Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 594 ggr
Amon
12/7/18, 2:52 PM

Aktuella planetändringar

Det rör sej bland planeterna just nu.. ☀️✨🙂

I morse strax efter kl 8 hade vi 🌛 nymåne i 15* tvillingarnas tecken.

Men redan i natt vände merkurius sin retrograda rörelse (som den haft sen 27 nov) till att gå framåt igen vid 27*skorpionen.

I övermorgon, 9 dec vänder chiron  sen retrograda rörelse på 27* fiskarna (som den haft ända sen 5 juli) till att gå framåt igen,

..men inte nog med detta..

Den 11 dec vänder även den norra månnoden sin retrograda rörelse på 27* kräftan (som den haft sedan den 15:e feb i år) till att gå framåt igen.

Chiron står ju för "The Wounded healer" - den sårade helaren - och när den går baklänges så aktiveras gamla sår för att kunna läkas på djupet - både på ett personligt och kollektivt plan.

Norra noden (som är en abstrakt punkt) pekar åt det håll vi skall gå - eller vår "karmiska ödesväg".

Merkurius står för kommunikation - och när den går baklänges - så är det kommunikativa frågor som återaktiveras.

De här två planeterna + månnoden samverkar i en stortrigon - och har så gjort under någon vecka. Men platsen där merkurius befinner sej nu (ca 27* skorpionen) har tidigare avlösts av både solen och även jupiter - så alltsedan mittan av oktober har vi haft en stortrigon där - med olika inblandade planeter. 👍

Men kan ju undra vad detta har för betydelse i praktiken.. 🤔

Inom andliga kretsar har det under hösten talats om "Den Stora Reningen" - dvs. om att vi människor både personligt och kollektivt har gått igenom mycket som får oss att helas från gamla själsliga sår. Och det verkar i så fall kraftfullast på dem som har personliga planeter i anslutning till denna stortrigon i sitt födelsehoroskop. Dvs har solen, månen asc - elller ngn annan viktig personlig planet tex vid chirons plats.

För min egen del har detta varit påtagligt! Jag har själv både månen och asc. vid 26-27* fiskarna, har venus vid 26* skorpionen och jupiter i konjuktion med uranus vid 27* kräftan. Alltså planeter i stortrigonens alla tre hörn.. Och den här hösten har varit väldigt intensiv - varje vecka har det aktiverats nya jobbiga saker som jag måste lösa - på fredag har det löst sej - och helgen har varit lugn - för att nästa måndag har det dykt upp nya saker att ta tag i igen. 😞🥵

Men nu har det lugnat ner sej - och man kan ju hoppas att det är över för denna gång! 👍

Det talas också om "nya energier" som skall komma till jorden efter nyår - och mycket nytt och fantastiskt som är på G.. Och den som lever får se.. 🙂

Har Ni några andra synpunkter på dessa planetrörelser under hösten - och vad de kan ha för betydelse - så skriv gärna kommentarer här i tråden. ❤️

denna sida kollar jag varje dag aktuella planetpositioner.

Annons:
Amon
12/7/18, 3:16 PM
#1

Oops.. det blev visst två likadana inlägg.. 😮

Värd - eller Medarbetare får gärna ta bort ett utav dem.. det behöver ju inte vara två likadana inlägg! 😃

Tack, hälsn Amon 🌺

RosaKatten
12/7/18, 10:16 PM
#2

Tack för väldigt informativt inlägg! Jag tog bort den andra tråden. Jag har solen på 27 ° i kräftan samt södra noden på 26 ° i kräftan, så jag känner också av det. Men det kan å andra sidan vara de tunga Plutotransiterna som spökar här. I vilket fall är jag inne i väggen och borde hålla mig borta härifrån… nu ska jag vila.🤗

Farwuq
12/8/18, 6:32 PM
#3

Så bra att det ordnade sig med dubbletten. 👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
12/9/18, 11:54 AM
#4

#3 Ja - jag tänkte att Du kanske inte är så ofta här - så jag skrev det här i tråden också.. 👍

Ser nu att det smugit sej in ett litet fel i översta inlägget:

Nymånen är ju i Skyttens tecken förstås - och inte i tvillingarnas.. ☝️

Men det hade Ni säkert redan förstått själva.. 🙂😇

Farwuq
12/10/18, 7:52 AM
#5

Jag är här ett par gånger i veckan, högst.
Jag orkar inte med allt nu mera, jag är ganska krasslig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
12/10/18, 11:44 AM
#6

Krya på Dej Draken! 🌺❤️🤗

Annons:
Farwuq
12/11/18, 9:26 AM
#7

Jag gör så gott jag kan.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: