Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 641 ggr
Kyllan56
7/10/19, 1:55 PM

Katarina Campagnola Fiskarna och Neptunus.

Det stämde mycket väl in på mig.

Fisk, med Asc. i Lejonet och Solen i 8:e huset, som styr Lejonet i Trigon Neptunus i 4:e huset i Skorpionen.

Jupiter som styr mitt 5:e- och 8:e hus. Skyttens- och Fiskarna husgräns

Det fanns inte något som jag tyckte inte stämde, förutom att jag skulle bli elak. Dock har jag dragit mig undan och elak vill jag inte bli!

Läs, för det är väldigt intressant!

"Maurice menar att Fiskarnas arketyp är missförstådd. Vi förenklar ofta betydelsen av stjärntecken och missar den djupare innebörden. Fiskarnas tecken och 12:e huset representerar hur vi är ett med universum och med allt som existerar. Det gränslösa i tillvaron." 

"Fiskarnas intuition är stark och de förlitar sig mer på känsla och intuition än på logiskt och rationellt tänkande."

Tur att jag har Merkurius i logiska Vattumannen. 

https://bloggar.tidningennara.se/katarina-campagnola/ett-med-alltet-om-fiskarna-12e-huset-och-neptunus/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
7/13/19, 5:19 PM
#1

Tack Kyllan för länken! Hon beskriver fiskarna och Neptunus riktigt bra. Intressant att du kände igen dig så mycket. Jag har aldrig fått grepp om vare sig fiskarna eller Neptunus, kanske delvis pga att jag inte känner så många solfiskar som jag kan utgå ifrån. Dock känner jag några månfiskar och upplever dem som väldigt olika. Svåra att få grepp om. Några är superkänsliga och mjuka och andra är ganska kalla och hårda . Absolut inte elaka, mer känslomässigt avstängda. Och kanske inte så konstigt att dom stänger till om det gör för ont att känna, och kan då uppfattas som hårda. Jag vet inte, men jag tyckte det var en bra beskrivning hon gav. Egentligen gör jag likadant själv med min skaldjurssol och skaldjursmåne😁 men fiskarna är förstås på en helt annan nivå med sin känslighet. Liksom hudlösa. Eller skallösa om man så vill.

Kyllan56
7/13/19, 6:27 PM
#2

Tack själv! ❤️Ja du har nog rätt i det. Alla vattentecken är känsliga. Kanske deras fjälliga och hala yta gör dem svårfångade. 

Precis som dig har jag många fiskmånar i min omgivning. Min dotters pappa, mitt barnbar och två vänner, min bästa väninnas son och ett barnbarn. Inte så konstigt med min Fisksol. alla har sina månar precis eller nära min Sol.

Tänker på en arbetskamrat, som jag gillade en hel del. Hon var Fisk, hon lyssnade på alla, men ingen visste något om henne. Jag fick reda på att hon dött i cancer, ingen visste ens om att hon var sjuk. Då hade jag inte träffat henne på flera år.

Själv är jag ingen kall Fisk, men med 72% i Eld, så hade det nog varit svårt.

Katarina C beskrev Fisken, Neptunus och 12:e huset väl. I 12: huset där allt blir dolt och man gärna drar sig in på sin kammare. Vilket beskriver Fisken också.

När världen blir för mycket drar man sig undan, som Fisk. dock har jag träffat några Fiskar som var kalla, som bara den. Ett försvar för att dölja den känslighet man har, för att därigenom hantera världen.

pratade vi inte om 12:e huset för ett tag sedan?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
7/14/19, 10:34 PM
#3

Jätteintresserant om fisken och kul att du kände igen dig samt att det beskriver så mycket. Jag har också träffat en och en annan kall fisk men fler varma och känsliga fiskar 💖

Kyllan56
7/15/19, 11:00 AM
#4

Tack Wilyamna! finns verkligen både och, precis som tvillingen är ju fiskaran ett dualistiskt tecken, vi består ju av två fiskar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
8/7/19, 11:24 PM
#5

Gud så lång tid det gått 🙄 Sommaren har tagit med mig på en härlig vals 😊 Det var spännande det du sa om dualistiska för det är som du skriver två fiskar som simmar i var sin riktning och tvillingarna som vänder sig åt var sitt håll. Jag ska nog göra en djupdykning på vad det innebär med tvillingens två ansikten. Nu filosoferar jag men jag har träffat många duktiga medium med tvilling asc sedan har soltecknet varierat sig. Men precis som med fiskarna kanske man har en sida åt både vår fysiska värld samt icke fysiska 😊 Vi tvilling asc blir språkrör åt (medium) andevärlden kanske, precis som fiskens känslighet i båda världarna?

Wilyamna
8/7/19, 11:26 PM
#6

Tänkte också skriva att synd att Katarina inte lägger ut sin blogg mer regelbundet för de är alltid så spännande. Följde hennes blogg innan jag hittade hit 😊👍

Annons:
Wilyamna
8/8/19, 10:08 AM
#7

Nu hittade jag lite information om tvillingens dualism samt hur våra Merkurius ligger placerade. Det nämndes att det fanns 4 dualistiska tecken, då fiskarna och tvillingen är de mest uppenbara men även skytten och jungfrun. Vilket även är de föränderliga tecken. Men att alla de föränderliga tecknen är en brygga mellan vår fysiska och icke fysiska värld. Som tvilling är det ena ansiktet själen och den andra jaget (egot) och desto snabbare vi tvillingar hittar detta desto snabbare kan vi förstå oss själva och hjälpa andra genom att vara språkrör. Då jag även har min Merkurius i skytten så kan det vara att jag ska vara en talare åt gruppen och föra gruppens talan typ som en guru. Hahahaaa, känner att en guru är jag verkligen inte 🤣 Men vem vet vad som händer i framtiden 😂 Nu när jag hittat min själ 😉 Men oavsett var tvillingen finns i horoskopet så är det ett område som behöver harmoniseras med både själ och ego. Framförallt om man har planeter här så är det viktigt att se vad som ska lösas IT eller harmoniseras. Det gäller även 3e huset som är tvillingens. Nu förstår jag varför 3e huset har med andligheten att göra.

Upp till toppen
Annons: