Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 862 ggr
Kyllan56
3/24/18, 5:10 PM

"Utmaningar i gruppgemenskap"

Merkurius går retrograd. Katarina Campagnolas blogg och tolkning!

https://bloggar.tidningennara.se/katarina-campagnola/3718/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
3/25/18, 11:03 PM
#1

Intressant Kyllan! Jag har alltid funderat om min retrograda Merkurius i natala horoskopet inte ställer till det så som det kan göra för andra

Kyllan56
3/26/18, 2:09 PM
#2

Har man en retrograd Merkurius i sitt grundhoroskop, kan man erfara missförstånd i kommunikation, förseningar i kommunikationsmedel m.m. Men allt beror på i vilka aspekter Merkurius har och vilket hus Merkurius befinner sig i. Har man Merkurius i 9:de huset kan det röra sig om språkförbistring eller förseningar när man åker på längre resor och till utlandet. Kontraktskrivning har också med Merkurius att göra. Så man ska inte skriva på något när Merkurius är retrograd för det brukar innebära förseningar och problem.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
3/28/18, 1:13 AM
#3

Stämmer ganska bra, jag kan ta in information på ett annorlunda sätt och senast idag hade jag en språkförbistringar när jag inte kunde ta in informationen på ett rakt och enkelt sätt utan fick dubbelkolla några gånger innan jag fick ihop bilden 😆 Då kom jag att tänka på den retrograda Merkurius just nu och skrattade lite för mig själv :)

Kyllan56
3/28/18, 2:43 PM
#4

😃Ja så kan det bli Wilyamna!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
3/28/18, 11:38 PM
#5

Läste lite på nätet om R Merkurius för oss som har det när vi föddes :) och vi har det inte riktigt lika tufft som alla andra som är födda med Merkurius direkt då vi är vana vid en mer komplicerad kommunikation. Men jag skulle inte skriva kontrakt nu :) För mig infaller den transiterande Merkurius i 12e huset vilket även det var en komplicerad placering men jag tror inte det blir så fel för mig som har Neptunus i konj med Merkurius i natala horoskopet vilket har bl.a. hjälpt mig andligt och min mediala gåva. Så denna retro period vi har framför oss hoppas jag på större förståelse andligen. Tror ni jag är helt ute och snurrar??

Kyllan56
3/30/18, 5:46 PM
#6

Nej jag tror inte du har fel Wyliamna! Dock kan Merkurius R. försena och kludda till det lite grann. Kan uppstå missförstånd mellan dig och den andliga världen. Om du har andekontakt, kanske du inte tolkar dt rätt, missförstår helt enkelt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Upp till toppen
Annons: