Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 449 ggr
RosaKatten
2020-05-13 07:56

Jupiter i retrograd

På torsdag 14/5 vänder Jupiter retrograd på 27° i stenbocken. Jupiter kommer att ”backa” under fyra månader och vänder sedan direkt igen på 17° i stenbocken den 12/9. Jupiter är den expansiva planeten som förstorar upp allting den berör. Jupiter står för ambitioner, religion, spirituella och filosofiska frågor, social status, lycka och tur. Jupiter i retrograd innebär en period av introspektion och reflektion inom dessa områden, att landa i det som är här och nu. Med alla planeter som är retrograda under sommaren är det som en kosmisk uppmaning att reflektera över hur vi vill leva i framtiden, och det passar ju perfekt i och med situationen vi alla befinner oss i nu. Så ta tillfället i akt att stilla dig och hitta din sanning och din inre kompass som du sedan kan ta med dig ut i livet och vardagen när den retrograda perioden är över.

Annons:
Kyllan56
2020-05-13 11:56
#1

Precis så tror jag. Universum har också givit oss förutsättningarna att stanna upp, gå inåt och reflektera över ens egen del i Universum. Att sitta i karantän eller hindras från närmre kontakter, ges den möjligheten.

Mitt liv just nu är superfokuserad på sanningen. Vad är sant och vad är falskt. Att jag har ett eget ansvar att hitta min sanning? Vända inåt och se vem jag är, min del i det kollektiv omedvetna. Min del i Världen och vilken värld jag vill ha. Att inte tro eller gå på alla de sanningar, som serveras oss,.

Med andra ord händer det en hel del med mig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2020-05-16 08:52
#2

Vad spännande Kyllan att det händer så mycket inom dig nu! Jag tycker det låter fantastiskt med dessa filosofiska funderingar, det är väl exakt vad Jupiter i retrograd handlar om. Tänk om fler kunde ägna sig åt det, då skulle världen se helt annorlunda ut. Jag har också mycket fokus på sanningen nu, vad är sant och vad är falskt, det är lätt att tappa fotfästet när man inser att man inte har en aning om vad som är sant för omvärlden. Det enda man kan göra är att se till att ha riktigt grundade och starka rötter och stå stadigt i sin egen sanning. (När man väl hittar den😻) Jag antar att just fokus på sanningen är extra viktig för mig som har så mycket skorpion-Pluto energier i mitt födelsehoroskop, och dessutom är min Pluto i kvadratur med min retrograda Jupiter (Pluto på asc och Jupiter på IC). Jag kan verkligen gräva för att få fram sanningen.

Kyllan56
2020-05-16 16:46
#3

Ja RosaKatten Skorpionen gillar att gräva och gå på djupet, det är inte för intet, som Skorpionen är Zodiakens psykolog. Jag har Min Fisksol i Skorpionens hus, så jag gillar också att gräva.😉

Det som hjälper mig mycket är min oerhörda intuition. Mina vänner och min doktor - som jag går till för min utbrändhet - har väldig respekt för den.

Det är sällan jag har fel, Jag hade önskat så att jag lyssnade på den, mer för egen del en för andras.

Te.x har jag sagt den senaste tiden, sanna mina ord, det kommer en recession inom de närmsta två åren. Det gjorde det också. Jag hade dock inte covid-19 i räkningen- jag har länge tänkt att jag skulle sälja min bostadsrätt i din och köpa guld för en del av pengarna. Men jag har inte orkat. 

Men min intuition har jag stor nytta av när jag ska hitta vad som är sant och falskt i dagens informationsflöde.

Vi tre musketörer kommer nog hitta vår "sanning", just för att vi söker och inte står stilla i vår egen utveckling, vilket är en gåva!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2020-05-18 13:48
#4

Hej, Vad spännande med att hitta sanningen Kyllan, dela gärna med dig när du hittat den 😊 instämmer med RosaKatten att det händer mycket hos dig nu. Vilken resa! Jag har länge funderat på det som basuneras ut på våra nyheter vad som är sant och vem som gynnas av vilken information. Våga se bakom kulisserna. Men jag tror att eftersom jag är född med R Jupiter så är jag alltid reflekterande så jag har än så länge inte märkt någon skillnad 😆

Kyllan56
2020-05-18 14:02
#5

Tack Wilymna!❤️

Precis och jag har fötts med ett kritiskt tänkande och en utmärkt intuition. Dessutom har jag studerat mänskligt beteende. Ingen varken människa eller grupp, har beteenden eller gör något utan det ger en vinst. Den kan vara kortsiktig, men en vinst är det dock.

Så om man inte begriper beslut som fattas, är det för att man inte har all information. Sedan finns det för många girigbukar i vår värld, som går över lik för att öka på sina redan ofattbara förmögenheter!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2020-05-19 13:00
#6

Att du har så stark intuition är en riktig gåva Kyllan. Min intuition växer sig också starkare och starkare, jag ska bara våga lita på den hehe😁 Ohh, nyheterna är så vinklade och det finns alltid en dold agenda bakom. Jag tycker att fler och fler börjar vakna upp nu och börjar ifrågasätta sanningshalten i media och vågar se vad som döljer sig bakom, vem som tjänar på det, vad syftet är osv. Och det är mycket tack vare Jupiter i stenbocken, fler vill hitta sanningen i samhällsstrukturerna överlag, inte bara i media. Med Jupiter i retrograd går vi än mer på djupet med sanningen.

Annons:
Kyllan56
2020-05-19 14:08
#7

RosaKatten det gläder mig att du utvecklar din intuition och vågar lita på den!🌺😐

Det om nyheterna, kunde jag inte sagt bättre själv, jag håller helt och hållet med dig! Om människor inte lagt så mycket energi på ytligheter, för att bli lyckliga, så hade de kanske varit mer vakna. Men ett samhälle är skapat av Mammons präster, vilket tar bort fokus från dem själva.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2020-05-19 16:02
#8

Så är det Kyllan! När man vänder blicken inåt börjar man att se.

Wilyamna
2020-05-19 20:13
#9

Jag håller med er, blicka inåt behöver vi mera av. Jag blir bara mer och mer påmind över hur ytliga vi människor är och det känns som att många människor fyller ett tomt hål inom sig med ”saker” till sig själva och hemmet. Kul med din intuition RosaKatten, fortsätt lyssna så öppnas det nya dörrar. Min största utmaning med intuitionen är vad som kommer från mitt ego/gamla mönster och vad som är intuition och budskap från själen och vägen framåt 😆

RosaKatten
2020-05-19 21:00
#10

Tack Wilyamna💕 Ja det är inte alltid så lätt att veta vad som är intuition och vad som är ego. Att lära sig skillnaden. Men övning ger träning😊

Wilyamna
2020-05-19 22:59
#11

Ja, men jag tror att du har en bättre intuition än mig med en kräftsol och andra planeter i inkännande tecken. Jag är mer medial när jag sitter i meditation men kanske den dagliga intuitionen ör det lite si och så med.

RosaKatten
2020-05-21 19:57
#12

Kanske det, framför allt är det nog skorpionmånen som ger mycket intuition här. Är dock väldigt ojordad, skulle du kunna dela med dig lite av din jord?😁😘

Wilyamna
2020-05-21 21:10
#13

Då kanske jag kan ta lite av din vardagsintuition?? 😁🤗 Jordning, ut och gå i skogen eller odla något hemma som du tar hand om är en bit på vägen 👍👍 bestäm dig för en rutin och så följer du den benhårt kan också hjälpa till med jordning 😊 lycka till

Annons:
RosaKatten
2020-06-04 19:35
#14

Tack Wilyamna ja jag kämpar på med jordningen men det kommer inte automatiskt. Att visualisera att jag är ett träd med djupa rötter hjälper också, och även att verkligen stanna i min kropp och uppleva den under meditation istället för att flyga iväg. Ja visst kan jag bjuda på lite intuition men jag tror iofs att Kyllan har mer av den varan😁

Kyllan56
2020-06-04 20:47
#15

Hahaha… Det är jag inte alls säker på RosaKatten. vi har det nog båd två! Även Wilyamna, annars hade vi inte varit här! 😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2020-06-05 08:33
#16

Det är sant Kyllan!😍

Upp till toppen
Annons: