Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 1158 ggr
Kyllan56
2018-06-14 21:50

Katarina Camagnola om Dharma.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
2018-06-15 08:55
#1

I vanlig ordning så väcker Katarina många intressanta frågor, här pratar om om vilken uppgift vi har på jorden kopplat till Saturnus (drama) vilket är väldigt intressant, jag tycker vi har många "karma- livsvägs- planeter" och ibland är det svårt att se helheten och de olika planeternas "livsvägskommunikation" 😊 Vi har Saturnus som visar var vi har vår livsväg, om vi ska bli karriärister eller om vi vill vara barnafödande och fokusera på barnens uppväxt och ge de en bra bas i livet. Sedan har vi norra månnoden som ska visa oss vad vi ska lära oss i detta livet. Kiron visar oss vad vi ska läka i livet. Sedan får vi inte glömma våra aspekter i horoskopet som visar vilka beteenden vi kanske har lättare och svårare med och här finns också knutar att lösa upp. Jag förstår varför vi har ett helt liv på oss att hitta alla svar 😁

Kyllan56
2018-06-15 14:19
#2

Det har du alldeles rätt i Wilyamna, att det är mycket att ta hänsyn till och att det tar ett helt liv att lära sig. Ändå blir man aldrig färdiglärd!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2018-06-16 10:01
#3

Detta med dharma är så intressant. Men jag blir förvirrad, för jag har trott att det var tvärtom, att det är norra noden som visar vår livsväg och att Saturnus mer har med tidigare liv och karma att göra och vilka läxor vi behöver lära i detta livet.

Farwuq
2018-06-17 16:30
#4

Om ni får välj nästa gång, så välj inte Saturnus på 12:e husspetsen.
🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
2018-06-17 17:57
#5

Tack Draken, bra tips😊 Saturnus i konjunktion med Venus är väl inte heller mitt förstahandsval till nästa gång. .

Wilyamna
2018-06-17 19:49
#6

Det är tufft Draken, sonen min har solen i vattumannen och Saturnus på 12e husspetsen med en våg asc 😬 Men han har andra fina trigoner också 💖

Annons:
Farwuq
2018-06-18 08:15
#7

Det finns många fallgropar att trampa i; man får nog inte välja som man vill.
Jag börjar vänja mig, även om det inte är kul.

#6 Det påminner om mitt, med den skillnad att jag har ASC på 27 grader Skytt, d.v.s. rakt på det galaktiska centrat.
hitt horoskop eller horroskop  är mer fyllt av kvadraturer än trigoner plus att jag har en stor komet på himlen när jag föddes..
https://sv.wikipedia.org/wiki/Arend-Rolands_komet
🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
2018-06-19 11:48
#8

Draken, vad intressant med en komet på himlen när du föddes, vad betyder det? Jag funderar mycket på han Saturnus betydelse i 12e huset, spontant tror jag det betyder att den mediala sidan kan vara svår att komma åt för att man vill ha logiska förklaringar på allt. Men det stämmer inte på sonen som har en jätte stor fantasi och ett fönster öppet, precis som du Draken också har kontakt med andevärlden 😊

RosaKatten
2018-06-19 14:39
#9

Jag har en kompis med Saturnus i tolfte huset. Han har ingen som helst struktur på sig själv eller i sin tillvaro, har jättesvårt att planera eller fullfölja saker, kan aldrig hålla tider, känner att han är hopplös osv. Han vill så mycket men det blir liksom aldrig av. När jag såg att han har Saturnus i tolfte tänkte jag att det kanske beror på det, att han har svårt att hitta sin struktur eftersom den är dold för honom. Kan det ligga någonting i det? I hans fall utgör Saturnus i och för sig spetsen på en yod, där de andra inblandade planeterna är mars och uranus. Så han har ju något han behöver jobba på där, helt uppenbart.

RosaKatten
2018-06-19 14:42
#10

Draken, jag undrar hur det påverkar att ha asc mitt i det galaktiska centret? Och vad är egentligen det galaktiska centret? Min sol bildar en exakt quincunx till detta center, så jag är nyfiken på vad det kan innebära även för egen del .

Farwuq
2018-06-19 20:13
#11

Jag vet inte hur det påverkar mig. Men jag är ju en »Saturnus i 12-huset drake«, så Jag är inte strukturerad nog att skilja agnarna från kornen. 
Det är samma med den stora kometen, jag vet inte vad den innebär.
🤪

Det galaktiska centret är just vad det heter, centrum av galaxen vi lever i, det ligger riktningen mot 27° Skytt.
Jag vet inget om detta, det var Greenseng som nämnde det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
2018-06-19 22:30
#12

Draken, jag hoppas du inte tog illa upp av mitt inlägg om strukturens vara eller icke vara med Saturnus i tolfte huset? Det var inte menat så. Min kompis har problem med sin struktur, men det behöver inte betyda att alla med denna placering har det. Eller känner du dig ostrukturerad?🙃 Det där galaktiska centret måste jag försöka hitta mer info om! Det måste ju betyda något speciellt att du har asc precis där.

Farwuq
2018-06-20 07:37
#13

Ingen orsak, jag är lite ostrukturerad.
Det galaktiska centret är intressant. Men kometen, den måste jag jaga vidare med. Först måste jag ta reda på var den låg i horoskopet, men jag gissar på i början av Väduren.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
RosaKatten
2018-06-20 16:50
#14

Det ska bli spännande att se vad du hittar angående din komet😀

Farwuq
2018-06-20 17:44
#15

Jag hittade ett gammalt inlägg där jag frågade Greenseng.

https://astrologi.ifokus.se/discussions/51c47ad0ce12c411150012ea-kometer

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
2018-06-21 10:14
#16

Googlade och hittade det här om kometer i astrologin: http://www.astro.com/astrology/aa_article141030_e.htm Har inte läst än, men lägger det här iallafall.

Farwuq
2018-06-23 11:13
#17

Jag tackar.
🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: