Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 645 ggr
Kyllan56
4/19/19, 1:30 PM

Saturnus

Saturnus är en planet många har respekt för, eller är rädda för.

Saturnus var i traditionell astrologi, tillsammans med Mars De två olycksbringarna.

Det hus  Saturnus befinner sig i ens horoskop, handlar också om karma. Har man Saturnus som härskare över 7:e husspetsen eller i 7:e huset är det ett livsområde man ska arbeta med i detta livet. Saturnus innebär begränsningar, struktur,  isolation.

När Saturnus vandrar genom ditt födelsehoroskop, är det det livsområde man ska lära sig.  Saturnus är en hård, men rättvis läromästare. Just nu är Saturnus 20,25 grader i Stenbocken. Så du kan själv se var Saturnus hamnar i ditt horoskop. 

I mitt horoskop hamnar Saturnus i 6:e huset. Huset som traditionellt är tjänarnas och slavarnas hus. Som i den moderna astrologin handlar om hälsa och  arbete att ta hand om människor, i arbetet, är vanligt i detta hus.

För mig är det inte så konstigt att min hälsa har varit på tapeten. Saturnus stå för isolation, så jag arbetar inte. Under denna transit, så blev jag volontär på Mind. Jag tjänar med andra ord. Eftersom jag emellanåt inte själv mått bra så fluktuerar energin. 

Ta dig en funderar över vad det innebär i ditt liv!

Här kommer en bra artikel om Saturnus.

http://www.astrologi-vintergatan.com/saturn.htm

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
4/23/19, 9:13 AM
#1

Jag kör med Saturnus på 12:e husspetsen i Skytten. I aspekt till Månen, Uranus och Venus.
Undras vad jag gjorde i mitt förra liv?
🤔

https://astrologi.ifokus.se/discussions/4f797f31d4ebea088d001019-mitt-natalhoroskop

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/23/19, 1:35 PM
#2

Draken du har Stenbocken inklämt i ditt första hus. Så Saturnus på 12:husspetsen, som tolkas i 12:e huset. Här är en motsägelse. För Saturnus i 12:huset kan ge en ansvarslös person, som inte uppfyller sin plikter, men det sker i så fall i det dolda.  Stenbocken ligger i ditt 1:a hus, som Saturnus styr över.. Huset är dock inklämt. Så det kan göra dig till en allvarsam person, där du bäst kommer till din rätt på din kammare, där du får gå på djupet med det som intresserar dig som mest. Det hjälper också upp att du gör det som du ska.

Jupiter styr ditt 12:e hus eftersom husspetsen ligger i Skytten. Jupiter har du i 8:e huset, som är Skorpionens. Det förstärker att du vill gräva så djupt som möjligt i dina intressen, som ofta handlar om det vi inte alltid ser.

Du har Jupiter i Jungfrun som kan hindra dig lite i ditt växande då du kan haka upp dig på detaljer, samtidigt som Saturnus gör att du  bromsas upp.

En känsla av att den personen du innerst inne är, inte alltid är den som människor upplever. Jag tror du kan känna en stor saknad och ensamhet inom dig. Med en längtan att människor ska se den du är och inte den de uppfattar att du är.

Saturnus i 12:e huset lägger sordin på  drömmar och hemliga fiender kan lägga fällleben på en.

Ser ut också som tidigare trauman i ditt liv påverkar hälsan.

Nu har jag inte tolkat hela ditt horoskop Draken, så det kan Finnas saker som motsäger det jag sagt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
4/25/19, 8:22 AM
#3

Stämmer ganskabra, jag är ju en dåligt avlönad statstjänsteman.
Jag  är lite okynnig jag sitter ju och surfar på jobbet, men det sker i det dolda.
😉

Gräver djupt i kunnande, det gör jag gärna, bara jag hade orkat mer.
"En känsla av att den personen du innerst inne är, inte alltid är den som människor upplever. Jag tror du kan känna en stor saknad och ensamhet inom dig. Med en längtan att människor ska se den du är och inte den de uppfattar att du är."

Det är nog ganska sant.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/25/19, 9:04 AM
#4

Draken, man får ta saker med en nypa salt, när man bara tar ut delar ut horoskopet. Men jag tycker det är bra att du gör lite bus ibland!😉😃

Att du kände igen dig i det andra har du med medkännande för!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
4/25/19, 9:20 AM
#5

😉

Jo en buse är jag innerst inne.
Annars vore jag ju inte "drake".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/25/19, 10:02 AM
#6

Draken skönt att höra! 😐

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
4/25/19, 10:05 AM
#7

😃

Sådana är vi.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/25/19, 11:09 AM
#8

😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/1/19, 11:16 AM
#9

Tack för beskrivningen med Saturnus i 12e huset 👍 Sonen har det och jag har försökt läsa och fundera mycket över hur det påverkar, phhuuu. Fast hans Saturnus ligger i vågen. Än så länge inga tendenser på att strunta i sina plikter, men en väldigt bekväm person som gärna tar den lättaste vägen… Själv har jag Saturnus i 5e huset i Jungfrun, 5e husspetsen ligger i lejonet så svårt att släppa loss och ha roligt utan att känna förpliktelser. Men nu börjar jag kunna släppa loss mer. Just nu är Saturnus i mitt 9e hus där även Pluto kommer att mötas. Men det passar bra då det händer mycket saker med min energikropp samt mitt mediumskap. "The deeper me".

Kyllan56
5/1/19, 12:28 PM
#10

Ja du har nog kanske inte 100% koll på din sons sätt att utföra sina ansvarsområden. För 12:2 huset är hemligheternas hus. 😉

5:e huset med Saturnus handlar mycket om vad man har för inställning till tävling, lek och barnen. Då gillar man regler och struktur i detta. Kanske tar man på sig ansvaret för att se till att människor håller sig till reglerna och för protokoll. Detaljerna blir mycket viktiga när Saturnus dessutom ligger i Jungfrun.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/4/19, 10:05 AM
#11

Tack Kyllan, Sonen kan vara väldigt hemlig av sig fast inte när det kommer till hans ansvar lustigt nog. Jag försöker dock uppmuntra ärlighet men inte så lätt 🙄 Med Saturnus i 5e huset så stämmer det delvis, framförallt när jag var barn. Med lejonet i 5e husspetsen gör att jag är väldigt barnslig och älskar att leka, spela spel osv men jag älskar även pussel vilket säkert får Saturnus utlopp i jungfrun 😁 Men annars är jag inte mycket för detaljer, dock väldigt tävlingsinriktad (tack för det Saturnus) vilket kan vara lite kämpigt ibland

Wilyamna
5/4/19, 10:14 AM
#12

En väldigt intressant artikel som förklarar Saturnus, det jag även kom att tänka på är hur mycket våran barndom påverkar oss i livet. Alla som väster upp i dysfunktionella familjer vs de som får en lugn och trygg uppväxt, redan här ger sig livet väldigt olika beroende på vilken bas man får med sig. Så hur är Saturnus i de här olika fallen? Vad jag har sett hittills så blir läxor, karma mycket tuffare vid en otryggare uppväxt då många tyvärr saknar grundläggande respekt gentemot sig själva och andra. Får vi olika svåra läxor beroende på vår uppväxt?

Kyllan56
5/4/19, 10:38 AM
#13

Astrologi är som psykologi, så påverkar barndomen hur vi blir som vuxna.

Transaktionspsykologin TA, beskriver det bra. Man delar in en människa i Barnet, det naturliga barnet, den person som barnet är när det föds med alla sina färdigheter, personlighet m.m. Sedan kommer det anpassade barnet, som är  den produkt det naturliga barnet blir i anpassning med omgivningen

Sedan har du  den Vuxna som innehåller alla dina intellektuella förmågor, som du har för att överleva, som du är medveten om. Det rationella jaget.

Sedan har du Föräldern, där finns dina föräldrar, mor- och farföräldrar och bakåt. Deras upplevelser moral, som påverkar människan. Bygger en del på Det omedvetna, Jaget och över jaget.

Man pratar också om att alla har ett manuskript där de rollbesätter utifrån mor, far, syskon, vänner m.m. Så för att förändra sitt liv måste man bli medveten om sitt manuskript och vad man själv har för roll i sin livspjäs, för det går att förändra.

TA tycker jag förklarar psykologin lite mer lätt förståligt med sina liknelser, sedan är det förstås mer komplicerat än vad jag beskrivit.

Men vad psykologin inte beskriver är karma, att det redan är "klart" vilken "människa" med allt vad det innebär som man föds in i. Man måste födas in i "rätt" familj och släkt, som påverkar barnet i Läxa de ska lära sig. I rätt Miljö och land m.m

Så vad Saturnus befinner sig i tecken, hus och aspekter, säger en hel del. Noderna, som du vet säger, S. Noden det du kom ifrån som du kan och N. Noden det du ska utveckla i detta livet.

Wilyamna, jag vet inte om mitt svammel gav dig svar på frågorna?

Skriv igen om du undrar över något!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
5/7/19, 7:37 AM
#14

Här finns inget "svammel", jag är stolt för att jag får ta del av era tankar.
🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
5/7/19, 8:45 AM
#15

🤗Draken

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/7/19, 12:52 PM
#16

#13 oh, verkligen intressant och tänkvärt! Jag funderar mycket nu på karma, noder och Saturnus så det här kom som ett brev på posten. Jag ska meditera över min egen livspjäs. Tack Kyllan!

Wilyamna
5/7/19, 8:03 PM
#17

Tack Kyllan, du förtydligade mina tankar och jag förstår en nivå till av allt det komplexa som heter livet, jaget & växande 😊 Jag vet att man också säger att horoskop kan visa på många styrkor, färdigheter och svårigheter och att två personer med samma horoskop kan ha väldigt olika liv 😊

Kyllan56
5/7/19, 9:08 PM
#18

#17 Wilyamna, man lever ju inte självständigt. Man har en omgivning som reagerar på en. Det lockar fram olika svagheter och styrkor. Så även om man har likadana horoskop, kan det se väldigt olika ut. Så du har helt rätt i ditt antagande! 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: