Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 832 ggr
RosaKatten
11/6/18, 2:44 PM

Noderna byter tecken och nymåne i skorpionen

Nu händer det grejer på stjärnhimlen!! Noderna byter tecken till kräftan / stenbocken samtidigt som vi har nymåne på 15 ° i skorpionen. Dessutom bilder Uranus och Venus ett storkors till noderna. Här kan ni läsa mer om det: https://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2018/11/06/nymanen-i-skorpionen-2/ För min del blir det här otroligt spännande. Nymånen landar bara 5 ° från min natala måne. Venus är min styrande planet och hon kommer snart att bilda storkors, inte bara med noderna och Uranus, utan även med min sol och natala södra nod! Det känns verkligen ödesmättat. Wohoo!😀✨

Annons:
Lussan20
11/6/18, 3:06 PM
#1

Förklara gärna. jag vet inget om Astrologi, vore kul att veta..Mvh/WL🌺

Wilyamna
11/6/18, 4:25 PM
#2

Här är en till med starka kopplingar till nymånen 😈😱 den infaller exakt på min natala Uranus i 6e huset. Kanske jag blir plötsligt frisk 🤔 Oavsett kommer jag göra en nymåne meditation i ämnet iaf 😊 Som om detta inte räckte så faller även noderna exakt på min IC & MC så jag får nog ta med något kring min person också… nya sidor transformeras, en ny "jag" efter denna nymåne period 💖 RosaKatten: låter som att ödet och energierna kommer hjälpa dig framåt 👍 Jag tycker skorpionen är lite skrämmande för man vet inte riktigt vad som kommer fram ur skuggorna. Wonnalesan: Välkommen hit 🌻 Har du kikat på länken som RosaKatten lagt upp? Det finns mycket information om astrologi här, ett bra första steg är att börja förstå sin egna horoskopskarta. Lycka till

Lussan20
11/6/18, 4:44 PM
#3

Ja , jag ska kolla framöver. Jag är våg och läst lite om vågens personlighet vilket stämmer i viss del. Det måste väga  jämt, diplomat, konst, musik ligger nära . Men längre har jag inte kommit, novisen vid spisen, hihi…Tack för info…Mvh/WL🌺

RosaKatten
11/7/18, 4:48 PM
#4

#2 Oj Wilyamna ja då händer det nog grejer hos dig också! Bra att du gör en nymånemeditation, det gäller verkligen att passa på att manifestera särskilt när man har hela universum med sig. Spännande! Jag ska också ha en ceremoni ikväll. Jo det är nog många som upplever skorpionenergin som lite scary men jag är ju van med så mycket skorpion/Pluto i mig hehe😅

RosaKatten
11/7/18, 4:55 PM
#5

#3 Välkommen hit Wonnalesan!🤗 Precis som Wilyamna skriver är det alltid en bra idé att börja med sitt eget horoskop om man vill lära sig mer om astrologi. Vi finns här om du har funderingar och frågor, även om vi kanske inte är inloggade och svarar varje dag.

RosaKatten
11/7/18, 4:59 PM
#6

Här är mer läsning om nodskiftet! Det påverkar förstås kräftor och stenbockar allra mest så håll i hatten Wilyamna så kör vi😎😀 men även vågar och vädurar är påverkade så du får också hänga med här Wonnalesan😜 https://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2018/11/07/nodaxeln-skiftar-till-kraftan-stenbocken/

Annons:
Wilyamna
11/8/18, 8:44 PM
#7

Ja, nu gäller det att hålla i hatten 🌬 Blåsigt värre kommer det att bli. Med södra noden på 29 grader Stenbocken betyder också att min yod är aktiv och visst har det varit omskakade senaste två veckorna, precis den tid som södra noden aktiverat min yod. Kanske att jag följer gamla mönster men men tiden får utvisa. Är det lungt på yod fronten RosaKatten?

RosaKatten
11/10/18, 10:57 AM
#8

Aha, då har du en del som pågår nu. Visst är det spännande att man kan följa skeendena i sitt liv och se sambanden i planeternas positioner! Jag upphör aldrig att fascineras över det. Jag ser nu med skräckblandad förtjusning fram emot vad noderna i kräftan-stenbocken kommer att ge. Det känns på något vis som att planeterna radar upp sig för någon slags grand finale på en lång utvecklingsperiod, och när noderna sedan skiftar tecken om ett och ett halvt år så kommer vi ut på andra sidan, nya och skinande. Jag tycker nog att jag har fått pusta ut och landa lite den sista månaden. Nu laddar jag för noderna och så Pluto förstås som återigen är på g att aktivera min yodsamling. I väntan på det njuter jag av Saturnus på min IC samt Venus och Uranus i kvadratur till min sol och mina noder.

Farwuq
11/11/18, 1:31 PM
#9

Intressant detta med noder.

Jag hade en artikel liggandes som jag nog aldrig publicerade, men jag gör en strax ny artikel av texten, här på forumet, så får ni se om ni förstår mitt svammel. 
🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
11/14/18, 8:27 AM
#10

Kul att se dig Draken 🌺 Jag läser gärna din artikel 👍 Skönt att det är lite lugnare för dig nu RosaKatten, tur man får hämta andan i dessa transformativa tider. Alltid är det någon aspekt som spökar eller som bromsar en. Nu när jag haft Saturnus stillaståendes i flera månader på både sol och Venus har jag upptäckt att allt är inte tungt konstant utan att jag mer får insikter och HUR jag borde leva samt faktiskt kommit att ändrat en del i min levnadsstandard. Trots allt nu så har jag överlevt både Pluto och Saturnus transiterande sol och Venus. Än är det inte slut utan de båda ska även passera min MC och min yod sen hoppas jag på ett större lugn i livet. Skönt att det börjar röra sig mot sitt slut RosaKatten, som du säger en Grand finale låter som att det är det sista för dig sedan har själen tagit ett stort steg i utvecklingen och renad 😁 Om ca 1 år kommer säkert noderna möta Jupiter och då hoppas jag på lite medvind om vi nu gjort våra läxor 😁

RosaKatten
11/16/18, 5:28 PM
#11

#10 Vad härligt att höra Wilyamna att det inte bara är tufft med Saturnus! Det visar ju att du har kommit en bra bit på din väg. Men jag måste fråga, hur upplevde du Plutos passage över din sol och Venus? Det kommer jag aldrig att få uppleva men jag känner att det inte gör så mycket haha😅 Däremot kommer jag att få uppleva Pluto i opposition min sol om ett par år, och samtidigt passerar förstås Pluto mina noder också. Det känns ju som en utmaning. Tur att jag är van vid Pluto😜 Ja visst är det skönt med lite lugna perioder ibland. Men nu är det bara några dagar kvar innan norra noden på allvar börja nosa på min sol! Det här ska bli sååå spännande!!

Lussan20
11/19/18, 10:21 AM
#12

Här har det stormat i mitt liv, sjukdomar, olyckor med barn och barnbarn, vänner som gått bort och annat tråkigt. Undrar om -vågen- kan rida ut vågen? Mvh/WL🌺

RosaKatten
11/19/18, 5:54 PM
#13

Wonnalesan vad tråkigt att höra. Här stormar det också. Sista dagarna har människor runtomkring mig ett stort behov av att tala om för mig hur jag ska leva, hur jag ska tänka, vad jag ska tro på och hur jag ska vara. Som om jag blir testad. Men jag känner mej orubblig och låter deras bjäbb passera. Tydligen stör det andra när man börjar hitta sin kraft.

Annons:
Lussan20
11/19/18, 6:41 PM
#14

Säger som Grynet!-Stå på dig, annars gör någon annan det-. Du är stark! Mvh/WL🌺

RosaKatten
11/19/18, 7:14 PM
#15

Tack snälla!💕😊

Upp till toppen
Annons: