Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 3426 ggr
Wilyamna
5/14/17, 11:08 PM

Transiternas påverkan av natala horoskopet

Hej, Här tänkte jag att vi kunde samla våra tankar kring de planeter och andra punkter som passerar över viktiga områden i våra natala horoskop. Ett steg till på utvecklingen

Annons:
Wilyamna
5/14/17, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer mina aspekter från 14/5 De som jag tycker är viktiga är solens kvadratur till Venus som i även är i konj/opp med min s.nod och n.nod. Sedan kliver n.noden in i lejonet och ligger i konj med min natala Saturnus. Jupiter huserar mellan min natala konj n.noden och Pluto Sedan har jag mars på min asc, det borde betyda något?? Annars kan jag säga att det är mycket kring n.noden just nu. Hur bör jag prioritera mina tolkningar??

Wilyamna
6/17/17, 1:24 PM
#2

Puffar lite, inget intresse för transiter och hur de uttrycker sig i varje hus/tecken??

Kyllan56
6/17/17, 2:25 PM
#3

Jag skulle prioritera din acendenthärskare Merkurius konjunktion med Saturnus, och de långsamtgående aspekterna som varar under en längre period, för de ger mest påverkan.

Din transit Saturnus konjunktion din natala Merkurius i hus 7! Jag tror ditt hus 7 är i fokus, som handlar om partners, är i fokus. Hur du kommunicerar med människor som står dig nära.

Sista gången den är exakt är i augusti/september. Sedan går den ur.  En transit är aktiv under hela perioden, från den närmar sig (1grad) till den lämnar (0,5 grad).

Mars på ascendenten, kan ge din kropp extra energi eller tvärt, men eftersom du har en kvadratur till din Sol i Stenbocken, skulle jag tro det kan bli att du känner dig fattig på energi och urlakad. Det är samtidigt som din Merkurius är i konjunktion med Saturnus för sista gången. Då lämnar du kommunikationsproblematiken, vilket kan göra att du just känner dig urlakad! Du har varit påverkad av den sedan årsskiftet! 

Som jag nog sagt tidigare, så är ens Asc-tecken ens skepp och den styrande planeten dess kapten. Så när ens Asc-härskare kommer i en aspekt med någon långsamtgående aspekt berör det ens personlighet. Dessutom en konjunktion, som är den starkaste aspekt/transiten. Dessutom med läromästaren Saturnus!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/17/17, 5:02 PM
#4

Ja, Saturnus har verkligen lärt mig massor dessa senaste åren och precis som du skriver kände jag mig väldigt energilös i maj när Mars transiterade asc och nu ligger mars i opp mot natala solen. De långsamma planeterna förutom Saturnus är transiterande Neptunus som bildar en fin trigon till Uranus i skorpionen, hus 6, vilket jag tänker kan hjälpa mig i det hårda mötet Saturnus och Merkurius. Tror att Neptunus transiten kan hjälpa mig att ta hand om spänningar som har byggts upp med kvadraturen mars-Uranus. Vad tror du om det Kyllan??

Kyllan56
6/17/17, 5:38 PM
#5

I Uranus  är tankarna djupare, än i Merkurius, med en Trigon till din natala Neptunus, tror jag det påverkar ditt omedvetna och öppnar upp nya vägar, som befrämjar din hälsa. Glöm inte att 6:e huset handlar om hälsa. Eftersom Neptunus befinner sig i hus 7, som handlar om partner, så tror jag det är där du kommer få bättre insikter, som befrämjar ditt mående. Du har ju Uranus i Skorpionen, som är djupets tecken. Så räkna med att saker kommer upp som får dig att i det långa loppet må bättre. Det är till och börja med på ett psykologiskt plan vilket kommer förankra sig på det andliga planet.

När man har avslöjat det som varit dolt för en, har de fyllt sin funktion. Uranus är också en plötslig planet, så insikterna kan nog komma utan att du är beredd på det. Uranus är också okonventionell, så  du kanske använder ett sätt som inte gemene man gör.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/17/17, 6:36 PM
#6

Tack Kyllan för att fördjupar dig i din förklaring, en fundering på från min sida är om min natala Neptunus påverkad på något sätt när den transiterande Neptunus bildar trigon med min natala Uranus?? Hmmm, hoppas du förstod min fråga, känner att jag snubblar på alla begrepp 😬 Påverkas mina natala aspekter av trigonen?? Ser att jag faktiskt har 30 grader mellan Uranus och Neptunus och sedan givetvis mars i kvadratur. Eller är trigonen för svag transit aspekt för att påverka natala aspekter vidare??

Annons:
Kyllan56
6/17/17, 7:30 PM
#7

Nej en trigon påverkar också. 30 grader är en halvsextil. En liten påverkan finns genom halvsextilen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/18/17, 5:41 PM
#8

Ingen annan som vill ta upp sina transiter i tråden?? Tack Kyllan så då tolkar jag dig rätt med att denna transiten påverkar även kvadraturen till mars och kanske hur jag hanterar den är på väg att ändra tillvägagångssätt?? Stressen som jag stänger in i mig själv genom Uranus energin i skorpionen börjar kanske nu lösas upp i samband med denna trigon??

FataMorgana
6/18/17, 5:50 PM
#9

Jodå det skulle jag gärna, men jag måste medge att jag inte riktigt fattat hur det fungerar än, vad jag bör kolla efter och vad jag bör prioritera 🤔

Kyllan56
6/18/17, 6:43 PM
#10

#8 En sak som skulle underlätta Wilyamna är om du lägger upp ditt horoskop, så jag slipper leta efter det.

Jag vet inte om jag fattat frågan rätt. Vilka transiter som påverkar är alltid den planet som är på en grads avstånd från att vara exakt till en halv grad efter den är exakt. Så det är inte alltid hela Trigonen aktiveras på samma gång. Men under en längre tid kommer den transiterade planeten påverka alla planeter i Trigonen.  Först påverkas Neptunus och sedan Merkurius. Eftersom de är en konjunktion i ditt horoskop, så har de flutit ihop. Vid konjunktioner påverkas ändå mest Neptunusenergin och sedan Merkurius. 

Skriv om frågan om det blir fel.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/18/17, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hej, Här kommer min transit karta för imorgon 19/6 Den trigonen jag syftar på är transiterande Neptunus i fiskarna till min natala Uranus i Skorpionen och den är nu exakt, båda på 14 grader. Sedan är inte aspekterna på min natala horskopskarta utritad men jag har en hård aspekt där från mars i lejonet i kvadratur till Uranus i skorpionen

Wilyamna
6/18/17, 9:37 PM
#12

Fatamorgana, Precis som Kyllan skriver är det bra att börja med de långsamma planeterna framförallt Saturnus då det ofta visar på var man behöver förändras. Jag kollar gärna jupiter också för han för med sig så mycket positivt 😊👍 Men nu upptäckte jag att även Neptunus bildar en transit till min Uranus och blev nyfiken :)

Kyllan56
6/19/17, 12:08 AM
#13

Tänk på Neptunus, som fantasi och andlighet blandad med Uranus - framförallt i Skorpionen - förmåga till att gå på djupet, på ett okonventionellt sätt. Snabbt går det och man får räkna med plötsliga infall när Uranus är inblandad. Neptunus befinner sig i ditt 11 hus, så du kan säkert träffa grupper av människor med samma intressen av andlighet och i samarbete med dem komma till insikt. 

Du kommer också att ge 6:e huset och det kommer befrämja din hälsa och ditt mående. Jag tror att du känner starkt för att syssla med dessa saker. Fiskarna i ditt 11:e hus är inklämt då 11:e husgränsen går i Vattumannen och 12:e husgränsen går i Väduren. Det gör att grupperna kan vara avskurna, privata och inte så öppna.

Denna aspekt gynnar oberoende, men ändå mot att dela en vision med andra. Uranus är också frihetens planet.  Du vill vara fri att arbeta mot dina andliga visioner(Neptunus), som du gärna delar med likasinnade.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
6/19/17, 10:52 AM
#14

Japp Kyllan, spot on! Såg även att den är exakt idag, båda på 14,15 det är inte vanligt. Det jag funderar vidare på är mina natala aspekter till Uranus och om de/den också påverkas av Neptunus influens. Exempelvis min jobbiga kvadratur till mars här? Jag funderar mycket hur jag ska lösa den eller omvandla energin.

Kyllan56
6/19/17, 11:27 AM
#15

Wyliamna, du har Mars på 9 grader Lejonet, alltså var den aspekten aktiv mellan 2016 till januari 2017. Januari, februari, mars, sedan oktober, november, december och januari 2017.

Det jag försöker förklara gång efter annan är att det är annorlunda med transiter. De är enbart aktiva en grad innan en transit är exakt och en halv grad efter den varit exakt. 

Men sedan påverkas du alltid i grunden av ditt natala horoskop. Det är ditt fingeravtryck, som alltid är du! Sedan kan man få jälp eller svårigheter av transiter, men de verkar bara så som jag sagt. Däremot kan du lösa en konflikt när du har en transit, så du får lättare i framtiden att hantera just den svårigheten inom dig.

Mars kvadratur Uranus gör dig rastlös, impulsiv och ett viss mått av oberäknelig. Framförallt när du är upprörd. Om du på något sätt tror någon försöker styra dig blir du upprorisk. Du vill arbeta med dina aktiviteter under frihet. Så de perioderna jag räknat upp torde du vara mer rastlös än vanligt och en större längtan efter frihet att göra dina grejer!

För att hantera denna aspekt skulle jag rekommendera mindfulness. Framförallt medveten andning. Yoga eller annan meditation. Dessutom är sublimering är bra att använda. Omvandla den rastlösa energin till fysisk aktivitet. Du har din Mars i 6:e huset, och det påverkar din kropp och hälsa om du inte rör på dig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/19/17, 8:40 PM
#16

Tack för ditt tålamod Kyllan, jag har läst vad du skrivit tidigare men aldrig riktigt förstått förrän nu. Förlåt om jag är lite trög ibland 🙄☺️ Nu tror jag att jag förstår, natala aspekter aktiveras inte pga en transiterande planet 🤔 Men jag förstår fortfarande inte med att natala kartan är fingeravtrycket och transiterna, men det känns som stor överkurs. Nu är jag tacksam för den sista pusselbiten, det kommer ta tid innan jag kan lägga ett helt pussel Tur att jag håller på med meditation men jag skulle behöva göra det mer tror jag. Mars ligger i mitt 4e hus och här märker jag att jag behöver aktivera barnen, dvs att vi alla håller igång. Det är Uranus som ligger i 6e huset men det kanske var det du menade?? Men jag gillar att hålla igång fysiskt 😊

Kyllan56
6/19/17, 9:22 PM
#17

Jag blandade ihop Uranus och Mars! Det är Uranus jag menar är i ditt 6:e hus. 

Jag tor du missförstår mig Wilyamna.

När du föds så fryses planeter och astrologiska punkter i samma ögonblick du kommer ut. Det är ditt natala horosop och ditt astrologiska fingeravtryck, som är unikt för dig.  När man räknar aspekter mellan planeter och punkter i ditt horoskop, tillåter man avvikelser(orb) från en exakt aspekt, som då ligger på samma gradtal. Konjunktion och opposition till låter man högre orb. Trigoner färre och sextiler ännu färre. Jun mindre aspekt desto färre avikels. Sedan är avvikelsen  högre om det är en planet som närmar sig en annan planet eller om den är i avtagande.

Men planeterna fortsätter att röra sig på himlavalvet även efter din födelse, då de med jämna mellanrum kommer bilda aspekter till dina födelseplaneter, punkter och vinkar. Det kallar vi transiter. Men här finns inga avvikelser Orb., som i aspekterna. 

Ex. om man har en kvadratur mellan Mars 15 grader Lejonet och och 18 grader Skorpionen, så kommer alltid (inte med noderna) den transiterande Mars först påverka Mars i Lejonet, på 14 grader lejonet. På 15,5 grad försvinner påverkan och när Mars befinner sig på 17 grader Lejonet, så påverkas Uranus och sedan går påverkan ur på 18.5 grader Lejonet. Ibland "backar Planeterna och då påverkas dina planeter på nytt. 

När du har dina transiter skapas dynamik eller harmoni med planeten i födelsehoroskopet. Det ger dig möjlighet att utvecklas inom den planeten som transiteras och huset den natala och den transiterade planeten befinner sig. 

Man särskiljer på planeterna genom att kalla den planetenplaceringen du är född med för den natala planeten och den som kommer in i nutid och påverkar, för den transiterande planeten.

Jag tror många har svårt att särskilja på aspekter och transiter och det som kallas orber.  😃 Så det är klart att en transit påverkar men inte alla planeter på en och samma gång.

Hoppas det klarna, annars får du hojta igen!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/20/17, 9:58 PM
#18

Tack för allt ditt tålamod, många bitar föll på plats i tidigare inlägg nu kan jag bara bekräfta att jag har förstått det rätt. Samt att de sista bitarna är nu på plats 👍😊

Kyllan56
6/20/17, 10:05 PM
#19

Det gläder mig Wilamna!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
6/23/17, 11:43 AM
#20

#12  

Tack Wilyamna, ja att min Saturnus aktivieras snart igen av den transisterande Neptunus, den 12 juli ( eller redan en  grad innan)  det har jag fattat, men vad jag fortfarande inte fattar, är om och när aspekterna i det natala horskopet också aktiveras av en transisterande planet? Eller är det bara planeterna som aktiveras?Trots att jag läst era inlägg här flera gånger om och om igen hajjar jag det inte och trots att  Kyllan gav ett så utförligt svar i neptunus tråden blev jag bara mer förvirrad.

Annons:
Kyllan56
6/23/17, 12:14 PM
#21

# 20 Om vi har Saturnus på 22 grader Skytten. Så kommer alla dina planeter i ditt natala horoskop vara aktiverade, som de ligger på 21-22,5 grad för då bildar Saturnus en aspekt med dem. Framförallt om det är en konjunktion, opposition, kvadratur, trigon, sextil. Men det finns även mindre aspekter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
6/23/17, 12:18 PM
#22

Oj, alla som ligger på ca 22° oavsett tecken?
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
6/23/17, 12:24 PM
#23

Ja, alla som på dessa grader bildar en konjunktion, opposition, kvadratur, trigon, sextil, quincunxs (150 grader) och semisextil (30 grader)Så det blir inte precis i alla tecken!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
6/23/17, 1:02 PM
#24

Hm…
Nu försöker jag tänka, vilket inte är så lätt.
Aspekterna är, om jag minns rätt:
td p { margin-bottom: 0cm; }p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }a:link { }

Konjunktion 0°

Halvsextil 30°

Halvkvadratur 45°**

Sextil 60°****

Quintil 72°

Kvadratur 90°

Trigon 120°

Sesquikvadratur 135°

Biquintile 144°

*Quincunx 150°*

Opposition 180°

Då borde faktiskt det stämma ty:


30°
60°
90°
120°
150°
180°

Borde täcka hela hjulet, medurs som moturs.
🤔
Så långt har jag inte funderat tidigare.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
6/23/17, 1:09 PM
#25

Ja Draken så är det nog. Jag tänker inte så matematiskt.  Men då hade jag inte fel när jag sa att alla planeter mellan 21 och 22,5 grad blir påverkade. Antingen genom en större eller mindre aspekt. Jag blev osäker när du skrev och frågade om vartenda tecken blev påverkat.

Ja vi lär oss något nytt varje dag!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
6/23/17, 1:11 PM
#26

Vilken tur att vi gör det, annars vore det ju meningslöst.
😉
Finns det fler aspekter än de som jag radade upp?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
6/23/17, 1:31 PM
#27

Det ser ut att vara alla!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
FataMorgana
6/23/17, 2:58 PM
#28

#21

Ok. Jag har bara två planeter inom 21 och 22,5 grader och det är just Neptunus och Saturnus, så då är det bara denna aspekt som just då  aktiveras om jag fattar rätt. De andra planeterna som ligger på andra gradtal aktiveras alltså inte.

Kyllan56
6/23/17, 3:24 PM
#29

#21 Nej, de aktiveras inte just nu! Men Saturnus går fram och tillbaka, så du får kolla när Saturnus går framåt igen. Jag har min Mars på 27 grader Skytten, Just nu vilar den men den går inte ur förrän i december.

För att veta vilka transiter man har måste man följa planeternas rörelse i realtid.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
6/23/17, 5:56 PM
#30

Suck…
Min sol ligger på ca. 25° Vattuman, min ASC på ca. 27° Skytt och min norra nod på ca. 24° Skorpion.
Snart kommer väl Saturnus dit och rör runt i grytan.
😕

Visste ni att galaxens centrum ligger just på 27° Skytt?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
6/23/17, 5:56 PM
#31

#24 Oj jäklar vad många nya aspekter, ja nya för mig alltså! Och vilka lustiga grader, 72 och 144? Jag trodde det bara var hela och halva tiotal. Måste kolla i mitt horoskop om jag hittar några av dessa!

FataMorgana
6/23/17, 6:52 PM
#32

#29 

Då måste ju min mars som ligger 26 grader i Lejonet  aktiveras i början av November när Saturnus går framåt till 25 grader i Skytten som då bildar en trigon med Mars. I det natala horoskopet har jag en trigon mellan Neptunus och Mars (med 4 grader orb, så det kanske inte ens räknas som en trigon?), men eftersom Neptunus ligger på 22 grader i Skytten påverkar den transiterande Saturnus inte Neptunus längre eftersom den går ur Neptunus vid 22,5 grader Skytte, alltså aktiveras den natala aspekten inte alls, utan bara aspekterna som transiten bildar? Men eftersom jag har en exakt kvadratur mellan Saturnus (22 grader Jungfru) och Neptunus (22 grader Skytte) i det natala horoskopet så blir båda planeterna aktiverade samtidigt och då också den natala aspekten de bildar? 

Jag förstår ju att aspekterna i det natala horoskopet är som mina fingeravtryck och att de är fastfrusna som du skrev och att de utgör min personlighet som liksom hela tiden finns där,  men jag tänker eller har trott att de från och till kan bli mer aktiva, dvs genom andra planeters transiter, att en natal aspekt liksom kommer fram till ljuset och gör sig mer synlig än vanligt? 

Jag är ledsen om jag verkar trögfattad eller om jag rör om i soppan ännu mer och blir det för svårt att förstå vad jag menar så kan du strunta i att svara. Kanske behöver jag bara fundera ett tag till,  kolla horoskopet några gånger till och läsa alla era inlägg några gånger till för att poletten ska trilla ner.  Trevlig midsommar 🙂

Kyllan56
6/23/17, 7:05 PM
#33

#32

"Jag förstår ju att aspekterna i det natala horoskopet är som mina fingeravtryck och att de är fastfrusna som du skrev och att de utgör min personlighet som liksom hela tiden finns där,  men jag tänker eller har trott att de från och till kan bli mer aktiva, dvs genom andra planeters transiter, att en natal aspekt liksom kommer fram till ljuset och gör sig mer synlig än vanligt?!"

Ja så är det! När man får transiter så aktiveras planeter och punkter i ens födelsehoroskop. Man kan se det som ljuset hamnar på dem. Exakta aspekter, i ens natala horoskop aktiveras samtidigt. Däremot om det skiljer flera grader i en aspekt så gör det det inte vid exakt samma tidpunkt, utan allt eftersom.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
6/24/17, 10:10 AM
#34

#33

Tack, ja då har jag åtminstone fattat någonting 🙂

Annons:
Kyllan56
6/24/17, 11:10 AM
#35

#34 Så bra!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/26/17, 3:24 PM
#36

Dessa transiter alltså. Idag fick jag ett jobbigt och väldigt plötsligt, oväntat besked. Lite som att mattan rycktes bort under fötterna. Gick in och kollade och jodå, mars befinner sig i exakt kvadratur min natala uranus. Så klart att det hände just idag. Och just idag är dessutom venus i exakt opposition min natala måne, vilket uppenbarligen gör mig extra känslig. Jag är lite förbluffad över hur kännbara dessa transiter faktiskt är. Just idag skulle jag bara vilja gömma mig där inga planeter kan hitta mig.

Wilyamna
6/26/17, 4:05 PM
#37

Inte roligt RosaKatten, men jag förstår dig fullt ut! Ibland vill man nara gömma sig från alla transiter. Sätta livet på paus och komma tillbaka när man är redo :/ Styrke kramar till dig!

Kyllan56
6/26/17, 4:07 PM
#38

#36 Så tråkigt att du fick jobbigt besked!

Ja när Uranus är aktiv är det plötsliga något man får räkna med. 

Transiternas makt är starkare än vi tror. När vi läser dem blir det någon form av intellektuell förståelse, tills vi drabbas av dem i våra liv. Då blir man varse om hur starka de är.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/26/17, 10:55 PM
#39

#37 och #38 Tack! Ja nog är det kännbart alltid. Men det är verkligen häftigt när man kan koppla ihop livets händelser med planeternas positioner. Jag känner en stor ödmjukhet inför universum och hur allting hänger ihop. Och snart kan jag se fram emot Jupiter på min Uranus istället för den bråkiga marskvadraturen :)

Wilyamna
6/27/17, 11:04 AM
#40

Hoppas du hittar en bra lösning när chocken lagt sig och att du hittar en bra väg framåt. Själv kämpar jag med sjukdomar, har varit så sjuk hela våren med feber och förkylningar som av löst varandra! Tittar jag i mitt 6e hus är det Neptunus transiten till min natala Uranus men det är en trigon men sedan får jag en jobbig Pluto transit med sig själv i kvandratur men den borde inte vara aktiv än. Pluto har jag också i hus 6. Jupiter går också igenom mitt 6 hus men det borde väl förbättra min hälsa?? Hus 6 ligger med husspetsen i vågen, kan detta betyda att jag måste ha balans och harmoni annars är det lätt att bli sjuk??

Kyllan56
6/27/17, 12:12 PM
#41

#40 Hälsa har att göra med Solen, Månen, Ascendenten och 6:e huset.

Du glömmer att du haft Neptunus i kvadratur din Ascendent hela våren. Ascendenten står även för kroppen, den går fram och tillbaka och går inte ur förrän i april 2018 och i maj får du din Ascendent  quintus (150 grader) Pluto i ditt 6:e hus.

Ja jag tror att du kräver balans för att må riktigt bra, med 6:e husspetsen i Vågen. När du är obalanserad blir din kropp stressad och du blir lättare sjuk.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
6/27/17, 2:54 PM
#42

Kyllan, din kunskapskälla i astrologi är outgrundlig 🌸 Så intressant om att hälsan representerar alla dessa områden men vad skönt att Neptunus kvadratur är förklaringen till min stora dipp. Representerar månen sinnet kanske? Solen fysiken?? Om man vill titta generellt på hälsan ska jag kika på månen/solens aspekter till asc och hus 6 spets? Japp, jag har många planeter i mitten 14-16 grader. Än så länge njuter jag då jag har Neptunus i trigon med Uranus men jag att den backar tillbaka under året och bildar aspekt med asc igen. Nu blir min nästa fundering på hur jag tar mig an dessa transiter på bästa sätt så jag bibehåller min balans. Mycket yoga och meditation Bode funka med Neptunus :) 2018 kommer bli ett tufft år astrologiskt och jag kan nästan se molnen som tornar upp sig i horisonten.

Farwuq
6/27/17, 3:19 PM
#43

Jag, personligen »jagar« inte transiterna, de får komma när de kommer; jag vill inte veta vilken vecka eller månad som blir »mörk« flera veckor innan.
😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
6/27/17, 4:10 PM
#44

På vilket sätt påverkar Neptunustransiten dig Wilyamna? Jag har så himla svårt att få grepp om Neptunus. Intressant det här med hälsan och solen, månen, ascendenten och sjätte huset. Få se om jag tänker rätt (med mig själv som exempel): med ascendenten i vågen behöver jag vara i balans för att må bra (men vem behöver inte det?). Med solen i kräftan och sjätte husspetsen i fiskarna är jag väldigt känslig och det påverkar förstås också hälsan. Med månen i andra huset i skorpionen kan oro för ekonomin påverkar min hälsa negativt (vilket stämmer väldigt väl med facit i hand, där får jag verkligen jobba med tilliten!). Jag är lite både och i det här med att veta i förväg, eller veta kan man ju iofs aldrig. En del av mig vill vara förberedd för jag tror att det blir lättare när man förstår vad det handlar om, samtidigt tänker jag att det är viktigt att man inte förväntar sig elände, för då får man elände. Law of attraction!

Kyllan56
6/27/17, 4:13 PM
#45

#43 Faktum är att det gör inte jag heller! Förutom när någon annan gör mig uppmärksam på eller när det är väldigt avgörande transiter.

2013 fick jag Neptunus i konjunktion med min natala Sol i Fiskarna i 8:de huset! I och med att jag visste det så sökte jag mig till aktiviteter, som var just typiskt för Neptunus och hus 8. Jag var på reinkarnationshypnos, healaing och på mediumkurs på Rmsbergsgården.  Jag fick kontakt med min mamma, som dog 2011. 

8:de huset har med döden och transformation att göra. Jag hade också Neptunus trigon Min natala Neptunus i 4:e huset(familjen och mamma)

Jag är övertygad om att hade jag negligerat det starka inflytandet på min viktigaste planet, solen, hade jag kunnat hamnat i destruktivitet.

Med denna långa harang, så tror jag det finns en poäng och en utvecklingspotential att kolla sina stora aspekter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
6/27/17, 4:26 PM
#46

Wilyamna Månen står för känslor och trygghet(hur du söker trygghet) 

Merkurius kan man på ett sätt också räkna in som även står för tankeverksamhet. alla vet att känslor och tankar påverkar varandra, som påverkar hälsan.

Du och jag har en exakt sextil från Asc till min Måne min Måne 14 grader Lejonet. En till min Asc. på 15 grader Lejonet. Trigon din Neptunus min Venus på 15 grader Väduren och min Måne, Asc i Lejonet. Sextil din Sol 8 grader Stenbocken och min Sol 4 grader Fiskarna.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
6/27/17, 4:27 PM
#47

Rosa katten, har man Månen i 2:a huset söker man trygghet via pengar och materiella ting. Men du får inte glömma att 2:a huset även står för värderingar, å ditt egenvärde är  väldigt kopplat till dina känslor. Att ha ett eget värde är mycket viktigt för dig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/27/17, 5:02 PM
#48

#47 Javisstja Kyllan, egenvärdet hade jag totalt glömt bort! Kanske något att komma ihåg att jobba på ;)

Annons:
Wilyamna
6/27/17, 6:36 PM
#49

RosaKatten Vilken duktig analys du gjort av dig själv RosaKatten, jag är imponerad!! Transiterande Neptunus bildar en trigon till min natala Uranus i hus 6 skorpionen. Vilket jag tror har hjälpt mig att få syn på ett djupt, djupt sår som legat långt under ytan och första gången blev det som en chock sedan har drömmarna visat mig vidare liksom min klarsynhet. Antar att min djupa sår påverkar hälsan indirekt. Jag har även en kvadratur mars/Uranus och precis som Kyllan skrivit tidigare stämmer det att jag inte alltid får utlopp för mina känslor utan kan istället stänga in de, vilket i mitt fall visar sig i stressymtom och nu ser jag det väldigt tydligt och mycket visar sig genom drömmar och meditation.

Kyllan56
6/27/17, 7:23 PM
#50

#49 Ja det är bra när man använder Neptunus till det Neptunus är ämnat för! Verkligen fantastiskt att du får insikter i dig själv!

Jag tycker både du och RosaKatten är väldigt duktiga! Det är roligt att läsa era resonemang och se er utvecklas.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/27/17, 8:45 PM
#51

#49 #50 Tack finingar! :) Det är ju så kuuuul detta! Åhå, då förstår jag lite mer av hur transiterande Neptunus funkar. Tack för en enkel och bra förklaring. Det är ju jättespännande Wilyamna att du får såna insikter! Djupt liggande sår blir som inkapslade blockeringar i våra energiflöden och påverkar absolut hälsan. Ofta är dessa inkapslingar något vi har förträngt för att det en gång i tiden var för jobbigt att hantera. Det blir stagnerad energi i området och med stagnerad energi får vi symtom och blir till slut sjuka. Att du nu har kommit i kontakt med ditt inre sår är fantastiskt, för även om det kan kännas jobbigt så är det när du är i kontakt som du kan läka det. Våga vara i smärtan, våga stanna i den, kärleksfullt och lite i taget, så kommer du att märka att det till slut inte gör lika ont längre.

Kyllan56
6/27/17, 8:49 PM
#52

#51 Just så ser jag det också!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/7/17, 3:59 PM
#53

Är det någon mer än jag som känner av transiten Mars och Pluto i opposition? Solen och månen är ju också med och busar. Jag hamnar i bråk med folk hela tiden dessa dagar! Folk beter sig verkligen helskumt och jag är snabb att hugga tillbaka. Det är verkligen påfrestande. Skönt iallafall att veta vad det beror på, och skönt att det snart är över.

Kyllan56
7/7/17, 4:36 PM
#54

Jag märker ingenting RosaKatten, men jag har inga transiter just nu till en den oppositionen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/7/17, 5:24 PM
#55

#54 Jag har inga heller egentligen men det är en transit i kardinala tecken (kräftan och stenbocken), så med både sol och noder här är jag säkert extra påverkad bara därför.

Annons:
Marsel2
7/8/17, 12:44 PM
#56

Hejsan alla! Är det någon som har erfarenheter kring Pluto kvadratur Pluto transit? Läste någonstans att när man är ca 37 år så transiterar den i sitt födelsehoroskop. Gäller det för alla? I astro.com så såg jag att jag kommer uppleva den transiten 2018-2020.

RosaKatten
7/8/17, 4:57 PM
#57

#56 Hej Marsel! Det här blev jag nyfiken på! Tänkte först att det här har jag ingen erfarenhet av… men jo, när jag kollade efemeriderna (heter det så??) såg jag till min förvåning att Pluto ju låg i kvadratur till min natala Pluto, samt i konjunktion min Jupiter och IC under 2008-2010. Och under den perioden dök det upp några väldigt betydelsefulla personer i mitt liv. Du vet såna där omvälvande relationer som förändrar en på djupet. Dessutom påbörjade jag min andliga resa, med yoga och meditation, och snart därefter gick jag en utbildning till yogalärare, vilket verkligen blev en ordentlig utvecklingsprocess. Och det är ju precis det som Pluto handlar om; transformation. För min del var det absolut inte negativt, snarare tvärtom, med en redig djupdykning i mitt inre med stor transformation som följd. Nu blev det förstås extra kraftfullt för mig som har Pluto på ascendenten och kopplingar till både det ena och andra, bl a noderna. Men jag tror att det överlag händer en del omvälvande grejer med Pluto i kvadratur Pluto.

RosaKatten
7/8/17, 4:59 PM
#58

#56 Haha, jag var ju 36 då, vad lustigt! Hur kan det vara så?

FataMorgana
7/8/17, 5:49 PM
#59

Det här med en grad innan. Hur nogrannt räknar man? Min natala Pluto befinner sig nämligen 20° 44 i vågens tecken i hus 1. Eftersom Pluto går baklänges just nu har den i mars och april månad varit på lite över 19 grader i stenbocken, men inte upp till 19° 44. Kan jag då tala om en Pluto kvadratur Pluto transit, eller missade jag den med ett hårsmån? Först i slutet av Januari 2018 kommer den att vara på ganska exakt 19° 44 och då har jag ju åtminstone den här transiten.  Men jag vet inte hur norgrann man bör vara så jag hoppas någon här vet. Jag är förresten 37 år.

RosaKatten
7/8/17, 6:11 PM
#60

#59 FataMorgana det verkar vara lite olika. Om du frågar Kyllan har hon exakta grader på vad som gäller (nu har jag glömt vilka dom är). Jag läste en artikel om det igår och där stod det att det beror på hur betydelsefull transiten är, dvs vilka planeter som är i transit samt vilka natala planeter och vinklar som berörs. Själv har jag märkt att jag påverkas både 1 grad före och 1 grad efter en transit, oftast mera innan än efter. Ibland har jag känt av så mycket som 2 grader innan.

Marsel2
7/8/17, 7:37 PM
#61

Jag hoppas denna transit är lika bra som din Rosa katten, det låter som en häftig resa du gjorde då. Läser om hur andra upplevt och många upplevde den inte positiv. Jag har oxå Pluto på ascendenten. Kan man säga att den ligger i hus 12 eller ligger den i hus 1?

RosaKatten
7/8/17, 8:16 PM
#62

#61 Ja det var ett riktigt uppvaknande kan man säga! För mig som älskar personlig utveckling så var det en häftig period. Hoppas att du också får en positiv erfarenhet av din Plutotransit Marsel! Eftersom du har din natala Pluto på 21 ° i vågen och asc på 23 ° skulle jag tolka Pluto på asc men i 12e huset. Hur upplever du din Pluto själv? Är den dold för dig (12e huset) eller är den väldigt uppenbar för dig själv och alla som möter dig (1a huset)? Googla runt och läs lite om Pluto i de olika husen och på asc, så kommer du att känna igen dig i något av dom… förmodligen kanske du blir överraskad på kuppen. I alla fall om den räknas till 12e huset ;)

Annons:
Marsel2
7/8/17, 8:44 PM
#63

Transit har inte startat ännu. Tror det börjar i jan-feb 2018. Ligger den i hus 12 så ser jag det med skräckblandad förtjusning. Nu är jag iallafall beredd.

Marsel2
7/8/17, 8:44 PM
#64
Marsel2
7/8/17, 8:45 PM
#65

Rosakatten ligger sin Pluto i hus 1 eller hus 12?

Kyllan56
7/8/17, 9:48 PM
#66

Man brukar säga en transiterande planet påverkas  en grad innan en exakt transit och  en halv grad efter. Men de långsamma planeterna gå fram och tillbaka och påverkar under längre tid.

Min Pluto Pluto kvadratur, var en jobbig tid i mitt liv då mycket förändrades. Jag började gå i terapi och bytte yrkesbana. Många förändringar med andra ord.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/9/17, 10:37 AM
#67

#66 Just ja Kyllan, så var det ju! #65 Jag har Pluto i 12e huset, 3 ° från asc. Jag börjar förstå att jag har en oerhörd kraftkälla här som jag inte har varit medveten om. Jag har också kopplingar mellan Pluto och en hel drös av planeter och vinklar som förstärker det hela. Vad gäller transiten Pluto kvadratur Pluto kan jag efter att ha sovit på saken tillägga att själva Plutotransiten bara kändes positiv. Men sedan blev det riktigt tufft för mig när Pluto la sig i konjunktion min IC samtidigt som Saturnus la sig i konjunktion min Pluto (och förstås strax därefter i konjunktion min asc). Jag har tänkt att det är Saturnus som är den tuffa svåra, men det är en kombination ser jag nu. Det var ju faktiskt Pluto som drog igång det hela. Jag är fortfarande inne i denna utdragna utvecklingsprocess men jag har gjort grovjobbet och allt har äntligen vänt. Nu väntar jag bara - med viss bävan - på transiten Saturnus kvadratur min Pluto och konjunktion min Jupiter (hjälp!), och strax därefter Saturnus i konjunktion min IC. I februari ska jag kunna andas ut, som en förnyad och förbättrad varelse :)

FataMorgana
7/9/17, 11:18 AM
#68

Okey, tack för svar RosaKatten och Kyllan🙂 

Jag vet inte riktigt än hur betydelsefull den här transiten är, men min nata Pluto är helt  ensam i hus 1 och är bara i sextil med Neptunus. Några andra aspekter hittar jag inte. Om jag blev påverkad av den här Pluto kvadratur Pluto transiten redan i våras kan jag inte säga något om. Den 21 april började Pluto att gå tillbaka och då var den som mest på  19° 24 i Stenbocken. Min natala Pluto ligger som sagt på 20° 44 i vågen, så exakt en grad var det inte, men nästan.

Men i allafall har jag nu att se framemot den här transiten i januari  tillsammans med Marsel2. Jag hoppas det går bra för oss båda.

Marsel2
7/9/17, 5:30 PM
#69

Vad tror ni om att både Pluto och Saturnus ligger i stenbockens tecken nästa år? Eller spelar det inte nån större roll vilket tecken planeterna ligger i, under en transit. Jag har min drak konstellation med Pluto i ett hörn. Kan man tolka det så att alla planeter som berörs av den konstellationen påverkas, eller är det just graderna man tittar på?

Annons:
FataMorgana
7/10/17, 2:34 PM
#70

Hjälp…. Jag ser nu att jag ju har en pågående Saturnus kvadratur Saturnus tranist. Det ser ut som att jag har den redan sen Januari, men den blir exakt på fredag. Bör jag vara rädd? Är det därför allt bara gått fel den sista tiden och därför jag känner mig så nere hela tiden?  Läste på nätet att det är en av de värsta tranisterna man kan ha. Men jag skulle verkligen inte orka eller ha lust med fler problem just nu och på fredag blir den som sagt exakt Ledsen 

Kyllan56
7/10/17, 3:19 PM
#71

Gör som jag oftast gör. Håll inte på att granska varenda transit i detalj, det gör en  bara ännu mer ledsen och deprimerade! 

Jag nagelfar inte mina transiter. Kollar en gång om året vad som är på gång, sedan låter jag det bero. Ingen idé att ta ut något i förskott. 

Saker och ting kan bli en självuppfyllande profetia!  Det gäller också att verkligen förstå sitt födelsehoroskop för att förstå ungefär hur en transit fungerar och hur man kommer hantera dem.

Just nu har jag en av de allra svåraste transiter som är mellan de två olycksbringarna Saturnus och Mars. Men jag låter livet rulla på och tänker inte så mycket på det.

#70 Allt med Saturnus kan göra att man känner sig ensam, isolerad och deprimerad. Men det fina i kråksången är att man har en fri vilja, som kan fatta beslut i ens favör!

Sedan tycker jag du ska kolla alla dina positiva transiter och ta hjälp av dem.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
7/10/17, 3:47 PM
#72

#70 Tittade på ditt horoskop.

Jag kan tänka mig att du känner just det som jag ovan beskrev. Ensam, isolerad och nere. Du har haft denna transit sedan slutet av december 2016 och den kommer påverka dig fram tills mitten av oktober, då den går ur!

Eftersom du har Saturnus naturligt i 12 huset, finns det en del av dig som drar dig tillbaka omvärlden och kan känna dig ensam och isolerad. Den delen utmanas nu, när Saturnus befinner sig i ditt 3:e hus och dessutom i konjunktion din Neptunus. 

Det säger mig att nu är tiden mogen att förvandla drömmar till verklighet. Kan vara lätt att leva i en "drömvärld! att dra sig tillbaka och drömma om hur det kunnat vara om inte… 

Jag tror du har haft denna förmåga i hela ditt liv och är en strategi för hur du hanterar verkligheten. Blir det för jobbigt så drar du dig tillbaka på din kammare. Du skriver kanske dagbok, men på något sätt kommunicerar du din ensamhet och svårighet. 

ditt 3:e hus styrs av Jupiter, eftersom huspetsen ligger i Skytten. Jupiter finns i ditt 11:e hus vilket indikerar vänner genom föreningsliv. Ännu en indikation på det vi pratat om. Snart 24 grader Skytten, kommer du få en fin Trigon till din Mars, som har funnits där en tid. Det gör att ditt liv det sedan slutet av januari varit ömse om på och ömse om av. Energilös, men så plötsligt så kommer energin. Den Trigonen till Mars lindrar din kvadratur, men kan samtidigt få dig att känna dig splittrad i att ha energi och inte ha energi.

Tycker du ska på något sätt ska engagera dig i Greenpeace , som du velat. Nu är tiden mogen att titta fram ur ditt skal! Gammalt sätt att vara på fungerar inte längre, det tror jag är vad Saturnus vill säga dig. Du måste ut i livet… Du kanske ska börja med att skriva, fråga Greenpeace, vad de skulle kunna vilja ha hjälp med.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
7/10/17, 5:46 PM
#73

'#71 , 72

Tack Kyllan. Du har rätt. Det är inte bra att bara stirra sig blind på de negativa transiterna och blir rädd för vad som eventuellt kan komma. Kanske bäst att inte titta på dem alls, eller göra som du.  

Och tack för att du tittade på mitt horoskop. Jag vet att jag har lätt att falla in i någon sorts drömvärld och det har jag gjort enda sedan jag var liten. Jag har många drömmar och vet inte riktigt vilka jag ska satsa på. Men sen har jag en hel del problem med ryggen som sätter käpper i hjulen för mig just nu. Är sjukskriven sen Oktober och blev uppsagd på våren pga det. Nu vet jag inte om jag ska låta mig opereras eller inte, men annars är det ju en bra tid för att fundera på något nytt, på något som jag alltid drömt om som du säger. Förr eller senare måste jag ändå söka ett nytt jobb, men som sagt är det pga sjukskrivning inte så lätt just nu, även om tiden kanske skulle vara mogen för det.

Kyllan56
7/10/17, 6:49 PM
#74

#73 Ja det är tydligt i ditt horoskop att du ofta hemfaller i drömmarnas värld.

Men du gör som jag skrev. Skriv till Greenpeace och förklara din situation och fråga om du kan hjälpa dem från hemmet, eftersom du just nu har problem med ryggen. Framöver kan du gå på deras träffar.

Jag tror du behöver engagera dig i något utanför dig själv. Känna att du gör något få en bra sak eller någon annan. Det finns så starkt i ditt horoskop. Din T-kvadratur och din Acs-härskare är just nu aktiva. Venus-Mars-Neptunus. 

Du ska se den här perioden som en möjlighet! Eftersom Saturnus är i kontakt med din T-kvadratur och i 3:e huset handlar mycket om kommunikation. Allt som handlar om muntlig och skriven kommunikation. Kroppspråk, men även rörelse. Medel för kommunikation är buss, tåg, flyg, bil och så vidare. Träna på att gå är också en typ av kommunikation.

Neptunus i 3:e huset visar att du inte har konventionellt umgänge. Det visar att du föredrar fantasifullhet i ditt umgänge och absolut inte konventionernas. Men Saturnus vill nu att du vaknar upp funderar på hur du kan kombinera det fantasifulla/kreativa i livet. Hur du ska skapa ramar och struktur. Eftersom din Asc-härskare Venus är iblandad är det en mycket viktig tid för för din utveckling som människa. Det är en psykologiskt viktig tid (12). Då det är tid att rasera de försvar du byggt upp (Asc) och gå mot din Sol i Väduren! Väduren är en visionär som går i främsta ledet när något skall upptäckas. Du behöver gå mot din Sol! Eftersom du har 7:e husspetsen i Väduren och Mars, som styr Väduren i 11:huset så indikerar det det jag sagt.  Det är så mycket som pekar på vad jag skriver just nu till dig. 

Du har en förmåga att ha en liten krets av människor som du litar på. Det är viktigt för dig att vänner och partner ska vara NÄRA vänner. Samtidigt har du en längtan till större grupper som delar dina intressen, men vet inte om du vågar ta steget. 

På något konstigt sätt blev jag bara så engagerad, nästan så jag vill skaka om dig, och säga gör så här. Vet inte varför, men så känns det. 

Därav denna långa harang! Hoppas du har överseende. Men det är inte så ofta jag känner så starkt när jag tittar på någons horoskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/10/17, 8:00 PM
#75

#74 Kyllan du är fantastisk! Jag lär mig så mycket av dig.

Kyllan56
7/10/17, 9:38 PM
#76

Tack RosaKatten, det var roligt att höra! ❤️Det är det jag vill mest att dela med mig av det jag kan. Sedan lär jag mig av er också!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
FataMorgana
7/11/17, 12:28 PM
#77

#74 

Javisst har jag överseende. Så länge du inte känner dig tvingad, utan delar med dig för att du vill tar jag gärna emot alla "omskakningar" som jag kan behöva just nu 🙂

Du är verkligen fantastiskt duktig på att pricka in rätt. Det stämmer ju så himla bra allt vad du skriver.  Jag läser, lär och tar åt mig och hoppas nu att jag snart kan gå från drömmar till handling och utveckla mig som människa ännu mer. Tack Kyllan 🌺

Kyllan56
7/11/17, 1:03 PM
#78

Tack själv FataMorgana!🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/26/17, 12:21 PM
#79

Nu börjar det hända grejer! För några dagar sedan parkerade sig Saturnus på 21 ° i skytten och där kommer han att stanna ett tag. För mig innebär det att Saturnus bildar exakt trigon till min natala Merkurius, och därmed är också min måne involverad. Samtidigt befinner sig Saturnus i opposition till min styrare Venus. Dessutom finns transiterande Jupiter på 16 ° i vågen i exakt trigon till min natala Saturnus. Jag förstår ju att det är en djupgående utvecklingsperiod för mig nu och skulle jättegärna vilja få hjälp att bena ut hur detta påverkar mig. Lägger in mitt horoskop med transiterna på utsidan.

RosaKatten
7/26/17, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

.

Wilyamna
7/29/17, 12:00 AM
#81

Hej RosaKatten, Nu ska jag försöka få in en minitolking, Saturnus transit mot din natala Merkurius tror jag handlar om att du ser över dina vänner och framförallt hur du kommunicerar med dem, vilka är dina bekanta och vad har ni för utbyte?? Ger de dig energi eller dränerar de dig på energi? Trigon är ingen hård aspekt men samtidigt är Saturnus en lärande planet så jag tror mer på den mjuka läraren i en trigon men samtidigt fortfarande en lärare… Kyllan, svamlar jag nu?? Intressant med ditt nionde hus och Saturnus opp mot Venus och samtidigt en transiterande trigon av Jupiter mot natala Saturnus. Så det måste hända mycket i ditt nionde hus!! Så hittade jag här på iFokus att 9e huset står för meningen i livet yttre och framförallt inre resor och här har du Venus/Saturnus konj kan Saturnus begränsa dig här att utveckla dig eller kanske att det ska ske i strukturerade former. Eftersom du har husspetsen i oxen som vill vara stabil och stå med båda fötterna på jorden så har du planeterna i tvillingarna som vill vara snabb och kommunicera, snabb i vändningarna osv och det är här du kommer växa i livet eftersom du har din styrande planet här. Så att hitta en balans mellan oxens stabilitet och tvillingens kvickhet måste vara ett huvudmål i ditt liv och det måste vara någonting i din inre resa som Saturnus och Jupiter transiterna kommer hjälpa dig med nu… Har jag svamlat loss igen?? Denna gång har jag inte använt någon lärobok utan mer känsla och övergripande energier i planeter och tecken :) *känner mig lite modig :)

Kyllan56
7/29/17, 9:54 AM
#82

Grattis Wilyamna! Vilken tolkning! Bravo! Jag kunde inte gjort det bättre själv! Jag har medvetet låtit bli tolkningen för jag vill att ni ska utvecklas!

Ni kan själva! Ni måste bara våga själva, som du nu gjort!

jag är så glad och stolt över dig Wilyamna för hur du utvecklats på denna korta tid!

Precis så som du har tänkt tänker jag själv. Att Saturnus är alltid en läromästare och även mjuka planeter kan stramas upp med Saturnus. så det blir verkligen ett mjukt lärande som du skriver.

Det är hus 3, 9 och 11 som är aktiverade. Jag skulle bar vilja lägga till föreningsliv och intresseföreningar till tolkningen. För 11:e huset är inte de allra intimaste vännerna, för de är hus 7. 

RosaKatten, det är en bra tid för att sätta igång med att engagera dig i en intessegrupp, för det kommer ge dig en mening med livet, som går i hus 9:e anda. Hus tre handlar ju om all kommunikation, så sätt igång, först kanske med att skriva, men sedan genom att gå dit.

Så Willyamna, du får 5 astrologiska☀️av 5, för in tolkning!

Du har också en begåvning för astrologi!🙂Jag blir så glad!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
7/29/17, 1:37 PM
#83

Ohhhh, tack Kyllan. Det värmer verkligen, det känns verkligen så svårt att få ihop det många gånger :)

Annons:
Wilyamna
7/29/17, 2:52 PM
#84

Min höst är minst sagt utmanande med tuffa transiter, nu har Saturnus stannat upp i konj med min styrande Merkurius samtidigt som Pluto kommer bilda kvadratur med natala Pluto för sista gången också och då befinner sig transiterande Pluto i just hus 9. Under hösten kommer även mars och Merkurius passera min natala Saturnus och måne men det är ju tack och lov snabba transiter 😊 Så nu planerar jag en yoga kurs samt mediala kurs samt att jag inte får glömma sommarens andliga kurs för personlig utveckling så nu hoppas jag att jag är rustad inför hösten :o

Kyllan56
7/29/17, 8:56 PM
#85

#83 Det klarade du ypperligt, allt är övning övning och åter övning.

#84 Tänk på att ju mer du öppnar upp och ser vad som sker, desto mer har du nytta av dessa transiter. Då verkar de mer för dig en emot dig. De skapar den spänning för att komma vidare.

All utveckling, som jag ser det är dialektisk . En situation slår över i sin motsats, som bildar en syntes av dem båda. Utan denna spänning ingen utveckling!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/29/17, 8:57 PM
#86

Varning för långt inlägg….. :) Tack Wilyamna för din klockrena tolkning! :D Du har inte svamlat, och du ÄR modig! Och tack Kyllan för din komplettering! :D Jag har förstås funderat mycket på denna transit men ville först höra era funderingar innan jag skriver mer själv. Visst handlar det om kommunikation med Saturnus i tredje och Merkurius i elfte! Vilken bra beskrivning förresten av Saturnus som den mjuka läraren! Den här processen har pågått ett tag, men jag har inte tänkt tidigare på att Venus är så inblandad. Och nu även Jupiter mot min Saturnus. Som du skriver Wilyamna, det händer massor i mitt nionde hus! Vem behöver charter när man kan göra så mycket inre resor ;) Jag tror du har rätt i att min konj Venus / Saturnus kanske hämmar min utveckling något. Jätteintressant synpunkt! Livet har ofta "sparkat" på mig när det behövts förändring.. nu kan jag se varifrån den hämningen kommer. Och vad gäller din fundering om oxen / tvillingarna så har jag inte riktigt den där balansen som jag skulle behöva. Jag behöver absolut mera jord. Klockrent Wilyamna, tack! Kyllan - intessegrupp, mening med livet, i nionde husets anda? Jomenvisst, jag är ju med här! ;) :D Men en sak får jag inte riktigt ihop. Det handlar så mycket om månen för mig nu, vilket inte känns helt uppenbart om man tittar i horoskopet. Men månen har förvisso kopplingar till både Saturnustransiten, Merkurius och Venus. Det började i maj, då månen blev full exakt på min natala måne. Pluto satte tonen eftersom han var i sextil månen och trigon solen. Dessutom bytte noderna samtidigt tecken till lejonet / vattumannen. Det blev som en slags initiering, starten på en transformationsprocess. Därefter en pluto-månrelation som ledde till en massiv utvecklingsperiod. Det är massa undangömda känslor som kommer till ytan (skorpionen) och det har med min mamma att göra (månen). Det har plötsligt blivit väldigt viktigt att börja våga kommunicera känslorna och visa den jag verkligen är, vilket jag inte har gjort tidigare. Och att på något sätt få ihop min måne med min venus som inte alls verkar förstå varandra i sin quinqunx. Och det stämmer väl också med n nodens transit i lejonet, dvs att agera utifrån hjärtat, i kärlek. Men jag får inte riktigt grepp om det. Wilyamna, det låter verkligen som en spännande höst för dig med mycket utveckling och möjlighet till transformation! Så du får också en runda till med kommunikationsutmaningar, det blir intressant nu när Merkurius snart är på väg in i retrograd i kritiska jungfrun dessutom. Och vad roligt med alla kurser! Jag vill också! :) Vad är det för yoga?

Kyllan56
7/29/17, 9:22 PM
#87

#86 Jag lämnar bollen till Wilymna!

11:e huset står för föreningsliv och humanism. Klart att du är med här kan ha en viss påverkan.Men det är inte en grupp människor som träffas samtidigt.

Du har detta i ditt grundhoroskop. Mars och Merkurius i konjunktion, så det är kommunikation du ska lägga ner mycket kraft och energi på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/29/17, 9:53 PM
#88

#87 Tack Kyllan! Nej det är väl inte samma sak förstås, men en bra början! Det är väl därför jag får öva så mycket på kommunikationen nu :)

Kyllan56
7/29/17, 10:02 PM
#89

RosaKatten, det är en mycket bra början!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
7/30/17, 1:32 PM
#90

Oohhhh, hjälp nu fick jag nästan prestationsångest 😱 Men jag gör ett försök, tror jag kommer ha lite tid ikväll :) RosaKatten, vill du skicka mig dina uppgifter så ska jag mata in de i ett annat program jag brukar kika på. Lägg ett inbox till mig gärna så ska jag försöka få ihop det…

Annons:
RosaKatten
7/30/17, 2:14 PM
#91

#90 Wilyamna tack, vad gullig du är! Jag skickar mina uppgifter till dig så kan du titta på det om du har tid och lust, men blir det för mycket så strunta i det. Min diplomatiska vågascendent vill verkligen inte bidra till prestationsångest :)

Wilyamna
7/31/17, 3:00 PM
#92

Hej, Nu har jag börjat sätta mig in i quincunx energierna, RosaKatten din natala aspekt med månen och Venus kunde jag inte låta bli att kika på mina egna quincunx aspekter och nu behöver jag hjälp för det blev för komplext för mig. Jag har tydligen någonting som kallas för yod med MC, Jupiter och Saturnus med MC i spetsen och det är bara 1grad från att vara exakt. Är detta någonting seriöst eller hur ser man på denna aspekt på astrologiföreningar?? Bör jag lägga ner tid för att analysera det eller ska jag släppa det??

Kyllan56
7/31/17, 3:22 PM
#93

#92 Det sägs framförallt ha med ens öde att göra! Guds finger som pekar i en riktning, dit ska du gå. Vissa säger att det är bara planeter, som ska räknas in och Asc. 

Speciella utmaningar. Med Jupiter - välgöraren och Saturnus, läraren som ger läxor, i kombination med Mc (hur du uppfattar dig själv och yrke)

Det finns en dualitet. Enkel tolkning. Hur du växer beror (Jupiter) beror på de läxor du får och de lärdomar du drar (Saturnus), vilket påverkar din bild av dig själv och därigenom ditt yrkesliv (MC)

För mig går det i linje med det jag skrivit tidigare. Det vägskäl du du står inför och de val du ska göra yrkesmässigt.  För många är yrket ett enbart arbete, men för dig blir det mer, det  blir en del av din personlighet och hur du visar vem du är.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
7/31/17, 3:37 PM
#94

Hej, Nu har jag kikat lite mer på Saturnus transiter som aktiverats nu och precis de planeter och hus vi pratat om tidigare är aktiverade då du har många planeter på just 20 grader och där var väl Pluto (19-20 garder) också innan han började backa? De som är aktiverade är Merkurius (kommunikationen) i trigon, Venus (relationer) i opp och månen (inre känslor, mamman) i halvsextil och sedan har du natala aspekter mellan dessa planeter också vilket gör att de också blir kännbara. Nu ska jag bara lista ut hur dessa energier manifesterar sig i horoskopet :) Är jag på rätt väg??

Kyllan56
7/31/17, 3:51 PM
#95

#94, Visst är du det!🙂

Vill bara lägga till på Månen och Venus, sättet man söker trygghet på och näring. Det innebär njutning av mat(Venus) näringsrik mat (Månen).

Men just i RosaKattens horoskop indikerar husen det du skriver om. Skriv gärna tex. Merkurius i hus 11. Då blir det mer tydligt för den som läser o.s.v.  

Mycket är inriktat på kommunikation, grupper av människor och vänner.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
7/31/17, 4:21 PM
#96

#93 tack Kyllan, jag blev lite fundersam på dess beskrivningar många gånger inte åt det positiva hållet. Det som är intressant nu i sammanhanget var att nymånen inföll 1 grad ifrån min IC och då reflekterade jag över nystart och vilka andra transformerande aspekter jag har de närmsta 6 mån och att de kommer att leda till att min innersta kärna (IC) kanske kommer att förändras. Så som ett brev på posten öppnande sig nu yod på min MC som är min egen självbild och att det också hänger ihop med nymånen i förra veckan. Ska lägga lite mer tid på att sätta mig in i quincunx och sexilen mellan Jupiter och Saturnus två motsatser i en gynnsam aspekt och sedan MC och husen och tecken de ligger i :) kanske en egen tråd för quincunx??

Kyllan56
7/31/17, 4:35 PM
#97

Quincunx är en lurig aspekt, den ger en utmaning i integration. Jag har alltid tyckt det är ett mellanting mellan en kvadratur och en opposition. Något som bråkar och samtidigt är lite av en motsats.

Tänker du på din Yot. Din ger en indikation på att det är en utmaning för dig att utmana dina båda sidor, som jag skrivit om tidigare, med din självbild.

IC är ju startpunkten för ditt 4:e hus. Så det innebär även kanske en nystart för din familj. Som vuxen står 4:e huset även för den egna familjen och inställningen till sina rötter och hur man önskar en familj ska se ut.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
7/31/17, 5:37 PM
#98

#94 Shit, jag har missat helt att Pluto befann sig på 19 ° i stenbocken innan han började backa! det förklarar en del med alla mina planeter på 20 °. Vad spännande med din yod! Blev tvungen att kolla om jag har något sådant men det har jag inte, men däremot kommer en transit-yod att bildas för mig när Pluto hamnar på 20 °. Tack för att du uppmärksammade mig på Pluto! Jag är nästan lite rädd för honom… han är skoningslös! 😱😂

RosaKatten
7/31/17, 5:38 PM
#99

Herregud vad jag är tacksam för er, jag lär mig så mycket!! 😍

Wilyamna
7/31/17, 5:53 PM
#100

Ja, quincunx verkar väldigt lurig i form av svår att integrera och att den finns där och retas i form av irritation och att man inte får ihop det. Utöver yod så har jag mars-solen och den förstår jag också. Men yod är väl att man måste lära sig antingen följsamt eller den hårda vägen om man inte böjer sig så går man av och på båda sätt lär man sig. Men IC och MC trodde jag hade med utöver hus 4 och 10 att göra med ens personlighet att IC representerar den innersta kärnan, som kärnvärden man får från familjen och MC är egna självbilden men även hur andra ser på en?? Men i mitt fall ligger MC i Stenbocken och bildar en cuincunx med Saturnus (hus 5) i jungfrun de är alla i jord sedan har jag Jupiter (hus 2) i kräftan och här är det mer blandat med eld och vatten. För jordaspekten borde väl vara lite mer harmonisk eller det känns som att Saturnus i jungfrun har hjälpt mig till kritiskt tänkande och att se detaljerna. Precis som du skriver tror jag mycket av mitt liv är en stor förändringsresa och med alla mina retroplaneter så lever jag nu i "gör om gör rätt" och denna gången har jag inget val ;) Men tänk så skönt att stoppa huvudet i sanden och hoppas det regnar ibland ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Kyllan56
7/31/17, 6:41 PM
#103

#99 Roligt att du lär dig RosaKatten, då fyller sidan en funktion!

#100 Jag tog bort två inlägg av tre med samma text!

Jo IC står för det innersta och djupaste, det som inte är synligt för andra. Men IC är också hus 4:as huspets.

Eld och vatten har svårare att harmoniera. Eld släcker Vatten. Jorden behöver Vatten för att gro. Eld däremot behöver syre och därför Luft för att brinna.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
7/31/17, 10:38 PM
#104

Tack Kyllan för att du tog bort mina trippla inlägg, var lite otålig och tryckte skicka flera gånger :o #98 ja, visst är Pluto läskig. Jag upplever att han drar upp det djupaste i oss och våra behov ganska rå liksom men han kan tydligen få oss att forcera hinder också. Jag känner verkligen av att han huserar i mitt 9e hus nu. Passa på att djupdyka när du får din yod och när han är tbx på 20 grader på den spirutalistiska vägen eller andlighet kanske i en intresseförening :)

Annons:
Wilyamna
8/1/17, 12:19 AM
#105

#103 tack Kyllan med ditt tålamod när jag försöker få ordning och reda på allt, det är så otroligt mycket jag inte känner till och jag känner mig trevande många gånger. Det med maten och tryggheten kring månen och Venus får du gärna utveckla om du har möjlighet för det känner jag inte igen eller sett i mina böcker :)

Kyllan56
8/1/17, 10:49 AM
#106

Wilyamna, Venus står inte bara för kärlek, relationer och konstnärskap, utan även av njutning. Månen för näring, odla och jorden. Tänk på Oxens, som styrs av Venus, förmåga av att njuta.

Månen står även för sättet en människa söker trygghet på.

Lägger du ihop Venus och Månen så kan det bli njutning + mat. Månen/Venus kan också visa att man söker trygghet och njutning via mat. Slänger du dessutom in Jupiter i ekvationen, så gillar du mycket mat.  

Tänk på att månen styr mycket på jorden. För visste man precis när man skulle odla, för man följde månens olika faser.  

Läs denna länk, så får du en förståelse av månens påverkan av odling. Att förstå det då förstår man lättare att månen även hänger ihop med näring och mat.

"En annan rytm för månen är dess stigande och fallande bana på himlavalvet, inte att förväxla med rytmen från nymåne över fullmåne till nedan. Denna stigande och fallande bana påverkar växterna så, att de under stigande bana blir mer saftspända och under fallande bana mindre. Denna insikt används i odlingen. Dalande bana betecknas planteringstid . Då rotar sig plantor bättre och beskärning av fruktträd är lämpligast. Detta känner även många fruktodlare, som inte är biodynamiker till!"

"http://www.biodynamisk.se/publikationer/så-och-skördekalendern-23047439

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
8/1/17, 10:56 AM
#107

#105 

Här hittade jag - även om det inte är den bästa "astrologen" - en referens till Venus, som jag menade.

Om vi nu tar Venus njutning och mat, Så kopplar man ihop Vågen den "finare maten, som te.x oxfile och Oxen med pannbiff och mer husmanskost. 

"Den njutning vi får från våra ägodelar såsom lyxiga smycken, tavlor, dyra bilar, god mat och dryck samt vackra hem är den njutning som kommer från Venus."

http://tarotguiderna.se/venus-roll-inom-astrologin/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
8/1/17, 11:06 AM
#108

#103 ja Kyllan, jag har lärt mig jättemycket sedan jag gick med här i februari! Sidan fyller verkligen en funktion. #104 Wilyamna, ja Pluto är jävligt läskig men samtidigt lockande på något sätt. Kanske upplever jag det så för att jag har en starkt placerad Pluto själv. Pluto har en hänsynslös, rå energi, och han drar skoningslöst upp och synar i minsta detalj de jobbigaste mörkaste hemligheterna och allt man har försökt gömma, medvetet eller omedvetet … men han för också med sig fantastiska möjligheter till transformation och healing. Så det är bara att hänga med. Jag får väl se fram emot den där yoden när den kommer med tacksamhet :)

Farwuq
8/1/17, 3:09 PM
#109

Jag läser med glädje.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
8/1/17, 9:19 PM
#110

Ohhhh, tack Kyllan jag ska läsa den. Passar mig också som gillar odling. Håller med dig RosaKatten om att man lär sig mängder sedan jag började här så stort tack till alla som aktiverar sig hör inne så vi lär av varandra. En väldigt fin stämning med högt i tak.

Kyllan56
8/2/17, 10:22 AM
#111

Jag blir så glad att ni tycker det! 😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
9/26/17, 2:24 PM
#112

Wohoo! Nu tror jag det vänder på riktigt!🌞 Nu befinner sig äntligen transiterande solen på min ascendent, efter en månads djupdykning i mitt tolfte hus! Och transiterande Jupiter och Uranus i opposition bildar ett exakt T-kors med min natala sol i morgon. Om jag tar med mina noder i det hela och räknar med en orb på 1 ° blir det ett maffigt storkors! Jag känner energin jättetydligt. Det är en kraftfull jag-vill-bryta-mig-fri-energi, vilket är precis vad jag behöver nu. Såklart. Det är så häftigt hur allt kommer i gudomlig ordning. Hela sommarens massiva Pluto-påverkan som ledde till en viktig transformation, och nu när solen har passerat mitt tolfte hus (där jag också har min Pluto) börjar jag komma ut på andra sidan, och nu kommer detta! Wow! Nu är det dax! Jag överlämnar mig till universum och tar tacksamt emot kraften och förändringen. Puss på er😎

Kyllan56
9/26/17, 3:42 PM
#113

Oj vad glad jag blir för din skull, RosaKatten. Nu kommer Solens livsenergi och "strålar" över hela din Asc. Först har du brutit ner och transformerat ditt omedvetna jag, så solen givit det huset kraft och ljus och nu är det uppe över ytan. T-kors är en kraftig energi!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
9/26/17, 3:59 PM
#114

#113 Taaack Kyllan!😍 Ja det känns underbart! Nu såg jag dessutom att Saturnus lämnar 21 ° i skytten imorgon, vilket innebär att han inte aspekterar min måne, Venus och Merkurius längre!!! Åh, som jag har längtat! Och Pluto vänder direkt på fredag! Nu är det dags att fira!😀😀😀

Kyllan56
9/26/17, 4:21 PM
#115

Det är alltid en stor lättnad! Förstår att du är glad som en speleman. Den glada energin går rakt genom min datorskärm!😃❤️

Nu går Saturnus mot min Mars för sista gången denna cykel. I mitten av december lämnar den Saturnus min Mars. Det ser jag fram emot.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
9/26/17, 6:55 PM
#116

Vad härligt RosaKatten och det är bara att breda ut dina vingar efter en tuff transformation! Så du känner av solens transiter genom husen, berätta gärna mer om solens transiter. Jag märker skillnad sedan Saturnus vände direkt och nu är det sista veckan som han transiterar min personliga planet Merkurius på 30 år!!! OMG!!

RosaKatten
9/27/17, 7:53 AM
#117

#116 ja visst är det skönt att få bort Saturnus ett tag!! Verkligen härligt att du får bort honom från din Merkurius, det är bara att njuta!.😊 Egentligen kan jag inte påstå att jag känner av solens transiter genom husen. Det är mer att jag, som nu, upptäckte att solen har lyst upp mitt tolfte hus i ungefär tre- fyra veckor, exakt samma tid som jag gjorde min riktiga djupdykning i mitt undermedvetna. Väldigt mycket tuffa saker har kommit upp till ytan. Och det är ju precis vad solen har gjort, den har lyst upp mitt undermedvetna hus! Och nu har det lättat samtidigt som solen går in i mitt första hus! Det är verkligen häftigt när man kan se det så tydligt! Det jag verkligen känner av är Uranus exakta kvadratur min sol, och nu har det blivit mycket kraftfullare när Jupiter också placerat sig kvadratur min sol och opposition Uranus. Mina noder är också påverkade. Det finns verkligen en högre mening med allt och det är fantastiskt när man kan se det.

RosaKatten
11/28/17, 8:18 PM
#118

Hellooo! Det här med transiter är så spännande! Jösses vad dom påverkar mig! Uranus har varit i kvadratur min sol från och till ända sedan juni. Den energin ska tydligen vara ganska jobbig, men jag upplever den som helt fantastisk! Jag har fått en enorm drivkraft!😃 Den här veckan hamnar dessutom Mars i opposition med Uranus, och de bildar då ett T-kors till min sol. Jag förväntade mig en lite bråkig eller hetsig energi, men jag har värsta livskraften och sprudlar av glädje och energi! Allt är bara så himla underbart! Det är fantastiskt att äntligen få känna så! Uranus is the shit!😃

Annons:
Farwuq
12/3/17, 9:33 AM
#119

Jag vågar inte ens kolla transiterna, jag blundar och låtsas de inte finns.
😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
12/3/17, 2:45 PM
#120

Nu i veckan den 5 december lämnar Saturnus min natala Mars för denna gång. Transiten gick in i slutet av februari och har minst sagt haft stor betydelse i mitt liv. Först väldigt negativt, men sedan allt bättre. Om jag lever, så kommer den tillbaka om ca 29 år.

Men säg den som får vara glad en längre period. För nu är det så att Mars befinner sig i Skorpionen och den 29 januari och fyra dagar framöver är Mars i konjunktion min natala Saturnus. Då är det förvisso bara 4 dagar och inte nästan 9 månader, så det ska jag väl klara av. Så nu blir det tvärt om!

Först blev jag rätt sjuk och gick till en alternativ doktor. Fick något, som jag genast märkte gjorde mig mycket mycket bättre. I samband med det började jag mina promenader, så nu går jag 1 1/2 - 2 timmar om dagen och mår bättre och bättre. Ja Mars har ju med idrott och energi att göra och  Saturnus stramar upp och skapar struktur och rutiner. Det kan man verkligen säga att jag gjort. Det har varit en process som varat hela året. 

Efter att en julidag må så dåligt att jag trodde jag skulle dö, så började jag dagen efter med min LCHF-kost, som jag mår så bra av. Sedan gick jag i september och såg "Doktorn som vägrade ge upp", som handlar om Dr Erik Enby, som jag beställde tid hos i oktober. I samband att jag var hos honom började jag gå.

Mitt nästa steg är att börja med styrketräning. 

Inget ont som inte för någonting gott med sig. Säger jag om de två olycksbringarna inom traditionell astrologi, Mars och Saturnus.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
12/3/17, 4:56 PM
#121

Styrketräning är toppen, jag körde ett pass på 2 ½ timme i morse 4.30 - 7:00
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
12/3/17, 5:05 PM
#122

Ja Draken bra för kroppen. dock tror jag fler män än kvinnor tycker det är kul…

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
12/3/17, 10:11 PM
#123

Härligt att höra Kyllan att de båda olycksbringarna kunde ge något så positivt, även om det också har varit tufft förstås. Men det är väl lite av en blessing in disguise med dessa transiter. Slutresultatet blir bra, oftast. Själv sitter jag här och njuter så mycket av mars och uranus-transiten att jag helt hade missat att Saturnus nu ligger exakt quincunx min sol i kräftan! Men det verkar ju gå bra, till min stora förvåning .😀

Kyllan56
12/3/17, 10:14 PM
#124

Tack RosaKatten!❤️

Ja ibland märker man inte av transiterna, eller så är man så van vid jämna plågor att de försvinner i mängden…😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
12/13/17, 5:54 PM
#125

Vilken resa Kyllan och vad häftigt att du kan härleda den till mars och Saturnus väldigt skönt att du mår bättre med all träning och med kostråden från en klok läkare. Tänker när jag hör din resa, vilket skolboksexempel för att använda energierna rätt och komma något så gott utav det, tack för att du visar oss vägen 🌟⭐️ Heja dig som tränar så Draken 💪🏻 Du kommer vara stark som en björn snart. Jag funderar mycket över Saturnus möte med min sol och Venus som inleds i jan

Annons:
RosaKatten
12/14/17, 11:06 AM
#126

Wilyamna, jag förstår att det är mycket funderingar kring mötet Saturnus-solen-Venus. Förhoppningsvis blir det ett positivt möte eftersom Saturnus trivs så bra hemma i stenbocken. Berätta gärna hur du upplever det sen, skulle vara intressant och lärorikt att höra. För egen del gick jag in i väggen när Saturnus passerade min sol i en quincunx för ett par veckor sedan… men jag tror inte att det berodde på Saturnus-solen. Några dagar innan hade jag Uranus-Mars-transiten som bildade ett storkors med min sol och mina noder, vilket gav extremt mycket energi. Jag var helt speedad. Det var fantastiskt! Men jag pressade mig för hårt så inte konstigt att man kraschar efter det. Kraschen kom dessutom lagom till att Saturnus gled in i en kvadratur till min Pluto på 29 °. Min Jupiter på 0 ° i stenbocken förstorar ju upp allt också. Och här befinner jag mig nu, mitt i årets mesta astrologiska lågvattenmärke. Mycket har kommit upp till ytan som jag behöver bearbeta, men det var väntat och jag förstod redan innan vad det skulle handla om. Det känns som en cirkel som sluts på något vis. Det är häftigt hur det finns en större mening med allt och att man verkligen kan se det i horoskopet. Den här transiten är som en reset-knapp för mig, som en helt ny start faktiskt. Nu ska jag bara vila och samla lite kraft.

Farwuq
12/14/17, 12:26 PM
#127

#125 Jag är redan stark som en Teddybjörn.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
12/14/17, 3:34 PM
#128

Wilyma tack så mycket för dina rader! Det har verkligen varit en resa som heter duga. I början av januari får jag indikation på om jag tillfrisknat.

Wilymna, som jag skrev på transittråden-så kan din transit Saturnus/Solen/Venus även handla om Fadern. Eftersom Venus är med i bilden kan det vara en sida hos din partner, som din pappa hade. I Stenbocken som är ambitionens tecken - där Saturnus trivs - kan det vara så att du och din partners ambitioner inte riktigt överensstämmer. Kanske ett puslande av tider. Där båda försöker få ihop sina livsscheman. Det är en Konjunktion, med Solen som brukar vara svår. Det är mycket måsten och pusslande, så livsenergin blir lidande. Man går in i en allvarligare och seriösare tid. Som sagt du kan kanske upptäka en sida hos din partner som även din pappa har, som du har lite svårt för. Kan vara att  partner och pappa så främst till sina egna behov. 

Jag bara spånar, så du får se vad transiterna har i sitt skötte och berätta när du har svaret!

Rosa katten du har kommit långt som redan innan kan predicera vad du ska gå igenom. Storkorsen är inte lätta och med Uranus inblandad kan man aldrig vara riktigt beredd, då Uranus oftast visar sig när man minst anar det och snabbt går det. Uranus är ju plötslighetens planet. 

Det gläder mig att  du känner att cirkeln är sluten, för det är ju verkligen något att eftersträva här i livet!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
12/14/17, 5:00 PM
#129

#128 Verkligen intressant Kyllan att läsa dina tankar om Saturnus-Solen-Venus. Du har så enormt mycket kunskap! Tack för att du fortsätter att sprida den. Ja nog gick det undan alltid med Uranus!🤪 Ända sedan månen blev full på min egen måne i maj har det hänt så mycket för mig, det har varit väldigt mycket utveckling så därför kunde jag ana vad transiten skulle handla om. Men det kan ju dyka upp mer, vem vet…? Cirkeln är inte sluten riktigt än, men jag håller som bäst på att ömsa skinn i bästa Pluto-transformationsanda.

Kyllan56
12/14/17, 5:11 PM
#130

Tack själv RosaKatten!❤️ jag har varit lite dålig på att sprida min kunskap på senaste tiden. Men sådan är jag. Astrologin har kommit och gått sedan jag var ung. Just nu är det trögt. jag har fullt upp med att gå och göra mig frisk.

Det dyker alltid - enligt min erfarenhet - upp nya saker. Ibland tänker man inte på snabbare planeters påverkan, för man är så inriktad på de långsamma.

När jag hade Neptunus i konjunktion med min Sol i Fiskarna, vilket är en superviktig transit. Neptunus som är Fiskarna moderna styrare. Då såg jag till att sysselsätta mig med allt som man kan koppla till Fiskarna och Neptunus. Så den aspekten blev mycket positiv för mig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
12/14/17, 10:17 PM
#131

#126 vad tråkigt att du blivit sjukskriven RosaKatten och precis som du skriver att du var glad över all energi mars gav dig men jag känner igen det alltför väl. Men du kommer fixa detta precis som du skriver har du en stor självinstinkt som kommer hjälpa dig tillbaka. #128 Kyllan förlåt jag måste missat ditt inlägg i den andra tråden. Jag tror du känner mig för väl nu 😉 Skulle inte förvåna mig om jag upptäcker nya sidor hos maken som kan påminna mig om min pappa man väljer väl ändå partner efter sina föräldrar 😉😬 För mig känns det för enkelt om transiten påverkade enbart detta för Venus och relationen jag mer rädd för transiten över solen och om min energi ställs på sin spets för redan nu har jag mycket stressymtom och försöker lägga om mitt liv för att få balans. Mitt chakra för livsenergin är extremt nedsatt så jag hoppas jag har gjort min läxa tills Saturnus kommer så han istället kan visa mig vägen än orsakar ännu mer obalans. Vilken aktivitet kan jag utöva för Saturnus möte med min sol?? Gå på djupet i meditation för det speglar hus 8 eller kanske energiboost??

Kyllan56
12/14/17, 11:34 PM
#132

Wilyamna Saturnus är inte precis den planet, som går på djupet. Dock är den i 8:e huset.  Saturnus är seriös vill ha ordning, reda och struktur. Kanske är det det att skapa strukturer i din vardag. 8:e huset handlar också om andras pengar. Om du sköter eller tar hand om andras pengar kan det finnas något där.  

Men 8:e huset står intima relationer och sex och dolda djup. Även med trauman. Meditation är aldrig fel. Kanske något kommer upp som du behöver för att få livsenergin tillbaka. Att vara noga med strukturer och rutiner, så du inte far iväg.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
12/15/17, 4:22 PM
#133

#130 jag tycker att du gör det bra Kyllan. Jag är också periodare vad gäller det mesta. Angående det här med min cirkel som sluts (alt transiter som skrämmer skiten ur en). Just nu har jag Saturnus i exakt kvadratur min Pluto. Igår gjorde jag en chockerande upptäckt. Två dagar efter min brors dödsdag la sig Saturnus nämligen också i exakt kvadratur min Pluto. Det är 180 ° sedan så att säga. När jag insåg detta blev jag så rädd att jag höll på att ramla ur soffan. Det är så stort på något sätt. Min känsla av en cykel som håller på att avslutas har verkligen fått en djupare innebörd. Åtminstone så hoppas jag att det är det som är innebörden. Jag börjar undra om det verkligen är så klokt att veta vad man har för transiter framför sig. Å andra sidan kan det nog vara en fördel att förbereda sig, som du gjorde Kyllan under din Neptunustransit till din sol. Och hade jag vetat att Saturnus-Solen handlade om livsenergin hade jag ju inte rusat iväg som jag gjorde. #131 Tack Wilyamna! Det är intressant att läsa dina tankar inför din kommande Saturnus-Sol-transit. Och dina tankar också så klart Kyllan! Jag förstår att det kan finnas en oro eftersom livsenergin är så grundläggande och har man utmattnings / stresssymtom så finns alltid en rädsla för att det ska bli värre. Jag tror precis som Kyllan skriver, att det blir viktigt att vara noga med struktur och rutiner. Jag tror absolut på meditation men med mer fokus på jordning och stabilitet än att spejsa iväg uppåt. Jag brukar tex visualisera och verkligen KÄNNA att jag är ett träd med djupa rötter som suger näring och livskraft från moder jord, och verkligen känna den här livskraften flöda i hela mig. Jordad. Stabil. Orubblig. Sedan så klart det där vanliga, prioritera, välja bort negativa energier osv så att du verkligen tar hand om dig lite extra nu för säkerhets skull, men det där vet du redan. Energiboosten hade jag väntat med. Bättre stärka binjurarna än trigga dom.

Kyllan56
12/15/17, 6:19 PM
#134

RosaKatten i vanliga fall nagelfar jag inte mina transiter! Jag vill inte skrämma upp mig själv! Du har en poäng i att man kan göra felaktiga kopplingar. Att du har en Saturnus/Pluto-kvadratur igen,betyder inte att samma saker ska hända. Nu har du Saturnus i ett nytt tecken och hus.

I februari 2015 gick Saturnus i kvadratur min Sol. Nu fick jag tänka efter vad som hände 2015. Jag har ju Min natala Saturnus i kvadratur min Sol i hus 5, som handlar bl.a om barn. Min dotter fick en förlossningsdepression, vilket påverkade mig mycket! jag fixade och donade och tog hand om mitt lilla barnbarn.

Men året innebar också att jag stramade upp och införskaffade mig vissa rutiner med kosten, som jag mådde bra av. 

Så min Saturnus/Sol (8:e huset) kvadratur-transit var ömsom vin ömsom vatten. 

Det började tungt, som det ofta gör, men blev allt bättre innan kvadraturen gick ur. Precis som min Saturnus/Mars-konjunktion.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
12/15/17, 7:54 PM
#135

#134 Ja du har rätt i att det kan vara uppstramningar av båda sorter förstås. Det är så lätt att tänka att det blir negativt, men det vet man ju inte. Hur som helst är det ju något man på något sätt behöver. Och dessutom är det onödigt att oroa sig, särskilt om man som jag lever (så gott jag kan) efter attraktionslagen och tankens kraft. Bättre då att ha tillit till universum. Jag får erkänna att jag blev riktigt rädd igår, men idag har jag lugnat ner mig och känslan av en viktig fullbordan fortsätter.✨✨✨

Kyllan56
12/15/17, 8:56 PM
#136

RosaKatten, skönt att du åter hittat balansen. Just att pendla mellan panik och känna att man inte har läget under kontroll. för att i nästa stund känna att man har det, tycker jag är utveckling i en liten ask.

Så kände jag oftast när jag läste inför en tenta. I ena ögonblicket panik och ingen översikt över mina kunskaper för att i nästa känna lugn, för att det här klarar jag! Mellan dessa ytterligheter pendlade jag hela tiden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
12/18/17, 1:50 PM
#137

#136 Tack Kyllan! Bra beskrivning du gav där av fenomenet utveckling. Sen om det är känslan av kontroll eller om det är att släppa kontrollen i tillit, det är frågan, men pendlandet känner jag alltför väl igen. Nu har jag försiktigt tagit upp yogan igen efter två veckors uppehåll och då hamnar jag direkt i flowet igen. Idag är dagen då Saturnus är som mest exakt i kvadratur min Pluto, men… ja, anything is possible! ✨💫

Kyllan56
12/18/17, 2:07 PM
#138

RosaKatten, skönt att du är igång med yogan igen.😃Du får berätta hur dagen löpt, nu när Saturnus är exakt med Pluto. Spännande. För det mesta märker man absolut ingenting, då en långvarig aspekt är en process. Först när aspekten gått ur kan man göra en sammanfattning av dess påverkan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: