Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2371 ggr
Cecilia-A
2008-10-08 18:40

Min horoskopkarta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa,

Kan någon tolka min karta?

Stort tack!

Kram

/Cecilia

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-08 21:41
#1

Hej Cecilia, här kommer ett förslag till tolkning av några punkter.

Det första man ser på ditt horoskop är Jupiter i tolfte huset och dennes  konjunktion med Asc i Vattumannen. Eftersom din horoskopshärskare är Uranus har jag också gett en tolkning för dess sextil med ASC och placeringen i det elfte huset.

Den här gången blir det klippa och klistra Flört

_**Din Ascendent i Vattumannen
**
Med Vattumannen stigande över horisonten vid tiden för din födelse, har du en vidsynt, filosofisk syn på livet. Personliga frågor är mycket mindre viktiga för dig än de är för dem med andra tecken i stigande, detaljer tråkar ut dig och du strävar hela tiden efter att se den större bilden. Du fungerar bättre i en grupp av människor med samma intressen som du, än i en till en-relationer, vilka du kan uppfatta som både tråkiga och klaustrofobiska. Du är mer intresserad av samhället i stort, än av de individer det utgörs av, dig själv inkluderad. Du vill finna nya, utopiska livsstilar, där människan kan leva i frihet, men eftersom Vattumannen är ett fast tecken, kan du vara mycket envis om dina avant garde idéer ifrågasätts.  Du kan också verka frånvarande och distanserad, eftersom du har svårt att relatera till instinkter och känslor. Men du är mycket generös på ett abstrakt sätt och strävar ständigt att förbättra livet för andra.
Med Vattumannen i stigande styrs du av den liberala och fritänkande planeten Uranus. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Uranus gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din Ascendent i sextil med din Uranus_

Att få uttrycka din individualitet är av grundläggande vikt för dig. Du försäkrar dig om erkännande från andra genom din okonventionella hållning och originalitet, även om vissa människor kan ta illa upp. Så länge som dessa tillhör undantagen, bör du kunna få andra i din omgivning att samarbeta med dig.

Med din uttalade spontanitet och kärlek till friheten bör du söka ett yrke som låter dig arbeta självständigt. Eftersom Uranus är intresserad av framtiden, deltar du aktivt och intensivt i dess utveckling, där du främst är intresserad av koncept för individuell frihet.

Använd din intuition. Kanske skulle du roas av att lära dig mer om Astrologi eller något liknande fält.

Din Uranus i det Elfte Huset

Det elfte huset härskar över det sociala livet och de strävanden du delar med andra. Tecknet, och planeterna här, beskriver hur vi passar ihop med andra och hur vi fungerar i grupp. Det är osjälviskhetens och allmännyttans hus med humanitära mål som vänskap och gemenskap, där vi arbetar hårt för att förverkliga visionen om en bättre värld för alla.

Uranus styr det elfte huset, och alla människors lika värde, med allt vad där tillhör, är vad du strävar mot. Du känner ett släktskap med hela mänskligheten och har inte något tålamod med dem som inte delar din vision av en bättre värld. Du är inte intresserad av det sociala livet för dess egen skull, utan ansluter dig hellre till andra i arbete mot gemensamma ideal. Vänskap betyder också mer än kärlek för dig. Frihet är något bra i dina ögon och i din idealvärld finns inte svartsjuka och ägandebehov. Mellan själsfränder, bör inte finnas någon anledning till tvivel och rädsla, utan endast frihet att kunna arbeta mot målen, tillsammans eller var för sig.

_**Din Jupiter i konjunktion med din Ascendent
**
Denna aspekt dominerar ditt horoskop och ger dig en enormt optimistisk, generös och visionär personlighet. Med Jupiter i stigande, har du turen på din sida, och din entusiasm och kärlek till nöjen gör dig populär vart du än är. Du är en populär gäst på varje party och festlighet, och du är en verklig livsförstärkare, även om du ibland lovar mer än du kan hålla. Du målar på den stora duken och behöver utrymme och frihet för att kunna känna dig lycklig och tillfredsställd.

Jupiter i det Tolfte Huset_

Det tolfte huset styr det omedvetna, och är platsen där vi söker enhet med allt liv. Telepati och psykiska krafter, intuition och förmågan att uppfatta gömda behov och känslor, både i oss själva och andra, finns här. Det är också självuppoffringens hus, och hemligheternas, och platsen där vi är länkade till den andra sidan.

Med den optimistiska Jupiter i det område av horoskopet som styr din inre värld och dina länkar till det undermedvetna, har du stor tilltro till livet. Som regel kommer din skyddsängel, som du så starkt tror på, inte att svika dig. Med Jupiter här, finner du inte meningen med existensen i den yttre världen, eller i ortodoxa religioner, utan genom att göra en resa i själen, finna den djupt inom dig själv. Du kan också vara en född healer, då du inte bara har en instinktiv tilltro, utan också en stor medkänsla med de mindre lyckligt lottade än du själv, och din optimism och tilltro kan vara till stor hjälp för andra.

Engelsk originaltext från Astroworld

översatt av Margareta A

licensierad

Cecilia-A
2008-10-09 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Guud, stort tack Margareta!

Jag känner igen mig så otroligt mycket i den här texten.

Detta nedan har jag fåt hört från flera håll.

Du kan också vara en född healer, då du inte bara har en instinktiv tilltro, utan också en stor medkänsla med de mindre lyckligt lottade än du själv, och din optimism och tilltro kan vara till stor hjälp för andra.

/Cissi

[MargaretaA]
2008-10-09 12:48
#3

Så roligt att du kände ingen dig. Jag kan avslöja att jag inte blev förvånad när jag läste din presentation efter att ha sett ditt horoskop Glad

Upp till toppen
Annons: