Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 618 ggr
Wilyamna
6/4/20, 5:15 PM

Fullmåne och månförmörkelse 5e juni

Hej, Vad tror ni om morgondagens fullmåne? Har ni några personliga planeter/vinklar som kan vara berörda? https://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2020/06/04/fullmanemanformorkelse-i-skytten/

Annons:
RosaKatten
6/4/20, 7:13 PM
#1

Haha jag hade precis tänkt lägga upp den här länken också😁👍 Ja nu är det eklipssäsong igen! Först tänkte jag bara, vad skönt att det inte är i kräftan / stenbocken, då kanske jag slipper undan den här gången… Sen insåg jag att fullmånen är i opposition med min Saturnus / Venus-konjunktion. Och trigon med min mars. Och trigon med min Kiron. Och sextil med min Uranus. Haha… jag hoppas jag kan hålla mig lugn bara.🙈 Hur ser det ut för dig Wilyamna? Så här skriver hon ang det som händer i USA: ”Vetskapen om att vi har en eklips som kommer att landa rätt på USA:s  ascendent på 15° i Skytten gör det naturligtvis extra intressant att följa nyhetsflödet framöver. Den här eklipsen indikerar att landet kan vara med om ytterligare oroligheter under den kommande säsongen. Mars är ju krigets gud och hans närvaro blir väldigt tydlig här och skapar konflikter, impulsivitet, ilska, frustration och osämja kanske i värsta fall krig och naturkatastrofer är inte ovanliga i samband med eklipser.” Det blir intressant att följa händelseutvecklingen där.

Kyllan56
6/4/20, 8:55 PM
#2

I mitt horoskop måste det hända saker. 

Jag har min Måne på 14,54 grader i konjunktion Asc på 15,26 grader i Lejonet, som är i Trigon min Venus på 15,45 grader i 9:e huset Väduren. Med Månen15 grader Skytten blir det exakta Trigoner till min Acs och Venus och min Måne hakar på.  Sextiler till Solen i hus 11 och hus 1.

Månförmörkelsen är i mitt 5:e hus. 

Jag meddelar om något speciellt händer.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/5/20, 3:58 PM
#3

Oj då får du en riktig stortrigon ikväll Kyllan! Då känner du säkert av månförmörkelsen. Har du känt någon påverkan av mars? Han befinner sig ju på 15° i fiskarna just nu och eldar på skeendena lite extra.

RosaKatten
6/5/20, 3:59 PM
#4

Fast Mars kanske inte är så eldig och pådrivande i fiskarnas tecken iofs🤔

Kyllan56
6/5/20, 4:21 PM
#5

RosaKatten, jag känner av på ett känslomässigt plan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
6/5/20, 7:09 PM
#6

Oj, vad det händer saker för er denna ellips. Jag tänkte först precis som du RosaKatten, vad skönt att det inte landar i stenbocken/kräftan för att inse att den landar i opposition med min asc 14 grader tvillingarna och konj med DC. För att detta inte var nog hamnar månen mittemellan dc och min Neptunus (16 grader skytten). Vad intressant Kyllan att fullmånen hamnar i 5e huset som representerar lejonet där du var din asc! En stortrigon i eldens tecken och alla föränderliga tecken skulle bli berörda, då kommer du säkert känna av det. Be om läkning genom kreativitet kanske?

Annons:
Wilyamna
6/5/20, 7:14 PM
#7

Mellan nymånen och fullmånen har jag varit sjuk och under senaste veckan lyssnat på andlig filosofi på youtube som var SÅ intressant och jag känner hur det har lyft mitt medvetande och verkligen fått mig att tänka till 💕

Kyllan56
6/5/20, 7:37 PM
#8

Det låter fantastiskt, Wilyamna!

Ja du har rätt i det du skriver om kreativitet, gäller att ta fram den sidan nu, som jag fått i övermått. Är det någon som vill byta lite problemlösning och uppfinningsrikedom mot jordenergi?😃Om det ändå gått..

Har ett viktigt beslut att fatta.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/6/20, 8:39 AM
#9

Ja du Kyllan, jordenergi I wish!! Wilyamna får sälja lite till oss till högstbjudande😁 Lycka till med ditt beslut. Jag vill gärna tipsa er båda om Gregg Braden. Han för ihop andligheten med kvantfysiken så fint och berättar på ett tydligt sätt hur man kan connecta hjärtats hjärnceller med hjärnan, ”Heart brain coherence”, för att lättare hitta sin inre sanning och skapa flow i tillvaron. Bra både om man behöver ta ett beslut eller bara vill får ytterligare en andlig dimension, förankrad i den fysiska kroppen.

RosaKatten
6/6/20, 8:44 AM
#10

För övrigt är det ju lustigt hur man inte ser sitt eget. Jag kommenterade om Kyllans stortrigon iom månförmörkelsen, och insåg inte att jag också har en! På kul ritade jag upp månförmörkelsen i min chart och titta vad som uppenbarade sig! Fast jag har ännu inte känt av det alls faktiskt.

RosaKatten
6/6/20, 8:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

.

Wilyamna
6/6/20, 10:19 AM
#12

Hej, Japp, jag byter gärna lite mer vatten energi mot jord 🙋‍♀️ Hoppas du fick lite vägledning igår Kyllan för ditt beslut 💕 Oj, du har också mycket connections i gårdagens fullmåne RosaKatten och med Kiron, då är det mycket kring att läka sår och healing vilket var en del av denna fullmånen om jag inte mindes fel. Solen hjälper till att belysa ett område som behöver läkas ❤️ Jag kände att det räckte med asc/dc samt Neptunus, lyssnade på ett klipp om den här fullmånen och att transiterande Neptunus även hade ett finger med i spelet. Hon nämnde Neptunus olika uttryck i den högre dimensionen och lägre. Mitt 7e hus har länge varit under granskning och jag tror att jag vänt ut och in på mig själv kring alla människor som hör det huset till. Så igår sökte jag efter Neptunus högre medvetande, villkorslös kärlek och inte att jag skulle få det av någon annan utan mer att jag själv ska börja agera utefter det och acceptera sanningen som den är utan att jag själv ska dras ner i de lägre uttrycken. 😊

Kyllan56
6/6/20, 10:38 PM
#13

Hahaha… bytte bytt….

Jag vet inte varför jag omedelbart RosaKatten kom att tänka på resa, partner vatten havet. Har du en partner, som kommer från ett ställe vid vatten som ni pratat om att resa till. en längtan efter vatten. Neptunus kan även kopplas till vatten.

Någon kommunikation är inblandad med Merkurius, det kan också handla om Tåg, flyg, buss bill m.m.

Men med Saturnus i konjunktion Solen opposition Månen, kan det också vara en inre resa. Eller är det en kombination av både ock. Ibland behöver man komma tillbaka till en viss plats för att uppleva nuet. Kanske en plats du kommit till i tankarna, som aktualiserat  ditt "sår". Men en insikt som är till gagn för dig! Jag tror åtminstone det ger en impuls at vara i rörelse, med kommunikationsplaneten Merkurius och Mars, som handlar om aktivitet. En impuls, att nu vill jag ut…

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
6/8/20, 1:03 PM
#14

#13 Tack Kyllan! Det är alltid lika givande att läsa dina tolkningar. Jag har ingen partner men det finns någon, eller fanns. Plutomannen. Han bor i ett annat land nu och vi har faktiskt ett hav mellan oss..!Månförmörkelsen skedde i konjunktion med hans Venus. Så faktum är att hans Venus alltid bildar den här drak-konstellationen med mina planeter, det har jag inte sett tidigare. Och faktum är att jag hade min Venusretur alldeles nyligen - och i retrograd dessutom! Venus är ju min styrande planet och även inblandad i månförmörkelsen så det känns som att temat är hur jag värderar mig själv. Just nu har jag också transit-Neptunus i exakt kvadratur med min Venus vilket också påverkar. Egenvärdet får jag iofs alltid jobba med, med min natala Venus-Saturnus konjunktion, och det är absolut kopplat till mitt sår. Vad gäller Merkurius-Mars så har jag tappat rösten sedan två veckor så förmodligen behöver jag agera och stå upp för mig själv mer än vad jag gör.

RosaKatten
6/8/20, 1:15 PM
#15

#12 tack Wilyamna! Ja det är mkt healing som gäller just nu. Jag har jobbat med healingmeditationer och grönblåa kristaller sista dagarna och kommer riktigt djupt in. Framför allt halschakrat har mycket blockeringar, och det visar sig nu bla i att jag har tappat rösten. Har alltid haft svårt att uttrycka och sätta gränser, vilket förstås har med egenvärdet att göra. Neptunus är en sån dimmig rackare, upplösande och oklar. Vad spännande att du fick kontakt där! Kände du att det träffade mitt i prick?

Kyllan56
6/8/20, 4:12 PM
#16

Ser nu att du har en kvadratur mellan den mer lättsinniga konversatören Merkurius  och den mer djupsinniga Uranus, dessutom är Mars likaså. Det kan ha fått tyst på dig rent bokstavligen. Merkurius/Mars ligger dessutom i 11:huset, som står för grupper och vänner. Så kommunikation blir svårt.

När du förklarar detta med Plutomannen, förstår jag bättre varförjag var så förvirrad, i det jag kände. För jag tror att när Månen lägger sig så här kommer både du och Plutomannen tänka på varandra. Det blir en resa i tankarna. Att hans Venus bildar en Drake till dina planeter, gör att han alltid kommer finnas i dina tankar och och att han finns närvarande i dig.  Det finns med andra ord ett själsligt band mellan er.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/9/20, 7:52 PM
#17

Kyllan, ja det finns absolut ett starkt själsligt band mellan oss. Han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, och jag vet att det är samma för honom. Men hur menar du kvadratur mellan Merkurius och Uranus? Jag har en kvadratur mellan Merkurius och månen, och en sextil mellan Mars och Uranus. Eller tänkte du på någon transit som jag missar? Och på vilket sätt skulle en kvadratur Merkurius-Uranus få tyst på mig, vill du utveckla? Kvadraturen månen-Merkurius får ofta tyst på mig faktiskt, det är antingen hjärnan eller känslorna som är påkopplade och däremellan blir det tyst😂

Kyllan56
6/9/20, 8:48 PM
#18

Ja den transiterande Uranus, befinner sig i Oxen på 21 grader, en exakt transit till din Merkurius och därigenom även din Mars.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/10/20, 8:14 AM
#19

Aha, men uranus befinner sig på 8° i oxen just nu. Men då vet jag vad jag har att vänta framöver.

Kyllan56
6/10/20, 4:36 PM
#20

Oj då, då vände jag på det RosaKatten. Jag tror dock inte du blir stum en gång till. Snarare att det blir en liten konflikt om hur du uttrycker ditt tänkande.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
6/10/20, 10:36 PM
#21

Så kan det gå😊 ok ja vi får se när det väl blir dags.

Wilyamna
6/11/20, 9:37 AM
#22

Så häftigt RosaKatten att detta blev ett sådan starkt själsligt möte mellan er båda, otroligt! Men jag förstår att det även måste vara ganska kämpigt att känna den styrkan men ändå inte kunna vara tillsammans och ett hav mellan er. #15 Jag blir även imponerad av att du stärker ditt halschakra extra med kristaller 💕🙏🏻 Du arbetar på många plan med detta arbetet 🤛 ja Neptunus är lurig tycker jag också, men i veckan som gick fick jag tydlig insyn i mitt eget beteende som underhåller det negativa mönster som jag har med några närstående som står mig väldigt nära. Så att lösa upp det hjälper mig och mina nära till en bättre kommunikation, fast jag är långt ifrån det stadiet nu. Detta beteende mönster som vi 3 använder oss av gynnar ingen egentligen men nu när jag ser det kan jag börja hitta andra vägar. Detta tror jag kan ha med Neptunus och min MC + månen att göra, för jag kommer med små, små myrsteg närmare att leva i villkorslös kärlek, dimman lättar på ett sätt och sanningar avslöjas. Jag fick inte jättemycket under själva meditationen, tidigare hade jag ett flöde som inte gick att stänga av men nu är det mycket tystare iaf med mitt ”seende” tror det utvecklas andra mediala sidor som jag inte riktigt förstår än.

Wilyamna
6/11/20, 5:11 PM
#23

Kom på att även transiterade Kiron just nu ligger på 9 grader väduren i konjunktion s.noden och i kvadratur till min sol. Så nu föll den sista pusselbiten på plats med mitt eget beteende som är destruktivt när jag kommunicerar med min familje trio. Solen 8 grader stenbocken 8e huset, s.noden 10 grader väduren 12e huset och n.noden vågen i 6e huset. Jag tror denna pusselbit behövdes för att jag ska få balans och kanske kunna släppa mitt familjedrama för att börja tjäna vårt universums väg. Jag tror även att en lösning av familjedramat löser upp knutar som jag haft även med hälsan. Jag kan endast tacka universum och astrologin som ger mig perspektiv och att det finns en intelligens bakom allt 😳😁

RosaKatten
7/13/20, 5:05 PM
#24

Hej Wilyamna och förlåt för extremt sent svar!!!🙈 Det har hänt så mycket att jag behövde pausa och försöka landa i mig själv. Jo visst är det tufft att ha ett hav mellan sig men min relation med Plutomannen är så galet intensiv så det blir nästan svårt att vara i samma land😂 jag gillar iofs intensivt men det här är till och med too much för mig med alla Pluto- och nodkopplingar och annat vi har. Men visst är det en stor saknad. Jaa kristaller och stenar! Jag jobbar jättemycket med det och tycker att det påverkar mycket. I början på året fick jag en aqua aura-spets och efter några meditationer med den fick jag kontakt med mitt stellar gateway-chakra. Så himla coolt! Men det kanske jag borde skriva om i ett annat forum hehe😁 Vad häftigt att du fick en pusselbit på plats! Hur har det gått sedan dess? Har du kunnat släppa något av det gamla familjedramat? jag tror absolut att gammalt känslomässigt bagage man bär på ger sig tillkänna i form av hälsoproblem. Det blir ju diverse blockeringar i energiflödena och när man löser upp knutarna kommer flödet igång igen. Att ditt seende är tystare nu kan bero på att du behöver integrera och lösa det du jobbar med nu innan det är dags för nästa steg. Du kommer säkerligen att se mer igen när tiden (och du) är mogen.

Satya
7/31/20, 12:57 PM
#25

Jag har fått veta att jag har debilliterad Måne i Skyttens tecken

Får intuitivt till mig onyxsten och citrin samt rosenkvarts.

*Agape*

RosaKatten
7/31/20, 5:00 PM
#26

#25 vad innebär det att månen är debilliterad?

Kyllan56
8/8/20, 2:01 PM
#27

#25 o #26. Jag skulle tro att du menar att Månen är försvagad. Man kan säga som så,  Månen trivs bäst i Vatten, sedan jord. Sämst trivs Månen i Eld och Luft. Eftersom Skytten är ett eldtecken, så trivs inte Månen riktigt där. Om dessutom Månen styr ett luft eller eldhus, förstärks det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
8/11/20, 12:23 PM
#28

Aha tack Kyllan då är jag med! Hade aldrig hört uttrycket förut Men stämmer det verkligen att månen trivs bäst i alla vatten? Månen i skorpionen är väl tex en av de svåraste månplaceringarna?

Kyllan56
8/14/20, 6:38 PM
#29

Nej det är riktigt # RosaKatten att Månen trivs inte i Skorpionen , som den är i fall. Det var högst generellt mellan elementen. 

Den är för explosiv i Skorpionen, och ändå är bara de känslor man ser en topp av isberget.  Båda mina föräldrar hade Månen i Skorpionen. Pappa var Fisk och mamma Kräfta. Jag växte upp i ett inferno. Dagliga krig…

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
8/14/20, 8:02 PM
#30

#29 Jag hade för mig att det var så. Ja det blir intensivt med månen i skorpan. Ni hade mycket vatten i eran familj, jag kan verkligen relatera med min egen skorpionmåne och kräftsol. Det behövs jord för att balansera och skapa en stabilare grund. Själv trivs jag iofs bäst med skorpioner (och även kräftor), det blir en ömsesidig förståelse.

Kyllan56
8/14/20, 10:54 PM
#31

#30 Det har du rätt i! Min lillebror Skorpion och min storebror Månen i Fiskarna, så nog har/hade vi mycket Vatten i vår familj. Då har du likheter med min mamma. ❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
8/15/20, 7:59 AM
#32

Kyllan❤️

Kyllan56
8/15/20, 3:31 PM
#33

RosaKatten ❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

carina anklew
8/30/20, 1:33 PM
#34

Hej på er alla här! Så fint att få ta del av era frågor och svar! Jag är så glad att jag hittade det här forumet för mitt nyfunna intresse för astrologi! Jag fick mitt personliga horoskop i juli och har börjat nosa på terminologin - är helt novis på aspekterna och dess innebörd, men vill lära mig mer! Så Tack för att ni finns! Ha en skön söndag! 😊👍🙏❤❤❤

Annons:
Kyllan56
8/30/20, 6:27 PM
#35

Välkommen hit carina anklew!🙂

Här finns många artiklar vi skrivit, så det är bara att lära dig och insup så mycket du kunskap, som bara kan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
8/31/20, 9:44 AM
#36

Välkommen hit Carna 🌺 Precis som du beskriver började jag också för några år sedan och alla har varit så hjälpsamma här inne. Det som är viktigt för oss som övar är återkoppling på det vi skriver om vi fått saker om bakfoten eller huvudet på spiken 🌷

carina anklew
8/31/20, 5:29 PM
#37

Tack för välkomnandet! Jag ska läsa era inlägg, det är så intressant och spännande! 😄👍❤❤❤

RosaKatten
9/8/20, 8:46 PM
#38

#37: Hej Carina och välkommen hit!🤗 Hoppas du ska trivas här hos oss. Det finns mycket bra och lärorik läsning i forumet och när du undrar något är det bara att fråga så försöker vi svara och förklara så gott vi kan.😊

Upp till toppen
Annons: