Prinsessan
..så var hon äntligen här.. och föds till ett redan utvalt yrke. Jag undrar vad astrologin säger om detta? Fisk är hon i vart fall den efterlängtade tösen.

Sol och måne i fiskarna, nymåne? Och ascendenten i skytten! Kan det bli en kreativ tös månne?

Ja, det blir åtminstone en känslosam tös.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Läs mera om prinsessan Estelle på Rexlins astroblogg: http://rexlins.blogspot.se/2012/02/prinsessan-estelle-ett-indigobarn.html
Detta är i alla fall hennes födelsehoroskop:

Märkligt.
Både ASC och MC ligger nästan på samma grad som jag har själv.

#4 Sedär - ett astrologiskt släktskap!
Då hamnar Asc nära det Galaktiska centret (som väl ligger på 27* skytten?) Så då har ni även en direkt koppling dit.
Själv har jag min Mc på 29* skytten.. - så det är väl därför man känner sej som om man var från ett annat stjärnsystem ibland..
Inte konstigt att prinsessan har fått namnet Estelle - som ju betyder stjärna. Men jag blev också förvånad av namnvalet - (och glatt överraskad) - eftersom jag fått reda på för några år sedan att Estelle var mitt eget "andliga" namn.
Ja - har ni sett så mycket fokus hon har på fiskarnas tecken: Neptunus, Solen, Chiron, Merkurius och månen! Och alla dessa samt uranus i andra huset!
Vad månde bliva av denna prinsessa?
Mamma Victoria är kräfta, morfar kungen är oxe och mormor Silvia är stenbock. Men vad har pappa Daniel för födelsetecken?

Jag har ASC 27° Skytt.
så det är väl därför man känner sej som om man var från ett annat stjärnsystem ibland..
Precis!

#4 Samma här….

Har du också ASC 27° Skytt…
… Eller känner du dig som om du är från ett annat stjärnsystem…
… Eller kanske båda?
_
_

Ingetdera!
Jag har asc i skytten och mc i skorpionen. Ac, tror jag, 20 eller 22 grader i skytten.
Fascinerad av stjärnor - och inte ett tecken i jord, men om jag är från ett annat stjärnsystem….. vette tusan!

"och inte ett tecken i jord"
Jag har Mars 10* Oxe, annars är även jag fri från jord.

Jag har också min Mars i 23* Stenbocken - för övrigt inget jordiskt alls - förutom norra månnoden då - som är på 9*48´ Stenbocken - där Pluto står o trampar just nu!
Men med månen o asc i konjunktion i fiskarna - och solen i konjunktion med Neptunus - så - dras man allt som oftast mot stjärnorna om man säger så..

Test på gång.

Jaha - förklara gärna lite närmare!
Jag är bara en glad amatörastrolog - så jag tar tacksamt emot lite tips. Har för mej att norra månnoden står för ödet, eller ödesbestämda möten..

Jag tog det i en ny tråd istället.
Vi är ju lite OT.
Läs gärna tråden om Natalhoroskop.

Javisst!