Annons:
Läst 781 ggr
RosaKatten
2020-10-28 19:13

Fullmåne på alla helgons dag

Hohoo🤗

Längesen jag var här inne nu. Den nya layouten blev så konstig så det lockade inte. Men så insåg jag att det blir fullmåne på lördag 31/10, alltså på självaste alla helgons dag! Så då var jag ju tvungen att logga in här och skriva nåt om det😀

Månen blir alltså full på 8° i oxens tecken, i konjunktion med Uranus.

Här är en riktigt bra artikel om lördagens fullmåne: http://www.soulwarrior.se/Lisas-blogg/index.php/;session=395d50bf91d46ab9d8bc57518dae3483&focus=BINERO_com_cm4all_wdn_Flatpress_4813325&path=?x=entry:entry201020-170503#C_BINERO_com_cm4all_wdn_Flatpress_4813325__-anchor

För mig är det mitt ockulta åttonde hus som blir upplyst, så det passar ju bra nu när slöjan är som tunnast mellan världarna. I övrigt såg jag att n noden befinner sig i konjunktion med min Venus som är min styrande planet, och transit-Venus befinner sig exakt på min asc. Transit-Saturnus är exakt på min n nod. Så det blir en intressant och djuplodande fullmåne för mig.

Var landar fullmånen i era horoskop?

Annons:
Staffan
2020-10-28 19:34
#1

För mig är det mitt ockulta åttonde hus som blir upplyst, så det passar ju bra nu när slöjan är som tunnast mellan världarna

Jag måste erkänna att det väcker min nyfikenhet. Hur tar man reda på var fullmånen landar i sitt horoskop?

// Staffan

  • Redigerat 2020-10-28 19:34 av Staffan
Mirjah
2020-10-28 20:32
#2

#1 skapa en inloggning på astro.com och knappa in ditt födelsedatum samt klockslag när du föddes. Kanske finns andra bra sajter oxå?

Staffan
2020-10-28 20:38
#3

#2 Okej, då ska jag överväga att bli medlem där. Avvaktar lite för att se om det dyker upp något annat tips på sida där man slipper skapa konto.

Kyllan56
2020-10-28 23:05
#4

#3: Du måste fått ditt horoskop, så du ser vilket hus 8 grader faller i ditt horoskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2020-10-28 23:13
#5

#0: Kul att se dig RosaKatten. Jag håller med dig, tycker det nya iFokus är krångligare och inte lika roligt som det gamla.

Spännande med 8:e huset och och slöjan mellan världarna, du måste berätta vad som hänt, om det händer något!

Fullmånen faller i mitt 10:e hus, så jag funderar över min sociala position, jag ska ju gå i pension i februari. Kanske kommer det någon post från pensionsmyndigheten? Men konjunktion Uranus, så talar det för friheten som det innebär att bli pensionär, även om det blir en fattig sådan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2020-10-29 10:35
#6

#3: Vad kul att du blev nyfiken!🤗 Astro.com är den sida de allra flesta använder, den är smidig och bra. Förut behövde man inte skaffa konto där om man la in födelsedatum och tid för mindre än fem personer, men det är möjligt att det har ändrats nu. Gå in och testa så hjälper vi dig att hitta fullmånen i ditt horoskop sen!

Annons:
FataMorgana
2020-10-29 10:40
#7

#3:
Man behöver inte skapa ett konto där. Det räcker om man skriver in sitt födelsedatum som gästbesökare.

RosaKatten
2020-10-29 11:04
#8

#5: Hej Kyllaaaan😻🤗
Tack, ja det är roligt att vara här, jag blev så galet inspirerad när jag läste om fullmånen att jag fick skitbråttom hit!

Det händer massor här, och fullmånen har inte ens varit än. Dels plötsliga förändringar som utmanar min trygghet (fullmånens sol är i mitt andra hus). Men detta med allhelgonadagens fullmåne i mitt åttonde hus i scorpiotider!! Ahh det är sjukt spännande! Jag har nämligen precis fått kontakt med en av mina förmödrar, så det ska bli superspännande att se vad som händer i helgen, om det blir en mer djuplodande kontakt. Jag höll nästan på att trilla ur soffan när jag insåg att denna kraftfulla fullmåne laddar i just åttonde huset😂 (ojoj mycket superlativer från mig nu)

Aha, tionde huset för dig alltså? Visst har du Pluto och co i ditt sjätte också? Och så med Uranus inblandad kan det ju bli en riktig överraskning. Du får berätta du också!!

Kyllan56
2020-10-29 13:31
#9

#8: Ditt låter väldigt spännande RosaKatten. Hoppas du berättar om det hänt något speciellt.

Jo det stämmer att jag har Pluto i 6:e huset.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2020-10-29 15:02
#10

#9: Det ska jag göra Kyllan!

Upp till toppen
Annons: