Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 1802 ggr
Amon
2018-07-06 20:40

DAVIDSSTJÄRNAN - ovanlig planetkonst. nästa vecka

Nu är det dags för den mycket ovanliga planetkonstellationen: Davidsstjärnan på himlen igen - närmare bestämt nästa torsdag den 12 juli vid 20- tiden på kvällen!

Inblandade planeter är denna gång, i den ena stortrigonen: månen, jupiter och neptunus, och i den andra stortrigonen: venus, uranus och saturnus. StjärnorStjärnorStjärnorHjärtaHjärtaHjärta

Dessutom är pluto dragande i den andra stortrigonen - som därmed också skapar en stor drake i horoskopet! En mycket sällsynt - och samtidigt oerhört positiv planetkonstellation - som sägs kunna bidra till mycket positiva förändringar på jorden! Tummen uppStjärnorStjärnorHjärtaHjärtaRegnbågeOskyldig

Och sju timmar senare infaller också nymånen i kräftans tecken! MåneTummen uppHjärta

Annons:
Amon
2018-07-06 21:18
#1

Ser nu att det var fem år sedan förra gången Davidsstjärnan visade sig på himlen - närmare bestämt i juli 2013! 😮✨❤️

Och jag skrev visst om det här då också.. 👍

Kyllan56
2018-07-06 21:21
#2

Mycket spännande! I Vatten och Jord.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
2018-07-06 21:46
#3

Ja, men däremot ser jag att det blir inte sextiler mellan varje planet den här gången - stortrigonerna ligger inte inom samma grader.. 🤔

Men den är säkert betydelsefull ändå! ✨

Kyllan56
2018-07-06 22:56
#4

Det är det, men Trigoner kan alltid vara lite passiva. Något man har som man inte alltid använder. Men det finns tillräckligt med hårda aspekter som väger upp det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2018-07-07 11:48
#5

Förra gången blev det krig och elände.
Undras vad som händer denna gång?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2018-07-07 13:21
#6

Usch då, det låter inte bra, då får vi hoppas att denna gången blir annorlunda!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
2018-07-07 16:00
#7

Har någon statistik över det senaste dussinet »davidsstjärnor«?
Då kan vi kanske gissa vad som är på »G«.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
2018-07-07 17:22
#8

Oj vad spännande! Och som sagt med nymånen bara några timmar efter känns det ju som en riktig nystart på något…😀

Amon
2018-07-15 12:35
#9

Om detta stämmer - så har fredagen den 13:e juli - med den astrologiska Davidsstjärnan kvällen innan - och nymånen - visat på en väldigt stor händelse!👍

Nämligen att Drottning Elisabeth symboliskt överlämnar Cabalen till Alliansen! 😮

Amon
2018-07-15 13:05
#10

Här är länken - som inte fastnade i det förra inlägget! 👍

Wilyamna
2018-07-22 10:03
#11

Väldigt intressant, tack för att du lade upp den och uppmärksamme oss på stjärnan. Själv blev jag väldigt påverkad den veckan, förstörelse och sedan pånyttföddelse. Verkligen fullträff för mig 😊

RosaKatten
2018-07-22 12:40
#12

Jag blev också väldigt påverkad, och är fortfarande, men så var det ju också solförmörkelse precis efter. Du beskriver det bra Wilyamna, förstörelse och sedan pånyttfödelse är precis min upplevelse också. Det händer helt galna saker här.

Amon
2018-07-22 14:04
#13

#11 och #12

Tack för fin feedback! 👍😍

Själv har jag också känt av en energiomvandlande vecka! 😇

Det började på lördag middag som en blixt från klar himmel - fick plötsligt en skarp huvudvärk och mådde dåligt - medan jag pratade med mina gäster.. ..kunde inte prata.. 🤪

Denna huvudvärk höll på i flera dagar under veckan,  kände också som ett tryck inifrån, frös och var törstig, drack glas efter glas med vatten (tydliga utrensningar) och låg som ett kolli.🤦‍♂️ Även min make kände av denna huvudvärk under helgen - fast lindrigare än jag.

Och jag har läst om personer hela jorden runt som känt av detta - tex i Hawaii på andra sidan jorden vaknade några mitt i natten (mellan lördag o söndag) av att det hände något speciellt energimässigt! ✨😇

Men från och med igår - så känner jag mej pigg o kry - och som en ny människa!👍

Så det har säkert varit något speciellt som brutits upp och rensats bort - både på personliga och kollektiva plan.. 😮❤️❤️

Annons:
RosaKatten
2018-07-22 19:44
#14

#13 vad intressant att så många känner av det fysiskt! Det gör jag också. Det är som om hela kroppen har reloadat sig. Jag är superspeedad och sover knappt, bara 3-5 timmar per natt, mot normalt ca 7 timmar.

Farwuq
2018-07-23 07:31
#15

Jag har haft samma elände som brukligt är.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2018-07-23 12:51
#16

#15  Tråkigt Farwuq 😕

#14  Jag sover lika mycket som förut - så där är ingen skillnad.. 😴

Men nu är det också fullmånevecka - månen är som fullast på fredag kväll - och då brukar jag alltid bli pigg också.. 👍🌛

Farwuq
2018-07-23 13:15
#17

Sover? Jag vaknade strax före 24:00 och har inte sovit sedan dess. Nu är jag på jobbet men tänker gå hem snart.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: