Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2355 ggr
bluemary
11/1/09, 12:22 PM

Ny och med en fråga

Hej allesammans ! Tittade in här och skulle gärna
vilja bli medlem. Vad jag har sett så verkar det vara
en trevlig och bra stämning. Och kanske att det inte
gör något om man är nybörjare och kommer med frågor
som kanske är konstiga för den som är insatt.

Jag är en fisk, född den 16 mars. Jag har alltid varit
en typisk fisk, oerhört känslig, livrädd för att såra o s v.

Men nu när jag har fyllt 50 så känner jag mig mer
bekant med kräftan när jag läser i böckerna.

Jag är förstås fortfarande väldigt rädd för att såra
andra o s v men jag kanske att jag med stigande
ålder känner mig säkrare och därför så känns det
nu bättre med kräftan.

Undrar också om ni gärna vill ha en medlemspresen-
tation, något speciellt ställe ?

Går det att "ändra" från fisk till kräfta ! Mvh ! /Anette

Annons:
[BigMama]
11/1/09, 8:25 PM
#1

Så vitt jag förstått efter att ha tittat runt lite på den här sidan och artiklarna, så är det inte bara ditt soltecken som avgör hurdan du är.

När du föds, samma sekund som du tar ditt första andetag, så kan man säga att man knäpper ett kort på universum. Där ser du hur alla planeter är placerade på just din astrologiska karta. Du vet att solen var placerad i fiskarna under tidpunkten för din födelse.

Eftersom du känner dig mer som en kräfta, undrar jag också, som novis, om inte det är så att du exempelvis har din måne i kräftan eller någon av de andra planeterna? Och blir influerad av kräftans karakttärsdrag.. liksom… Obestämd

[BigMama]
11/1/09, 8:28 PM
#2

http://www.0800-horoscope.com/birthchart.php

Här kan du knappa in dina födelsedata och dessutom få en beskrivning på svenska. Där ser du om det dyker upp planeter i kräftans tecken.

Jag vet inte vilket system som används och om olika system har det tvistats om här på sajten tidigare. Om jag inte missminner mig så är det 'lika-hus-systemet' som funkar bäst på SVeriges placering.

Med reservation för egen missuppfattning! :)

AnteMsson
11/2/09, 12:29 AM
#3

bluemary… Välkommen hit.

Alla är lika välkomna och alla frågor likaså.

Jag har publicerat en del artiklar tidigare, som tar upp lite av det du beskriver (Jag har återkallat publikationen av dem tills vidare p.g.a. olika orsaker - förhoppningsvis återkommer de på sajten inom kort.).

Det jag kan säga rörande din fråga är en tanke som jag med flera har.

När man föds är molekylerna i kroppen och energierna påverkade på ett sätt av universum runt oss. Om allt fortgår som det är tänkt och enligt de rådande förhållandena kommer en person utvecklas å ett speciellt håll.

Men det är mycket små förändringar som skall till för att en utveckling skall ta en annan vändning. Kanske varför du på äldre år känner dig mer identifierad med andra aspekter i ditt horoskop.

Till exempel så spelar det ingen roll om horoskopet säger vid födseln att individen kommer bli en tålmodig, stabil person med stor kärlek till världen och en inre trygghet som inspirerar andra - om barnets föräldrar blir/är alkoholiserade och misshandlar barnet till medvetslöshet upprepade gånger. En sådan sak påverkar så klart  även det.
Människan är född med en vilja och en självinsikt, som gör att man kan självuppfylla profetior och man kan omkullkasta dem lite som man vill. Men framför allt är man mycket påverkbar som barn och mänskliga världsliga göranden kan förstöra en annars fin plan.

Givetvis finns det glada historier också, där en med sämre förutsättningar växer upp och får ett bra liv under rätt vägledning.
Barnet väljer ju inte sin förälders agerande…

Om du är med på hur jag menar…?

bluemary
11/2/09, 1:06 AM
#4

Stort TACK för fina och mycket intressanta svar !

Då jag är helt ny inom detta område så gäller det att läsa
igenom i lugn och ro och ta en mening i taget och inte läsa
vidare förräns man känner att man hänger med.

Det är lite sent nu, klockan är  00:00 så jag får nog ta
det hela i morgon då jag är lite piggare.

Men det ska bli mycket intressant och jag ska verkligen
göra ett försök att förstå och hänga med i resonemanget.

Ännu ett stort tack ! Mvh Anette

AnteMsson
11/2/09, 1:10 AM
#5

Du är välkommen imorgon också, Anette
*s*

Mairi
11/2/09, 1:33 AM
#6

Det finns en teori, jag har tyvärr aldrig hört nåt namn på den, som säger att man genom livet utvecklas genom stjärntecknen i zodiaken. Har för mig att om man lever ett fullångt liv kan man hinna med 3-4 tecken, varav det första är det som står i födeleshoroskopet då…

Vet inte hur utbredd denna teori är, eller om det ligger nånting i den… men jag har sparat den i minnet för utvärdering när jag fyller 93 år och har lite bättre perspektiv på mig själv och min utveckling genom livet. Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: