Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 222 ggr
Wilyamna
2020-09-04, 19:08

Solretur 2021

Hej, Då var det snart dags för ett nytt år om några månader och som stenbock betyder det även att jag får ett nytt årshoroskog som kan färga mitt år. Detta är en form av framtidshoroskop där vi föröka skåda bland planeterna för vad som ska komma. När jag började gräva lite i horoskopet dyker det alltid upp nya saker. Vad som står ut här är asc på 7 grader vågen för jag har min norra nod på 10 grader vågen i min natala karta. Detta gör att jag får ett storkors mellan månen-solen oppositionen och asc/n.noden-dec/s.noden oppositionen. Dessutom blir det under fullmånen med 2 graders orb och i konj IC/DC. Detta är de första synen. Sedan ser jag att Venus 17 grader (vågens styrare) ligger i hus 3 skytten i konj s.noden 19 grader samt att min natala DC är 14 grader. Så det här verkas bli ett ganska så ödestyrt år. Vad tror ni?

Kyllan56
2020-09-04, 21:58

Jag vill bara skriva en kort betraktelse. N. noden är ju dit du vill sträva, din själ vill dit. Vågen vill sammarbeta  så det står på menyn. Venus som styr över Asc i ditt solarreturn-horoskop, står också för kvinnor men även det vackra. Acendenthärskaren har du i 3:e huset, som står för kommunikation. 

Venus härskar över hus 1 och 8 i solarreturn. 8.e huset ligger i Oxen, så det har med jorden att göra.  Du kommer utvecklas detta år genom en balans mellan det du sysslar med och din familj. Du kommer skapa vackra konstnärliga saker, som är kopplad till ett samarbete med framförallt kvinnor och jorden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2020-09-04, 22:24

Klockrent för vad jag påbörjat i år 💕 skapande, vackra saker kan absolut vara en av sakerna. Kursen jag läser är vi 80% kvinnor och kommer vara det hela året 🌺

Kyllan56
2020-09-05, 00:13

Du kommer lyckats Wilyamna!❤️Jag förstår att du kan vara orolig, men jag får ingen dåliga vibbar. Ett storkors kan ge väldigt mycket kraft.  Det som är just nu är förändringar, som jag bara tror är bra för dig!🌺❤️

RosaKatten
2020-09-08, 20:35

Vad kul med solretur! Jag tycker det ser ut att vara mycket dynamik och kraft här! Storkorset med fullmånen och Kiron är också inblandad.

Fullmånen har ju en av huvudrollerna i den här charten. Solen, månen och Uranus tillsammans i fina flödande energier, med månen så nära mc är det dags för något nytt spännande inom yrkeslivet där du får möjlighet att ge uttryck för din unika och individuella väg. Dags att stå på egna ben? Det känns väldigt positivt!

Ascendenthärskaren Venus i konjunktion med södra noden, något du behöver släppa taget om? Venus dessutom i kvadratur med Neptunus så det kan vara svårt att få en klar bild och det kan vara bra att stå stadigt med båda fötterna på jorden, men det gör ju du redan med din jord. Du har också Pluto-mars kvadraturen som genererar mycket kraft och när du hittar balansen där kan du använda kraften på ett konstruktivt sätt.

Om inte jag minns helt fel så har du väl en drös med personliga planeter på 1-2°? I så fall kan Saturnus och Jupiter bidra med struktur och stabilitet.

Wilyamna
2020-09-10, 18:01

Ja, du har helt rätt RosaKatten. Det blir ett ganska hektiskt år om jag ska tro SR (Solar Return) bilden, och mycket aspekter in på mitt natala horoskop också. Jag fick panik när jag såg det först, mycket också eftersom man ska kika efter i vilket hus asc hamnar i det natala horoskopet. För mig blir det hus 7 som bl.a. står för hälsan och det temat känner jag mig så färdig med!!!!

Men jag har påbörjat en ny yrkesbana som säkert kommer förändra mig både på insidan och utsidan 😊

Kyllan56
2020-09-10, 18:28

Wilyamna, hus 7 står för partners. Nära relationer som med andra, som du samarbetar närmre med. Även ens livspartner. Så du kan glömma att det skulle handla om hälsan och därför behöver du inte oroa dig.

Wilyamna
2020-09-11, 00:22

#6: jag skrev fel Kyllan 🙈 hus 6 skulle det vara, där min n.nod ligger på 10 grader vågen.

Kyllan56
2020-09-11, 15:39

Jag tyckte att det lät lite konstigt.

Har du tänkt på att det kan ha med hälsoläkande växter och kvinnor? Det är min känsla. Nu med din N.Nod dras du till självutveckling med den du ska vara.

• Redigerat 2020-09-11, 15:39 av Kyllan56
Upp till toppen