Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 679 ggr
lilliums
2019-03-20 23:02

Uranus i husen

Hej, Lite nyfiken på hur ni upplevt Uranus genom de olika husen. Själv är jag oxe och Uranus har varit i mitt 8 hus de senaste 7 åren. Vart väldigt mycket fokus på ekonomin. Att få ihop den. Skulder, oväntade utgifter mm. Hur har ni upplevt Uranus de senaste åren?

Annons:
Kyllan56
2019-03-21 01:08
#1

8:e huset handlar om den ekonomin vi delar med andra. Kan vara banklån som du har gemensamt med någon annan, skulder, pengar man får via arv etc. Om man arbetar börsmäklare revisor. 

Med Uranus är det oväntade alltid ett måste även det okonventionella. Eftersom det är Skorpionens hus kan det också finnas saker i det fördolda, gömt för andra.

Det handlar också om att det avslutar och påbörjar nya saker. Kan komma upp längtan efter att förstå si egen barndom. Om man har negativa aspekter till di Uranus ska du av hålla dig från all spekulation med pengar, för det finns risk för ekonomiska förluster.

Din egen ekonomi ligger i 2:a huset vår försörjning och livsuppehälle.

Med all säkerhet gör du plötsliga djupdykningar i ditt inre. Så utan att se det komma så finns det mitt framför ögonen på dig. Eftersom det befinner sig i Skorpionens hus kan det vara saker som du hållit dolda för dig omgivning som dyker upp.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

lilliums
2019-03-21 08:43
#2

Ja, för min del har det gällt större skulder till bank som jag kanske inte berättat för andra.  även lån för studier. är varken gift eller fått något arv eller har banklån med någon annan. dock har jag fått hjälp från min far ekonomiskt.

Det har även uppstått dispyter som påverkat inom släkten pga arv. dock har jag inte varit inblandad och påverkats särskilt mycket på något sätt.

Japp jag har "grävt" en del i mitt inre, väldigt mycket i perioder under de senaste 7 åren, mestadels för 5-6 årsedan. gått igenom en stor transformation utav mitt inre. försökt förstå mig själv på många sätt, astrologi ett utav dom.

Farwuq
2019-03-21 13:26
#3

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2019-03-21 13:33
#4

Arv om man inte får det själv eller ej är 8:e huset. Du blir ju på något sätt inblandad. Det kan också vara att det dyker upp en arvtagare man inte visste om, som varit dold för en.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

lilliums
2019-03-21 15:00
#5

farwuq: så uranus har varit i ditt tredje hus nu? Går in i fjärde hus inom några år? hur upplevde du de??

lilliums
2019-03-21 15:09
#6

Kyllan56: ja det är ju sant.. hmm, min mamma fick ju faktiskt ett oväntat arv.. har jag inte ens tänkt på förrens nu…

 ska bli spännande nu när uranus går in i mitt 9 hus, har du upplevt det? isåfall vad hände i ditt liv under den tiden?

Annons:
Farwuq
2019-03-22 07:14
#7

#5 Jag vet faktiskt inte. jag har inte haft orken att känna efter.

🤐

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2019-03-22 10:13
#8

#6 Tro det eller ej, men jag kollar sällan mina transiter. Ska titta efter.

Uranus har befunnit sig i mitt 9:e hus, och nu i det 10:e huset där Uranus gått fram och tillbaka. 

Nionde huset är bl.a djupare studier på Högskole-/Universitetsnivå. När Uranus befann sig i mitt 9:e hus så hade jag en återträff med mina studiekamrater från Psykologlinjen. Jag gick många utbildningar. Efter som jag har Mc på 24 grader i Uranus, så har Uranus vandrat in och ut de senast åren mellan 9- och 19:e huset.

Min stortigon som jag har med Mars, Jupiter/Pluto och Mc har också aktiverats. Jag har haft en hel del energi och har ändrat min självbild en hel del MC). 

Annars har livet varit ungefär som det brukar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: