7:e huset, Pars Fortunae
Jag saknar planeter i 7:e huset och alltid tolkat det som att en partner inte är en så betydande del i mitt liv. Nu har jag fått fram min lyckopunt som befinner sig i Stenbocken i 7:e huset. Hur skulle ni tolka det? Att det är där min största lycka finns - i arbetet med en relation med en gemensam karriär?

Om man saknar en planet i ett hus, så ska du titta på var den planeten, som styr ditt 7:e hus befinner sig.
Ponera att 7:e husspetsen går genom Lejonet, som styrs av Solen. Då letar du upp det huset som -solen befinner sig i. Ett exempel. Solen befinner sig i hus 1. Då kommer sättet du själv aktivt söka upp en partner, vara själv mer drivande o.s.v.
Lyckopunkten står för tur, men det beror på horoskopet i stort. Där tittar du också på vilket tecken det står i och vilken planet som styr just det tecknet.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Jag har bara hört att lyckopunkten handlar om talanger och vårt högsta självförverkligande. Och inte endast tur.
Såg nu (det är jag som skrivit frågan) att jag inte har lyckopunkten i 7:e huset utan 6:e.
Alltså är det genom jobb jag finner sinnesfrid och inte genom relation. Det var det jag visste och hoppades på :D