Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1364 ggr
Sumiya
2018-08-21 16:45

Relationer inom astrologi

Jag försöker förstå alla aspekter när det gäller kärleksrelationer och attraktion. Jag har läst att bra indikationer för ett giftermål är om kvinnans måne i konjunktion med mannens sol. Om de istället är i opposition, är det en lika stark "attraktion"? Ska man även titta på det sjunde huset också då det är huset för partnerskap? Och Descendant är i det sjunde huset (attributer man önskar sig hade, oppositioner attraherar)? Har Venus något roll i detta? Om venus och mars är i konjunktion i partnerhoroskopet så är mer fysisk och kortvariga relationer? 

Jag har inte riktigt fått grepp på helheten, om någon som förstår, dela gärna era tankar!

Annons:
Kyllan56
2018-08-21 17:18
#1

I en mans horoskop indikerar hans Måne och Venus vilken typ av kvinna han söker. I en kvinnas horoskop tittar man på Hennes Sol och Mars. Sedan precis som du skriver säger också tecknet på 7:e husspetsen något om vilken partner man söker. Mars/Venuskonjunktionen är så mycket mer än det fysiska. Den är mycket bra att ha då det indikerar att det manliga och kvinnliga harmonierar. Det bästa är om kvinnans Venus är i konjunktion mannens Mars. Har inget med kortvariga relationer att göra.

Precis som du skriver är Mannens Sol i konjunktion kvinnans Måne en av de bästa synastriaspekter man kan ha. Om det är kvinnans Sol som är i konjunktion mannens Måne, kan han bli mer dominant.

Grepp om helheten får man först när man "kan" astrologi, vilket tar år av övning. Så ha inte för höga krav på dig själv. Utan ta en sak i taget. 

Sedan får man inte glömma de långsamtgående planeterna. Svåra Saturnus-, Neptunus-, Plutoaspekter m.m. kan försvåra avsevärt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Sumiya
2018-08-23 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Tack för svar och detaljerna! Det här med helheten är så svårt, har läst många böcker om dem olika aspekterna, planeternas betydelse, dignities m.m. men när ska kombinera ihop allt så sitter man där som ett frågetecken. Jag känner detta är egentligen överkurs, att jämföra två horoskop när man inte ens klarar att titta på en känns lite hopplöst men är just nu inne i en relationsfas där jag behöver ta en funderare över mig själv och min partner så gör ett försök ändå. Jag känner mig själv rätt annorlunda när det gäller relationer, jag undrar det kan vara min Venus i kvadratur med Uranus och jag har Vattuman som ascendent. Vad som slår mig är jag och en partner har har många planeter i oppositioner. Våra månar är i oppositioner, även ascendenten, mars och venus, vår sol och ascendent är i kvadratur. Oppositioner är en jobbig aspekt, men jag tror på att vi får våra utmaningar i livet för att överkomma dem. Men jag är inte helt säker på vilket sätt, är vi två olika krafter som kompletterar varandra eller är är det ständig dragkamp tills ena överrösta den andra?

Kyllan56
2018-08-23 19:17
#3

Är det era horoskop? Det som slår mig är att ni har oppositioner mellan era Ascendenter och konjunktion decendent/ascdent, vilket är en ypperlig synastriaspekt. Men vems horoskop är vems?

Sedan är det bättre att lägga horoskopen bredvid varandra. Att de skiftar innan man hunnit titta klart gör mig "galen".😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Sumiya
2018-09-01 20:40
#4

Ja det är våra horoskop, jag  (kvinna) har den med solen i skorionen och pojkvännen har solen i jungfru. 

Ah självklart, skulle ha satt ihop bilden och därefter laddat dem som ett så hade det inte hänt. 

Läste precis en bok om i relation så ska oppositioner mellan ascendent vara en indikation på attraktion. Även om det blir en konjunktion mellan ascendenten och descendenten så måste man vara ganska olika, och alla andra aspekter verkar ju konjunktioner mellan planeter bra. Känner att jag har stått still i astrologiinlärning i flera år nu… 

Har en del vänner med ascendenten eller månen i skorpion eller solen i fiskarna och det borde ju vara bra för att min sol är i skorpion och min måne är i fiskarna. men jag kan aldrig umgås en längre tid med dem då det driver mig till vansinne. Märker att med min pojkvän, genom att vi  är så olika så har det funkat bra då jag inte har denna aggression när han inte tänker likadant som mig för jag har förståelse och på ett sätt respekt för att han är olik. Känner du samma sak eller är det bara jag? Försöker förstå mig själv om jag vill ha någon är lik eller olik mig själv, folk runtomkring mig verka ha ju ha sin tvilling som partner och jag är den enda som väljer rena motsatsen.

Upp till toppen
Annons: