Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 6981 ggr
RosaKatten
5/2/18, 8:14 PM

Uranus i oxen

Det här tyckte jag var intressant om Uranus som byter tecken och går in i oxen den 15 maj. Vilket område i ditt liv kommer Uranus i oxen att påverka? https://www.astroalvis.com/2018/05/02/uranus-transit-in-i-oxen-hur-påverkas-du/

Annons:
usvead
5/4/18, 7:01 AM
#1

Om oxen inte finns i något hus, planet eller så - hur/vad blir det då?

RosaKatten
5/4/18, 2:23 PM
#2

#1 Hej Usvead! Det är inte alltid man har planeter i alla stjärntecken, men husen är fördelade i födelsehoroskopet så att du alltid har något hus i alla tecken. Om du har stora skillnader i storlekarna på husen kan du till och med ha flera hus i samma stjärntecken. Så leta reda på oxen i ditt födelsehoroskop så ser du vilket eller vilka hus som finns där. Och hojta om du vill ha hjälp!😊

usvead
5/4/18, 4:42 PM
#3

#2 Så här ser det ut….

RosaKatten
5/5/18, 8:40 AM
#4

#3 ja du har ju några riktigt små och några riktigt stora hus! Var är du född? Husbeteckningarna står med romerska siffror. Ditt tolfte hus börjar i väduren (kl 12 på din karta), och sträcker sig fram till ascendenten (kl 9 på din karta). Så du har både väduren, oxen, tvillingarna och en liten del av kräftan i ditt tolfte hus. Alltså befinner sig transiterande Uranus i oxen i ditt tolfte hus.

FataMorgana
5/5/18, 1:40 PM
#5

Uranus går in i hus 8 för min del. Måste fundera lite mer på vad det skulle kunna innebära. Intressant länk Rosa Katten, tack för den.

usvead
5/5/18, 5:20 PM
#6

#4 Skickar ett pm

Annons:
RosaKatten
5/6/18, 10:41 AM
#7

#5 Trevligt att se dig här igen FataMorgana! Det är samma för mig med Uranus i åttonde huset, men jag har haft honom där sedan i våras då han gjorde en explosiv entre kvadratur min sol, så jag har redan fått känna av en del av den energin. Åttonde huset är ju Plutos hus så det handlar om transformation, död, födelse, passion, sex, och även andras resurser så som arv tex. Hittade detta om Uranus i åttonde huset: http://theastrologyplacemembership.com/2010/08/uranus-transits-8th-house/

FataMorgana
5/6/18, 11:59 AM
#8

#7 Tack, men ja jag har nog varit här från och till för att läsa era inlägg, men inte rikigt kommit mig för att skriva något. Har även så mycket annat att göra och tänka på att jag inte rikigt haft så mycket tid för astrologin, men intresset finns fortfarande kvar och nu när det blev på tal om Uranus vill jag ju veta hur det ligger till för min del och vad jag kan förvänta mig av det här. 

I länken  som du länkade till stod det en hel del om finasiella svårigheter och jag tänker bara att nej ska det ska aldrig ta slut.  Värre får det absolut inte bli, Skulle hellre läsa om  finansiella framgångar i stället. Men vad ska man göra när livet är som det är 😕 Kanske ändrar det sig en en vacker dag när Uranus går vidare, om typ 10 år eller så.

RosaKatten
5/6/18, 12:35 PM
#9

#8 ja jag tänkte precis samma angående ekonomin, men å andra sidan är ju uranus nyckfull åt båda hållen. Det kanske blir tvärtom, att det dyker upp oväntade pengar någonstans ifrån. Dessutom berör åttonde huset så många fler områden än pengar så det kanske är annat som är mer framträdande de kommande åren.

FataMorgana
5/7/18, 9:29 AM
#10

#9

Ja vi får hoppas det, att det blir tvärtom, mer pengar i kassan i stället. Jag har lite av en tendens att alltid se det negtiva först, vilket jag måste jobba mer på.

Wilyamna
5/9/18, 3:09 PM
#11

Kul länk RosaKatten 🌸 Låter som att du och FataMorgana kommer ha fullt upp 😬 Förstår precis med tanke på att jag har transiterande Saturnus i 8e huset men Saturnus är mer seg och kritisk än Uranus som bara vill ha förändring och förverkligande om jag förstått rätt. Uranus kommer jobba vidare i mitt 12e hus så inte mycket på ytan men däremot transformation i det inre. Nu är det förverkligande av alla idéer från väduren och att det nya ska sätta sig och bli stabilt. Vad tror ni med den nya valutorna som poppat upp, kommer den sätta sig nu och föra in förändringar i bankvärlden?? Jag tror den kan sättas på prov att vara - eller icke vara. Personligen tror jag på "vara" 😊 Kul att se dig igen FataMorgana 👍 Ha en trevlig kristihimmelsfärds helg i vårt soliga land ☀️

RosaKatten
5/10/18, 3:22 PM
#12

#11 Tack detsamma Wilyamna! Ja Uranus och Saturnus har ju väldigt olika typer av förändringsenergier. Saturnus den tålmodiga uthålliga och Uranus som plötsligt rycker undan mattan under fötterna på en. Båda två lika härliga på sitt sätt ;) Spännande med Uranus i tolfte huset! Det blir säkert en del omvälvande och transformerande insikter, både i det andliga och undermedvetna. Hur har Saturnus i åttonde huset manifesterat sig för dig?

FataMorgana
5/11/18, 3:30 PM
#13

Hej på dig med Wilyamna 👋 🙂

Ja jag tycker att jag redan sen länge har det fullt upp. Men bara med en massa tråkigheter och motgångar och jag bara längtar efter att det ska komma något att glädjas över i stället någon gång, alltså positiva förändringar. Men det kanske beror på att min saturnus-return  inte är över än och vad jag har förstått kan man ha det ganska jobbigt så länge den håller på. Just när den når IC blir den retrograd och backar tillbaka så att den går över till hus 4 först i Januari nästa år. Men hur fungerar det här riktigt, för om den backar sen igen,  så kanske den går tillbaka till hus 3 igen. När kan man alltså räkna med att saturnus- return är över helt och hållet? Förstår ni hur jag menar? 

Menar du bitcoins? Jag måste säga, att jag vet ingenting om det. Men det skulle inte förvåna mig om vi snart gå över till ett helt nytt betalsystem. Jag hoppas först sen när jag inte längre finns till 🤑

Annons:
RosaKatten
5/13/18, 10:28 AM
#14

#13 FataMorgana, Saturnus-returen är över när den har passerat din egen Saturnus. Var har du Saturnus i ditt födelsehoroskop? Ligger den i anslutning till din IC? Om Saturnus går retrograd över din egen Saturnus kommer Saturnus-returen att pågå ända till Saturnus är helt förbi. Då kommer Saturnus först att passera en första gång, och sedan när han går retrograd passerar han igen, för att tillslut passera en sista gång när han har vänt rätt igen. Varje gång Saturnus närmar sig din Saturnus eller din IC kan du komma att känna av det. Saturnus kallas ju trots allt den stränga läraren. Men det behöver inte heller vara så tufft, det är olika från person till person. På Astro.com finns listor på hur planeterna rör sig. Du hittar dem under fliken ”astrology”, sedan väljer du ”9000 years ephemeris”. Där kan du hitta exakt vilka datum Saturnus kommer att passera din Saturnus och din IC. Ett exempel: Jag har själv Saturnus pendlande över min IC nu (min IC är på 5 ° i stenbocken). Just nu är han i mitt fjärde hus, men han kommer snart att backa in i mitt tredje hus för att sedan vända rätt igen och passera min IC för tredje och sista gången i november.

FataMorgana
5/13/18, 10:53 AM
#15

#14 

Tack, en lista för hur planeterna rör sig har jag verkligen saknat. Då vet jag var jag ska titta efter.  

Men  annars har jag nog missuppfattat något. Jag tänkte på de sju svåra åren som det ibland är på tal om, men det är väl inte samma sak som en return. En return betyder ju att en planet passerar sin plats i födeleshoroskopet. Min Saturnus ligger i 12 huset i mitt födelsehoroskop och det var nog längesen som den passerade där. Jag lägger in en bild på mitt horoskop så ser du vad jag menar: 

Wilyamna
5/13/18, 6:43 PM
#16

Hej, FataMorgana, jag förstår att det är tufft i livet emellanåt och jag tänker nät jag ser ditt horoskop att du haft Pluto som passerat IC och nu i hus4 som ställer till det och drar upp det som är gammalt och transformerar till något nytt! Ser även att vi är ungefär lika gamla då vi har alla långsamma planeter i samma tecken 😊 Fast mina ligger några grader före dina. Exemplevis Uranus i skorpionen vilket ger en stor kraft och att vi har stora resurser väldigt starka och mycket energi 😄 Ja, denna Saturnus, pust pust, precis som RosaKatten att den passerar IC tänker jag berör den inre bilden av sig själv och den som du ÄR. Som du skriver kommer Saturnus passera över i jan din IC. Jag har min sol på 8 grader Stenbocken så den transiten har varit aktiv hela våren och försvinner i sommar för att komma tillbaka i höst och försvinner vid årsskiftet 😅 Så jag har det ganska svettigt hos mig också 😡 Många jobbiga lärdomar och omläggning av hur jag lever.

RosaKatten
5/14/18, 10:21 AM
#17

# 15 Ja de där listorna är guld värda!😀 Det är så kul att se ditt horoskop FataMorgana för du och jag har asc och alla vinklar på nästan samma ställen! Det är bara några grader som skiljer. Jag har precis som du Pluto på besök i mitt fjärde hus vilket precis som Wilyamna skriver innebär att många gamla familjemönster kommer upp till ytan för att transformeras. När nu även Saturnus vandrar över IC blir det ännu mer fokus på att jobba med den inre identiteten och det kan nog bli ganska intensivt i omgångar med båda dessa herrar i samma hus. Vad gäller de sju svåra åren brukar man säga att de börjar när Saturnus passerar asc och pågår fram till att han har passerat IC. Det tar ungefär sju år. Jag tycker att det ligger mycket sanning i det, det stämmer bra med mina erfarenheter.

RosaKatten
5/14/18, 10:25 AM
#18

Här är en tråd om Saturnus och de sju svåra åren! https://astrologi.ifokus.se/discussions/58dcc75cce12c459a7000dd5-saturnus

Wilyamna
5/14/18, 6:40 PM
#19

Nu snart kan ni båda fira när Saturnus passerat IC RosaKatten & FataMorgana 🌸men å andra sidan kanske det kommer andra planeter som skapar utmanande situationer i livet 😆 Har glömt att berätta att jag har natala kiron på 1 grad Oxen så det inväntar jag för att se vilka plötsliga sår som kommer uppenbaras. Denna veckan har jag jätte många exakta transiter som infaller samtidigt så det är lite spännande att se vad som händer "i livet" 😊

FataMorgana
5/15/18, 12:10 PM
#20

#16

Oh, Pluto som är en så långsam planet kommer ju att finnas i hus 4 hur länge som helst då, Såg att den går in i Vattumannens tecken först 2023 (om jag såg rätt) och ut ur mitt fjärde hus går den väl först 2030 eller så 🥵. Men säg, är det alltid så med alla planeter, att när de passerar IC, att det alltid blir extra jobbigt då? Oj oj, jag hoppas inte att januari månad blir alldeles för jobbig för mig när Saturnus passerar IC. Kanske bäst att gömma sig under täcket hela den månaden om det går. 

Om du har din sol i Stenbocken måste du vara några månader äldre än mig 🙂

#17

Ja tänka sig, hur vi har alla våra vinklar på nästan samma ställen. Såg just på ditt horoskop i saturnus länken och undrar hur det kan komma sig 🤔 Intressant. 

Ja det var de sju svåra åren som jag tänkte på och inte på returen. Jag blander ihop saker fortfarande och glömmer så lätt. Såg att jag själv också hade skrivit i den tråden.  

Gamla familjemönster som ska transfomeras låter ju egentligen ganska bra med tanke på att jag ska resa till min familj i sommar som jag inte har träffat på flera år.

Annons:
RosaKatten
5/16/18, 10:53 AM
#21

#20 FataMorgana ja visst är det lustigt att våra vinklar är nästan identiska! Det är nog ganska ovanligt att se. Man kan ofta känna när planeter passerar ens vinklar och personliga planeter, men det behöver inte vara negativt. Det beror på vilka planeter det handlar om, vilka andra transiter som pågår samtidigt, hur stort motståndet är och förstås hur långt man har kommit med det som ska transformeras. Man kan ju välja lite hur man vill se det. Om man försöker se det som en möjlighet till utveckling tror jag att det går lättare. Tankens kraft har stor påverkan. Sedan hjälper det förstås att ha en medvetenhet om planeternas påverkan, eftersom det alltid är lättare att hantera det man förstår. Ja Pluto kommer att finnas länge i våra fjärde hus. Om det dyker upp gamla mönster från förr när du umgås med din familj kan du tänka aha, det där är Pluto som hjälper mig att jobba bort det som inte funkar längre för att ersätta med något bättre :)

Farwuq
6/2/18, 1:30 PM
#22

Uranus kommer att transitera min Mars på tio grader på fjärde husspetsen i Oxen, undras om jag överlever det, vi får väl se.
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
6/4/18, 10:40 AM
#23

Hej Draken, roligt att se dig här igen 😊 Ja, år 2020 händer det mycket på himlavalvet och tänker då på Saturnus och Pluto mötet samtidigt som Uranus är 9-10 grader oxen. Var inne och kikade lite på ditt horoskop (jag har lite svårt för att förstå alla aspekter och hur allt hänger ihop) men ha lite översikt med mig 😶 Mars i ditt 4e hus i oxen gör dig till en familjefar som värnar kring familjens trygghet och att ni ekonomiskt klarar er bra. Mars här har jag förstått blir uthållig och en klippa i familjen om det skulle storma, mars värnar om alla familjemedlemmarna och ser till allas välmående. Det är kanske den bilden som kommer mötas? Är alla värda din kärlek och omtanke? Sedan såg jag att Uranus kommer bilda en T-kvadratur på 2 grader oxen med din natala Neptunus i skorpionen 9e huset samt natala Merkurius i vattumannen 1a huset. Här tror jag Uranus kommer se på svårigheterna på "vem är du egentligen" och vem vill du vara? Neptunus i 9e huset vill verka på djupet (tror jag) och vill vara en person som vill vara mycket under ytan vilket jag tolkar som vår icke fysiska värld utan mer på vår själsliga värld. Att du har ena foten i vår fysiska värld men också en fot i den andra dimensionen. Men så kommer Merkurius i 1a huset och vill vara intellektet och den yttre bilden som är mycket mer i vår fysiska värld. Den här transiten kan föra dessa egenskaper närmare varandra, att släppa "måsten" och få vara mer den du är innerst inne. Förlåt om jag svävat ut mycket nu, kom in i ett flow som jag lät flöda. Hoppas inte allt för mycket var uppåt väggarna.

Farwuq
6/4/18, 11:54 AM
#24

Du är helt underbar och träffar mitt i prick.
🤗 🌺

Det är en heder att ha dig här på forumet.

Jag är/har varit en familjefar som värnat om familjens trygghet, till 100%.
Den har alltid gått före mina egna krav och behov.

" Att du har ena foten i vår fysiska värld men också en fot i den andra dimensionen."

Helt rätt.
Massor från den andra världen har svävat kring mig sedan jag var mycket ung och den finns där fortfarande och är påtaglig. Jag är mer rädd för de levande än för de döda. 😃🧟‍♂️

"Men så kommer Merkurius i 1a huset och vill vara intellektet och den yttre bilden som är mycket mer i vår fysiska värld."

Precis, som gammal lundaakademiker, så är det viktigt att behålla sin intellektuella patos och värdiga yttre.

Tyvärr är jag väldigt sjuk;  vi får se om jag hänger med till 2020.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
6/4/18, 2:30 PM
#25

Åhhhh, tack Draken ❤️ Blir så berörd ❤️ Måste erkänna att jag öppnat ditt horoskop många gånger och försökt mig på en tolkning men har aldrig fått ihop det för jag har inte riktigt vetat var jag ska börja och vad som är viktigast då du har så många stora och viktiga aspekter och det händer mycket i horoskopet ☺️ Så jag blev så glad nu när jag kunde hitta en röd tråd i transiternas ämne 😉 Du har mars i 4e huset precis som jag så till viss del känner jag med dig i att känna ansvar för en fungerande familj med vad allt innebär. Sedan fascineras jag av ditt Stellium i vattumannen, det bor så mycket intellekt där och innovation samt helhet framför detaljer. Så jag tror att Uranus transiterna kommer inte chocka dig som det gör för andra för du känner igen dess energier från stelliumet 😊 Det är en sorg att du är så sjuk men jag hoppas du orkar hänga med oss här så länge som möjligt 🌸

Farwuq
6/4/18, 4:06 PM
#26

Set stämmer nog. Jag har/har haft en makalös skaparförmåga och ett gott huvud för övrigt; jag är ju en gammal akademiker av det goda hederliga snittet.
Men det är framföra allt inom det språkliga och även empatiska området som jag känner igen mig.
Det är klart jag ska hänga med ett tag till, men även gamla drakar - precis som vanligt folk - har sina dagar räknade.

👍

Så, det är inget att oroa sig för.
🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
6/4/18, 5:32 PM
#27

Låter bra Draken, du förgyller oss så ofta när du kikar förbi 🤗

Annons:
RosaKatten
6/4/18, 6:08 PM
#28

Intressant läsning! Vilken tolkning Wilyamna! Jag lär mig så mycket av dig. Jag funderar på om man har sin mars placerad i sin partners fjärde hus, blir det samma sak där med mars som den trygga klippan som värnar om och känner ansvar för familjen?

Wilyamna
6/4/18, 9:04 PM
#29

Hej RosaKatten, Åhhhh tack, så duktig känner jag mig inte alls generellt utan det var att helt plötsligt förstod jag horoskopet och transiterna ☺️ Medan andra gånger förstår jag inte alls, tycker du är så duktig också och förundras över hur snabbt du tagit till dig allt och lärt dig! Jag tror att har man mars i 4e huset så finns en drivkraft för familjen men sedan är det tecken som bestämmer drivkraften och i Drakens fall är oxen stabil och tryggheten själv. Själv har jag mars i lejonet vilket gör att jag älskar att leka med barnen och hittar gärna på mycket bus med dem och givetvis värnar jag deras välmående väldigt högt, deras behov går nästan alltid före mina egna. Men min makes Saturnus infaller i konj min mars i hus4 vilket blir att han vill vara mer seriös i familjen och gillar inte alltid mina upptåg och tycker att jag kanske är lite för barnslig ibland. Men vi båda vill bestämma och ha det på värst sätt så vi har haft en hel del kompromissande här. Hmmm, din andra fråga var svårare om partnern. Jag antar att för dig som kvinna berättar om vad det är för man du söker, så har du din mars i skytten i första huset så är du väldigt utåtriktad och faller din mars in i hans hus 4 så tänker jag att han ser dig som navet i familjen och den utåtriktningen får ett fokus på familjen. Men om du har mars i oxen som faller i partnerns hus 4 så tycker jag att du borde bli en klippa för honom. Omg vilken lång utläggning på din korta fråga ☺️ Får skylla min R Merkurius att kommunikationen är svårt för mig 😬

Upp till toppen
Annons: