Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 595 ggr
Kyllan56
4/14/19, 6:54 PM

Lite av varje.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
6/22/19, 1:01 PM
#1

Det här med måntecken är jättespännande! Jag har förstått att månen är lika viktig som solen för kvinnor, och det är nog många kvinnor som kan känna igen sig i sitt måntecken. För männen är månen ofta inte lika framträdande men den spelar ändå en stor roll förstås. Men hur blir det blir när månarna befinner sig i opposition till varandra? Med månarna i opposition tänker jag att man är varandras motsatser känslomässigt och att det kan finnas svårigheter att förstå den andras behov, men att det ändå finns en stor igenkänning eftersom det är element som harmonierar med varandra.

Kyllan56
6/22/19, 1:15 PM
#2

Man har motsatta känslouppyttringa och söker trygghet på motsatt sätt. man måste se horoskopet som helhet. At göra ett komposithoroskop kan också visa om det kommer bli problem. Måne i positiva aspekter är alltid bättre. 

Sedan skulle ja inte säga att Månen inte är lika viktig för mannen, för då skulle inte Solen vara lika viktig för kvinnan. Även om Månen är en feminin planet, så behövs den lika mycket som Solen för både mannen och kvinnan. Yin och Yang.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/22/19, 2:37 PM
#3

Jo du har rätt i det Kyllan. Jag uttryckte mig nog lite tokigt. Jag läste det där med månen och männen någonstans men det handlade mer om att månen inte är lika synlig hos män som hos kvinnor, vilket har sitt ursprung i samhällets normer och förväntningar på hur män ska vara. Det är mer ok för kvinnor att visa sig känslomässiga och sårbara och därför märks måntecknet tydligare hos oss. Att oppositionsmånarna söker trygghet på motsatt sätt förstår jag i teorin… men hur blir det IRL egentligen, t ex en skorpionmåne i relation till en oxmåne? Om vi nu bortser från resten av horoskopet och bara tittar på månarna.

Kyllan56
6/22/19, 3:17 PM
#4

Ja, att män generellt set inte tillåts visa sina känslor som kvinnor är  sant.

Skopionmånen har starka intensiva känslor, som inte alltid  låter sig uttryckas i ord. Det kan göra att personen blir tyst, men utstrålar intensiva känslor. Skorpioner uppfattar saker och läser av andra människor. Psykologer.

Månen i Oxe är stabil och trygg och inte lätt att rubba. Kvalitetsmedveten och starkt medveten om ägodelar. Vil lgöra en sak i taget. Ägande ger trygghetskänsla och identitet. Kan vara snål, för att materiell trygghet är så viktigt.

Så å ena sidan har du den intensiva och personen som är full av känslor och som ibland vill äga personer, de kan vara svartsjuka om Månen är negativt aspekterad. Å andra den stabila oxen som hellre äger pengar och jord, istället för människor. 

Du har jordens fasta tecken som möter vattnets fasta tecken. Här i ligger ett problem, för det är svårt att rubba deras känslor.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
6/22/19, 4:40 PM
#5

Ja och oxmånen kan inte förstå varför det måste vara så mycket djup och känslor hela tiden😁 Man brukar ju säga ibland att opposites attract men just när det gäller månoppositioner kanske två rörliga måntecken som tvillingarna och skytten har lättare att anpassa sig än övriga. Tack Kyllan, det är alltid intressant att höra hur du resonerar! Det hjälper mig i hur jag ska tänka.

Kyllan56
6/22/19, 4:52 PM
#6

Tack RosaKatten!❤️Ja den oppositionen kan vara lättare för den är i rörliga tecken. De har lättare att anpassa sig till varandra, och är inte lika fast i sitt känslomässiga mönster. Sedan måste man också se vilket hus Månarna styr över.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
6/22/19, 5:37 PM
#7

Ja precis husen är ju viktiga och som du skrev måste man alltid se till helheten, men jag tycker det är intressant att dissikera specifika aspekter enskilt. Det är väl skorpionen i mig som vill gräva på djupet hehe😊

Kyllan56
6/22/19, 8:53 PM
#8

#7 Jag skulle tro det, analytiker, som Skorpionen är!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: