Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 485 ggr
JRSN
2019-05-03 21:37

En fråga om "extern astrologi"

Astrologin behandlar ju, såvitt jag förstår, solen, månen och planeterna i vårt solsystem. Men enligt vad jag och en del andra påstår så existerar även en "annan sol", Nibiru, i förbund med vår sol. Nibiru anses även omges av sju planeter, även om de inte är så kända till namnen. Så min fråga är; finns det något inom den etablerade astrologin som kommenterar eller namnger dessa externa himlakroppar, kanske i symbolisk eller dold form? Solsystemet Nibiru har enligt rykten redan börjat interagera med vårt solsystem, vilket rimligtvis borde påverka astrologin och de astrologiska beräkningarna på något sätt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Wilyamna
2019-05-04 09:56
#1

Spännande JRSN, tyvärr känner jag inte något om det. Har själv fullt upp att förstå de vanliga flödena.

Kyllan56
2019-05-04 10:06
#2

Det finns många en del astrologer som tolkar astroider, om de ligger exakt på den punkten de ska i horoskopet.  Jag själv har inte dessa med. Min mentor Catarina Campagnola, berättar om visa astroider, men då ska de vara på exakt det gradantal det "hör" hemma på.

Hittade nedanstående länk till dig - där de astrologer diskuterar Nibiru - för jag själv kan inte svar på din fråga om just Nibiru.

https://www.astrologyweekly.com/forum/showthread.php?t=30485

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

JRSN
2019-05-05 19:42
#3

Tack för era svar! Som sagt, jag bör nog själv hålla mig till den traditionella astrologin, som ju är svår nog. Ett steg i taget. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Kyllan56
2019-05-05 22:29
#4

#3 Ja grunderna är svåra nog. Att tolka allt material och kunna ta ut det, som är säger mest om personen, är svårt nog.😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: