Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 319 ggr
Wilyamna
6/19/20, 11:16 AM

Nymånen vid midsommar

Hej, Hittade en rapport från Amelias astrolog Helena, gick inte att kopiera in länken så jag tog texten istället. Var faller nymånen för er? Vad kommer sättas igång nu? Precis som fullmånen är det flera planeter som har ett finger med i spelet. Midsommarhelgen är minst sagt intressant. På Midsommarafton, den 19 juni möter Solen den norra månnoden i en konjunktion. Ja, här kan det verkligen kännas som om ödets vindar blåser. Lyssna till ditt inre, till vad folk runt omkring säger. Du kan få viktiga ledtrådar till vad ditt livskall ropar på dig att du ska göra nu, och under närmast kommande år. Solen flyttar in i Kräftans tecken på Midsommardagen, lördagen den 20 juni. Och på söndagen den 21 juni äger en solfmörkelse rum på grad 00 i Kräftans tecken. Solförmörkelsen/nymånen kommer ge massor av fart till Kräftans ämnen: hemmet, familjen, minnen, känslorna som ligger djupt begravda i dåtiden. Denna förmörkelse/nymåne för med sig både gott och lite förvirrat. Mars, som alltid har bråttom framåt, signalerar till förmörkelsen, i en kvadratur. Det kan leda till en känsla av att man måste göra något. Vad som helst nästan. Men vad? Kanske upplever du både en känsla av ”ja, nu kör jag” och en ”nej, jag vet inte”. Det ligger en förändringskänsla i luften. Det har gjort det sedan förmörkelsen den 5 juni. Vid en nymåne öppnas alltid fönster och nya möjligheter. Nyheter kan komma oväntat. Det är ju trots allt en förmörkelses signum, att leverera besked som känns som de kommer som blixtar från klar himmel. Ett erbjudande om flytt, en ny familjemedlem som väntas, en förändring där hemma, försäljning av bostad, uthyrning, en återkomst av en släkting som man inte sett på länge… Det som sker vid förmörkelsen startar en ny 6-månaders trend på temat hem och familj och känslominnen. Det finns fina aspekter vid förmörkelsen, även om Mars kan skapa lite stress/förvirring. Samma, aktive Mars, befinner sig i en fin sextil till Jupiter, Pluto och Saturnus. När det gäller pengar och arbete är det en mycket fin aspekt. Den som agerar har potential att tjäna mycket pengar. Använd förmörkelsen den 21 juni som startdatum. Ett arbete eller ett projekt/en produkt från förr skulle med fördel kunna bringa lycka och pengar från och med Midsommarhelgen och därefter. Med Venus och Saturnus i en fin lufttrigon så finns det så svävar löften som avges vid förmörkelsen/nymånen lovar att hålla för länge. Detta är att lita på. Och visst är det en underbar känsla, när man vet att man kan vila tryggt i att löfter kommer att hållas? Kanske för alltid. Saturnus styr över tid och långsiktighet. Och Saturnus är att lita på. Något annat vore under planetens värdighet. Jag önskar er alla en positiv och vacker Midsommarvecka! Kramar Helena

Annons:
Wilyamna
6/19/20, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej igen, Kan någon hjälpa mig vad nymånen och solförmörkelsen kan betyda för mig? Den infaller mitt i konj till min Jupiter och aktiverar min drakaspekt. Hur faller nymånen och solförmörkelsen för er?

Kyllan56
6/19/20, 5:35 PM
#2

Det jag lägger märke till direkt är att Nymånen faller direkt på din andra husspets och i konjunktion med din Jupiter. Så allt som har med ägande, din ekonomi och dina värderingar. Med Jupiter i konjunktion nymånen kan - om din ekonomi växa, det kan också vara kopplat till att köpa mark, kanske ett barndomshem, för att nymånen är i sextil din egen Måne. Med Saturnus i konjunktion, blir det något du tar ansvar för. Dina känslor är jordade och du tar ansvar.

Kiron är också inkopplad, du kanske skulle meditera och få ett svar om de sår du har, som läker dig och gör att värderingar hamnar i fokus.  Något kommer lossna i dina djupa innersta känslor. Du har din kiron i ett inklämt 12 hus, vilket kan göra det lite extra svårt att komma i kontakt med kiron, du gör det bäst i din ensamhet, men behåll det inte där. Nu kanske det är dags att inte vara så hemlighetsfull och isolerad i ditt innersta och berätta det för någon. Men om du mediterar nu tror jag något kommer i dager och belyses helt i enlighet med Nymånen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/20/20, 12:08 AM
#3

Tack Kyllan ❤️❤️ Jag tycker 2a huset är ett svårtolkat hus för mig då det är så mycket aspekter och framförallt de du nämnde samt opp venus/solen. Jag kom även på att nymånen kommer bilda en quincunx till MC och därmed även aktivera yoden, så det hänger säkert ihop med självbilden och att kanske släppa en gammal roll från yrkeslivet 😊 Har inte du också några planeter på 0 grader?

Kyllan56
6/20/20, 1:14 AM
#4

Jag fokuserande på det som jag tyckte var det viktigaste, men helt klart så påverkar det andra. Sedan får man inte förglömma att värderingar är kopplad till din självbild.  

Ditt 12:e hus styrs av Mars, eftersom du har 12:2 husspetsen i Väduren. Mars har du i 4:e huset. Sug på den karamellen och berätta vad du får ut av det och hur det känns.

Jag har Saturnus på två grader, så en Quintus. Men jag har inga aspekter på 0 grader.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/20/20, 5:47 PM
#5

Nu tänker jag högt hur det kan påverka, 12e huset i väduren känns lite som att energierna skär sig. Kompletterar varandra inte så bra, 12 huset kan stå för avslut men med husspetsen i väduren blir det inte mycket till avslut utan snarare att det är en igångsättande energi och går sin egen väg i pionjär anda. Lättast för mig är att identifiera att syfta den andliga, känsliga och ”gömda” energin. Då blir det att jag kommer ta min egen väg och kanske lyfter fram egna idéer och nya saker inom det andliga. Genom att jag har mars i lejonet så späder det på att jag kommer kanske gömma mig så mycket utan på ett kreativt uttryck lägga fram och strida för mina egna tankar och idéer. Det kan även kanske gå i konflikt med med familjelivet. Dock kan jag absolut inte se denna vägen själv, men vem vet hit det ser ut den dagen man lämnar den fysiska världen? När det kommer till nymånen och Jupiters sextil till Kiron och månen/Saturnus så är det sår kring familjen och framförallt med ett mamma tema. Kanske ett sår som kan vara öppet för att läkas och lägga bakom sig. Eller att jag ska släppa mina gamla värderingar som kommer från familjen att alla andliga människor är lite knäppa 🤯😡 och helt enkelt omfamna min andliga sida fullt ut ❤️❤️

Kyllan56
6/20/20, 7:12 PM
#6

Du har verkligen blivit duktig, och jag kan följa dig i ditt resonemang! 

Det kan vara en kombination. Du utvecklar din andlighet och idéer på din kammare, sedan för du ut dem i världen. Du presenterar dem för andra, vill de följa med får du, annars gör du det själv. Med lejonet, så blir saker ting inte så gravallvarliga, utan du kan framöra dem på ett mer lättsamt och ibland lekfullt sätt.

Eftersom Månen har med mamma och göra så kan det visst vara det, när det gäller värderingar. 2:a huset har också med mark och ägande att göra. Därför tänkte jag att något sådant kan vara med i spelet.

Du har helt rätt där, omfamna din andliga sida, som är så kopplat till jorden. Om du levt i för flera hundra år sedan hade du varit n person som kunde läsa jorden och naturen. Du hade levt ett med naturen, en klok "gumma", som plockade medicinalväxter och hjälpt dina medmänniskor.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
6/20/20, 10:25 PM
#7

Stort tack Kyllan, du är så snäll 💖💖 Ja, vem vet, kanske levde jag ett liv då på det sättet som du beskriver 😊 Det med marker och ägande låter spännande, men jag kommer sätta mig på skolbänken igen till hösten och då brukar det vara svårt att få köpa lite mark och hus, men vem vet? Om det är kräftan tema och med Jupiters tur kanske en okänd rik släkting dimper ner 😂

Wilyamna
6/20/20, 10:27 PM
#8

Förresten, vad betyder drak aspekten?

Kyllan56
6/20/20, 10:52 PM
#9

Här ser du den, en stortrigon, med en storsextil. Vad som än sker hoppas jag allt går som du önskar! ❤️

https://sites.google.com/site/galaktiskagondolen/astrologins-grundbegrepp/aspektmoenster

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/20/20, 11:56 PM
#10

Ojojoj, det lät väldigt trevligt och bra 😊 kanske man behöver lite medvind när man är en Retrograds individ eller läka djupa sår för alla liv man levat 😉 Då ska jag försöka hitta min unika förmåga nu då, något att meditera över vid nymånen 💕 lovar att meddela när jag hittat den. Läste även att många anser att dessa aspekterna bara ska räknas när man har fysiska planeter då energin sätter tonen på hus placeringar osv. Det är ganska logiskt tycker jag, vilket gör att min yod egentligen inte riktigt har fullt spelrum utan kanske mer pekar på en svaghet och något jag behöver jobba på. Nu är även Saturnus 0 grader Vattumannen så yod är aktiverad nu. Märker jag inget speciellt kanske den faktiskt inte är så aktiv i horoskopet. Yoden bildar med spetsen vid MC 29 grader stenbocken (där nu retro Saturnus är vid 0 grader) och basen med Jupiter (nymånen) i kräftan och natala Saturnus på 0 grader jungfrun. Ja, energierna kommer verkligen påverka mig vid denna nymåne och solförmörkelse. Spännande och se om ett halvår hur det har gått med mina studier eller om universum har helt andra planer för mig.

Upp till toppen
Annons: