Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 576 ggr
Kyllan56
4/14/19, 7:14 PM

Talar för och emot astrologi.

Astrologi, ligger det något i det eller är det humbug. Vad talar för och emot?

https://www.astrologi.nu/horoskop/27-astrologi-tro.html

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[Hukanson]
4/14/19, 7:35 PM
#1

Jag funderar att det borde ligga sanning i hur världen ser ut när man föds in i denna fysiska existensen. Energierna påverkar människan att bli mer av det ena och mindre av det andra typ. Man blir litet präglad när man föds. Men vilken nytta har man egentligen av astrologin resten av livet? På vilket sätt har det betydelse för mig var Mars befinner sig tex just nu?

Kyllan56
4/14/19, 7:55 PM
#2

#1 Dels är det ett redskap för att lära känna sig själv. Sedan predicerande astrologi som går tillbaka till Babyloniens, tid då inte personastrologi fanns, ett sätt som ger för handen de energier och livsområden som är på tapeten.

Mars är energins planet. Har du Mars i första huset en en god aspekt så är din livsenenergi på topp. Nu generaliserar jag grovt, för naturligtvis kan andra aspekter, sätta käppar i hjulet.

Astrologi är som det engelska språket. Man tror det är lätt att lära sig men ju mer man sätter sig in i det, desto mer inser man ju lite man kan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Hukanson]
4/14/19, 9:25 PM
#3

Att använda planeterna för att lära känna sig själv bör vara en rätt komplicerad process - frågan är hur det ens är möjligt.  Om det är som att lära sig ett språk så borde man kunna lära känna sig själv lika bra genom att lära sig italienska.

Kyllan56
4/14/19, 9:36 PM
#4

#3 Det var en liknelse Hukson och ska inte tas bokstavligen. Men visst går det att lära sig astrologi på egen hand. Precis som med allt annat krävs att man studerar ämnet. 

Astrologi är oerhört mycket mer än vad den oinvigde kan föreställa sig.

Själv har jag hållit på från och till med astrologi sedan 1985. Så det blir några år.

Bland det första jag lärde mig var symbolerna som finns inom astrologi, bara det var en stor uppgift. 

Delarna är lättare att lära sig, men att få ihop det till en helhet är inte alla förunnat.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Hukanson]
4/15/19, 4:28 PM
#5

Jag förstår att astrologi kan användas som ett samtal att bejaka och förstärka och utveckla den ursprungliga präglingen.

Kyllan56
4/15/19, 5:46 PM
#6

#5 Det var bra beskrivet precis hur det är och vad man gör!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Upp till toppen
Annons: