God morgon, hÀr börjar solen titta fram.
âïž
VÀrd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God eftermiddag. FortsÀtter det med uppehÄllsvÀder, sÄ blir det kanske nÄgot gjort i trÀdgÄrden.
VÀrd pÄ Pyssel och medarbetare pÄ PÀrlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, Àgare till Emos Shop sen 1973
God-NymÄne!
Ja⊠det Ă€r faktiskt nymĂ„ne. Ă tminstone sĂ„ stĂ„r solen och mĂ„nen i konjunktion. Ăven om deras orbis just nu har hunnit bli ganska stor. Men mĂ„nga astrologer lĂ€gger till nĂ„gra grader till solens och mĂ„nens orbis, sĂ„ det kanske inte spelar sĂ„ stor roll.
För de som inte Àr insatta i det astrologiska tugget sÄ innebÀr konjunktion att tvÄ planeter stÄr pÄ samma plats. Med orbis menas den skillnad i grader det Àr mellan dem. AlltsÄ⊠en exakt konjunktion har 0° orbis. 9° orbis innebÀr att separationen mellan dem Àr 9°. Och det Àr vad den Àr nu nÀr detta skrivs.
Om NymÄne sker nÀra nÄgon av mÄnens noder sÄ har vi en solförmörkelse nÄgonstans pÄ vÄrt klot. Om fullmÄnen stÄr nÀra nÄgon nod sÄ har vi en mÄnförmörkelse. Det Àr inte aktuellt denna gÄngen. MÄnen Àr just nu i vÄgens stjÀrnbild men mÄnnoden Àr i skorpionens. Och det Àr inte nÀra grÀnserna.
NymĂ„nen har alltid varit viktig för mĂ€nniskan. I alla fall för kvinnor. Framför allt nĂ€r hon ville trĂ€ffa sin tillkommande. DĂ„ skulle hon gĂ„ ut och niga för nymĂ„nens skĂ€ra. Om hon inte visste vem det skulle vara sĂ„ kunde hon kanske fĂ„ se honom i en dröm. Förhoppningsvis blev hon inte alltför förskrĂ€ckt. đ
Personligen sĂ„ tycker jag det Ă€r lite mĂ€rkligt att kvinnor fĂ€ster sĂ„dant intresse vid ett sĂ„dant fenomen som mĂ€n, som utan tvekan toppar deras lista nĂ€r det gĂ€ller klagomĂ„l. Men i och för sig⊠Det Ă€r nog samma med oss mĂ€n. đ
Men sÄdan Àr vÀrlden och naturen. Och vi mÀnniskor.
AlltsÄ⊠God-NymÄne!
đ
God kvÀll pÄ er alla.
Efter att ha med lite hjĂ€lp frĂ„n den emenenta Draken lagt ut min första artikel pĂ„ druid och shaman sajten.. đ„”De va jobbigt. Men ett stort tack draken för din hjĂ€lp đ
Sen blev det en eftermiddag med en vĂ€n och fynda pĂ„ Maxi. Lustigt nog sĂ„ har maxi alltid fynd nĂ€r hon kommer och följer med och handlar đ€
Sen har jag faktiskt lyckats blir 10 Ă„r yngre pĂ„ ca 45 minuter ocksĂ„, inte illa va đ
Ha en trevlig kvĂ€ll och njut av tillvaron đ€
Drakar hjÀlper gÀrna.

10 Är yngre?
đ€
Har du skaffat falsk legitimation, eller blivit bekant med en Àngel med magiska krafter?
NĂ€ jag rĂ„kade hitta en burk med fĂ€rg đ€«
đ