Astrologi iFokus

Astrologi

Etikett: 1-allmÀn-astrologi
LĂ€st 1714 ggr
Farwuq
2013-06-21 18:09
0

Kometer

Finns det nÄgon som vet hur en komet ska tolkas i ett horoskop?

đŸ€”

VĂ€rd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-06-21 18:44
0

Det enda jag vet om kometer, nÀr det kommer till astrologi, Àr att de förebÄdar krig i vÀrldshoroskopet. Det Àr för att de ser ut som svÀrd pÄ natthimlen.

Och det Àr vÀl vanligtvis lite rörigare i vÀrlden nÀr en komet har varit nÀrvarande, men en del ser det som en sjÀlvuppfyllande profetia.

Men om den skall tas med i ett födelsehoroskop sĂ„ har jag ingen aning. Den bör ju dĂ„ kopplas till ett strĂ€rntecken. SĂ„ dĂ„ fĂ„r den vĂ€l vara synlig i ett stjĂ€rntecken eller ocksĂ„ matematiskt projiceras dit. Men vad den i sĂ„dana fall skulle innebĂ€ra
 det kan man ju frĂ„ga sig. En komet upptrĂ€der ju inte direkt varje dag sĂ„ det mĂ„ste vĂ€l i sĂ„dana fall vara nĂ„got vĂ€ldigt speciellt. Som dĂ„ naturligtvis pekar pĂ„ vĂ€ldigt mĂ„nga individer. Och nĂ„gon kanske blir lite speciell dĂ„. 🙂

Tror jag lÀste nÄgonstans om en berömd vetenskapsman som föddes vid en komet-ankomst, men kommer inte ihÄg vilken.

Eller om han rĂ€knade baklĂ€nges och kom fram till att han avlats vid den tidpunkten. Finns vĂ€l en liten logik dĂ€r eftersom mĂ„nga ser kometer som kemiska fröbĂ€rare mellan stjĂ€rnsystem. 😃 

Det skulle vĂ€l i sĂ„dana fall vara en person som pĂ„verkar mĂ€nsklighetens utveckling pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. SvĂ€rd stĂ„r ju inte bara för brĂ„k utan ocksĂ„ för intelligens. Men kan förstĂ„s vara en hĂ€rförare ocksĂ„. DĂ„ borde vĂ€l Alexander den Store och Caesar vara födda under en komet. 🙂

Farwuq
2013-06-21 19:06
0

Jag frÄgar d.f.a jag Àr född under Arend Rolands komet.

Om jag nu inte rÀknat fel sÄ stÄr den pÄ 5,4°. D.v.s i vÀduren.

http://ssd.jpl.nasa.gov/horizons.cgi#top

Precis som inte mitt natalhoroskop Àr tillrÀckligt rörigt redan.

😕

[greenseng]
2013-06-21 21:12
0

Se dĂ€r! DĂ„ vet vi alltsĂ„ att du Ă€r lite speciell. 😃

Efemerider Àr sÄ röriga sÄ jag begiper mig bara nÄgorlunda pÄ en astrologisk sÄdan. NÀr det gÀller de andra sÄ har jag ingen aning om de till exempel utgÄr frÄn en tropisk zodiak eller en siderisk. Om de nu utgÄr frÄn nÄgon zodiak överhuvud taget.

Man kanske bara fÄr en celest longitud och latitud och sedan fÄr man placera ut objektet dÀr man tycker det skall vara. Och dÄ Àr det ju viktigt att veta var man har nollpunkten nÄgonstans. AlltsÄ origo. Och varifrÄn den sideriska zodiaken befinner sig i förhÄllande till den sÄ man kan rÀkna pÄ precessionen för att fÄ den tropiska zodiaken.

Det dÀr har jag aldrig orkat sÀtta mig in i. Har bara sysslat med de dataformler som rÀknar ut en efemerid. Och jag gav upp redan dÀr att försöka förstÄ röran. Att förstÄ hur det dÀr egentligen fungerar tar nog nÄgra veckor, Àr jag rÀdd.

NĂ€r Newton gick igenom berĂ€kningarna för mĂ„nens position sĂ„ fick han huvudvĂ€rk, sade han. Och det har jag redan tillrĂ€ckligt av som det Ă€r. Men blir jag nĂ„gon gĂ„ng tillrĂ€ckligt motiverad sĂ„ skall jag kanske göra ett försök. 😮

Om nu den dÀr sabla kometen Àr i VÀduren och sÄ tidigt i VÀduren sÄ sÀger mig min konstifika intuition att om du pÄ allvar startar igÄng ett projekt sÄ kommer det att lyckas.

Farwuq
2013-06-21 22:29
0

Den ligger i trigon till Uranus, opposition till min Jupiter och kvadratur till ASC, sextil till Merkurius, quincunx till Neptunus och halvsextil till Mars.

đŸ€Šâ€â™‚ïž

Som lök pÄ laxen, nÀra quincunx till Pluto, en och en halv kvadratur till MÄnen.

Om jag nu har rÀknat rÀtt.

[greenseng]
2013-06-22 00:40
0

hmm
 mycket pÄ en gÄng. Det dÀr fÄr man nog titta pÄ i ditt horoskop.

5,4° ♈ . Det skall vĂ€l kunna gĂ„ nĂ„gorlunda.