Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 934 ggr
Sinner207
9/30/18, 10:09 PM

Jättenybörjare..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är nybörjare på detta med ”riktig” astrologi, har dock alltid varit intresserad.. gjorde mitt födelsehoroskop, och jag tycker det ser ganska…konstigt ut? Gjorde på några andra och dom ser ganska annorlunda ut.. spontana tankar?

Annons:
RosaKatten
10/1/18, 12:19 PM
#1

Hej Sinner207 och välkommen hit! Allas horoskop ser olika ut. Menar du att det ser konstigt ut för att det inte är så mycket linjer i ditt horoskop? Det blir så i och med att nästan alla dina planeter ligger samlade ganska nära varandra i den nedre delen av kartan.

Sinner207
10/1/18, 1:45 PM
#2

Ja men precis.. känns lite… fattigt? 😅

Sinner207
10/1/18, 9:23 PM
#3

Jag känner mig bara mer förvirrad ju mer jag försöker förstå. Hittills har jag fått fram att relationen med modern är komplicerad, men samtidigt har jag en sextil mellan måne och sol som då skulle vara en god relation till föräldrarna🤨 jag har kvadraturer där man inte vill ha dom, mars och den där Pluto är inblandad lite överallt.. (vilket känns igen, skönt att kunna vara ilsk på en planet när allt bara skiter sig🙄) men det blir så splittrat att sitta och blippa hit och dit på olika sidor, jag minns ju inte vad jag har läst när jag kollar på min karta😬😅

RosaKatten
10/2/18, 10:56 AM
#4

Haha ja jag förstår vad du menar med fattigt😊 Din karta är inte lika dynamisk som någon med mycket röda linjer (röda linjer = hårda aspekter = mer utmaningar). Jag vet inte vilket som är att föredra, men det är ju å andra sidan inte så mycket att göra åt saken😜 Hur mycket kan du om astrologi? Har du koll på vad de olika tecknen, ascendenten och husen står för? Det brukar vara så att ju mer man lär sig, desto mindre kan man😂Men det är bara att ta en sak i taget. Jag är ingen stjärna på att göra tolkningar än, men jag spånar lite. Du har Merkurius som styrande planet och den finns i ditt fjärde hus. Där finns även solen, vilket gör att jag tror att familjen och hemmet är viktiga för dig. Merkurius i konjunktion med Neptunus kan ge en lite otydlig kommunikation, eller du kanske har ett rikt fantasiliv. Du har även en koppling mellan Merkurius och Pluto vilket kan ge en förmåga att kunna läsa folk, liksom att läsa mellan raderna. Pluto finns i tredje huset, och där finns även Saturnus, vilket gör att det också kan finnas en del utmaningar eller lärdomar i just kommunikationen. I femte huset har du en rad personliga planeter. Månen och mars tillsammans gör dig förmodligen ganska hetlevrad, passionerad och direkt och med kvadraturen till Pluto blir det väldigt intensiva känslor, men det är samtidigt viktigt för dig med självständighet och att se saker i ett större perspektiv (vattumannen). Både Pluto och månen-mars har koppling till ascendenten, så det är förmodligen egenskaper som märks. Känner du igen dig i något av det?

Sinner207
10/2/18, 6:07 PM
#5

Hoppla.. så gott som på pricken, förutom det där med hetlevrad, åtminstone så som jag uppfattar det.. (kvickilsk) däremot kan jag få idéer som jag genomför utan att tänka efter.. läsa människor var intressant, har nyligen förstått att det finns fler som jag, som liksom känner saker som inte sägs (HSP)😄 hemmet är viktigt, inte själva inredningen eller så, mer marken som är brukad i så många generationer.. avundas verkligen dom som kan tyda horoskop, jag får inte riktigt grepp om det, och sen tror jag man blir färgad av sig själv när man tyder sig själv.. kanske vore bättre att börja med någon annan? Fast det är ju mitt jag är mest nyfiken på..😅

RosaKatten
10/2/18, 9:07 PM
#6

Vad kul att ändå så mycket stämde! Man kanske inte är så hetlevrad med just konjunktionen mars-månen, och kanske inte heller i vattumannen. Det är nog mera kvadraturen och oppositionen som ger den effekten. Jag har själv en kvadratur mellan dessa två i lejonet-skorpionen och den märks kan jag lova…. Ta det bara bit för bit så lär du dig med tiden. Och härinne finns alltid någon att fråga😊 Jag har knappt tolkat någon annans, för mig har det varit enklast att träna på mig själv och på de som står mig närmast. Det är då aha-upplevelserna kommer, när man läser om en aspekt och direkt kan göra en koppling till personligheten.

Annons:
Sinner207
10/2/18, 9:30 PM
#7

Nå, lejon känner jag till som personer, så jag kan förstå vad du menar😅 det är väl mer så jag har halkat in på astrologin, råkade en kväll halka in på en sida där mitt stjärntecken var lite mer seriöst beskrivet, och när jag läste om kardinal skytt så var det lite som att läsa nåt jag själv kunde ha skrivit😦 kort därefter bjöds jag och dottern in på kaffe till grannen, efter en liten stund frågar han vilket stjärntecken jag är, och när jag säger skytt så skrattar människan gott och undrar vart jag är på väg nu…( hade flyttat in veckan innan🤣) tre månader senare packade jag… igen..😄🙄

Wilyamna
10/5/18, 11:46 AM
#8

Hej och välkommen Sinner hoppas du kommer trivas i forumet och vi alla hjälper dig att komma vidare ett steg i taget :) dock kan svarstiden vara olika långa beroende på aktiviteten och livet som snurrar på för oss alla 😊 Vissa horoskop ser ut som ditt, vad som är intressant tycker jag är att du har din norra månnod mittemot alla dina andra planeter vilket står för vad du ska lära dig i detta livet, och det tycker jag skapar dynamik i horoskopet och inte helt enkelt. En annan intressant aspekt är att du har Stellium (minst 3 planeter i samma tecken/hus) vilket gör att skytten energi är otroligt stark inom dig. Vilket även stämmer för hus 4 & 5 så detta är viktiga hus för dig. Lycka till med utforskandet av astrologin och har du några frågor finns vi här 🌸

Sinner207
10/6/18, 1:45 PM
#9

Den där noden försökte jag klura lite på, men det verkar som att dess betydelse är lite omtvistad? Är det då husets betydelse, samt det tecken jag har vid noden som är vad jag ska ”lära mig” i livet? Har en brutal jobbvecka så jag har inte kommit någon vart alls sen jag skrev sist😅

RosaKatten
10/7/18, 8:46 PM
#10

Noderna är spännande!😀 Man kan säga att södra noden representerar tidigare liv och den kunskap du redan har. Norra noden representerar den väg som själen längtar efter, din livsväg, och det du behöver i det här livet för att utvecklas. Man tittar både på vilka tecken och hus som noderna befinner sig i och om noderna är i aspekt med någon personlig planet eller någon av vinklarna. Noderna ligger alltid i opposition (mittemot varandra). Din norra nod ligger bara 3 ° från din MC, vilket förmodligen innebär att du hittar ditt kall i ditt yrkesliv.

Wilyamna
10/7/18, 10:18 PM
#11

Ingen fara Sinner, så är det ibland även för oss som har hängt här länge kan vittna om långa pauser för att det hänt mycket utanför forumet 😊 Hur tänker du kring de omtvistade noderna? För mig har de alltid varit en sak och det är precis som RosaKatten skriver så jag blev lite nyfiken på vad du har hört om de? Hur tänker du även kring kiron i konj med MC? Jag tycker din MC är i fokus då du har var sin konj om den i var sitt tecken (kiron i tvillingen & n.noden i oxen) 😊

Sinner207
10/8/18, 9:28 AM
#12

Noderna verkar ha liten eller mycket betydelse, en del tar inte alls med dom, och andra anser ju att de är en väsentlig del av horoskopet.. hört ordet ”karmapunkter” och att de har med just karma att göra.. jag tänkte läsa på om vad min norra nod har för intressant idag.. kiron där uppe var också intressant, jag har dock glömt vad det va jag läste om honom😅 känns som att jag bara hoppar runt bland planeter och aspekter, med risk för att blanda ihop hela klabbet😬😅

Sinner207
10/8/18, 9:40 AM
#13

Jo så va det! Friskade upp minnet om kiron, och jag skulle tro att han visar på min oförmåga att hantera kritik inom mitt yrke.. i sanning kan han nog säga att mitt mentala jag kommer få stora utmaningar i mitt yrkesliv, vilket till dags datum stämmer allt för väl, då jag lyckas pricka in chefer som är väldigt krävande och instabila i sitt sätt, och eftersom mitt yrke oftast innebär att jag jobbar direkt under chefen blir det mentalt ansträngande för en sån som jag. Kiron pekar ju lite på att jag vill hjälpa och ”ordna” så mycket det går för andra, och det stämmer ju, men det vill sig inte så bra ändå som jag upplever det.. spännande! Nu ska jag läsa om den där noden😅

Annons:
Sinner207
10/8/18, 9:53 AM
#14

Använder min tråd här för att liksom skapa ordning i min hjärna, men min månnod ger mig huvudbry.. oxen är jord, ledord är stabilitet och trygghet… men nionde huset är eld, och svarar till mitt soltecken skytt, som ju är ungefär raka motsatsen till oxen😬 vad är det för jäkla livskall?! Ska jag sträva efter att leva ett dubbelliv?😅 spontan tanke är väl iofs att jag ska sträva efter att förena dessa två motsatser, att kunna balansera logiken i att ha en stabil grund som är trygg, och den här fladdriga känslan av ”iväg” på ett bra sätt.. men det känns ju minst sagt utmanande🙄

RosaKatten
10/9/18, 2:38 PM
#15

Glöm inte heller att du har solen i exakt opposition till Kiron! Så jag tror precis som du säger att du kan ha svårt att ta kritik, och du kanske också behöver lära dig att skina, att tro på dig själv och den du är. Och då ffa i yrkeslivet. Solen är också i opposition med norra noden även om orben är ganska vid. Det innebär också att du har södra noden i konjunktion med solen, och även om de inte är i samma tecken tycker jag ändå att de är tillräckligt nära för att de ska räknas som en konjunktion. Då är det lätt att man blir södra noden-orienterad, dvs att man lätt faller tillbaka i det som känns tryggt och hemvant och att man får jobba lite extra med utmaningarna som norra noden bjuder på.

Upp till toppen
Annons: