Tolkningshjälp
#jag har förstått att jag kan utlösa att jag är mycket för självutveckling på egen hand eftersom jag har så myclet planeter i nedre delen. Men blir lite förvirrad av de blå och röda strecken.
Samt att jag tolkar de som månen och ac ligger i tolfte huset vilket ac inte kan utan ligger i 1a huset. Jag har måntecken och ac som ni kan se i virgo..

Ascendenten bildar alltid hus 1 gräns. Det är där solen går upp i öster. Din Måne ligger i 12:e huset.
För att kunna tolka måste man kunna grunderna i astrologi. Av vad du skriver så kan du inte det.
En tumregel är att börja med Ascendenten och den härskande planeten.
Din Asc ligger i Jungfrun, som styrs av Merkurius. Man brukar säga att Jungfrun blir ditt skepp och Merkurius dess kapten. Så läs på om det. Sedan finns din Merkurius i hus 4, i Stenbocken. Det är genom ditt fjärde hus du visar dig själv. Ambitös (Stenbocken) hemmet och familjen (hus 4)
Börja där.
Att tolka horoskop har jag slutat med, då många kommit in på denna sida och velat ha tolkningar, för att sedan försvinna.
Horoskopet är spegelvänt, så du har alla dessa planeter i norr. Att ha många planeter där, tyder på att man är mer introvert än extrovert. Fat det är mycket mer än så att ta med i bedömningen.
Då får man ta kontakt med en astrolog och betala för det. Dock är du välkommen att ställa frågor.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
#2: tack så mycket! Har helt missat ett svar :)
Hur vet man att de är spegelvänt? Kollade på mitt chart samtidigt som jag lyssnade på pod och youtube klipp. Har tänkt boka tid med astrolog men vill ofta lära mig själv så jag har någon form av förståelse.