Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 758 ggr
RosaKatten
3/9/20, 8:16 AM

Fullmåne i jungfrun

Ikväll är det fullmåne på 19° i jungfruns tecken. Det är också en supermåne, dvs månen befinner sig nära jorden så den upplevs som större än vanligt. Många planeter befinner sig just nu i jordtecken, så det blir en stabil och grundad energi. Solen befinner sig (som alltid vid en fullmåne) mittemot månen, den här gången i fiskarnas tecken i konjunktion med Neptunus vilket ger en andlig och intuitiv dimension. Här finns mer att läsa om fullmånen i jungfrun: https://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2020/03/07/fullmane-i-jungfrun-3/ I vilket hus faller fullmånen i ditt födelsehoroskop?

Annons:
Wilyamna
3/9/20, 7:42 PM
#1

Hej, Här föll fullmånen i mitt 6e hus och med Saturnus på MC och så fick jag veta att hela min gruppering ska bort på jobbet. Så valet ligger framför mig, hitta nytt jobb i samma bolag eller ett avgångspaket 🤔 kan inte bestämma mig men det får väl landa lite. Jo, just det. Södra noden transiterar min Venus i 8e huset i Stenbocken. Är det hej ödet men hur ser resten av mina kollegor med samma öde till mötes och vi är över 100 personer. Så passande att lägga ett sådant besked en fullmåne dag 🌟 Hur har det gått för dig RosaKatten?

RosaKatten
3/9/20, 9:51 PM
#2

Nej vad tråkigt Wilyamna!!! Jag beklagar verkligen. Ja sannerligen passande att få ett sånt besked på en fullmånedag. Oh så många drabbade.. jag ser det som att för en del är det ett jobb, för dig har det en mer karmisk påverkan eftersom Saturnus och s noden är inblandade. Du har ju även transit Uranus+Venus i trigon med din Venus. Så inte så förvånande om det kom plötsligt, eller var det något du kände på dig? Du var ju lite inne på det igår. Jag sneglade på ditt födelsehoroskop och det ser ut som att fullmånen landade i ditt femte hus? Då är det i så fall kanske en push att lägga en ny grund för något där du får utlopp för din kreativitet? Du har även transit Pluto i nionde huset vilket känns som en uppmaning mot högre frekvenser. Fullmånens energier är trygga, jordande, att skapa rutiner, detaljer, men också kreativitet och andlighet (Neptunus+solen). Du får se tiden an, låta det landa och känna efter, men jag tror det finns stor potential till något riktigt bra här. Kram till dig❤️

Wilyamna
3/10/20, 10:30 PM
#3

Stort tack RosaKatten, ska kika på transiterna imorgon. Allt är fortfarande lite omtumlande. Såg dock att Saturnus inte kommit till min MC riktigt än.

RosaKatten
3/10/20, 10:50 PM
#4

❤️

RosaKatten
3/10/20, 10:55 PM
#5

Saturnus är mindre än en halv grad ifrån så den transiten känner du nog av redan nu.

Wilyamna
3/14/20, 2:28 PM
#6

Hej, Hjälp vad denna veckan flög förbi fort, har inte kunnat reflektera tidigare över din återkoppling RosaKatten 😊 stort tack för att du reflekterade över mitt horoskop 💕 Du har helt rätt att det är 5e huset som är aktiverat och inte 6e. Jag blandade ihop det. Precis som du skriver kom beslutet plötsligt även om jag inte tillhör den chockade gruppen för jag hade det på känn men trodde nog att det skulle ske på ett annat sätt. Så visst hade Uranus ett finger med i spelet. Jag har nog känt mig lugn än så länge och att det är en möjlighet för mig, har redan fått nya öppningar men på något sätt känner jag mig klar med min arbetsplats och att det är dags för nästa steg. Men även om jag känner mig ganska klar över vad jag vill så är jag ändå påverkad av vad som händer runt omkring mig, en sorg över att lämna och att min tidigare plan att jobba deltid nu försvinner. Ser jag till mitt årshoroskop så har jag ett stort fokus på lejonet och 5e huset aktivering, mycket energi som säger ”kom ut ur garderoben” och gör dig synlig. Tror asc hamnade i lejonet och solen i 5e huset. Detta stämmer bra in om jag nu ska bli egen och börja marknadsföra mig själv både i min yrkesroll och i min andra roll som medium och de bi sysslor jag håller på med där. En annan sak är att jag nu får tid, flera månader när jag är arbetsbefriad under min uppsägningstid för att läsa det jag inte hunnit och förbereda egen firma samt att ta emot klienter och börja skapa mig ett namn. Så hela händelsen klingar med mitt årshoroskop. Om någon är nyfiken kan jag lägga upp det i årshoroskopen 😊

Annons:
RosaKatten
3/19/20, 12:52 PM
#7

Ja även om du hade en känsla av att det skulle kunna hända blir det ju självklart en sorg och en process att ta sig igenom. Det blir ju en osäkerhet och även kollegor att sakna osv. Vad skönt ändå att du känner dig lugn och ser det som en möjlighet till något nytt. Och du har ju universum med dig i detta. Det är ju inte så ofta man märker av planeternas skeenden så här tydligt. Men nu Uranus med sin plötslighet, aktiviteten i ditt femte hus och dessutom lyser ju solen upp ditt elfte hus just nu tillsammans med T-Neptunus, så det verkar som att universum nu visar dig vägen att nå ut till större grupper, och förmodligen inom det spirituella området. Kanske i din roll som medium? Ja lägg gärna upp din solretur så kan jag också kika på den!

Kyllan56
3/19/20, 1:32 PM
#8

Såg precis nu inlägget! Så sorgligt Wilyamna!❤️

Nackdelen med att inte vara Medarbetare är att jag inte får några aviseringar längre, mer än om jag själv kommenterat.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
3/19/20, 4:03 PM
#9

Då får du bli Medarbetare igen Kyllan😍 hihi Skämt åsido, jag tror att vi är lite periodare allihop härinne men nu har det börjat röra sig lite mer på sidan igen så du får kika in då och då och kolla läget!

Kyllan56
3/19/20, 4:22 PM
#10

Ja kanske i framtiden, RosaKatten.😃❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
3/19/20, 10:48 PM
#11

Tack Kyllan 🥰 Tack RosaKatten för att du hjälper mig vidare 😀 Ja, desto mer jag tänker på att sluta desto mer rätt känns det även om min självklara väg framåt inte är upplyst än. Helst av allt vill jag hitta en 75% roll så jag parallellt kan arbeta som medium / coach och mina andra intressen. Drömmer även om att sätta ihop en astrologi helg där jag får upp deltagare på banan så de förstår vad ett horoskop är så de kan börja följa planet transiter osv. Men det är svårt att hitta uppdrag och tjänster som är mindre än heltid och jag orkar inte riktigt köra det mediala när jag jobbar heltid med familjen också. Barnen är i en aktiv ålder med mycket aktiviteter så det är bara en vardag som inte ör uppbokad redan 😅 phhuuu Men jag får affirmera en deltidstjänst till mig så hoppas jag universum hjälper mig på vägen.

RosaKatten
3/28/20, 7:29 PM
#12

Det låter som en spännande framtid Wilyamna! Helt rätt att drömma och affirmera, det är så vi skapar vår verklighet. Pusselbitarna kommer att falla på plats, en efter en. Jag tror att du är på helt rätt väg❤️

Upp till toppen
Annons: