Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 383 ggr
RosaKatten
2019-07-13 15:21

Månförmörkelse i stenbocken

Här är en artikel om månförmörkelsen på 24 ° i stenbocken på tisdag 16/7. https://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2019/07/13/fullmane-manformorkelse-i-stenbocken/ Effekten av en eklips påverkar i upp till ett halvår (till nästa eklipssäsong) och den här är dessutom extremt kraftfull eftersom den är så nära både pluto, saturnus och noderna. Det är som en super-duper-extra-allt-fullmåne! För mig personligen infaller den bara 2 ° ifrån min norra nod, och bara 3 ° ifrån en opposition med min sol i kräftan. Så det här ska bli spännande, det blir säkert både transformerande och livsavgörande… och kanske traumatiserande också ;-) Är det någon mer än jag som har personliga planeter eller vinklar i närheten av eklipsen?

Annons:
Kyllan56
2019-07-13 18:34
#1

Tack för den artikeln RosaKatten!

Med min Jupiter 25- och Pluto 27 grader i Lejonet och en exakt kvadratur till min Mc på 24 grader Väduren, så lär jag bli påverkad. Går just nu igenom en mycket jobbog period.

Mitt 1:a-, 6:e och 10:e hus är aktiverat. Den exakta kvadraturen till MC, säger mig att jag kommer ändra min självbild.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2019-07-14 22:29
#2

Tack RosaKatten, Oohhhhh, du verkas också behöva andas dig igenom denna fullmåne. Hoppas det inte blir för tungt för dig. Kyllan, samma sak för dig, jag tror IC/MC aktivering är också väldigt tuff. Transformation innefrån och ut. Lustigt men när livet kör ihop sig söker jag mig automatiskt hit och som alltid finns så mycket förklaring inom astrologin. När jag läste detta första gången så blev jag lättad när jag insåg att min sol var skonad men säkert lite påverkad är jag (solen 8 grader Stenbocken). Men så kom jag på allt annat viktigt som jag också har i stenbocken 🙈😬 Så för mig blir det MC/IC aktivering i konj till förmörkelsen samt i kvadratur till kiron! Bllläääää! Så för mig infaller den i hus 9/3 och aktiverad 12e hus. Nu andas jag mig igenom såren som det stod någonstans och ersätter detta affirmation att läka och få hjälp det 💕 Men jag känner mig inte så rolig så här på semesterns början 😵 Men hoppas det går över snart ☀️😁 Stor kram till er och oss som kämpar så med våra transformationer 💖🤗

Kyllan56
2019-07-15 10:57
#3

Wilyamna, roligt att se dig. Inte roligt när  det är jobbigt! Du har nytta av det Karina C,  ske´rev om Fiskarna, Neptunus och 12 huset. 

Jag har det väldigt tufft nu och bara väntar på en ljusning.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: