Astrologi iFokus

Astrologi

Etikett: 6-löst-prat-ot
LĂ€st 1734 ggr
Farwuq
0

17:e december

FullmÄnsnatten bleknar stilla bort.

🌛

VĂ€rd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
0

Jo. Men den Ă€r snart hĂ€r igen. 🙂

Och den hĂ€r natten tror jag minsann att jag skall kalasa pĂ„ en SÄPO-agent. 😈

Vid denna tidpunkt hittade jag detta endast i Aftonbladet. Fast inte ens en förstasides-rubrik.

Skandal. Detta Àr hett stoff.

Vilka media vi har.

Man varnar för terrorism. VadÄ terrorism? Det har inte varit nÄgot riktigt terrordÄd Àn. Man har inga perspektiv och inriktar sig pÄ fel saker.

Det Breivik behövde en extrem mĂ€ngd material till att göra en halvdan explosion med, skulle en högutbildad kemist kunna göra med innehĂ„llet i en Coca-Cola flaska. LĂ„t vara att man skulle behöva ha den i flytande kvĂ€ve vid förflyttningen. Men det Ă€r egentligen ett mindre problem i sammanhanget.

Med de sakerna man har i ett vanligt kök kan man tillverka gifter som det bara behövs nÄgra matskedar av för att döda Stockholms befolkning pÄ nÄgra timmar.

Det Àr inte nÀtet som behöver övervakas. Det Àr vattenreservoarer och ledningar. Hur vidöppet och kÀnsligt som helst idag.

Och om det rÄkar finnas nÄgra verkliga terrorister sÄ Àr de knappast sÄ dumma att de avslöjar sig pÄ nÀtet. De skulle ha betydligt mer mellan öronen Àn sÄ.

Och nĂ€r jag hör den hĂ€r SÄPO-agenten svamla sĂ„ förstĂ„r jag att SÄPO Ă€r inte frĂ€mmande för att fejka ett terrordĂ„d.

grr

Farwuq
0

Usch ja för organiska fosfater etc.

😕

[greenseng]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns fostat i Coca Cola. Jag vet inte om det Ă€r det som Ă€r bra för magsjuka eller om det Ă€r nĂ„got annat i drycken. Coca Cola var ju frĂ„n början egentligen ett natur-medicinskt preparat, har jag lĂ€st.

Man skall tydligen göra sig av med kolsyran först. Men det Àr bara för att Colan skall stanna kvar lÀngre i magsÀcken. Vad folk vanligtvis inte kÀnner till Àr att kolsyra fungerar som en katalysator för nedre magmunnen och öppnar den fortare. Och dÄ töms magsÀcken fortare.

Det Ă€r dĂ€rför som kolsyrehaltiga drinkar verkar sĂ„ snabbt. 🙂

För mig Àr det inga problem. Jag tycker om Cola sÄ jag tömmer lÀtt i mig en och en halv liter Cola utan nÄgra som helst problem. Och dÄ behöver man inte göra sig av med kolsyran om man tar det lite pö om pö. Och illamÄendet försvinner vÀldigt snabbt. Det dödar antagligen nÄgon typ av frÀmmande bakterier.

Nej, nu mÄste jag haspla ur mig nÄgon dikt eller nÄgot textliknande om avlyssningsskandalen. Och pÄ engelska dessutom. Jag nÀstan lovade en vÀn det i ett anfall av komplett vansinne.

AlltsĂ„: har man inga bekymmer sĂ„ skaffar man sig det. Att jag aldrig lĂ€r mig nĂ„gon gĂ„ng. đŸ€”

😃

[Sol69]
0

God kvÀll pÄ er..

Idag har jag varit i stora staden och köpt lite klappar. Men mĂ„ste alla springa runt nĂ€r jag ska gĂ„ och titta. đŸ€” Men det blir nog vĂ€rre nu för Kevin frĂ„n idol skulle komma. 😃Men Ă€r ju redan hemma sĂ„ jag slipper den cirkusen.

Men blir att slÄ in lite klappar nu sÄ att allt Àr klar-

Brukar ni handla klapparna i tid 😃Jag Ă€r faktiskt tidig i Ă„r. Annars springer jag dagen innan jul nĂ€stan đŸ„”

Farwuq
1

Jag köper inte klappar och förvÀntar mig inga. Lite pengar till dottern det Àr allt; jag Àr inte Mamons slav.

[greenseng]
0

Det var lÀnge sedan jag slutade med julklappar. Och det Àr sÄ sköööönt. SjÀlv fick aldrig nÄgonsin det jag önskade utan bara det andra tyckte jag skulle ha. Och nÀr jag sjÀlv gav klappar sÄ upplevde jag bara besvikelse Àven om personerna spelade sina roller bra.

Jag menar
 vad Ă€r idĂ©n egentligen? Det Ă€r vĂ€l bĂ€ttre att gĂ„ ut pĂ„ sta'n i sĂ„dana fall och sĂ€ga: - Det dĂ€r vill jag ha. Köp den. Nu!

Och sedan efter ett tag fĂ„r man naturligtvis sjĂ€lv smaka samma medicin. 😃

Mera praktiskt. Eller?

Visst Ă€r jag gudomligt trĂ„kig. 🎧

[Sol69]
0

Jag Ă€lskar julklappar. Men det ska vara givet med tanke och inte massor med dyra saker. Det tycker jag Ă€r onödigt. 🙂

Magi-cat
0

StjĂ€rnhimlen Ă€r underbar just nu
nĂ€stan fullmĂ„ne, Orion till höger om den och en starkt lysande Jupiter till vĂ€nster
Mycket vackert
🌛

Godnatt!

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
0

Katten ocksĂ„. Nu blir det nĂ€stan lite för lockande att ta en natt-promenad. Är ju farligt, vet jag. Man kan ju fĂ„ kondition. 😃

Tarotstollan
0

HĂ€r Ă€r igen mulet sĂ„ jag har missat fullmĂ„nen totalt!😕 
Nu mĂ„ste jag vĂ€nta Ă€nda tills nĂ€sta Ă„r för att förhoppningsvis se den igen!😉

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

Farwuq
0

Sjukliga drakar försöker sova nÀr ni Àr ute pÄ nattpromenad.

😮

Magi-cat
0

#9 Ta det bara riktigt lugnt och försiktigt sĂ„ kommer inte konditionen och lĂ€gger sig i. đŸ˜ƒ

#10 "
men till nĂ€sta Ă„r igen - kommer han vĂ„r gamle vĂ€n" đŸŽ§đŸ™‚

#11 Hoppas du sov gott, Draken!đŸŒș Vi hĂ„ller lite koll att allt Ă€r som det ska pĂ„ natthimlen!

Farwuq
0

👍

[greenseng]
0

Jag tog faktiskt en nattpromenad och Ängrar mig definitivt inte. Det Àr nÄgot speciellt med nattpromenader. VÀrlden Àr sÄ tyst. Och vakande pÄ nÄgot sÀtt.

TrÀffade endast en hare som stannade och tittade lite förvÄnat pÄ mig.

Innan jag gick sĂ„ drog jag ett Tarot-kort. Det talade om att jag skulle ha ett möte med Knight of Pentacles. Men Knights representerar ursprungligen nĂ„gon eller nĂ„got frĂ„n andevĂ€rlden. SĂ„ haren kanske var nĂ„got annat ute pĂ„ maskerad. 😃 Nej, nu fĂ„r jag sluta. Fantasi skall hanteras försiktigt. đŸ€“

Men precis som du sÀger: StjÀrnhimlen var helt fantastisk. Och MÄnen och Jupiter Àr snart i Konjunktion.

Och drar man en svagt böjd linje som gÄr genom Orions bÀlte sÄ trÀffar man pÄ Sirius. Himlens ljusstarkaste stjÀrna.

Glömde av att kolla om det gamla Sirius-experimentet fortfarande fungerar. Om man oavbrutet betraktar Sirius under en lÀngre tid, minst en minut, sÄ börjar den sÀnda ut strÄlar i olika fÀrger. Rött, blÄtt, grönt osv.

Första gÄngen jag upptÀckte detta sÄ ringde jag en kompis.

- Upp och hoppa! Du kan se Sirius frÄn ditt fönster. Kolla in den en stund. Du kommer att fÄ se fÀrger.

- Va fff
. Jag sover ju! Sirius? FĂ€rger? Vad har du rökt?

- Ingenting. Gör nu bara som jag sÀger, för en gÄngs skull.

- Okay. Hmm
 dĂ€r Ă€r den. Det Ă€r vĂ€l inget speciellt med den. Hmm
 Men vad fff
. Hur kan den göra sĂ„? Var kommer fĂ€rgerna ifrĂ„n? Varför skriver inte tidningarna om detta? NĂ„got Ă€r ju utan tvekan pĂ„ gĂ„ng!

- Det Àr ingenting pÄ gÄng. Det Àr antagligen ögats eller hjÀrnans perception som skapar fenomenet. Det tycks inte fungera med andra stÀrnor. De Àr antagligen inte ljusstarka nog. Men just Sirius Àr den ljusstarkaste stjÀrnan vi kan se.

Osv. En oförglömlig natt.

Och angĂ„ende konditionen. Jag tar det alltid lugnt. NĂ€stan. Ibland krĂ„nglar jag. Jag Ă€lskar att krĂ„ngla. Och sĂ„ börjar jag springa. Jag menar
 jag Ă€r sĂ„ himla slapp. SĂ„ jag orkar bara inte med att slĂ€pa omkring med en massa fett. Och springer man lite sĂ„ verkar det som att lite av det försvinner. Det mĂ€rks först inte för det ersĂ€tts av vatten. Men efter ett tag försvinner vattnet och man Ă€r helt plötsligt lite lĂ€ttare.

Fast regelbundna promenader fungerar ju bra ocksĂ„, sĂ€ger de som förstĂ„r sig. Fast
 jag kan inte direkt anklagas för att vara regelbunden.

😃

Farwuq
0

Promenader sitter fint.

😉

Har aldrig hör det dÀr om Sirius förr.

[greenseng]
0

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Testa. 😉

Skall göra det sjÀlv nÀr tillfÀlle bjuds. Men det finns vÀl ingen anledning att det inte skulle fungera nu. Testade flera gÄnger efterÄt och det fungerade varenda gÄng. SÄ jag tror knappast att det kan ha med atmosfÀren att göra.

Men om du gör det utomhus sĂ„ sitt eller ligg ner. Om man stĂ„r och kikar mot en stjĂ€rna högt pĂ„ himlen för lĂ€nge sĂ„ upptĂ€cker man plötsligt att man ligger ner i vilket fall som helst. 😃

UpptĂ€ckte det nĂ€r jag lĂ€ste att en schaman menade pĂ„ att stjĂ€rn-meditation och Ă„sk-meditation var endast till för stora mĂ€stare. Och dĂ„ bara mĂ„ste man ju naturligtvis testa. Speciellt om man Ă€r nybörjare. 😃

Man skall alltsÄ speja pÄ stjÀrnor alternativt Äska.

Och Ă„sk-meditation har jag inte vĂ„gat mig pÄ  Ă€n. Åskan Ă€r lite vĂ€l intresserad av mig redan som det Ă€r. Rullande klot och blixtar och allt möjligt konstigt. Men en dag minsann
 ( förmodligen min sista
 ).

🌛✹

Farwuq
0

Jag gör nog ett försök nÀr tillfÀlle bjuds.

Magi-cat
0

NÀsta fullmÄne, 1 januari, Àr en supermÄne!

http://earthsky.org/space/what-is-a-supermoon

Tarotstollan
0

Intressant det dÀr med Sirius, har jag heller aldrig hört om förut.
SÄ det skall jag naturligtvis testa vid nÄgot tillfÀlle!

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

[greenseng]
0

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Gör det!

Pratade lite med en astronom om fenomenet i frĂ„ga. Han hade heller aldrig hört talas om det. Och jag mĂ„ste erkĂ€nna att han gav mig en ganska misstĂ€nksam blick. 😃

Men med tiden sĂ„ har jag blivit ganska immun mot det. 😃😃

Magi-cat
0

Men alla stjĂ€rnor skiftar vĂ€l fĂ€rg sĂ„ dĂ€r! đŸ€Šâ€â™‚

[greenseng]
0

Vad vet jag? Du kanske har extremt bra syn.

NÀr det hÀr fenomenet upptrÀder sÄ Àr det vÀldigt tydligt. StjÀrnan skiftar regelbundet och tydligt mellan spektrats alla fÀrger. Ser nÀstan ut som om nÄgon har en gigantisk spotlight lÄngt borta och skiftar mellan olikfÀrgade filter.

Om jag hade varit den enda som sett det sÄ hade jag nog blivit lite nervös och börjat fundera lite mer pÄ den dÀr schamanens ord.

😎

Farwuq
1

FullmÄne den 1:a januari? Det var ju fullmÄne den 17:e dennes.

Hur ska de hinna bli en ny fullmÄne tills dess?

đŸ€”

Enligt min almanacka blir nÀsta fullmÄne den 16:e januari. DÀremot Àr det nymÄne den 1:a.

👍

Magi-cat
0

#23 Jajaja
supermoon kan vara nymĂ„ne ocksĂ„, jag menade det
â˜șIbland gĂ„r det för fort

"NĂ€sta nymĂ„ne Ă€r en supermĂ„ne" ska det stĂ„. đŸŒ›