Bappis tolkning
Ja en hel del stämmer in men inte allt.
Är en ensamvarg som trivs i min ensamhet och är inte festens medelpunkt heller.
Gillar inte att slösa och vräka mig bland lyx och sånt heller *fniss*
Naturen är min lyx där jag trivs med att gå klädd precis som man vill.
Många bekanta har jag men endast någon riktig vän.
Skriver och fotar och fungerar bra med barn m.m.
Nyfiken på livet och är en sökare.
Detta gav en mersmak på ännu mera frågor
Ps Hur pass bra ska detta stämma in på min personlighet?
De här punkterna som jag har valt ut och gett förslag på tolkningar, är hur de kan fungera ensamma och utan inblandning från andra inflytanden. I verkligheten så finns oftast andra inflytanden, som kan både förstärka, försvaga eller förändra det en planet ensamt står för i sin speciella position.
Om du tittar på bilden jag la in, så se du att det finns många fler planeter i ditt horoskop som inte finns med i denna lilla och mycket enkla tolkning (av några få punkter).
Bland annat så har du Jupiter i konjunktion (sammansmältning) med allt- eller inget planeten Pluto. Han lägger sin speciella färg på din Jupiter (sökaren). Sedan har du bromsklossen Saturnus i en besvärlig aspekt till Jupiter som även han vill ha ett ord med i laget (ogillar lyx och slöseri). Att leva med dessa två giganter på tvärs med varandra är i vissa fall som att försöka köra bil med både gasen och bromsen samtidigt.
Så givetvis finns förklaringar om man bara gräver djupt nog.
Hur pass bra det stämmer med astrologi beror på vem man frågar. Jag har aldrig stött på någon som säger att allt stämmer - men heller aldrig någon som sagt att inget stämt. Man hamnar som regel nånstans mitt emellan.
Men fråga på du - det är alltid en utmaning att få "knäcka nötter"
Hemska tanke!!!!!!!
Jag kom på att jag är född fem minuter före den tiden som jag sade till dig. Påverkas mitt horoskop mycket av den felsägningen?
/kram Bappi
puffar lite *ler*
/kram Bappi
ajajaj bappi! jag ska kolla och se vad det leder till. Byte av Ascendent är den största konsekvensen, men det behöver inte bli det.
Det vart ingen större skillnad som tur var. nu har lagt in kartan i #0 som är gjord med födelsetiden 18,05.
#7 Kl 18.10 ska det vara
/kram Bappi
Jamen det var ju den tiden du sa först - innan du sa att det skulle vara fem minuter tidigare. har du tjuvstartat med glöggen eller?
Jag lägger tillbaka den gamla bilden igen
ordningen återställd
Förlåt, men jag trodde jag hade sagt 18.15 och bara fick för mig det i morse. Snälla Margareta jag ber om ursäkt för allt besvär som jag ställer till med (utan glögg) Du är bäst!
/kram Bappi
Kanalisera energi, vilket spännande ord och hur tänker du då?
Anar svaret men kan ändå inte låta bli att fråga
/kram Bappi

Jag kan bara hålla med dig Margareta när det gäller ett horoskops komplexitet. Det är svårt att rycka lös vissa delar av horoskopet utan att ta hänsyn till helheten. Inga planeter opererar själva kan man väl säga utan aspekter, andra planeter, hus, tecken mm färgar av sig. Därför är varje horoskop unikt! För att seriöst tolka ett horoskop krävs det åtskilliga timmar i att försöka sätta sig in i hur allt hänger i hop. Det är som att läga ett gigantiskt pussel med massor av pusselbitar. Spännande och enormt fascinerande.
Jag förstår nog och lär mig allt eftersom och jättekul att du också Devina tycker till /kram Bappi
#13 även om det nu inte är jag som ligger bakom begreppet kan jag ändå dela med mig av hur jag ser på det.
Med "att kanalisera energi" tänker jag mig en kraft som måste styras i en viss riktining för att man ska kunna ta tillvara den på bästa sätt. med Pluto i första huset är man sannolikt som ett kärnkraftverk. Fullständigt "livsfarlig" om det hanteras fel och mycket bra att ha, under kontrollerade former
var det det svaret du anade?
precis så är det!
#15 jag uppskattar också Devinas kunniga inhopp. (Då kanske jag kan lägga upp fötterna på bordet och ta lite ledigt ibland)
Margareta svar ja angående att det är en kraft som ska hittas och vårdas och utvecklas mycket ömt och försiktigt!
/ kram Bappi
Säger som Skerike att horoskopet ska läsas om och om igen och vridas och vändas på för att igenkänna mer och mer saker som egentligen står där/ kram Bappi
Läs gärna mellan raderna också
Men givetvis för det är ju där som det mesta intresssanta står
/kram Bappi