Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 1343 ggr
allakantralla
2009-01-15 19:54

Planeternas positioner vid förlossning?

Hej hej!

Sitter med mitt eget framtidshoroskop, och söker tecken på förlossning. Tänker solen och månen i vattentecken i 8:e huset, men undrar om det är någon som har några andra förslag?

Jenny

Annons:
[MargaretaA]
2009-01-16 13:38
#1

Det är en intressant fråga som jag tyvärr inte kan svara på så här på rak arm. Jag tror inte att man kan se det med hjälp av vanliga transiter eftersom de inte är så exakta tidsmässigt i sina inflytanden. Jag antar att du vill veta vilken dag förlossningen startar?

Jag har själv kollat mitt horoskop i samband med mina barns födelse och aldrig lyckats hitta några astrologiska samband. Därmed inte sagt att det inte fanns - en duktig astrolog som vet vad man ska titta efter kanske kan ge bättre svar Glad

Stille
2009-01-16 18:44
#2

Hejsan allakantralla, (coolt namn)….

Det finns en astrologisk inriktning som heter 'Kosmobiologi' med *Reinhold Ebertin  som grundare, som har metoder som jag tror fungerar rätt bra….fast det är rätt svårt förstås.

Jag har haft mycket glädje av att studera hans metoder och faktist lyckats med att pricka in födelsen på dagen vid ett tillfälle. (Det har såklart gått fel också).

Han associerar vissa planetkombinationer till födelse. T.ex. venus-uranus eller mars-jupiter.

I det fallet som gick bra för mig hade mamman en progression (solbågeprogression tror jag) med venus och uranus.

Denna progression triggades av en transit just denna dag som födseln ägde rum.

Ebertin var lite som en forskare i astrologi och kom på många bra hjälpmedel vid prognoser.

Ha det bra

allakantralla
2009-01-17 00:59
#3

Hej och tack för era svar!

Har tittat hur det ser ut bakåt i tiden för två av mina kvinnliga familjemedlemmar som fått barn, inklusive när jag själv fick barn förra gången. Hittade faktiskt gemensamma nämnare! Både min mormor, min mamma och jag själv födde alla barn då vi hade både solen och månen i 8:e huset.

Känner inte till detta med progressioner, men ska såklart ta mig en titt och försöka lära mig mer, så tack för det tipset!

Och meddelar såklart utfallet på denna graviditet. Blir det också en "sol-måne" i 8:e huset så blir det av om ungefär två veckor…

Tack för en bra sajt! Är nu här, men håller på att orientera mig runt, det är spännande!

[MargaretaA]
2009-01-17 01:11
#4

Det betyder att dessa barn föddes nära nymånen. Kanske är det mera ett släktdrag än en allmän astrologisk fingervisning om när en födelse startar.

efter en titt i mitt eget horoskop så har jag inte haft varken Sol eller Måne i åttonden huset nån gång (fyra barn).

men det här med släktdrag är ändå en spännande infallsvinkel.

Jag och båda mina bröder har Månen i konjunktion med Uranus. Kanske något vår mor hade uppmärksammat om hon haft intresse för astrologi?

allakantralla
2009-01-17 19:49
#5

Tror som du, på det där med släktdrag. Och du får hålla kolla på måne-uranus konjunktioner när det gäller barnbarn!

Upp till toppen
Annons: