Annons:
Läst 250 ggr
[danielabjernbrandt@hotmail.com]

7:e huset, Pars Fortunae

Jag saknar planeter i 7:e huset och alltid tolkat det som att en partner inte är en så betydande del i mitt liv. Nu har jag fått fram min lyckopunt som befinner sig i Stenbocken i 7:e huset. Hur skulle ni tolka det? Att det är där min största lycka finns - i arbetet med en relation med en gemensam karriär?

Annons:
Kyllan56
2021-03-23 17:59
#1

Om man saknar en planet i ett hus, så ska du titta på var den planeten, som styr ditt 7:e hus befinner sig.

Ponera att 7:e husspetsen går genom Lejonet, som styrs av Solen. Då letar du upp det huset som -solen befinner sig i. Ett exempel. Solen befinner sig i hus 1. Då kommer sättet du själv aktivt söka upp en partner, vara själv mer drivande o.s.v.

Lyckopunkten står för tur, men det beror på horoskopet i stort. Där tittar du också på vilket tecken det står i och vilken planet som styr just det tecknet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

A
2021-04-01 19:05
#2

Jag har bara hört att lyckopunkten handlar om talanger och vårt högsta självförverkligande. Och inte endast tur.

A
2021-04-01 19:16
#3

Såg nu (det är jag som skrivit frågan) att jag inte har lyckopunkten i 7:e huset utan 6:e.
Alltså är det genom jobb jag finner sinnesfrid och inte genom relation. Det var det jag visste och hoppades på :D

Upp till toppen
Annons: