Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 604 ggr
RosaKatten
10/9/19, 12:25 PM

Fullmåne i väduren 13 oktober🌕

13 oktober är det dags för fullmåne igen, en supermaxad sådan på 20 ° i väduren. Det som gör den så kraftfull är att fullmånen landar i en skarp vinkel (T-kors) till Pluto som befinner sig i stenbocken. En mycket transformativ energi där dolda saker kan komma upp till ytan. Dessutom befinner sig Jupiter i exakt trigon till fullmånen och förstorar upp saker. Här finns mer att läsa om det: https://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2019/10/06/fullmane-i-vaduren-4/ För mig faller fullmånen i mitt sjunde hus så jag kan tänka mig att det kan dyka upp en del gamla relationsmönster som jag får möjlighet att släppa.

Annons:
Kyllan56
10/9/19, 2:29 PM
#1

Ja då får vi se RosaKatten vad fullmånen har i sitt sköte.

För mig faller fullmånen i mitt tredje hus. Ska se till att jag inte pratar med min bror eller med grannar, den dagen.😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
10/9/19, 7:14 PM
#2

Haha ja det kanske är säkrast😁

Kyllan56
10/9/19, 7:28 PM
#3

😂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/11/19, 10:03 AM
#4

Hej, Kyllan, passa på att kommunicera med de på andra sidan istället för de levande här 😉 RosaKatten, kämpa på 👊🏻💪🏻 Du fixar detta, förr eller senare släpper det då du börjar bli klar med de såren och då är du pånyttfödd. För mig faller fullmånen i mitt 12e hus med trigon till jupiter som ligger på min styrande Merkurius i 7e huset. Så även jag har nära relationer att titta på, eller förhoppningsvis kan läka ifrån i denna fullmåne.

Kyllan56
10/11/19, 11:26 AM
#5

Wilyamna, det kanske även blir lite kommunikation med den andra sidan för dig. Eller så mediterar du i din ensamhet, eller både och!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/11/19, 11:59 AM
#6

Japp, vi ses i etern Kyllan 😉 Jag tänkte mig meditation själv och fråga om hjälp för att läka de inre såren som är kopplade till mina nära relationer. Så kommer jag en liten bit på vägen. Sedan leder jag idag en annan meditationsgrupp som är mycket mer kopplad till pluto. Nu kom jag även på att jag kanske ska börja jobba mer aktivt med mina skuggsidor och verkligen titta såren och hur de speglar mitt yttre ”jag” utöver allt annat inre konstant arbete som pågår. Phhhuuuu

Annons:
Kyllan56
10/11/19, 12:01 PM
#7

Wilyamna! Du gör allt du bara, kan det märker jag. Med den energin dy lägger i det kommer du lyckas.  Med fullmånen i Väduren kan man inte låta bli att sätta igång något.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/12/19, 10:02 AM
#8

Tack Kyllan, jag skulle inte kommit så här långt utan astrologi utan dig och RosaKatten ❤️❤️ Det går inte så fort för mig utan mer sakta men säkert som den stenbock jag är 😉

Malinkarinirene
10/12/19, 10:58 AM
#9

Halloj på er 🙂 vill nån hjälpa mig med att förstå vad det innebär att denna fullmåne faller i mitt elfte hus ? 🙂 kram

Kyllan56
10/12/19, 12:48 PM
#10

Tack Själv  Wiyamna, vi hjälper varandra. Jag önskar jag hade mer långsam energi, som du!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
10/12/19, 12:53 PM
#11

#9 Den kommer belysa ditt 11:e hus som står för vänner - inte de allra närmaste, för det är 7:e huset. Även för föreningsliv. Så det kan handla om vänner som man delar intressen med,  eller träffa en grupp människor som du har något intresse gemensamt med. Eftersom månförmörkelsen faller i Väduren kan det ha med någon aktivitet att göra.

För att du ska förstå tar jag ett exempel. En grupp har intresset rollspel gemensamt. De träffas just den helgen när Månförmörkelsen sker. De tittar i djupet av sig själva plockar fram de känslor de behöver och agerar ut dem.  Det an vara en mängd av andra saker också.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
10/14/19, 6:46 AM
#12

Den hängde över horisonten när jag gick till jobbet.
🤐

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
10/14/19, 1:53 PM
#13

Ja Draken om en vecka kan vi ju talas vid allihopa och se om något klarnade.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
10/21/19, 4:01 PM
#14

Hallå allihopa. Dagen före fullmånen blev min mamma allvarligt sjuk. Det hela var väldigt oväntat. Fullmånen landade väldigt nära hennes mars, vet inte riktigt vad det har för betydelse dock. Det är väldigt mycket nu, både känslomässigt och en massa praktiska saker att ordna, så jag kommer att pausa här ett tag framöver så ni vet varför jag försvinner. I’ll be back.

Kyllan56
10/21/19, 4:15 PM
#15

# Så tråkigt att höra, jag hoppas din mamma kryar på sig!❤️

Du kommer bli saknad!🌺

Väduren styra av Mars, där Månförmörkelsen befann sig. 

Mars är ju enligt traditionell astrologi, tillammans med Saturnus olycksbringarna. 

Behöver veta vilket tecken mars befinner sig i och i vilket hus. Då är det lättare att veta.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
10/25/19, 10:27 AM
#16

Tack så mycket Kyllan❤️ Just det, mars är ju en olycksbringare. Mamma har mars i väduren men vet inte vilket hus. Ser nu att hon har Saturnus i halvsextil till mars, men det är iofs 5° orb. Även en trigon mars-solen (solen i skytten). Det intressanta för min egen del är att min Chiron ligger i konjunktion med mammas mars, alltså där fullmånen landade. Och fullmånen hade ju en exakt kvadratur till transit-Pluto i stenbocken som är i mitt fjärde hus. Som jag tidigare har berättat är det mycket som pågår i hemmet och familjerelationerna för mig, och nu ställdes allt på sin spets med föräldrar att plötsligt ta hand om. Tror det handlar mycket om att bli självständig, det är säkert en stor del av min livsuppgift (norra noden i fjärde huset i stenbocken). Jag kan inte påstå att jag ser fram emot mötet mellan Pluto och Saturnus i januari.

Kyllan56
10/25/19, 1:27 PM
#17

Ja du har alldeles rätt i att det handlar om självständighet , som en i familjen och den du är. Inte som en psykologisk familjeröra där alla får en roll. Som barn kan någon bli the golden child, en annan rebell och en tredje clownen. Om du har en sådan roll, kommer den försvinna och du kommer bli du i din familj. Jag får också e känsla av - jag kan verkligen ha fel - att din familj kommer få upp ögonen för den du är, genom hur du hanterar din mamma och saker som måste göras.

När man fått en fast roll i familjen, så är det som en långkörarserie. Man får spela den hela tiden, försöker man bryta loss, får man "höra" att man ska hålla sig till manus.

Halvsextiler har en orb på 2-3 grader om jag inte har helt fel.

Nu sänder jag dig kraft och helande energi till din mamma. Ta väl hand om dig RosaKatten, det kommer gå bra!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/26/19, 10:55 AM
#18

Så tråkigt RosaKatten att höra, hoppas ni hittar en väg framåt och att din mamma tillfrisknar. Verkligen spännande att du har Chiron i konj hennes mars. Hur tror du det påverkar dig, i min tolkning tänker jag att hon har varit utåtagerande och det har skapat djupa sår i dig? Transit Pluto tror jag kan hjälpa dig att få syn på dina familjemönster, framförallt nu när din mamma är sjuk. Förstår att du bävar för mötet, men du har arbetat mycket på dina familjemönster, och karma Saturnus kan kanske hjälpa dig här att strukturera upp vad du behöver transformera? Min mars ligger i konj med min mammas s.nod och det har jag också funderar en del över. Jag ser vår karma och jag kan känna mig rasande på henne ibland. Jag har extremt djupa sår pga av mamma.

Kyllan56
10/26/19, 1:18 PM
#19

#18 Wilyamna duu har en stor poäng i vad du säger. Mars är så aktiv utåtriktad vill starta upp saker, och i väduren hör ju Mars hemma. Tänk om man är ett blygt barn och får en mamma med all denna utåtriktade energi, som sätter strålkastarljuset på sitt barn, som inte vill stå där. Sedan om mamma Mars är dåligt aspekterad så kan det också stå för ilska och utbrott. Hur det än ligger till, så har det hjälpt till att skapa såret du har.

Vi får aldrig glömma att vi har alla aspekter iom vi föds vid vårt klockslag.  Vi är predestinerad att få svårigheter inom vissa områden. Men det är hur planeternas rörelse i kombination med vår omgivning som sätter stenen i rullning. Även hur långt mamma och pappa kommit i sin egen utveckling. 

Barn kan bli bortadopterade och "slumpen" - som jag inte tror på😃- kan ändra spelreglerna.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/28/19, 9:01 PM
#20

Kyllan, jag tror du syftade på RosaKattens mamma 😉 Min mamma har sin södra nod i konj min mars som ligger i mitt 4e hus. Så jag tror vi är karmiskt knuta till varandra. Jag har väldigt djupa sår pga henne och det kanske syns bättre vid synastri horoskop än att bara titta på mitt horoskop där månen är konj Saturnus?

Annons:
Kyllan56
10/28/19, 9:46 PM
#21

Wilyamna jag syftar på Både RosKatten och hennes mamma. Att ha sin Chiron, vid sin mammas  Mars, säger att det är något i mammans energi, som inte riktigt harmonierar. Mars har också med idrott att göra.

Att du och din mamma Wilyamna är karmiskt knutna till varandra tror jag du hr rätt i. Det är i mina ögon ett tecken på starka band från tidigare liv.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
12/13/19, 12:48 PM
#22

Förlåt för sent svar! Jag har funderat mycket på det ni skrev ang min mammas mars i konjunktion med min chiron. Det förklarar väldigt mycket faktiskt. Mammas sätt att hantera våra konflikter har absolut skapat djupa sår i mig. Min mormor har också sin Saturnus på samma ställe (konj mammas mars och min chiron) så det här är ju ett känsligt ställe flera generationer bakåt. Dessutom har mamma och jag en double whammy mars-chiron; även min mars är i konjunktion med hennes chiron och våra mars-chiron konjunktioner är dessutom i trigon med varandra i eldtecken. Mamma har alltid också haft svårt för mitt sätt att hantera konflikter och nu kan jag se varför. Mitt utåtagerande sätt har förmodligen rivit i hennes sår som är kopplat till mormor. Jag ska nysta vidare i det här, det är så spännande när man börjar kunna se en röd tråd flera generationer bakåt! Tack tjejer, jag är så tacksam för er ❤️❤️

Kyllan56
12/13/19, 3:16 PM
#23

Gör du det RosaKatten, du är på god väg att förstå mönstret, som går i generationer!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
12/15/19, 6:23 PM
#24

Oj, vad spännande att hitta en sådan koppling generationer bakåt även om det inte är roligt att få bekräftat att ens relation är svår. Kram till dig också 🤗 är så imponerad av hur du kämpar 💪🏻

RosaKatten
12/26/19, 10:27 PM
#25

Tack Wilyamna❤️ Ja visst är det häftigt med såna kopplingar!

Upp till toppen
Annons: