1. Allmän astrologi

Lilith, The black moon

2019-08-13 10:06 #0 av: Wilyamna

Hej,
Hör kommer en intressant artikel om Lilith, The black moon, jag har lite svårt att släppa henne och hennes inverkan på horoskopen fast jag borde göra mer grundläggande arbete.

När jag blev så sjuk förra året och inlagd kikade jag på var transiterande Lilith befann sig så tror jag inte det var en tillfällighet att hon var mitt över min sol efter mötet med Saturnus med några få grader.

Vad är er uppfattning om Lilith?

Jag tycker astrologen beskriver det väldigt bra.

Här är länken:
https://www.astro.com/astrology/ivccn_article190722_e.htm

Anmäl
2019-08-13 10:20 #1 av: Wonnalesan

Har bara läst om Lilith Adams första hustru.

Hur de i skapelseberättelsen beskriver skapelsen av Liliih och Adam som likvärdiga varelser i Eden.  Men hur hon gjorde uppror och lämnade Eden. Då skapade Adam Eva en undergiven kvinna av Adams revben. Men också hon gjorde uppror mot Gud och lurade Adam-. Den kända frukten-. Kvinnan skulle hädanefter föda sina barn med smärta, Adam leva i sitt anletes svett. De drevs bort ur Eden och änglar sattes till att vakta Eden i framtiden. En del finner evolutionära förklaringsmodeller i förhistoriska arter av mänskligheten.

Men annars vet jag inget mer än att hon beskrivs som en demon i Bibeln. Hon hörs skria bland bergen eller liknande...Mvh/WLBlomma

Anmäl
2019-08-13 14:08 #2 av: Kyllan56

Lilith, är den otämjd kvinnan den inte hemlighetsfulla, som kan leva ut sina lustar. Lilith, som precis som Wonnalesan säger var Adams första hustru. En väninna till mig, var med början i slutet av 90-talet mycket fascinerad av Lilith, och pratade mycket om henne.

Inom astrologin tittar jag inte precis på Lilith, jag har "henne! i Stenbocken. Nog för precis som du säger Wilyamna att "hon" påverkar när det befinner sig i konjunktion med ens Sol eller en personlig planet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Anmäl
2019-08-13 14:12 #3 av: Kyllan56

Wilyamna, såg precis att Lilith legat på min sol, som dessutom är min ascendenhärskare. Inte konstigt att jag haft en jobbig period.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Anmäl
2019-08-14 11:30 #4 av: Wilyamna

Absolut Wonnalesan & Kyllan hon var Adams första fru och otämjbar, jag tolkar även kvinnligheten i henne.
Astrologen i länken refererar även till den Inska religionen och att hon transfererar sig från en kärlkeksfull kvinna till Kali beroende på om det behövs för att verkligen visa var man har arbete kvar att göra och att vi inte är färdiga. Framförallt när hon är tillsammans med vissa planeter och energier, Saturnus och Uranus om jag inte minns helt fel som hon kan påverka en personligen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.