Annons:
Läst 587 ggr
RosaKatten
9/10/20, 10:35 AM

Mars går retrograd

Idag vänder mars retrograd på 28° i sitt eget tecken väduren. Mars är inte retrograd så ofta, bara en gång vartannat år, och han har inte varit retrograd i väduren sedan 1988. Det ska bli intressant att se hur energierna påverkas nu. Har ni några personliga planeter eller vinklar i väduren?

Här kan man läsa mer:
https://wp.damernasvarld.se/astrobloggen/2020/09/10/mars-retrograd-en-vadurs-bekannelser/

Annons:
Kyllan56
9/10/20, 6:25 PM
#1

Jag har Mc 24 grader i Väduren, så i oktober kommer Mars "backa" över min Mc och gå in i mitt 9:e hus igen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
9/11/20, 12:31 AM
#2

Hej,
För mig rör sig mars genom 12e huset så jag tror det bättre klaffar med retrograden 😊

Spännande Kyllan, då kanske det dyker upp något spännande som du kanske kan arbeta lite med? Något nytt på horisonten?

Kyllan56
9/11/20, 3:35 PM
#3

Ja Wilyamna, vem vet vad Mars har i sitt sköte. Jag tar det allt efter att det kommer. Värre kan det ju inte bli, tror jag. I mitt fall får jag även trigoner till min egen Mars och Pluto/Jupiter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
9/11/20, 8:06 PM
#4

Det låter spännande Kyllan, hoppas det medför något positivt för dig. Och du Wilyamna kanske inte märker av retro mars så tydligt om det sker i ditt tolfte. Eller kanske blir det action i det undermedvetna?!

För min del backar mars tillbaka in i mitt sjunde hus, tror inte det kommer påverka mig så mycket. Däremot har jag haft extremt driv och energi den här veckan, har funderat över varför jag har varit så hetsig och pådrivande och bara sovit några timmar per natt. Nu inser jag att det säkert beror på att mars har varit stationär i exakt kvadratur med min sol. Det blir tydligen extra starkt just där planeter ”vänder”.

Kyllan56
9/11/20, 8:40 PM
#5

Tack RosKatten!

Ja Solen kvadratur Mars kan ta sådana vägar! Du får berätta vad som händer…

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
9/12/20, 8:50 AM
#6

Det ska jag göra Kyllan😻
Det var samma när jag hade Uranus på samma ställe, i kvadratur min sol. Då var jag otroligt rastlös under en period, hade inget tålamod och ville bara bryta mig loss. Det är häftigt att man blir så påverkad!

Annons:
Kyllan56
9/12/20, 3:18 PM
#7

Ja det är det verkligen. Låter verkligen som Uranus, som älskar frihet och saker som inte är förutsägbara.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
9/15/20, 11:03 AM
#8

Precis så Kyllan! Jag höll på att storkna i min rutinvardag, behövde nya impulser, spänning i tillvaron och frihet. Kul att ha fått känna på den energin så starkt men skönt att inte ha den närvarande jämt. Jag är ändå ganska explosiv med min natala uranus i sextil med min natala mars och det räcker bra så😁

Kyllan56
9/15/20, 2:29 PM
#9

Ja det kan också bli för mycket av det goda! 😁

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: