Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1137 ggr
RosaKatten
2019-12-09 16:53

Pluto Saturnus konjunktionen

Jag hittade en video om Pluto Saturnus konjunktionen som inträffar den 12/1 2020 på 22° i stenbocken. Här får man information om vad konjunktionen kan innebära, beroende på vilket hus i ens horoskop den hamnar i. Hon går igenom hus efter hus så bläddra ner så ser ni vilket minuttal respektive hus börjar på. https://youtu.be/-Absvy2jLe8 För min egen del kommer konjunktionen att hamna i mitt fjärde hus och det var nästan så nackhåren reste sig lite när jag hörde vad hon sa om det; det handlar om att hitta min inre stabilitet när familjekonstellationer förändras. Det kan man lugnt säga att jag får arbeta med efter att min mamma blev sjuk…

Annons:
Kyllan56
2019-12-09 17:27
#1

Intressant RosKatten!❤️Allt gott till din mamma!

Det infaller i mitt 6:e hus, vilket redan har börjat på en djupare själsliga nivå.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2019-12-09 17:32
#2

Tack så mycket Kyllan❤️ Ja precis det har ju redan börjat. Vi har ju några intressanta förmörkelser precis innan också som banar väg för själva mötet. Och 12 januari har vi även Merkurius och solen som förstärker konjunktionen ytterligare, plus att Jupiter också befinner sig i stenbocken. Det kommer att bli kraftfullt.

Kyllan56
2019-12-09 17:45
#3

Sannerligen RosaKatten, det kommer bli så kraftfullt!

Kollade precis mitt solar return-horoskop. Asc ligger i Vågen, så Venus har styrt året, som legat i tredje huset tillsammans med Saturnus och Pluto i sextil Merkurius och Neptunus. I höst har jag träffat en granne, som jag samtalat med väldigt djupa och själsligt omvälvande samtalsämnen. 3:e huset som bl.a står för grannar.

Sedan har Månen varit i Skorpionen i första huset, vilket varit jobbigt.

Precis som du blir jag "förvånad" hur väl astrologin stämmer.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2019-12-09 21:29
#4

Ojojoj, detta måste jag också lyssna på. Så tråkigt med din mamma RosaKatten, hoppas hon kryar på sig snart 🤗 Kyllan, månen i skorpionen låter tufft, kan förstå att det varit stormande med stora känslor upp & ner. Men vad mysigt att du träffat en sådan fin granne och vän 🌟 Vet sedan tidigare att denna konj infaller i mitt 9e hus samt i min solretur för hela 2020, ligger konj i 6e huset. Så åter igen hälsa och slavarnas hus på schemat. Sedan massa andra intressanta saker men det är väldigt mycket planeter i stenbocken på årets solretur. Tur att Jupiter är med och lyser upp min sol (lejon asc) dessutom 😊

Kyllan56
2019-12-09 21:34
#5

Roligt att se ni r här båda två!🙂

Ja Wilyamna någonstans ska ju Saturnus/Pluto-konjuktionen befinna sig. Då har vi vissa gemensamma nämnare. Vi klarar det också. ❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2019-12-10 16:38
#6

Kyllan ja visst är det häftigt hur väl det stämmer! Jag kan förstå att att det har varit jobbigt med månen i skorpionen, dessa intensiva energier måste vara tuffa om man inte är van (månen i skorpionen är iofs tufft att hantera även för den som är van😂) men det låter trevligt att ha fått en sån fin kontakt med grannen och kanske att även skorpionmånen har hjälpt till med djupet i den relationen? Och tack, det är roligt att vara här! jag tittar in i mån av ork😍

Annons:
RosaKatten
2019-12-10 16:40
#7

Tack så mycket Wilyamna❤️ Visst kommer väl också södra noden att hamna nära din sol ungefär samtidigt som Pluto Saturnus konjunktionen? Ni stenbockar är väl extra påverkade kan jag tänka mig, precis som vi kräftor. För min del kommer konjunktionen att hamna i första huset i solreturen, måste ju kolla vad hon säger om det i videon!!

Wilyamna
2019-12-10 18:03
#8

Ja, det är väl dags att ta upp tråden ”solretur” igen, där kan även jag bekräfta att jag blivit starkare och minns att mitt 11e hus var belyst samt oxen asc som också stämt bra med hem och hus. Vilket minne du har RosaKatten, japp södra noden kommer att ligga mitt över min sol samt i konj med Jupiter i solreturen. Det är för övrigt ett intressant år för mig, men vet inte hur jag ska tolka in ödet också (noderna). Funderar även hur Saturnus och Pluto kommer samarbeta i mitt 6e hus eller om de kommer dra åt olika håll osv. Var hamnar noderna för dig samt Pluto & Saturnus konj i solreturen? Blir den aktuell för nästa solretur för dig? 20/21? Kramar till er, är så glad att ni finns här 🥰😘

Wilyamna
2019-12-11 16:33
#9

Här är en länk till med Saturnus/Pluto konj på ett pedagogiskt sätt. Dock inte husindelning utan mer energier som är i rörelse. Det är med Steven Judd. Mest intressant är det för oss stenbockar och kräftor 👍 Jag letar efter information om hur denna konj kan komma att påverka mitt år 2020 då den är aktuell i min SR. https://youtu.be/7NHmfD9h4Ps

Upp till toppen
Annons: