Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1049 ggr
RosaKatten
2/16/18, 3:55 PM

Märkliga energier efter nymåne / solförmörkelse

Igår kväll var det nymåne / partiell solförmörkelse på 27 ° i vattumannen, i konjunktion med Merkurius och med en trigon till Uranus i väduren. Jag upplever att det har blivit skumma energier efter denna solförmörkelse. Jag har inte kunnat sova inatt, har fått riktigt dåliga besked idag, elektronik som plötsligt inte fungerar, punka på bilen osv. Jag vet ju att slumpen inte är någon tillfällighet, så jag undrar om det är någon mer än jag som upplever konstigheter och kaos? Ska tillägga att nymånen / solförmörkelsen aspekterade min sol på 27 ° i kräftan och min Pluto på 29 ° i jungfrun samt mina noder på 26 ° i kräftan / stenbocken. Kan det ha med det att göra?

Annons:
RosaKatten
2/16/18, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lägger in bild på mitt födelsehoroskop med transiter för att det ska bli lättare att se.

Kyllan56
2/16/18, 4:26 PM
#2

RosaKatten jag har snarare mått jättebra och somnade med en gång. Du manar väl en sextil mellan Månen/Merkurius i Vattumannen och Uranus i Väduren.😉 Ja jag tror det har med kvadraturen Uranus din S.Nod och kvinkunsen  Månen till din Sol.

Igår pratade jag med Katarina Campagnola om mina transiter, progressioner och solreturen. Dessutom gjorde hon återkomster för varje månad - som jag lagt ut tidigare - när Solen står 4.56 grader i varje tecken.  Då får man ett horoskop för varje månad. Jag är född vid nymåne i Lejonet. Det kanske förklarar saken.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2/16/18, 7:51 PM
#3

#2 Vad skönt Kyllan att du mår bra och har fått sova. Ja det kanske har med det att göra! Jag brukar också alltid sova mig igenom nymånar och fullmånar och andra transiter men inte i natt. Vad spännande med dina månadshoroskop! Berätta gärna sedan om det stämmer. Sextil menar jag förstås!😊 Merkurius kanske kan förklara det jobbiga budskapet jag fick och just det, Uranus är kvadratur till min s nod och sol också, det kan förklara varför det blir sån plötslighet och kraft i det. Men varför ska min nya TV behöva gå sönder?? Två trasiga TV inom loppet av en vecka. Perfekt. Merkurius? Det kanske blev överbelastning av alla fem yodar som yodade omkring i mitt horoskop igår. Jag drog förresten ett tarotkort och frågade vad det är som pågår?! Gissa vilket kort jag fick…… Döden haha En vän blev erbjuden ett jobb idag. Solförmörkelsen inträffade i hennes tionde hus, och jobberbjudandet kom väldigt plötsligt. Det kom idag och hon börjar jobba i övermorgon! Det är tydligen en kraftfull rackare den här solförmörkelsen.

Kyllan56
2/16/18, 8:11 PM
#4

Ja tarotkortet stämmer överens med att du är inne i en transformerande period.

För mig är det Solen och Pluto som är på tapeten och solen i mitt solretur-horoskop ligger i 8:e huset, eftersom asc i år är i Lejonet, precis som i mitt redix-horoskop. Katarina tyckte att mitt volontärarbete hos Mind passade som handen i handsken. Det är ju mycket fokus på självmord/döden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2/16/18, 10:03 PM
#5

#4 Transformation, exakt. Mycket Pluto som pågår hos mig nu. Dödenkortet känns som Pluto i ett nötskal. Ja då passar det ju verkligen med ditt volontärarbete! Just självmord är tydligen väldigt plutoniskt också. Jag funderar… huset som solen hamnar i är ju alltid viktigt i en solretur och om solen dessutom är den styrande planeten för året borde det huset vara extra meningsfullt? Men vad är redix-horoskop?

RosaKatten
2/17/18, 8:42 AM
#6

Upptäckte att jag har en mars-mars-trigon nu också, det kanske gav extra bränsle till solförmörkelsens energier!

Annons:
Kyllan56
2/17/18, 1:53 PM
#7

RosaKatten Radixhoroskop är samma sak som födelsehoroskop. Jag har i mitt födelsehoroskop Lejonasc. och Solen i Fiskarna i 8:e huset, vilket jag även har i år i min solretur.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2/18/18, 10:42 AM
#8

#7 aha, jag har aldrig hört det ordet förut. Man lär sig nya saker varje dag!

Kyllan56
2/18/18, 4:15 PM
#9

Ja et gör vi varje dag.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: