusretrograd mera än andra.

Annons:
[GunillaF]
3/2/09, 2:07 PM
#7

#6 Ojojojojojoj oj… Det är lika bra att lägga sig i dvala från 6 mars till 17 April nu då! Jag är våg! Väldigt mycket våg! 14/10 53 är jag född. Vilken tur att jag färgade håret i helgen Flört Kärleken har varit i stå i mååånga år så det var ju detsamma!

[MargaretaA]
3/2/09, 3:24 PM
#8

Nej det finns ingen anledning för någon att gå i dvala bara för att Venus har gjort det!

 Pillow

Du har sannolikt Ascendenten i ett annat tecken och en annan vaken planet som ditt horoskops härskare.

kanske Mars Running

Eller Merkurius Chatty

Eller Månen Crying Into Tissue

Bara för att nämna några!

[GunillaF]
3/2/09, 3:27 PM
#9

#8 Det har jag nog, förståss! Glad Jag är så himla trött idag så det kändes nästan skönt att tänka sig dvala i en månad. Skrattande

hilal
3/2/09, 6:30 PM
#10

tack maggan för förklaringen

hoppas inget olyckligt händer i våra kärlekslivFörvånad

Jag hade venus i väduren när jag föddes……har känt att jag har haft riktigt bra flow den senaste veckan

antagligen även för att  venus vart i väduren ett tag

men nu kommer den ju gå i retrograd i väduren så kommer den påverka dem som har venus i väduren  på något annorlunda sätt?

typ mer positivt eller negativt?

[MargaretaA]
3/2/09, 7:01 PM
#11

Det är sannolikt så att Vädurar påverkas i samma utsträckning som Vågar och Oxar.

Är man singel är det troligen inte rätt tid att söka en partner. Chanserna är störst att lyckas finna den rätte när Venus går direkt igen.

Har man en partner kan relationen behöva lite extra uppmärksamhet - partnerna kan vara upptagna med annat och för en tid försumma hjärtats angelägenheter. Men det är ingenting som allvarligt kan skada en annars god och lycklig relation.

En bra sak med Venus-retrograd är att man kan gå  tillbaka för att diskutera ett ämne som du och din älskling / maka / sambo aldrig riktigt löste.

Du kommer att ha en chans att komma med en ny lösning för att sedan kunna lägga denna fråga till vila en gång för alla.

En retrogras planet kommer alltid att uppmana er att se tillbaka och rätta till saker som har lämnats oavslutade eller olösta.

källa; www.astrologyzone.se

hilal
3/2/09, 7:16 PM
#12

åh då får jag nog dubbel påverkanTungan ute har solen i oxen+venus i vädur… få se hur det går nu….:-)

[MargaretaA]
3/2/09, 7:29 PM
#13

hilal - du har ju Venus (kärleksplaneten) i konjunktion (sammansmält) med Jupiter (tur och lycka) i det 7:e huset (partners) hur skulle du någonsin kunna ha otur i kärlek?!

Jupiter kommer alltid att beskydda ditt parnerliv och i den mån du blir av med någon käresta, så är det bara Jupiter som anser att det finns bättre Flört

Annons:
hilal
3/2/09, 11:32 PM
#14

jo maggan jag tror jag måste ändra kartan eftersom min födelsetid är fel därObestämd pma,r dig!

LenaR
3/5/09, 1:41 PM
#15

#6 Margareta är det "bara" utseende och kärleksliv som påverkas? Jag jobbar som stn inför en utställning precis just den här tiden… Rynkar på näsan


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[MargaretaA]
3/5/09, 1:56 PM
#16

I första hand kärlek och skönhet ja. läs gärna  artikeln om de olika planeterna och oroa dig inte så mycket. Du har en stark Venus i ditt horoskop och det kan inte ens dagens trötta kärleksgudinna ändra på Flört

LenaR
3/5/09, 2:03 PM
#17

Tack Margareta!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Bersel
3/10/09, 2:07 AM
#18

Hej Margareta,
Tänk att jag inte hänger med på planeternas framfart…nu fick jag förklaring på min min annars så kärleksfulla våg-sambos(sen 12 år) plötsliga konstiga beteende fre-lördag när vi var i kontakt…han är tillfälligt utomlands på jobb…. och jag kunde  inte förstå..hur han plötsligt typ ignorerade mig..

Du är helt enkelt underbar som skriver såå mycket om detta ämne..

Tack och Kram Berit

[MargaretaA]
3/10/09, 9:46 AM
#19

jag är glad om det är till nytta Glad

Mirjah
5/15/12, 8:26 AM
#20

Jag puttar upp denna tråd igen då det är dags för samma fenomen.

Venus är planeten av kärlek, skönhet och stolthet - den tar en paus, saktar ner och ser ut att gå bakåt.

Till skillnad från Merkurius (planeten av kommunikation) retrograd som gör oss förvirrade och misstagsbenägna, kan en retrograd i Venus få oss att känna oss oattraktiva och kanske t o m ovärdiga!

Venus kan inom denna period få oss att tita tillbaka på våra önskningar och val, vilket kan öka på spänningarna i våra relationer.

Den ljusa sidan av denna retrograd är att vi har chansen att genomföra den slags förändring vi i vanliga fall inte skulle göra och uttrycka oss på ett sätt vi normalt inte skulle göra.

Inga skönhetsingrepp mellan 15 maj - 27 juni alltså..? Tungan ute

Annons:
Mirjah
5/15/12, 8:44 AM
#21

En annan tänkbareffekt av venus retrograd är också att det kan dyka upp gamla bekantskaper/kärlekar från det förflutna Flört

Upp till toppen
Annons: