Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 576 ggr
unbreakable8
6/5/19, 5:43 PM

Fundersam

Jag är kräfta född 16 juli 1969 kl 15:15 och mitt kinesiska tecken är tupp. 

Min pojkvän är vädur/get 4 april 1967. Vet ej tid. 

Men vi passar väldigt bra ihop. Vi är förstående mot varandra, älskar att diskutera, har samma intressen,  attraktion för varandra. Vi är båda rätt beslutsamma och han gillar det och jag gillar att han är beslutsam och inte bara pratar utan visar. 

Jag som kräfta är nog mer känslig och HSP, men han är väldigt lyhörd och underbar. Ibland läser jag som kräfta HSP in mer mellan raderna än vad som är nyttigt.

Men, jag förstår inte hur vi kan passa ihop enligt astrologin, för det borde inte fungera så bra?

Annons:
unbreakable8
6/5/19, 6:26 PM
#1

Kan också tillägga att det känns som att vi kännt varandra från ett tidigare liv eller något.  Det är så stark energi mellan oss.  Jag är kristen , men tror i viss mån på astrologi. Den var från början en gudomlig kunskap som dom fallna änglarna lärde människorna.  Baraquiel var den som  hade astrologins kunskap.  Bibeln talar mycket om stjärnor och astronomi. Till och med Jesu födelse föranleddes av en astronomisk händelse (stjärna) .  Gud tar aldrig tillbaka en gåva. Man ska däremot inte dyrka varken änglar eller astrologi.  Gör vad du vill, men låt inget styra dig.

Wilyamna
6/6/19, 12:07 AM
#2

Vad roligt att du hittat kärleken ❤️ Ett horoskop är mycket mer än bara ditt soltexken, din asc är minst lika viktig som sätter prägel på personligheten. Har du ditt horoskop som du kan dela med oss? Så kan vi säkert titta lite 😊 Horoskopen är ingen sanning utan ett ramverk sedan är det livet som du lever och vad du gör med ditt liv. Man kan se styrkor och utmaningar samt vad man har att lära i detta livet så det kan ge en fingervisning. Men det är alltid du som människa som styr ditt liv.

Wilyamna
6/6/19, 12:08 AM
#3

Läs tråden om kärlek och hur par kan hitta varandra, den heter Astrologi & kärleken

unbreakable8
6/6/19, 5:44 PM
#4

Tack för svar. Ska fixa det med födelsechart. Tack även för länk.

Wilyamna
6/7/19, 8:39 AM
#5

Du hittar det på astro.com där kan du skriva in uppgifterna så får du din karta. Den är gratis 😊

unbreakable8
6/7/19, 9:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Han har ascedenten i lejonet.  Han är typ trippel eld, eftersom han också är get i kinesiska.  Jag är dubbel vatten eftersom jag har asc i skorpionen. 

Men här kommer lite bilder som jag fixade hos http://www.horoskop-astrologi.com/

Annons:
unbreakable8
6/7/19, 9:15 AM
#7

Kollade också på astro.com och partnertestet där.  Det säger ungefär samma som på andra ställen, att vi är båda känsliga, intellektuella, har en andlighet mellan oss,  samma intressen, gillar att resa, stark attraktion.

Det som jag kan tycka är lite jobbigt är att jag på ett känslomässigt plan är mer känslig än honom, att jag ibland känner och läser in för mycket och känner av hur han mår osv.  Men han är väldigt förstående och vi bråkar nästan aldrig, för vi är båda rätt så rättframma och ärliga och värderar trohet och lojalitet.  Men jag jobbar på min känslighet.  Han är som vädur ofta retsam, men det är inget som stör mig. Han är inte överdrivet retsam iallafall.

Wilyamna
6/8/19, 1:24 PM
#8

Jag kan tyvärr inte följa din länk, lättast för alla att se är om du klipper in din karta här på forumet 👍 Det viktigaste är att ni har kärleken och kommer överens, låt inte era horoskop styra eran kärlek utan se det som en hjälp eller stöd 😊

Upp till toppen
Annons: