Annons:
Etiketter1-allmän-astrologide-astrologiska-husen
Läst 229 ggr
C
2021-03-22, 08:42

Hus som sträcker sig över fler tecken, Placidus system

Hej, jag är intresserad av att höra hur ni skulle tyda ett hus, med Placidus system, när huset sträcker sig över fler tecken, och framförallt när det handlar om första huset?
Jag har t ex framför mig ett horoskop med AC i Vattumannen (27) och sedan sträcker sig första huset ända till Oxen (10). Det finns två planeter i huset, Jupiter i Fiskarna och Kiron i Väduren. Tacksam för "tolkningshjälp" då jag inte riktigt vet hur och vad tolka in just detta exempel.

Annons:
Farwuq
2021-03-28, 14:55

Det bör vara en individ med stor komplexitet.

Det första huset representerar som du säkert redan vet, din syn på livet. Det handlar också om din personlighet, ditt eget yttre och hur du framstår inför andra människor. Man säger också att det första huset har att göra med självmedvetandet.

Om nu 1:a huset är så stort, så är även 7:e huset lika stort och kanske lika komplext. Det innebär bl.a. att 7:e huset, som har att göra med alla former av seriösa sociala och intimare relationer att göra, är förmodligen lika komplext.

Så horoskopet indikerar på en person som både i sig själv och i sin relation till andra är väldigt "mångfacetterad".

Allt får således tolkas in, planeter aspekter och tecken, viket kräver en del tid och kunnighet. Jag är själv svårt sjuk och kan inte åtaga mig något i den vägen. Allt nödvändigt finns att läsa här inne och ute på nätet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

C
2021-03-28, 15:54

#1: Tack för ditt svar. Ja, det var det jag misstänkte, att det är en komplex bild där dessa båda hus är så tongivande. Dessutom ligger det två planeter i vardera husen (I och VII) vilket ju gör att de har ytterligare tyngd i personens liv. Jag utgår ifrån att tolka in alla tecken i vardera huset, med extra mycket "energi" i de tecken och positioner som planeterna i dessa båda hus ligger .

Farwuq
2021-03-28, 15:59

Man brukar säga att husspetsarna och de planeter dessa samråder med, är mer tongivande.
Lägg mer energi där.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: