Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 736 ggr
RosaKatten
5/6/20, 8:19 AM

Noderna skiftar tecken

Igår skiftade noderna tecken efter att ha befunnit sig i kräftan / stenbocken i ungefär ett och ett halvt år. Nu går norra noden in i tvillingarna och södra noden in i skytten. Det här påverkar oss kollektivt och ännu mer om man har personliga planeter i dessa tecken. Här finns mer att läsa: https://wp.damernasvarld.se/astrobloggen/2020/05/06/noderna-skiftar-tecken/

Annons:
Kyllan56
5/8/20, 4:05 PM
#1

Spännande RosaKatten! speciellt för mig som har min N. Nod 13 grader Skytten. Det blir tvärt om mot var de befinner sig idag. 

spännande att se att N.Noden i Tvillingarna går i konjunktion med min S. Nod i mars 2021, den när jag precis i slutet av februari gått i pension. 

Den S. Noden kommer vara i konjunktion med min natala Mars, 27 grader i Skytten.

Mitt karma kommer vara i fokus, Gamla mönster som jag fått med mig kommer jag nu kunna "lösa upp" Både mitt 11:e och 5:e hus kommer vara aktiverade.

Det sk bli spännande.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/8/20, 10:27 PM
#2

Ja åh vad spännande Kyllan!! Vad häftigt att det kommer samtidigt som din pension! Då är det ju verkligen en stor förändring i ditt liv som säkerligen också medför inre processer och utveckling. Vad tror du att södra noden i konjunktion med din mars kan innebära? Jag hade en omvänd nodåterkomst (kallar man det så!?) för snart 18 månader sen och det var mycket som hände faktiskt. Framför allt kunde jag börja släppa taget om en nära och karmisk relation, och istället sätta mig själv i främsta rummet. Något jag egentligen aldrig har gjort förut så det var några helt livsavgörande beslut där. Men då hade jag iofs min progressiva Venus inblandad också, i konjunktion med min södra nod+sol, ihop med transit norra noden. Det var tydligt att det skulle handla om relationer, framför allt relationen med mig själv. Noderna är så coola!

Kyllan56
5/8/20, 11:08 PM
#3

Tack RosaKatten! 

Tror att när S. Noden är i konjunkton min Mars, så kommer jag veta var jag ska lägga min energi. Gammalt och karmiska vänner kommer jag släppa, om de inte är bra för mig. Redan nu är mitt liv inriktad på att se bakom det som vissa i världen vill att vi ska se. Jag min energi kommer användas till det. Den kommer också ligga i mitt 5:e hus som är njutning, korta kärleksaffärer och fritid, vilket jag kommer få en hel del av. Jag kommer lägga min energi, precis där jag vill och ingen kan hindra mig, varken FK eller någon annan. Mina talanger som jag har S. Noden i Tvillingarna i 11:huset, kommunikation och grupper, kommer också vara i fokus. Redan nu har jag sökt mig till grupper jag vanligtvis inte har varit med i. Redan i Juli, kommer konjunktionen ske. Sedan hoppas jag att när S.Noden kommer till min N.Nod i Skytten, så integreras det med mitt uppdrag, som min själ har i detta liv.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/9/20, 3:18 PM
#4

Det är alltid så lärorikt att läsa dina resonemang Kyllan! Men jag hänger inte med riktigt… tror du att du kommer att få mer av femte husets energier med södra noden där? Södra noden är ju det vi ska släppa. Eller får man mer av det man behöver släppa så att man kan jobba bort det som behövs? Så att man kan närma sig sin norra nod sedan. Jag känner mig förvirrad😁

Kyllan56
5/9/20, 4:10 PM
#5

Först och främst, tror jag det handlar om vänner, eftersom Den transiterande N.noden hamnar i mitt 11:e hus.

Jag tänker ett steg längre. Först transiterar den S.Noden min Mars i 5:e huset, då lägger jag energi, på att titta på de vänner jag har, som handlar om karma. Energi, som jag frigör när den kommer till min N. Nod, som jag har i 5:huset också, då är det "färdigt" och jag kan njuta av den friheten det skapar. Skytten är jiu också ett frihetstecken. Sedan har vi min pensionering, vilket skapar en större frihet.

När man har S. Noden i konjunktion, sin N.Nod, har man möjligheten att släppa det gamla, för att gå i linje med den andligheten man ska utveckla i detta liv (N.Noden).

Senast det hände mig i slutet av 2001 tills hösten 2002, vasr det precis vad som hände.

Dessutom blev jag sjukskriven för utbrändhet, ett visst mått av "frihet", men denna gången blir jag fri på riktigt.

1983 var gången tidigare, då skilde jag mig från min man och återfick en underbar frihet.

1965, var första gången Noderna stod  i Tvillingarna, och då tvingades jag byt klass och blev då av med min bästa vän. Det var inte frivilligt, men så blev det

Alltså sammanfaller det jag tar med mig in i detta liv och det jag ska utveckla, eftersom de transiterade noderna är tvärt emot mina egna. 

Ibland har jag svårt att verbalisera mitt resonemang.

Har du någon annan tolkning, så berätta gärna för mig, RosaKatten.  För mina är inte huggna i sten.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/10/20, 6:25 PM
#6

Oj, vad intressant att följa din resa Kyllan och din analys av vad som hänt tidigare år när noderna har möts. Jag är också berörd av noderna då asc ligger i tvillingen och Merkurius / Neptunus i skytten. Så södra noden i mitt relationshus (7) och första huset, som jag tycker är det mest svårtolkade huset av någon anledning. Noderna har precis gått in i de nya husen. För ett tag sedan hade jag noderna i kvadratur till varandra och då upptäckte jag hur jag dras till dessa dominanta vänner som kanske inte är så mjuka och omtänksamma vilket är det jag egentligen söker. Då var de transiterande noderna i hus 8 och 2, samt aktiverade min sol.

Annons:
Wilyamna
5/10/20, 6:30 PM
#7

Nu ser jag även att norra noden transiterar min Jupiter som är ett av benen i min yod och i sextil till min Saturnus. Då jag har många planeter på 0 grader aktiveras ganska mycket och har gjort den tid. Inte konstigt att jag är så trött 🙈 Men nu har jag sagt upp mig på jobbet och beslutat mig för att plugga och och jobba mer i naturen 🤩😍 Saturnus i 10e huset!

Kyllan56
5/10/20, 9:25 PM
#8

#7 Glömde skriva att jag blev av med en av mina bästa vänner 2001. Hon var dessutom Tvilling. Jag var klar och färdig och saknade inte henne, det var enbart en lättnad.

Även jag har haft lätt att dra till mig vänner, som varit egoistiska och tagit mycket mer än vad de gett.  

Det bådar gott Wilyamna, mycket bättre än vad du hade för ett tag sedan. Det gör on när knoppar brister. Vi får vara tacksamma att vi kan bryta loss från det vi inte behöver och skaffa oss det vi behöver. 

Jobba mer i naturen låter mycket bra!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/11/20, 8:42 AM
#9

Ja, det har verkats som att vi kämpa tillsammans, både du Kyllan och RosaKatten. Jag ska också se tillbaka i tiden för att se vad som hänt historiskt under dessa transiter, jag blir så nyfiken. En annan sak som jag har inte kunnat släppa är att jag är en sådan ”retrograd” individ och att jag har min sol i en T-kvadratur till noderna. Samtidigt som min R-Saturnus har så många kopplingar. Hela mitt horoskop skriker ”gör om för rätt” och när jag pratade med en gammal räv inom astrologin angående ett annat ärende så nämnde han att jag nu lever så att jag läker och det jag gör i detta livet påverkar alla mina liv både framåt och bakåt. Detta får mig att fundera över hur noderna påverkar mig, då kanske fönstret öppnas för läkning i alla liv och tider när noderna aspekteras hos de flesta människor så är det fönstret konstant öppet hos mig och antagligen kastar på mig karmiska läxor.

Kyllan56
5/11/20, 12:33 PM
#10

Där slog du huvudet på spiken Wilyamna. Jag har  också många avde långsamtgående planeterna retrograda, kopplat till min T-kvadratur. Dock inte -Saturnus, som är i kvadratur min Sol.  Jag har Jupiter, Uranus, Neptunus och Pluto som är retrograda.

Både Jupiter och Pluto, är inblandade i min T-kvadratur. Jag måste också göra om och göra rätt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/11/20, 7:55 PM
#11

#5 och #6 Nu tror jag att jag hänger med Kyllan! Nej jag har ingen annan tolkning😊 tycker precis som Wilyamna att det är intressant att läsa din beskrivning av hur det har varit tidigare när noderna har mötts. För 18 månader sedan när jag hade norra noden på min södra nod kollade jag också upp hur det har varit tidigare. Det var inte jättetydliga händelser varje gång, men det var iaf helt uppenbart att när jag hade nodreturer i konjunktion hade jag ett riktigt skönt flow och när det var kvadraturer hände många jobbiga grejer. De omvända returerna (oppositionerna) har inte varit särskilt krisartade men det har ändå varit omvälvande perioder. Försökte hitta min sammanställning nu men den lappen verkar vara puts väck.

RosaKatten
5/11/20, 8:08 PM
#12

Wow Wilyamna så du beslutade dig för att säga upp dig! Det låter ju väldigt bra med plugga och ffa naturen. Hur känns det? Känns det som att universum öppnar dörrar i och med att noderna och Saturnus är så involverade? Jag tror det ligger mycket i det som den gamla räven sa till dig att du lever ett spännande liv i detta liv med läkning både framåt och bakåt, med solen i kvadratur till noderna är det så tydligt att kärnan i det som är du är nyckeln till att komma vidare. Det gäller bara att lista ut åt vilket håll du ska vrida om nyckeln men jag tror att du är nära nu när det är så mycket karmiska händelser för dig. Det är mycket utveckling i det här livet, för oss alla tre. Jag är så glad och tacksam att ni finns här Kyllan och Wilyamna!! Om ni båda är retrogradpersoner blir det ju en spännande period för er nu när så många planeter är eller är på väg in i retrograd! Själv har jag bara Neptunus och Jupiter i retrograd men har inte funderat så mycket över vad det innebär. Jag har mest grottat in mig på Pluto jag😂

Kyllan56
5/11/20, 8:52 PM
#13

Jag  känner likadant RosaKatten.❤️

Med Pluto retrograd backar man lätt tillbaka och inåt. Pluto river och bygger upp, så det är en tid att riva det som inte fungerar och bygga upp nytt. Att bli mer introspektiv och att reflektera över det som varit. Att göra sig av med det som inte tjänar en längre och transformera till ett uppdaterat jag. När dessa planeter blir retrograda, kommer en möjlighet att "göra upp" sitt karma.

Vi får berätta för varandra vad som hänt när det är "över".

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
5/12/20, 12:18 PM
#14

Ja precis Kyllan, det blir mycket introspektivt och djupgående med Pluto i retrograd. Men hur blir det med Neptunus i retrograd i födelsehoroskopet? Jag har svårt att få grepp om Neptunus.

Kyllan56
5/12/20, 12:51 PM
#15

Det är precis i linje med Neptunus att planeten är svår att få grepp om RosaKatten. 

Neptunus är drömmarnas och illusionernas planet, jag har den också retrograd. 

Lätt att drömma och fantisera, vilket kan vara ett sätt att hantera verkligheten. Att skapa sig en verklighet, som man vill ha, snarare än hur verkligheten ser ut.

Kanske via drömmar och fantasi har lättare att komma i kontakt med tidigare liv, även nära och kära som inte finns längre. Med Neptunus retrograd kan man som barn ha svårt att skilja fantasi och verklighet. Även lättare att se saker som inte andra ser.

Solen i Fiskarna, i Trigon Neptunus, som är retrograd i mitt fjärde hus, gjorde att jag flydde min jobbiga familj in i fantasiens värld.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/12/20, 3:40 PM
#16

Vi får dela med oss när det är över precis som ni säger 💕 Jag håller med dig RosaKatten att Neptunus är svår att greppa om och tack Kyllan för din beskrivning. Jag har haft en trigon transit till Neptunus i natala horoskopet och jag fick inte riktigt kläm på energin då heller fast den går direkt för mig. Det kanske var tur att du hade din fantasi Kyllan när du växte upp 💕 Jag vet inte om jag känner ödets nyck i samband med beslutet utan mer som att jag måste göra det för att inte bli ordentligt sjuk igen. Det är som att när jag övat upp min känslighet nu flera år är det som att jag har så otroligt mycket svårare för den hårdare business världen med prestation som nyckel till vem man är. Jag är riktigt skraj för hur detta kommer att bli, om jag är tillräckligt kreativ, om jag kommer klara mig finansiellt osv. Men jag litar på att universum fångar upp mig nu när jag är modig och tar steget 😇 Jag har ju varit så duktig på att jobba hårt och älskat uppmärksamheten i all beröm och hur jag avancerat mig uppåt, tills det sa STOP och nu behöver jag kanske inte lika mycket beröm längre.

RosaKatten
5/12/20, 8:05 PM
#17

#15 Ja nog är den svår att greppa! Jag hade tänkt skriva att jag är ganska ofiskig av mig och inte så bekant med den energin, men nu när jag tänker efter så har jag nog en hel del av det i mig faktiskt haha! Min retrograda Neptunus är i sextil till min ascendent (1°orb) och i trigon till min sol och södra nod (5° orb), och visst har jag ett rikt fantasiliv och lätt att visualisera och fantisera, och även den andliga aspekten förstås. Är dessutom filosofisk och introspektiv, och ligger gärna på gräset och tittar på de olika figurerna i molnen. Och ihop med vågascendenten blir jag lätt ganska föränderlig och gränslös, kanske lite vag, och många gånger har jag önskat att jag vore mer rak och tydlig typ som oxarna eller vädurarna tex. Ja det här var ju ett aha-moment må jag säga! Har inte kopplat att det har med min Neptunus att göra😁 Tack för ögonöppnaren Kyllan!

RosaKatten
5/12/20, 8:23 PM
#18

#16 Wilyamna, så bra att du känner inåt vad som är det bästa för dig. Förstår verkligen att det känns läskigt på alla möjliga sätt, det är ett stort steg att ta och det krävs ett stort mod att byta riktning som du gör nu. Men jag tror att du kan lita på Universum i det här, särskilt när planeterna radar upp sig och visar vägen på det här sättet för dig. Nu kanske det är dags att vara en human being istället för en human doing💕

Kyllan56
5/12/20, 8:51 PM
#19

Ja Wilyamna min fantasi och flykten in i böckernas värld hjälpte mig!❤️

Tack själv, så fint RosaKatten att du förstod vad din Neptunus är för dig! ❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/12/20, 10:28 PM
#20

Tack RosaKatten för stödet, tiden får utvisa om det var rätt eller inte. Jag har en väldigt stor respekt för Neptunus då hans drömmar kan dra en ut på djupt vatten, samtidigt som han kan hjälpa till med kreativiteten och öppna dess dörrar. Så det är väl där rädslan också ligger att det nu är Neptunus som har dragit mig ut på djupt vatten och att jag följer efter en fantasi och inte en ny väg att bygga vidare på. Kyllan angående de retrograda planeterna så har du också flera stycken, kanske du har Kiron också? Hur funkar det när de man har många långsamt gående planter i R? Mina R planeter är, Merkurius, mars, Jupiter, Saturnus & Kiron och inte de allra yttersta.

Annons:
RosaKatten
5/13/20, 8:28 AM
#21

Wilyamna jo men du har också Saturnus med dig som förankrar och styr upp. Var bara noga med att inte ta några ogenomtänkta beslut, särskilt nu under den här retrograda perioden. Våga lita på din inre vägledning.

Kyllan56
5/13/20, 11:51 AM
#22

Merkurius retrograd, kan stå för att saker och ting har en förmåga att fördröja, allt som har med kommunikation att göra. Missförstånd i kommunikation, som fördröjer, men det kan också handla om kommunikationsmedel. Tåg som är försenade, bilar som gå sönder och så vidare. du kanske har märkt i livet att du oftare än andra missförstår eller de dig.

Jupiter - som jag också har retrograd - tror jag handlar om förmågan att kunna gå inåt och utvidga sitt medvetande , den inre filosofen, vilket gör att medvetandet i stort växer. då är det också bra att ha Neptunus med sig. Ju äldre man blir desto lättare är det att undvika att hamna på djupt vatten, eller så är du medveten om att du kan simma.

Kiron retrograd, tror jag har med upprepande sår, som du kan ha haft med dig från ett tidigare liv, du får svårare att uttrycka din sår och därför jobba extra mycket med det. Ditt sår går djupare än de som har en direkt Kiron. Det ökar utmaningarna.

Saturnus retrograd kan ha att göra med att fadersgestalten varit vag och svårigheter med ansvar och disciplin, genom det, vilket kan försvåra för dig i ditt arbete eller i relationer med män, att skapa gränser och ha ett behov av bekräftelse.

Det får mig att tänka på att din pappa/fadersgestalt, följt med dig från ett tidigare liv, att ditt karma är hårt knutet till honom, och det sår du har i detta liv. Att du ska arbeta med det du vill och bry dig mindre om att andras vilja styr dig. Auktoriteter kan ha varit svårt i ditt liv.

Men oj vilken kraft du har att bryta mönster! Du fick en möjlighet till med samma tema och nu händer det saker. Med likasinnade kommer du hitta dig själv och inte de som du umgåtts med för du trott att konventionen krävt det. Du är nog en av dem som gör en riktig vändning i ditt liv. vissa kanske inte alls känner igen dig.

Sedan ger tecken och hus en stor indikation var och hur i ditt liv detta kommer att ske.

Lite svammel från mig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/13/20, 10:11 PM
#23

Kylllan jag saknar ord ❤️ Jag tror allt du skriver stämmer väldigt bra, det enda jag inte kikat närmare på är just pappa eftersom mitt karma med mamma är så stort. Men det kanske ligger någonting i att det finns ytterligare ett sår kring pappa eller en fadersgestalt, jag ska kika närmare på hans horoskop. Men han är född i tvillingarnas tecken men hans sol går inte i konj med min asc.

Kyllan56
5/13/20, 11:27 PM
#24

Tack Wilyamna!❤️

Solen och Saturnus står enligt min tro på pappan. Naturligtvis kan du ha kara med din mamma samtidigt.Vilka tecken och hus har du Saturnus i. du får förlåta men jag glömmer lika fort som jag tittat på ett horoskop, mycket sällan jag kommer ihåg.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/16/20, 8:20 AM
#25

”Svammel” haha Kyllan😂 Du är rolig du. Det är såå givande att få ta del av din kunskap! Det enda av detta jag kan relatera till personligen är Jupiter i retrograd, instämmer helt i din beskrivning. Nu har jag iofs min Jupiter i kvadratur med min Pluto på mina vinklar så jag märker förstås av den extra starkt. Mycket inre djupdykningar blir det här.

RosaKatten
5/16/20, 8:35 AM
#26

Wilyamna jag tänker också att det kan finnas något olöst i relationen till din pappa, mycket också pga att du har solen i kvadratur med noderna. Jag citerar mig själv från en annan tråd: ”Planeter eller vinklar som är i kvadratur / T-kors med noderna belyser en olöst nodkarma från tidigare liv som man behöver jobba med och utveckla för att närma sig sin livsuppgift i detta livet.” Det handlar om ett ”missing step”, något som ligger och skaver i detta liv ända tills man börjar ta tag i det. Och när man väl gör det kan man lösa upp mycket av sin nodkarma.

Kyllan56
5/16/20, 4:37 PM
#27

RosaKatten, precis, det förstärker det hela, med Wilyamnas karma till sin pappa!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
5/18/20, 1:34 PM
#28

Hej, Herregud, tiden bara sprang iväg. Men ni har säkert rätt, jag har alltid varit så mamma fokuserad så att jag kanske missat pappa. Men pappa och jag har alltid haft en fin relation men han som många andra har också haft djupa sår som har gått ut över mig och min syster men absolut inte så jag trodde att det gett mig någon påverkan. Kan det vara så att jag kanske ärvt ett destruktivt mönster av min pappa som jag ska lösa ut i detta livet? Saturnus (0 grader) ligger i konj månen (3grader) jungfrun och i trigon till solen (8grader) stenbocken 5&8 huset.

Wilyamna
5/18/20, 1:37 PM
#29

Vad som eventuellt är intressant med min pappa är att han är ateist, tror inte på något annat än att vi lever i kroppen och när vi dör så finns ingenting bortom. På det viset strider det starkt emot vad jag tycker och tänker men även en stor del av vem jag är😊

Wilyamna
5/18/20, 1:37 PM
#30

Vad som eventuellt är intressant med min pappa är att han är ateist, tror inte på något annat än att vi lever i kroppen och när vi dör så finns ingenting bortom. På det viset strider det starkt emot vad jag tycker och tänker men även en stor del av vem jag är😊

Kyllan56
5/18/20, 2:08 PM
#31

Wilyamna, där har du ert karma, eller åtminstonne delar av det. För allt påverkar oss,

"Men pappa och jag har alltid haft en fin relation men han som många andra har också haft djupa sår som har gått ut över mig och min syster men absolut inte så jag trodde att det gett mig någon påverkan."

Saturnus är karmaplaneten och står för pappa och Månen för Mamma. Med denna konjunktion, visar att din mammas och pappas samspel påverkar dig och ditt känsloliv. Glöm inte att Månen påverkar hur du söker trygghet. Bra att du har Trigon till din Sol. Men karma är på gott och ont.

Mina föräldrar var också ateister, vilket skrämde livet av mig. Är nog en konsekvens av att ha upplevt Andra Världskriget.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
5/19/20, 9:49 AM
#32

Noderna går retrogradt om jag inta minns fel.
Då får jag södra noden  i Skytten 27° rakt på min Ascendent.
Undras vad det för med sig?
🤐

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
5/19/20, 2:05 PM
#33

Södra noden handlar om det man har med sig från tidigare liv, det man kan och lätt överdriver. Sedan får man inte förglömma att M.Noden är i Opposition konjunktion med Descendenten. Nu är möjligheten att ta fram dina styrkor, som kanske legat i träda, sedan 30 års åldern, då S.Noden blir mindre aktiv och man gå mot sin N.Nod, det man ska utveckla här och nu. Eftersom dec. ligger i Tvillingarna, så kanske det är dags att prata med din partner(Descendent)  Kommunikation=Tvillingarna på ett djupare plan (Skytten). Det har med Karma att göra. även ditt val av partner, så du har nu en möjlighet att se mönster hos de du umgås med i nära partnerskap och kommunicera runt det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/19/20, 3:50 PM
#34

Wilyamna, jag funderar på det som Kyllan skriver om Saturnus som handlar om pappa, och månen som handlar om mamma, och hur samspelet mellan dom har påverkat dig. Du har ju även Kiron i trigon till både Saturnus och månen. Vidare också en stortrigon mellan Saturnus/månen, solen/Venus och Kiron. Så det ligger nog mycket i det.

Annons:
RosaKatten
5/19/20, 4:07 PM
#35

Hej Draken, vad trevligt att se dig här igen! Och tack Kyllan för ännu ett givande inlägg, jag lär mig alltid så mycket av dig. Det är så roligt att du är mer aktiv här på astrologisidan igen!

Wilyamna
5/19/20, 8:19 PM
#36

Kul att se dig Draken 😊 Tack Kyllan för att du förgyller oss med din kunskap 👍 RosaKatten, du har väldigt rätt med Kiron men samtidigt ligger de i en stortrigon i jordtecknen och inte t-kvadratur som noderna. Något karmiskt är det, intressant att det kan vara dynamiken mellan mina föräldrar som inte fungerat. Men deras dynamik var inte dysfunktionell, vad jag kunnat se som vuxen även om de var långt ifrån varandra ibland och vissa frågor.

RosaKatten
5/19/20, 8:56 PM
#37

Ja precis det är ju stabila och flödande aspekter du har där (skönt!😀) Nu är jag säkert alldeles ute och cyklar men jag spånar lite.. du har Kiron i tolfte huset och ditt tolfte hus styrs av mars. Mars finns i ditt fjärde hus, ditt innersta, ursprungsfamiljen. Mars har kopplingar till din sol och dina noder. Solen är i kvadratur till noderna. Vart vill jag komma med det här? Det är lite oklart för tillfället, jag ska nog gå och lägga mig nu hahaha😂 förlåt jag tappade tråden helt, någon annan får gärna ta upp den…. om det ens fanns någon tråd där. Det var en trevlig cykeltur iaf.

Kyllan56
5/19/20, 9:24 PM
#38

Tack snälla ni! ❤️

Kiron i 12:e huset, såren är väl gömda, vi får inte förglömma att 12:e huset ståt för det omedvetna. När 12:huswt styrs av Mars, så får man hjälp av energins och uppstartens planet för att gå till botten med det hela. Det är familjen 4:e huset, som initierar  uppstarten att gå till botten med vad som finns i det omedvetna.

Att Solen är i kvadratur till noderna, och Mars är inblandad. Det kan vara någon händelse, som du bortträngt som påverkat dig. Behöver inte vara något stort. Man får ha i åtanke att för ett barn kan något vara skrämmande, som absolut inte är det som vuxen. Något som skapat en hjälplöshet, fastän minnet till situationen är bortglömd, men hjälplösheten i vissa situationer kvarstår.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/19/20, 10:56 PM
#39

Ni är för söta och hjälpsamma, verkligen ett stort tack ❤️❤️💕💕 herregud vad ni får fram, den kopplingen hade jag aldrig gjort RosaKatten och Kyllan! Men så klart! Väduren startar mitt 12e hus och mars i 4e huset 👍👍 Jag har bara stirrat mig blind på hela drakaspekten som finns med Kiron. Nu ska jag gräva djupare i mina föräldrars relation och se vad som kan ha påverkat mig om det dessutom ska vara fördolt 😳 sedan ligger mars i sin tur i en jobbigt hård kvadratur till Uranus i skorpionen och 6e huset. Ännu mer fördolt fast det bubblar upp saker hastigt och lustigt. Hälsan är verkligen ett kämpigt tema för mig. Kikar jag i mitt årshoroskop så föll även Saturnus / Pluto konjunktionen i mitt 6e hus så mycket hälso fokus i år.

Kyllan56
5/19/20, 11:20 PM
#40

Precis som för mig Wilyamna, som också har Saturnus i 6:e huset.

Uranus i 6:e huset kan stå frö att saker händer plötsligt och okonventionellt. 6:e huset är slavarnas hus enligt den traditonella astrologin, dem du slavar för. Så att det bubblar hastigt och lustigt är helt i enlighet med Uranus.

Saturnus i 6:e huset kan stå för de restriktioner som gäller i samhället just nu, det kan skapa en isolering t.o.m depression, som normalt inte finns där, då har du Pluto till hjälp att riva ner gamla mönster och bygga nya strukturer och ramar, som fungerar bättre. Sedan har även Saturnus med ansvar att göra, så det kan också innebära nytt ansvar inom arbetet, eller att du tar ett större ansvar för din hälsa.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
5/20/20, 11:13 AM
#41

Jag blev uppsagde från min anställning i veckan som gick.

Nu har jag ett års uppsägningstid att avverka, gammal statlig trotjänare som jag nu är. Sen… nio månader arbetslös tills jag fyller 65.
Helt sjukt att säga upp mig idet läget.

Så… noderna kan ha med avslutet som byråkrat att göra.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Kyllan56
5/20/20, 1:54 PM
#42

Så himla tråkigt, jag beklagar!❤️Har de rätt att göra så. Tycker det är ett inhumant beslut, för vad jag har förstått så är arbetet lite av en oas för dig.

Det kan delvis ha med arbetet att göra eftersom det också har me partnerskap att göra. De som du arbetar nära. Kanske har varit mycket dialog, men någon du står närmre och sammarbetar med på arbetet?

Sedan tror jag också det har med den partnern du lever med. För nu ändras hela er situation och ni kommer tillbringa mer tid tillsammans, vilket ökar kommunikationen och kanske också vissa problem, när ni tillbringar mer tid tillsammans?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/20/20, 10:30 PM
#43

Trist Draken med jobbet! Kanske du kan konsulta lite före 65 och dryga ut kassan? Tycker det låter konstigt att säga upp en 64 åring, vanligtvis brukar man erbjuda tidig pension. Hur lyckades de undgå alla LAS regler? Oavsett önskar jag dig lycka till 🌸 Har du några transiter som pekar på omställning på jobbfronten? Jag fick besked om att vi skulle läggas ner när Saturnus gick över 10e huset och nu huserar Saturnus i 10e huset vilket stämmer bra överens med att jag lägger om mitt yrkesliv.

RosaKatten
5/21/20, 8:09 PM
#44

#38 Alltså Kyllan du är klockren! Jag kände att det fanns något där med Kiron och mars men kunde inte fullfölja känslan och tanken. Men att följa dina resonemang… ja wow! Du är duktig.

RosaKatten
5/21/20, 8:12 PM
#45

#39 Wilyamna, det är bara roligt och jag lär mig mycket när vi hjälps åt med tolkningar så här😻 Ja du får börja gräva och se vad som dyker upp, men som Kyllan skrev så behöver det inte vara något stort. Det kan vara små händelser som utåt sett verkar betydelselösa men som ändå kan ha satt känslomässiga spår hos ett litet barn. Ett tips är att försöka hitta in via meditation och lösa upp eventuella energiblockeringar.

RosaKatten
5/21/20, 8:16 PM
#46

#41 nej vad tråkigt Draken! Jag håller med, väldigt konstigt att säga upp dig i det läget istället för att erbjuda pension. Intressant ändå att det hände just när noderna befinner sig på asc-desc. Har du några transiter i tionde huset?

Wilyamna
5/21/20, 9:04 PM
#47

Glömde svara dig Kyllan, Du har helt rätt i att Uranus bjuder på överraskningar i mitt hälsohus/slav hus. Sedan tror jag det ligger mycket med Pluto/Saturnus konj i 6e huset stenbocken också handlar om att strukturera om min kost och levande generellt för att bli mer friskare och orka mer. Nu har jag helt släppt sockret och äter antiinflammatoriskt sedan ett par veckor. Samt att jag helt byter yrkesbana och förhoppningsvis mycket mindre stress. Sedan måste jag erkänna att jag har trivts riktigt bra med att jobba hemifrån och inte kunna hänga så mycket med min föräldrar, nästan varit skönt. Men vi grannar har umgåtts mycket mer då barnen leker ihop och det har varit jätte mysigt. Inte alls varit i närheten av depressioner hos mig eller familjen som tur är kanske.

Wilyamna
5/21/20, 9:07 PM
#48

RosaKatten, tack för meditationstipset, det kan jag få till kanske till nymånen, den infaller i mitt 12e hus och då kanske jag får en ledtråd 👍 Nymånen faller även på 2 grader tvillingarna så den aspekterar garanterat jätte mycket i horoskopet

Annons:
Kyllan56
5/21/20, 9:35 PM
#49

Så bra Wilyamna, då är jobba hemifrån, positivt för dig. Slipper det du förväntas göra och gör det du vill.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
6/1/20, 5:58 AM
#50

#46 »Transiter i tionde huset?« Ingen aning, jag har inte kollat det på länge.

https://uploads.ifokus.se/uploads/d56/d56c98c24b44a6f7d447cb2ffcf0f335/astro-farwuq-hada.gif

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
6/3/20, 8:45 PM
#51

Det ser inte ut som några konj transiterande planeter, det jag funderade över lite var vinterns möte mellan Pluto/Saturnus i stenbocken bildade en sextil mot din norra nod i 10e huset. Blir denna förändringen ett startskott för dig på något vis?

RosaKatten
6/4/20, 7:37 PM
#52

#48 Hur gick det Wilyamna, fick du någon ledtråd?

Wilyamna
6/5/20, 11:08 AM
#53

Jag fick inte till någon djupare meditation, har oftast svårt att hitta en lugn vrå här hemma. Men vid tillfälle ska jag meditera på det, nu med månförmörkelsen så faller den på min asc/dc axel i konj till Neptunus så ikväll ska jag plocka upp neputunus och se vad hon vill visa mig 😊

RosaKatten
6/5/20, 3:44 PM
#54

Ja, det kommer när det är dags, kanske lyfter Neptunus av slöjan och visar dig ditt undermedvetna ikväll💕

Upp till toppen
Annons: