Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1132 ggr
[MargaretaA]
7/17/08, 8:03 PM

Fullmåne 18 juli

Som en del säkert redan vet så är det nu dags för Juli månads fullmåne. Det är Stenbocken som får den äran och många födda i detta tecken kan se fram emot en fullbordan av något viktigt projekt eller relation. Det finns en ingrediens av lyckosamhet (Jupiter) och överraskning (Uranus) inblandad i händelseutvecklingen så Stenbockar behöver knappast oroa sig för denna fullmåne - särskilt ni födda runt 15 januari plus minus fem dagar - har glädje av denna trend.

Kräftan som oppositionstecken till Stenbocken kan också känna av denna fullmåne mer än övriga - särskilt ni med födelsedag runt den 18 juli.

Minns vad jag skrev om fullmånen i en artikel.

Månen är fullt upplyst. Den stiger runt Solnedgången och går ner vid Soluppgång. Klimax. Nu ser du resultatet av ditt arbete och får svar på dina frågor. Det du känner nu ska du visa upp för omvärlden. Jorden står nu mellan Solen och Månen. Från båda sidorna utstrålar kraft. Nu gäller det att hitta en balans. Om du inte lyckas uppnå balans kan du bli förblindad av det du inte ser.

Maggan

Annons:
FiaH
7/17/08, 8:55 PM
#1

Låter ju kanon, för mig som är stenbockSkrattande

[BigMama]
7/17/08, 10:14 PM
#2

Är det kanon för mig som kräfta också? (10 juli) Fundersam

[MargaretaA]
7/17/08, 11:20 PM
#3

he he kanon… vem vet?
som jag har sagt nån gång tidigare så ställer aldrig månen till med nåt större hallaballo i våra liv, det finns andra planeter som är betydligt bättre på det Flört månen styr vårt känsloliv så om något händer runt fullmånen så är det sannolikt något som skapar en känslomässig reaktion hos oss. Man får titta på födelsemånens position i hus och dess aspekter för att få en hint om vad som kan vara på gång, men som regel är månens påverkan svag och snabbt övergående. För de flesta av oss…

Jag är också kräfta och inför fullmånen brukar jag uppleva en känsla av att något speciellt ska hända - jag går runt i spänd förväntan lika nyfiken varje gång - det är nog inte ofta det verkligen händer nåt speciellt utan känslan klingar av dagen efter fullmånen och sedan är det glömt till nästa gång Glad

Maggan

[Vintersaga]
7/19/08, 1:03 AM
#4

Jag har den uppfattningen att fullmånen (och även nymånen, fast på ett annat sätt) sätter igång ett skeende - om den "träffar" någon planet eller axel i vårt eget horoskop.

Nu inträffade den exakta fullmånen 26 grader (max 3 graders orb brukar jag köra med) i kräftan/stenbocken - och om jag hade haft någon planet eller axel på någon av dessa två motsatta punkter så hade fullmånen aktiverat denna punkt. Om sedan någon annan planet samtidigt stod på någon av punkterna hade detta förstärkts!

\Rickard

Upp till toppen
Annons: