Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 340 ggr
Driver
7/10/20, 1:34 PM

månen progressiv i skorpion

Hei!

Er det någon som kan forklare lite hur den progressive månen i skorpionen kan utarta seg? 

Takksam.

Annons:
RosaKatten
7/13/20, 4:41 PM
#1

Hej Driver och välkommen hit! Jag är inte insatt i progressioner alls men tänker att ditt känsloliv, ditt innersta, blir mer färgat av skorpionens egenskaper under den perioden. Du kanske upplever att känslorna blir mer intensiva och att det blir viktigare att du kan lita på dom du har runtomkring dig för att känna dig trygg t ex. Vad har du för tankar själv om hur det kan påverka?

Kyllan56
7/18/20, 1:03 AM
#2

Precis RosaKatten!❤️

Man brukar säga att progressioner handlar om det inre livet och transiter om yttre skeenden som påverkar en. Skorpionen gå också på djupet och denna tid kan vara en tid då omedvetet material kommer till ytan, saker du blir uppmärksam på. I traditionell astrologi styrdes Skorpionen av Mars, vilket också kan öka på aktiviteter kring ditt inre liv.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/18/20, 3:32 PM
#3

Aha vilken bra förklaring, tack Kyllan! Och vad bra att frågan kom upp. Nu måste jag genast kolla var min egen progressiva måne befinner sig! och alla andra planeter också😀👍

RosaKatten
7/18/20, 3:51 PM
#4

Förlåt om jag kapar tråden nu men det dök upp lite funderingar och jag tänkte att det var bra att hålla i samma tråd. Vad får ascendenten för roll i progressioner?

Kyllan56
7/19/20, 6:37 PM
#5

Asc. skiftar vart 16-20 år. Ascendenten handlar ju om fysik, utseende, hälsa, så vid skiftena blir det förändringar i  hälsa utseende, livsval m.m. Det kan också göra en hel del ,med umgänget och sättet man umgås på. Man går ju alltid från ett extrovert- till ett introvert tecken, eller vice versa.  Man låter helt enkelt en del inom en bli mer utåt- eller inåtriktad.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
7/22/20, 8:31 AM
#6

Tack för förklaringen Kyllan!❤️

Annons:
Kyllan56
7/23/20, 1:55 PM
#7

❤️RosaKatten

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: