Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 668 ggr
RosaKatten
10/1/19, 3:30 PM

Pluto vänder direkt!

Här kan man läsa lite om Pluto som vänder direkt igen efter att ha varit retrograd sedan april. https://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2019/10/01/💫-pluto-vander-direkt/ Hon nämner också mötet mellan Saturnus och Pluto i januari. Det är stora skeenden på gång hörni.

Annons:
Kyllan56
10/3/19, 10:23 PM
#1

RosaKatten så bra att du lägger ut så viktig information! ❤️

Pluto går genom mitt 6:e hus och Saturnus är 2 grader från mitt 5:e hus, vågar inte tänka på vad det innebär för min hälsa. 
Kanske ska jag börja "tjäna" andra människor igen?  Enligt traditionell astrologi är 6:e huset slavarnas hus. De som tjänar. Att ha Pluto/Saturnus konjunktion där, kanske inte är det roligaste.  

Jaja, det som händer händer…

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
10/4/19, 8:09 PM
#2

Ja Kyllan visst är det viktig information! 😍 Nej Pluto / Saturnus konjunktionen i sjätte kanske inte är det roligaste, men å andra sidan tror jag inte man garvar brallorna av sig i något annat hus heller. Det kanske är att tjäna som är din lärdom i detta, du har ju hållt på med det ett tag men det kanske inte är färdigt? Visst pausade du volontärarbetet? För min del kommer konjunktionen att hamna i fjärde huset läskigt nära min norra nod och då förstås också liiite för nära en opposition med min sol för att jag ska känna mig lugn😱 så jag jobbar väl vidare med hemmet och familjen, det är himla mycket grejer som har kommit upp och det har varit förvånansvärt mycket shady people i mitt hem.

Kyllan56
10/4/19, 8:28 PM
#3

RosaKatten, du har så rätt så!❤️Både att jag arbetade med volontärarbete och att ingen vill ha den konjunktionen i något hus.

Du kanske skulle börja släktforska? Gå till djupet med din familjs historia, få en struktur och se om det finns mönster som upprepar sig. Då får du en skjuts av konjunktionen och  opposition din sol. 😃 Det behöver ju inte vara värre än så.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
10/4/19, 8:36 PM
#4

Tittade efter när den är exakt den 12 januari 2020 på 23 grader Steenbocken. Jag har min MC på 24 grader Vädur i kvadratur. Men när den lämnar den 21 januari 2021, går jag i  ålderspension en månad senare.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
10/5/19, 12:54 PM
#5

Tack Kyllan! Ja släktforskning är ingen dum idé. Jag är helt säker på att det jag jobbar med är gamla djupgående mönster från flera släktled tillbaka som ska lösas upp, och faktum är att jag har fått kontakt med en förfader på andra sidan som jag tror kommer att hjälpa mig igenom detta (men det är kanske en fråga för ett helt annat forum haha) När Pluto är förbi 27 ° i stenbocken ska det väl lätta. Så framtiden känns ljus😁 Ohh spännande med en kvadratur där Kyllan! Vad tror du att den kan medföra för dig?

Kyllan56
10/5/19, 1:19 PM
#6

Lite av poängen med vad jag sa är att är man astrologisk bevandrad kan man också bestämma sig för att göra saker som ligger i linje med konjunktionen och de hus som blir påverkade.  Kräftan rötterna, Pluto djupdykning karma, Saturnus karma struktur ordning. 

När du nämner N.noden, så glöm inte att du har en släkting, på andra sidan. Du får ju en opposition med S.Noden, som ju står för där du kom ifrån innan du föddes. Den anda sidan. Så din kontakt passar bra in.

Förutom hur man ser på sig själv, handlar tionde huset om social status. Den kvadraturen går in i januari och ut n månad innan jag blir fattigpensionär. Det kan man både kalla att bilden av en själv förändras. Då är jag gammal på pappret och min sociala status är lägst ner på stegen. Eftersom mitt sjätte hus även har med arbete att göra så är det väldigt kopplat till Min MC. Kanske då jag även kan arbeta någon dag då och då. Det går inte nu. Vi får se.

Senast jag hade den konjunktionen var i november 1982 när jag bestämde mig för att skiljas.  Då hade planeterna precis passerat min IC, och befann sig i konjunktion i mitt 4:e hus, och hade varit strax innan i kvadratur min Uranus i hus 12.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
10/5/19, 3:38 PM
#7

Det är som alltid givande att läsa dina resonemang, det lär jag mig mycket av. Tack❤️ Min släkting är dessutom på min fars sida så det passar väldigt bra (solen, södra noden). Jag är så otroligt tacksam för den kontakten! Det ska bli spännande. Ja vi får se vad som händer. Det är ju en stor förändring att bli pensionär och med denna konjunktion i ditt sjätte hus och så starkt kopplat till din MC kanske det blir något helt annat än vad du har föreställt dig.

Kyllan56
10/5/19, 4:31 PM
#8

Tack, roligt att höra RosKatten!❤️

Passar bra att det är på din pappas sida. Vi får gå tillbaka till denna konversation och se vad som hänt i början av 2022.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
10/6/19, 2:52 PM
#9

Haha ja det får vi göra!😁

Kyllan56
10/6/19, 2:55 PM
#10

Det tummar vi på!😉😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
10/8/19, 7:55 AM
#11

Början av 2022, då ska jag bli ålderspensionär, om jag inte tvingas bli det innan, vilket ligger skrämmande nära och troligt.

  😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
10/8/19, 1:55 PM
#12

Oj Draken, jag önskar dig allt gott! ❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
10/9/19, 6:24 AM
#13

❤️Tack

Den här myndigheten gör allt vad de kan för göra sig av med oss "tärande".
Så sent som när Saturnus vände, så vill de att jag frivilligt skulle säga upp mig, helt utan möjlighet att ångra mig eller stöd och hjälp från ST.

Mitt svar blev ett mycket långt långfinger och ett "riv det!".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Wilyamna
10/10/19, 10:45 AM
#14

Oj, vad mycket som är igång 😱 så här kan vi räkna med stora händelser. Alltid är det något stort som händer däruppe 😉 Nu har ni hunnit skriva så mycket att jag inte riktigt vet var jag vill börja 😊 får försöka hänga här inne igen lite mer regelbundet även om jag inte vet vad jag ska skriva. Draken, jag blir förfärad av vad du skriver. Att de vill att du ska säga upp dig själv 🤬 Tur att du gav dem långfingret 👍 de borde erbjuda dig ett saftigt paket fram till pension så du kan fundera på riktigt om du skulle vilja ha det eller ej. Kyllan, det låter som en utmaning i 6e huset. Men även att den hänger ihop med MC, du har väl haft funderingar på att börja tjäna lite extra pengar genom exempelvis tolkning av horoskop? Du har många strängar på din lyra. Den förra transiten låter verkligen som att den hade stor åverkan på dig och medförde stora förändringar. RosaKatten, det låter som att du är ”on top” av denna transit när du redan påbörjat en djupare karma resa och vad häftigt med det stödet du fått från andra sidan. Jag tror min transit hamnar i 9e huset men som tur är inte i konj av min sol eller venus. För mig handlar det nog mycket om att släppa mitt gamla jag och våga stå för den jag är idag.

Wilyamna
10/10/19, 10:57 AM
#15

Hej igen Nu har jag kollat och det blir ingen enkel resa för mig heller 😵🤯 var lite lättad över att Pluto och Saturnus inte var i någon exakt aspekt till mina personliga planeter MEN då kommer s.noden och Jupiter ligga i en exakt konj till min sol. Så vad det än är som ska fram kommer det vara förstärkt av Jupiter.

Kyllan56
10/10/19, 1:39 PM
#16

#13 Draken det är rent ut sagt förjävligt! tur att du har kraft att be dem fara åt … ❤️Inga skrupler alls har de, att uppföra sig så mot dig, som är sjuk! Dagens empatilösa samhälle!

#14 Wilymna, en och annan sträng har jag.😉Både astrologi och kostrådgiveriet, kan jag om det kniper ta till.  MC har ju mycket med den bilden man har av sig själv, och nu ska den ändras till "gammal", vem trodde det när man var barn.

Du har den stora lyckobringaren i konjunktion din Sol, och kunjunkionen kan ha med din livsåskådning att göra. Nionde husets ledord är förändringar, Pluto gör det möjligt att gå på djupet och se vad du behöver göra och Saturnus ger struktur. Med Jupiter och N.noden i konjunktion din Sol är , kan inget gå snett. Solen, din inre ande kommer fördjupas och N.Noden som också står för grupper av människor, visar att du träffar "rätt" folk. Kanske du ska starta en grupp, med människor som tänker som du, där ni kan hjälpa varandra. Eller går du på föreläsningar och där träffar folk.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/11/19, 9:53 AM
#17

Kyllan, ja det måste vara en konstig känsla att bli ålderspensionär och bli betraktad som ”gammal” för i sinnet förblir man mycket yngre. jag tror att Saturnus/Pluto transiten kan komma att bli spännande, tror jag fick en ny insikt nu när jag studerade mitt horoskop med det du skrev ovan Kyllan. Mitt ytliga jag är inte officiell med hela min andlighet. Ingen utför dessa kretsar känner ens till med vad jag gör. Inte ens alla i min ”stora familj” vet om detta. När nu s.noden med jupiter sammanstrålar över min sol och Jupiter hamnar i opposition till natala Jupiter så kommer min själ att stärkas med de gamla kunskaperna. Att släppa mitt ytliga jag och förenas med själen, att våga släppa de ekonomiska beroenden (natala Jupiter i 2a huset). Att våga släppa den gamla dräkten som jag nu har burit så många år, med själsliga sår som jag kan våga släppa taget om. De transiterande noderna hamnar även i ett stor kors med de natala så det behöver jag också väga in, dock med 2 grader orbit. Något ska nog födas ut ur detta transformativa liv jag lever nu.

Kyllan56
10/11/19, 11:35 AM
#18

Spännande, jag kommer atttänka på Karin Boyes dikt. "Javisst gör det ont när knoppar brister…." När knoppningen är förbi har en underbart vacker blomma slagit ut. Så kommer det bli.

Klart att det kan vara otäckt, när du dolt ditt inre för omgivningen. Det gör månförmörkelsen i ditt 12:hus ännu mer begripligt. Det är i din ensamhet och i kontakt med dina känslor och ditt inre du kan förbereda dig, på 1:a huset och att du vågar vara den du är även utåt sätt. Det kanske också är så att du mer öppet kommer vara dig själv. Har för mig du nämnde 7:huset, som också har med nära partners att göra, även nära vänner. Det kanske kommer in en sådan vän i ditt liv, eller så vågar du öppna dig för en som redan finns.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
10/14/19, 6:45 AM
#19

Här på "RA" kan vad som helst inträffa, sedan 2010 har allt gått utför  i rask takt.
Inkompetent ledning och pyramidbyggande har förstört hela myndigheten, kulturarvet är i fara.

Jag ska försöka hålla ihop ett år till, då blir det 25 år i statens tjänst. Det har aldrig varit så dåligt som nu.

🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
10/14/19, 1:52 PM
#20

Draken så tråkigt att höra! Både för dig och för vårt samhälle. Privatiseringen och politiken hotar att förstöra allt.

Nu håller jag tummarna för att du håller hela året oh att tiden inte blir allt för svår!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
10/21/19, 7:45 AM
#21

Jag ska göra mitt bästa, sedan struntar jag i det hela, staten är förstörd på bara några år.

😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
10/21/19, 11:50 AM
#22

Ja så är det,! Det samhället vi växte upp i går inte att känna igen idag.😭

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
10/22/19, 10:37 AM
#23

Det finns inte allt har amerikaniserats nu är det bara ytterligare förmåner till de besuttna som gäller.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
10/22/19, 12:38 PM
#24

Precis så är det Draken!😭

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: