Glad Lucia
Glad Lucia pÄ er alla.
đâ€ïžđ
VÀrd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Glad Lucia!
VÀrd pÄ Pyssel och medarbetare pÄ PÀrlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, Àgare till Emos Shop sen 1973
Tack det samma! âš
Den enda Lucian jag kommer att se Àr vÀl den i tv om jag rÄkar snubbla över den kanalen just dÄ.
Fast kompisen och jag rĂ„kade faktiskt komma mitt i kröningen av BorĂ„s Lucia i torsdagskvĂ€ll, det hade jag glömt!đ€«
De sjöng som vanligt vackert, Ă€ven om jag inte gillar de nya upp poppade arrangemangen av de gamla sĂ„ngerna! đĄ
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Ett Är hade vi en mycket söt stjÀrngosse i luciaföljet hÀr:
VÀrd pÄ Pyssel och medarbetare pÄ PÀrlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, Àgare till Emos Shop sen 1973
Hoppas ni alla fÄr en glad luciadag med vacker sÄng.
SĂ„ gick det till:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1445165/en-fabel-berattad-av-hubert
Glad Lucia! đ
Vaknade kl. 17:00 idag. Var tvungen att sova bort all stÀdstress. Minn kropp kÀnns som den blivit överkörd av tÄget. SÄ just nu Àr jag allmÀnt tjurig.
Varför har lucia en massa ljus i hĂ„ret? Nej!!! đ đĄ Jag tĂ€nker inte googla pĂ„ det. Ăr allmĂ€nt trött pĂ„ att googla just nu. Antagligen var det vĂ€l en gloria runt hennes arma skalle första gĂ„ngen. Sedan blev det stearinljus och en massa brudar blev av med hĂ„ret.
Nu Àr det bara sÄdana dÀr trÄkiga elektriska ljus. Och det Àr svÄrt att hitta flintskalliga fruntimmer lÀngre. Annars kunde de ju tatuera in svenska flaggan pÄ huvudet.
Jag brukar ocksĂ„ fĂ„ en gloria runt huvudet ibland. Men av nĂ„gon anledning sĂ„ Ă€r den grön. đ KĂ€nns lite trĂ„kigt faktiskt. Men praktiskt vid strömavbrott.
Som sagt var: "Ha en glad Lucia!" Med massor av glögg. Vi gjorde en gÄng en glögg som höll 40%!! Vi hade "lÄnat" en massa 96%-igt frÄn ett lab. Men vi spÀdde ut det 96%-iga med rödvin, whisky och kryddor. BÀsta glögg jag smakat. Lucian lyckades hÀlla i sig tre koppar innan vi kom pÄ henne. Hon svimmade och fick bÀddas ner.
Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.
đ„”
đ
Har fĂ„tt i mig lite mat sĂ„ nu Ă€r tjurigheten borta. MĂ€rkligt det dĂ€r med mat egentligen. Blev sugen pĂ„ fiskgratĂ€ng. Men gjorde misstaget att lĂ€gga lite julost pĂ„. SĂ„ gratĂ€ngen sĂ„g ut som bakad lera. đ
Men smakade faktiskt riktigt gott. Var antagligen den extrastarka Tabascon och all svartpeppar som gjorde susen. Och hungern Àr ju den bÀsta kryddan. Har man sovit en hel dag sÄ blir man hÀlsosamt hungrig. Ett friskhetstecken egentligen.
Och muttra nu inte nÄgot om att jag sovit bort en hel dag. Min kropp behövde verkligen sömn.
âŠ
Lucia Àr verkligen en ljus tradition. Luc Àr ett vÀl en latinsk koppling till just ljus. Och de traditionella klÀderna och utsmyckningen innehÄller mÄnga faktiskt urgamla hemligheter. Precis som julgranen.
Vissa saker glöms aldrig bort.
#7. Ja men det Ă€r ju vi nattugglor som jobbar för fullt nĂ€r de andra ligger och snarkar i sina sĂ€ngar!đ
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
#8âŠ
Ohh⊠Du har sĂ„ rĂ€tt!! Jag undrar om du pĂ„ allvar förstĂ„r hur extremt rĂ€tt du faktiskt har! đ
Utan oss nattugglor vore vÀrlden hopplöst förlorad!
Glad Lucia Draken och alla!
âNĂ€r HjĂ€rtat och Sinnet Ă€r i balans⊠DĂ„ Ă€r allt möjligtâ
Glad - dagen efter Lucia.