Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 459 ggr
RosaKatten
2020-05-09 20:12

Saturnus och Pluto i retrograd

Saturnus vänder retrograd på 01°57 i vattumannen på måndag den 11 maj. Saturnus backar tillbaka in i stenbocken till 25°20, och vänder sedan rätt igen den 29/9. Här kan man läsa om Saturnus retrograd: https://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2020/05/09/saturnus-vander-retrograd/ Pluto är också retrograd sedan den 24 april. Pluto vände på 24°59 i stenbocken och kommer att gå rätt igen 14 oktober på 22°29 i stenbocken. Vad tror ni att det här kan innebära? Både på ett personligt plan och för samhället?

Annons:
Wilyamna
2020-05-10 19:36
#1

Spännande tider bi har framför oss. För personlig del kan jag bara säga OMG!!! Satte i halsen när jag läste att den 16/12 sker ”the gram slam” när Saturnus och Jupiter möts på 29 grader, det är precis på min MC och ”the yod” - dra mig baklänges 😳 Jag var skraj när Saturnus drog över min sol och Venus några gånger och valde sin stationära tid precis i konj till solen. Nu ska jag kämpa med noderna över mina personliga planet och detta möte. Ja, jag kommer höra ödets klockor ringa och jag ska lyssna. Hoppas Jupiter skickar en lite lycka över min yod 😇

Wilyamna
2020-05-10 19:36
#2

Hur ser det ut för dig?

RosaKatten
2020-05-11 20:30
#3

Oj Wilyamna Ja jag förstår att det känns magstarkt med både Saturnus och Jupiter i Guds finger på din mc, särskilt med tanke på att det är dessa planeter du har i yodens ben!! Men Saturnus har då varit retrograd i flera månader och sedan vänt rätt igen, så när december kommer har du redan hunnit igenom det mesta. Det är verkligen ödets klockor som ringer och jag tror att Jupiter kommer att sprida sin stjärnglans och visa dig nya positiva möjligheter. Det kommer förmodligen att vara många bitar som faller på plats då. Det ska bli spännande att följa, om du vill berätta då.

RosaKatten
2020-05-11 20:35
#4

För min del kommer både Saturnus och Pluto böka vidare i mitt fjärde hus så det är väl ännu mer familjerelaterat på tapeten. Jag har börjat tröttna lite på dessa bjässar. Särskilt när de rör sig nära respektive förbi min norra nod och opposition min sol är jag inte superroad hmm. Men det blir säkert bra😁

Wilyamna
2020-05-11 22:48
#5

Nej, det låter tufft för dig RosaKatten, undra om det kan leda till något annat positivt också? Typ som nytt boende eller en ny plats som kan kännas ”hem” och inte bara tragglande med sår från sin familj? Du kanske hittar hem på ett djupare mentalt plan (Pluto) och Saturnus hjäper dig att skapa det 💕💕 Jag försöker inte ta bort den utmaningen som det måste vara att ha dessa tungviktare i 4e huset, jag hade kanske gått under 🙈 så verkligen en stor eloge att du tar sig igenom det ❤️

RosaKatten
2020-05-12 08:46
#6

Tack så mycket Wilyamna!❤️ Ja jag hade hellre haft dem i något annat hus för att vara ärlig men inte mycket att göra något åt. Det leder säkert till något positivt i slutänden. Man får komma ihåg att det finns en större plan och det är bara att hänga med på färden. Just nu håller jag på att planera lite förändring hemma, jag vill måla om och förnya (älskart!) så det är ju något positivt.

Annons:
Kyllan56
2020-05-12 13:46
#7

Ja Wilyamna där har du en poäng! Att hitta ett nytt hem, kan vara en tanke.

Att ta ansvar och hitta struktur (Saturnus), för din ursprungsfamilj.  Min egen erfarenhet när jag hade Saturnus i 4:e huset, var att jag tog ansvar för min mamma, som hade Alzheimers sjukdom. Pluto kan stå för att det hem du en gång hade avvecklas och ett nytt hem uppstår. I vår ålder är det inte sällan att föräldrar är gamla och behöver ett nytt hem och att vi får hjälpa dem med strukturen och inte sällan ta ansvar över deras ekonomi, betala räkningar o.s.v. Jag vet inte hur du har det med dina föräldrar i dagsläget, RosaKatten?

RosaKatten, jag förstår dig helt och hållet, ibland vill man ara ha lugn och ro och slippa dessa tunga aspekter med de långsamtgående planeterna.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2020-05-12 19:19
#8

Det stämmer bra det där Kyllan, det är exakt vad jag går igenom nu. Mina föräldrar börjar bli äldre och inte helt friska så jag får hjälpa dem mer och mer. Det blir en ny sorts ansvar, vilket stämmer bra med att jag har mitt fjärde hus (och även norra noden) i stenbocken. Ansvar, struktur, självständighet.

Kyllan56
2020-05-12 19:48
#9

Inte så förvånande, RosaKatten. Hoppas allt går bra med dina föräldrar, i dessa tider.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2020-05-12 20:08
#10

Tack så mycket Kyllan❤️

Kyllan56
2020-05-12 20:51
#11

RosaKatten❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2020-05-12 22:31
#12

Trist att höra RosaKatten, hoppas det går bra för dina föräldrar 💕

RosaKatten
2020-05-13 08:13
#13

Tack Wilyamna❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: