Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 3846 ggr
MinaRagnarMelvin
6/7/15, 2:12 AM

tolka horoskop

Hejhej jag är intresserad av atrologi men kan väldigt lite om det. Jag skulle gärna höra era tankar om mitt horoskop om någon är bra på att tolka horoskop. Undrar mycket över hur jag enligt mitt horoskop ska vara i relationer, läste någonstans att jag inte passar i relation men jag känner att det är ett lite svart-vitt och desutom tragiskt sätt att se på det. Har förövrigt ett förhållande just nu. :)

jag är lejon i soltecknet
oxen/väduren i månen (nästan helt säkeer…)
och våg i ascendenten

jag är född 3 augusti 1999 12:33 i stockholm :)

Annons:
Kyllan56
6/7/15, 12:33 PM
#1

Du har relationshuset i Väduren där även din Måne befinner sig. Det huset visar hur du relaterar , möter upp andra människor de människor du är i samarbete med. Skolkamrater, arbetskamrater o.s.v. Samarbetspartners i stort.  Men även en kärlekspartner. 

Väduren visar att du gärna tar första kontakt med mänskor, har säkert många människor kring dig. Vill gärna ta ledning och gå i fronten för projekt. Man säger ”du får gärna hänga med på …” Men om du inte vill gör jag det själv. Väduren är pionjären som utforskar sker, som ingen annan gjort förut.

Månen i Väduren visar att du är snabb när du agerar och nog är rätt lynnig till din karaktär. Du är inte en person som sätter dig ner och funderar, utan handlar instinktivt. Ditt tålamod är inte alltid det bästa, utan du vill saker ska ske här och nu. Men om du verkligen vill ha förändring och är super intresserad kan du överraska din omgivning med tett stort tålamod och fokusering på det målet. Du vill gärna vara lugn, balanserad, diplomatisk men ofta sätter dina känslor och ditt humör käppar i hjulet och du reagerar omedelbart. 

Du har en dragning till känslosamma människor och vill kunna lära känna dem på djupet. Det du får se uppför är att vilja  hitta en partner som är som en ”mamma” för dig och att du har även en tendens att idealisera dem. Du vill gärna komma nära en partner men är samtidigt rädd för att släppa dem in på livet. I livet kommer du arbeta med att skilja på vad som är dina och andras känslor, vilket kan vara lite svårt till och börja med. Ditt humör gör att du ibland säger saker du inte menar, vilket sårar din partner. Så att tygla ditt humör och rikta all den energi du har mot ett intresse är av största vikt. En sport, där du får utlopp för all det överskott på energi som du har, vilket lugnar hela dig. Du har så mycket energi, vilket kan försätta berg om man vill förändra världen eller något som är viktigt för dig.

Men det positiva i kråksången är att ditt horoskop visar på en enorm utvecklingspotential, så även i kärleken. Om du i livet tittar först och främst på dig själv med öppna ögon, inte på andra så kommer de problem du har i börja kunna bli styrkan i ditt liv. Det finns en fin Trigon mellan Venus(kärleken) och Jupiter (Expansion och tillväxt), som visar att du växer som människa genom kärleken och människor som du har ett nära samarbete med. Du har så mycket kärlek att ge, det gäller bara att lära dig rikta den.

Du har storkorset i ditt horoskop, vilket många ”stora” människor haft genom historien. Det ger dig oanade möjligheter att nå de mål i livet du vill nå, men vägen dit är många gånger inte lätt. Du har Saturnus, läromästaren i hus partnerhuset, som står för partners, men den ligger så nära huset för förändring att den i stort tolkas där. Men det talar ytterligare för att din utveckling och de största lärdomar du tar i livet är genom de människor du nära samarbetar med och en partner. Ditt horoskop visar också att du har många intressen, vänner - säkert många som du har på nätet som är från andra länder -  och att de kan skifta snabbt om du tröttnar på dem. Du har många gåvor och är en kreativ och uppfinningsrik person. Men det gör också att det kan ta tid för dig och hitta vad du ska syssla med i livet. Du kan prova på en del innan du hittar rätt yrke.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
6/7/15, 12:35 PM
#2

Vi har ingen kunnig astrolog i heltidstjänst nu mer, men testa: http://www.astro.com/

Det finns mer intressant i vårt länk bibliotek.  Hoppas någon tittar in och svarar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Astrologos
6/14/15, 2:56 AM
#3

Du är alltså lejon med månen i väduren. En tjej som är vädur med månen i lejonet skulle kunna vara helt rätt.

Då blir ni speglingar av varandra och förstår varandras känslor och egenskaper. 

Det kan uppstå en mystisk känsla av att ni är tvillingsjälar och ämnade för varandra…

Så är det mellan Sofia och Carl Philip.

Sofia föddes 6 december 1984. Skytt med månen i oxen.

Carl Philip föddes 13 maj 1979. Oxe med månen i skytten.

Sannolikhet för detta är en tolftedel av en tolftedel, dvs 1 på 144.

Detta astrologiska samband är alltså med 99,3% sannolikhet (143/144) INGEN SLUMP!

Ofta kan man räkna ut månens tecken bara genom att känna till datum för födelsen, men inte klockslaget. 

Kolla var månen står kl. 00;01 och 23;59. Om det då är samma tecken är saken klar.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Kyllan56
6/22/15, 9:59 PM
#4

#0 

Konstigt att man ber någon att titta på ens horoskop. Någon tar sig tid och gör det, vilket tar en stund och ingen respons.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ralph
6/23/15, 7:38 AM
#5

#4 TS menar nog inget illa, det är bara så att vi som är något äldre har en annan "kultur".

Jag har lärt mig att säga "tack", men det är nog inte så längre.

Kyllan56
6/23/15, 10:15 AM
#6

#5 Det är mer att jag gärna vill ha respons på min tolkning. I responsen liger tacket!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
MinaRagnarMelvin
6/23/15, 1:11 PM
#7

@Kyllan56 Ledsen, jag såg svaret men ville fundera över hur det stämde in på mig sedan glömde jag helt enkelt svara, har varit utan internet på senaste tiden och släppt allt som hör internet till.. Menade inte alls att vara otrevlig. Det stämmer att jag oftast tar första kontakten med folk, men i kärlek tror jag det blir lite mer komplext eftersom jag inte är den där flörtiga typen utan snarare den som antingen vill ha något med en person eller tydligt visar att man bara är vänner, det ger en så mycket starkare och mer intim vänskap. Jag är otroligt beroende av mitt sociala liv så det gör mig utåtriktad. Du har helt rätt i att jag är lynnig, mitt humör går upp o ner, dock funderar jag mycket men liksom i farten. Stora tankar flyger hit o dit och anpassas efter mitt humör. Att jag vill ha en mamma partner är väl lite rätt men ändå inte. I en stund i mitt liv då jag mår dåligt kan jag känna så men när jag mår bra är det ut ut ut o äventyra, och snarare att jag vill ha nån vild romans med nån annan vild så det blir ännu mera fart. Alltså även det har med humöret att göra. Inte säker på att jag kan fokusera även om det är nåt jag vill, det är olika i olika situationer. Vackert det du skrev om min positiva kråksång, den vet jag inget om än men jag vet att med mina starka känslor och lyster kommer jag inte direkt ha ett stilla liv. :) tack för tolkningen ledsen för mitt sena svar

Kyllan56
6/23/15, 1:54 PM
#8

#7 Ingen skada skedd!🙂 Tack för responsen!

Med Ascendenten i Vågen söker man alltid vänner, så även i partnern.  För Vågen är vänskap viktigt. När man tittar på en kvinnas horoskop vad hon söker för partner tittar man på Solen och Mars. Du har solen I Lejonet, så du vill gärna ha en barnkär kreativ ståtlig man som kan föra sig. Som inte hamnar i skymundan utan har en naturlig pondus. Sedan har du Mars i Skorpionen, den traditionella styraren av Skorpionen, vilket gör den extra stark. Dessutom är det planeten som styr ditt relationshus, så då blir det ännu starkare. Men vad dt än är för känslor du känner så går du in för dem med liv och lust och även om du försöker kan du inte dölja dem från din omgivning. Skorpionen står för passion och sex, så det är här det kommer in. Men baksidan är svartsjuka och ett ägandebehov, så det får du se upp med.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

MinaRagnarMelvin
6/23/15, 5:46 PM
#9

Jo det kan stämma, de mesta. Tack för engegemanget :))

MinaRagnarMelvin
6/23/15, 5:49 PM
#10

@Kyllan56 Dock är väl mitt måntecken mellan oxe och vädur eller? Hur avgjorde du för jag har testat på olika hemsidor och det blev ungefär hälften lika

Kyllan56
6/23/15, 6:12 PM
#11

#10 🙂Tack själv!

Det är konstigt, om du har uppgett rätt klockslag och datum har du Månen ca 24 grader Väduren. Månen rör sig genom ett tecken på ca 2,5 dagar.

Klipp ut och klistra in adressen i adressfältet så får du se ditt horoskop.

http://www.astro.com/cgi/showgif.cgi?lang=e&gif=astro_w2gw_01_ragnar_melvin.57980.27244.gif&res=63

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

MinaRagnarMelvin
6/24/15, 11:45 AM
#12

Den sidan verkar inte fungera, jag kanske har råkat skriva lite fel eller nåt. Var ett tag sen jag kollade men jag litar på dig nu då :)

Kyllan56
6/24/15, 11:58 AM
#13

#12 Om du går in på astro.com, kan du där fylla i dina uppgifter och få ditt horoskop uppritat. Jag ser själv att det inte går att se den sidan jag länkade till.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
6/24/15, 4:12 PM
#14

Astro,com brukar vara pålitligt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

lilliums
6/24/15, 7:03 PM
#15

åh vad kul att läsa så många som är så kunniga om astrologi. håller själv på att utvecklas inom det området. om någon skulle vilja ta en titt på mitt horoskop skulle jag bli jätte glad :) är oxe/tvilling med ascendenten i jungfrun och månen i lejonet. tror det är därför jag har svårt för att hitta en balans inom mig då min oxe och lejon är så olika?

Kyllan56
6/24/15, 7:15 PM
#16

Skriv dina uppgifter här eller  pm:a mig så tittar jag när jag har tid. Men berätta inget själv innan du får resultatet. 😉 Sedan blir det inte ett fullständigt horoskop utan en del av det!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

lilliums
6/24/15, 7:18 PM
#17

Så snällt! pmar dig på direkten! 😃

Kyllan56
6/24/15, 7:26 PM
#18

Om man ska kunna ställa ett natalt horoskop, måste följande vara med. År, månad, dag, platsen man är född på och tidpunkten på dygnet när man är född.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Astrologos
6/25/15, 4:47 AM
#19

På min hemsida finns anvisningar hur man snyggt och varaktigt räknar ut 

ett horoskop med astrodienst. 

http://personkemi.webs.com/gratisutrkning.htm

Det aktuella horoskopet finns längst ner med födelseuppgifterna som namn.

3 aug 1999 12:33 Stockholm.

Det är bara att högerklicka och spara som vanligt med bilder på webben.

Vi ska vara glada att denna gratistjänst finns. Vad tycker ni andra om detta snygga, exakta och mycket översiktliga sätt att rita?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Kyllan56
6/25/15, 5:03 PM
#20

Det blev längre än jag trodde. Jag blev riktigt engagerad i ditt horoskop. Tänk på att det jag skriver är min tolkning och behöver inte helt överensstämma med den du är. Det finns så många delar i en astrologisk karta och någon del som är viktig kan jag förbisett, så du får ta det som det är. Men jag vill gärna ha respons på det jag skrivit. vissa saker kan verka motsägelsefulla, men det vi har lätt för kan bli svårt i vissa situationer. Livet är en paradox, så även vi människor. Sedan handlar det också om att få ihop en människas horoskop till en hel personlighetsbild. Det lyckas man ibland bättre med än andra gånger.

Du har din Ascendent i Jungfrun, vilket gör dig till en försiktig men flitig och principfast och detaljinriktad person. Du servar hellre andra än dig själv. Den planet som styr Jungfrun är Merkurius, så vi behöver titta på vilket hus den befinner sig i för att se i vilket livsområde din personlighet ger sig för uttryck i genom din Merkurius placering i tecken och hus.

Du har Merkurius  i sitt eget tecken, Tvillingarna i hus 10, vilket gör att kommunikation är oerhört viktigt för dig. Både i ord, skrift och i rörelse. Det är viktigt för dig att skriva, tala, att på alla sätt få förmedla dina tankar och Information. Det gör också att du är mycket mer direkt än vad man normalt är med Ascendenten i Jungfru. Tvillingen har svårt att vara tyst än längre stund och viljan att kommunicera är såpass stor att du inte väntar lika länge, som andra gör med den placeringen.

Nu tror jag dock du ibland har problem att uttrycka dig verbalt, men lättare i skrift. Du har oftast lätt för att utrycka dina känslor! Din Merkurius har en fin sextio till Månen, som står för ditt känsloliv och hur du söker trygghet. Så när något inte är som det ska vill du gärna kommunicera det genom tal skrift osv. Skrift är lättare, som jag ser det.

Du har en kvadratur till Saturnus i 6:e huset i Fiskarna. Det är viktigt för din hälsa att du kan koordinera ditt intellekt med din fysiska kropp, för att inte få psykosomatiska sjukdomar. 

Det visar att du ibland kan vara splittrad i dina tankar, att du då tänker bättre abstrakt än intellektuellt. Du har en konflikt mellan behovet att uttrycka dig verbalt och och behovet av att uttrycka dig den du är i kompetens och mognad. Förmodligen lyssnade ingen riktigt på det du sa när du var barn, så det är en konsekvens av det. 

Du lovar att hjälpa till med saker, som du sedan ”glömmer” bort. Du behöver stanna upp och fråga dig själv vill jag det här, innan du lovar bort dig själv. För du vill andra människor väl. Du är medkännande och fantasifull. Ibland lite för mycket. Samtidigt har du lätt för att bli rastlös och uttråkad. Du har ett skarpt intellekt och objektiv syn på det mesta. Ibland kan du till och med vara rädd för känslor, så att du drar dig undan och blir lätt ensam. Du har behov av att dra dig undan och bli fri från intryck och återhämta dig. Kan finnas en en tendens till eskapism. 

När du inte mår bra blir du lätt forcerad och pratar snabbt, låter ingen annan komma till tals och de kan ha svårt att följa med i dina tankegångar. Då upplever du att omgivningen inte förstår dig. 

Du får se upp för att inte sätta stress i kroppsliga symtom. Du behöver få utlopp i att röra dig mycket för att må bra. Men din fina Trigon till Jupiter visar att det finns stor möjligheter att växa som person genom att titta på dig själ, prata och skriva ner känslor kring det du tar på dig och lära dig att säga nej och att uttrycka det i ord.  Du skulle kunna skriva böcker.

Solen har du i Oxen vilket gör dig till en sensuell person som gärna njuter av livets goda. God mat, musik etc. Oxen är Elementet jords fasta tecken vilket gör dig envis och beroende av ekonomisk trygghet. Du har en dragning till religion andra kullturer och du kan inte riktigt förklara varför. 

Oxen är mycket praktisk och jordnära, trots det har du en dragning till det metafysiska.. Att studera saker på djupet passar dig bra, förutsatt att du verkligen är intresserad. 

Att arbeta på någon form av institution, som skola, vård eller någonstans du får ta hand om och serva människor men samtidigt ge uttryck för ditt behov att kommunicera passar dig bra. Gärna någonstans där det finns ett utrymme för kreativitet och möjligheter att mäta sig mot andra. Om du har syskon, vilket jag tror att du har, mäter du dig ofta mot dem. Det finns ett inslag av konkurrens om uppmärksamhet, om både mamma och pappa, vilket bidrar till det.

Månen visar hur ditt känsloliv är och hur du söker trygghet. Månen har du i Lejonet, vilket gör dig generös med dina känslor. Du mår bra av att vara kreativ och få utlopp för energi. Man gillar och leka, tävla och få vara barnslig ibland. 

Vänskap är viktigt för nästan alla, men för dig är det extra viktigt. För det är bland vänner du söker trygghet och där du pratar om eller skriver om hur du känner det. Även din mor vill du ibland prata med och henne ser du som en vän, i den mån hon har tid och inte ditt/dina syskon tar tiden i anspråk. Relationen med din mor kommer bli bättre ju äldre du blir. Du kan vara svartsjuk och bråka med dina syskon. 

Det är också möjligt att du är med i föreningsliv eller grupper av människor med samma intressesfär, som du och att du hittar vänner där, eftersom det är viktigt med vänner som delar dina intressen.  

Din entusiasm för saker gör att du lätt överdriver. Du är mycket energisk, vilket ofta leder till att du tröttar ut dig både fysiskt och psykiskt. Din tendens till överdrift kan göra att du äter för mycket och kan ge mig problem med matsmältningen på ett eller annat sätt. Slösa med pengar är en annan.

Du är en person som är i behov av att göra nya erfarenheter, resa och lära dig nya saker. Du vill vara allmänbildad och veta lite av varje, men när du verkligen är intresserad går du på djupet av. Dessutom kan du lägga ner enorm energi när du är intresserad av något. 

Den energin är verkligen av godo för den är din bästa vän när du ska förändra något. Du kan ha lång uppstart inför aktiviter, men så plötsligt ut ur det blå får du energi och då kan du försätta berg! Samma med ditt humör, som plötsligt ger sig till känna och då är du arg.

Du gillar känsliga aktiva sensuella killar, som är uppmärksamma på dig och kan kommunicera allt med dig. Gärna röra er och träna tillsammans och dela aktiviteter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
lilliums
6/25/15, 8:02 PM
#21

Vill först och främst säga tack så jätte mycket för att du tog dig tiden att kolla på mitt horoskop och skriva. uppskattar det verkligen 😇

ja, jag älskar kommunikation och djupa, givande samtal med någon som är lika engagerad som jag i något. (mitt ex och jag gjorde slut pga att jag inte fick den intellektuella stimulansen utav honom). så det stämmer in riktigt bra.

Jag var en väldigt tyst och försiktig person som liten och var ofta ensam även om jag hade mycket vänner runt mig så trivdes jag att vara själv eller med djuren. jag skrev också mycket sagor som liten och låt texter så det stämmer att jag mycket lättare kunde uttrycka mig lättare skriftligt samt behovet av ensamheten 🙂

det är väldigt sjukt att psykologerna sätter vissa sådana beskrivningar som psykiska sjukdomar vilket gör att människor känner sig opassande i detta samhället… men det är en helt annan diskussion haha.. 

tack igen för att du tog dig tiden och för en jätte bra natal chart 🙂

Astrologos
6/26/15, 1:46 AM
#22

Vad är det för mening med att tolka ett horoskop som vi andra inte får se?  Är det inte bättre att använda mail för sådant?

Jag presenterade ett sätt att gratis och snyggt rita upp ett horoskop. Vad tycker kyllan56 och ni andra om den metoden?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Farwuq
6/26/15, 6:35 AM
#23

#22 Länkarna till http://personkemi.webs.com/ funkar inte hos mig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
6/26/15, 9:24 AM
#24

#22 Jag misslyckades och lägga ut horoskopet, därav att jag skrev ut de flesta aspekterna. Det jag la ut försvann till dagen efter. 

Jag använder alltid AstroDienst, och har gjort det här också.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Astrologos
6/27/15, 2:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Jag gör ett försök att bifoga det aktuella horoskopet som GIF-bild från astrodienst. Om det lyckas ber jag er notera 

1. Mycket eld.  2. Många hårda (dynamiska) aspekter. 3. Solen MC, Neptunus IC, Månen descendenten.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Farwuq
6/27/15, 6:10 AM
#26

Dominerat av hårda aspekter, det syns klart och tydligt. Mycket nära ett storkors,

Du kan dra en parallell till mitt: http://astrologi.ifokus.se/discussions/4f797f31d4ebea088d001019-mitt-natalhoroskop

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Astrologos
7/4/15, 2:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Då provar jag att lägga upp ditt också.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
Astrologos
7/4/15, 2:52 AM
#28

Vi noterar många dynamiska aspekter. Fyra av dessa är exakta, dvs under en grad i orb:  Mars kvadratur Venus.  Mars kvadratur MC.  Venus kvadratur MC. Vågar man fråga om dina yrkesval och mål i samhället..?

Merkurius kvadratur Neptunus är den fjärde exakta.  Ge gärna exempel på vad dessa exakta aspekter betytt hitills i livet. 

Just nu har du en exakt transit Neptunus trigon MC.  Min egen tolkning:

MÖJLIGHETER: Psykisk förmåga, början på en andlig utvecklig. Minskad egoism och behov av erkännande och prestige. Visioner om hur livet borde vara, upptäcka sin kallelse. Hängivet sträva mot sina nya fantastiska mål. Finna balansen mellan andliga och materiella behov. Arbeta med reklam, film eller TV. Yrkesframgång genom ökad fantasi och intuition, "fingertoppskänsla".

http://personkemi.webs.com/transiter.htm

För att snabbt hitta aspekter och aktuella transiter använder jag appen Kairon, som finns för Ipad och Iphone. Både billig och bra, rekommenderas varmt!

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Ralph
7/31/15, 5:55 PM
#29

Ack, om man bara kunde det ni kan.

Nattan
8/10/15, 3:23 PM
#30

Så intressant - måste fråga av eget intresse - vad tittar ni på för att ta reda på möjliga yrkesval för individen? (Känner mig hopplös i den frågan)..

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Kyllan56
8/10/15, 4:05 PM
#31

En hel del om man vill göra sig en heltäckande bild.

1. Man börjar med ascendenttecknet för att avgöra hur motiverad en person är. Arbetsam, entusiastisk, dominant, sammarbetsvillig o.s.v

2. Mc teckenhur man identifierar sig med yrken som har samband med detta tecken

3. Soltecken säger hur personen hävdar sig och arbete och karriären.

4. Måntecken hur personen känslommäsigt kommer att reagera inför förändringar och problem.

5. Se om det finns personliga planeter i 1:a och 12:e huset. Vill man arbeta i offentligheten, och känner sig isolerad om man arbetar ensam eller vice verca.

6. 6:e huset säger ågot om hur diciplinerad personen är och hur man ställer sig till rutinarbete, detaljer och passa tider. Om man vill tjäna andra os.v

7. 7:huset säger något om hur hon samarbetar, om hom måste arbeta nära någon eller hennes förhållande tll en ev. chef.

8. Hälsohänsyn Solen, ASC, Månen och personliga planeter i1:a  och 6: huset.

9. 9:de huset säger en del om hur man förhåller sig till studier och på vilken nivå den liger på. Tecken som Tvillingen so vill veta lite om mycket och skytten, som vill gå på djupet. Skytten te.x står för högre studier.

10 Vad säger horoskopet om pengars betydelse om det är viktigt att ha en social position eller man tar vilket arbete som helst bara man tjänar pengar. Hur man förhåller sig till ägande och dina och mina pengar. 2:a, 8:de och 10:de huset säger en del om detta.

11. Aspekterna och framförallt de personliga planeterna och i vilka hus de befinner sig i spelar också en viktig roll.

Så för att riktigt penetrera yrkesval måste du hela personens bild klar, vilka resurser, intressen och förutsättningar hen har. 

Det tar sin tid och det är mycket att tänka på. Elementen säger dessutom mycket om man är kreativ och uppstartande=eld, men kanske inte så uthållig, som jord o.s.v. Sedan kvaliteten på tecken säger om du är en ledare, med mycket i cardinala tecken o.s.v.

Det är kanske inte till så stor hjälp, men jag vill bara visa att det är inte så lätt, som det kan verka. Så du är inte ensam om att känna dig hopplös i frågan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
8/10/15, 9:09 PM
#32

#31

  Alltså… jag får helt klart mindervärdeskomplex när jag läser något sådant här. 😃

Fulländat, helt enkelt. Borde egentligen varit en artikel.
Ytterst lärorikt och mycket att begrunda.

Din mentor måste vara något alldeles extra. 🙂

Man får tacka och buga. 🌺

Kyllan56
8/10/15, 9:45 PM
#33

#32 Man tackar och bugar!🌺🙂Precis som du kan jag en del. Men mycket av det du kan, kan inte jag. 

Själv tycker jag det är lite rörigt.  

Min mentor är fantastiskt duktig, men så har hon också under sin utbildning haft världens bästa astrologer som sina föreläsare. Hon har Bachelor of Art degree at Keler College of Astrolical Arts and Sciences in Seattle, WA.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
8/11/15, 8:38 AM
#34

Jag kan bara buga mig djupt inför er båda.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
katsy
12/10/15, 11:06 PM
#35

Spännande! Får nästan plocka fram mina böcker igen 📚 En fråga bara, när ni skriver hus, hur räknar ni ut det?

Ralph
12/30/15, 6:10 PM
#36

Det finns länkar uppe i länksamlingen.

Farwuq
12/31/15, 8:31 AM
#37

#35 Testa denna länk: http://www.astro.com/cgi/ade.cgi?ract=xx687474703a2f2f7777772e617374726f2e636f6d2f6367692f63686172742e6367693f72733d333b627479703d77326777&lang=e&rs=3&btyp=w2gw

Det är nog den som Ralph syftar till, men den är värdigt svår att finna för den oinvigde.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: